Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Eye of the Beholder III: Assault on Myth Drannor


Diskuze

< >
@90210 (22.07.2019 10:42): K LoL3 je to fakt hodně silné přirovnání, když LoL1 v podstatě žádné klasické pokračování v tom stylu nemá. Zatímco EoB3 je v podstatě pravověrné pokračování.
@Ringo (15.07.2019 16:44): Ta opodstatneni nebo spis vysletleni byla v mym pripade v diskuzi a u Hanaka i v komentari, na technicke problemy vesmes hazu bobek. Ja ani jednicku nepovazuju za zadne veledilo a vrcholem serie je jednoznacne dvojka, ale trojka je neco jako Lands of Lore 3, pohrbila celou serii. Ostatne to taky byl rychloprodukt a pro vetsinu bylo zrejmy, ze tomu vyvojari moc nedali, ale samozrejme tvuj nazor ti neberu.
@hanak_v_exilu (16.07.2019 10:40): njn, při tom motání se v kruhu to pak vypadá, že někdo z nás dvou strašně kecá :-)

Jinak to přirovnání bylo obrazné, co bys chtěl v tom lese konkrétně, aby smysl dával?

Jinak EoB 1, 2, 3 jsou dle striktních AD&D pravidel, posun v mechanikách tam v tomto směru nenajdeš. Co se týče puzzlů a jiných komplikací, tak ty jsou na standardní úrovni velmi dobrého dungeonu a oproti jedničce tam posun rozhodně je. V jedničce těch puzzlů až tak moc nebylo, šlo spíše o to bloudění a mapování.
@Ringo (16.07.2019 09:32): Připadá mi že se motáme v kruhu. Mně přišly levely špatně navržené, tobě ne. Hra mi přišla chudší s stereotypnější než předchozí díl a tobě naopak. Srovnávat RPG s realitou mi přijde úplně mimo. To má opodstatnění ve sportovních hrách a možná v hardcore střílečkách. Pak by totiž byl odpad každý dungeon mimo Arény, ve které není na deseti kilometrech čtverečních vůbec nic, města jsou gigantická ale reálně prázdná a dungeony taky.

Stojím si zatím že EoB3 je v každém směru horší než dvojka a rozhodně měla být daleko lepší než jednička. Ale když vedle sebe postavím jedničku a trojku, tak tam nevidím posun v grafice, v mechanikách, nebo v komplexnosti. Z hlediska série je to zklamání.
@hanak_v_exilu (15.07.2019 17:43): Co na něm bylo nesmyslného, prostě to byl les, nevím, jak by měl být les navržen smyslně. To mi přijde prostě jako účelová kritika. Na mauzoleum jsem nenarazil čirou náhodou, co to je čitá náhoda, že jsi jej mohl minout?? To je blbost, tyhle dungeony se jdou a mapujou čtverec po čtverečku, nemáš co minout.

Eob 1 klidně adoruj, já jej adoruji taky, ale předhazovat jej jako něco neskonale lepšího než EoB 3 nebo naopak představovat EoB 3 jako něco neskonale horšího než je EoB 1 mi přijde fakt zvláštní, když EoB 2 byl o něco bohatší než EoB 1 a Eob 3 byl ještě zase o njaké ty prvky bohatší než EoB 2. Samozřejmě každý díl měl své, EoB 1 byl excelentně klaustrofobická podzemní kobka s jedinečnou atmosférou, kterou už takovou ano EoB 2 neměl, ale měl zase jiné devizy. a tak to mám i u EoB 3.

A ještě k těm lesům - zbytečný a prázdný, hmm, zahrej si Rytíře Grálu, to jim dáš asi jen 5% s takovou :-) Když jdeš někde do lesa, co tam očekáváš, na každém kroku překvapení, puzzle nebo přepadení? KDyž jdeš na houby, nepřijde ti zbylý les zbytečně prázdný? :-) Les je prostě les, v EoB 2 hra na les spočívala v kratičkém koridoru, v EoB 3 mi les konečně přišel jako les s volností pohybu mezi stromy a křovinami, které jem si prosekal. Ne jen jako chodba olemovana chodbami s texturou lesu.

A "nic z toho EoB 3 nemá..." - dohrál jsi to opravdu do konce? Popisuješ jen les, mauzoleum a četl jsem tvou krizi s kouzlem na dýchání pod vodou. Eob 3 má parádní město, jakési věže s golemy, krásných lokací je tam dost. Potvory jsou taky parádní. Opravdu jsi tam našel méně typů levelů než v EoB 1? A mapu, kresil sis ji?
@Ringo (15.07.2019 16:44): Vždyť ten les byl mizerně navržený. Je to placka bez záchytných bodů a jediný způsob jak ji opustit, je chodit dokola, vyrubávat si cestičky a doufat, že jedna povede pryč. Uprostřed je mauzoleum na které jsem narazil čirou náhodou, protože jsem se nazdařbůh vydal kamsi do prostoru. Kdybych ho minul, nic by se nestalo. Na nepovinnou oblast je zbytečně rozsáhlé a prázdné.

EoB 1 nijak neadoruju. Přišel mi trochu stereotypní, vadil mi systém kouzlení a hra byla zbytečně lehká. Ale dvojka je parádní dungeon, vynikající v mnoha ohledech a rozhodně variabilnější než trojka. Už jenom seznam nepřátel je skvělý - vosy, pásovci, létající světýlka, mravenci, nemrtví, obři, bazilišci, medůzy - každý z nich je úplně jiný. Hádanky byly výborné. Třeba ta místnost kde jsem musel uvěznit medůzy abych otevřel cestu dál. A nebo ta frustrující mapa s točnou odkud jsem se nemohl vymotat. Nebo chytře vymyšlený chrám do kterého jsem se pořád vracel. Nic z toho EoB 3 nemá. Tam je les, v něm zbytečné mauzoleum, magická věž která vypadá skoro jako mauzoleum s více patrama, pak ta druhá podzemní lokace která vypadá skoro jako magická věž a potom to rozpadlé město, což jsou jenom obvodové zdi, v nichž bůhvíproč zůstaly dveře. Jediné alespoň trochu zapamatovatelné místo je to zatopené patro. Plus pochopitelně ten les, což ale není žádné plus. Dvojka má takových lokací minimálně tucet a to na ni kladu vyšší nároky.

Kdyby byl Assault on Myth Drannor druhý díl a Legend of Darkmoon třetí, tak bych na něho byl asi trochu mírnější. Ale i když je trojka jen o trošku horší než jednička, tak je výrazně horší než dvojka. A není to kvůli technickým problémům. Kromě zvuku jsem taky prakticky žádné neměl. A dungeony opravdu na zvucích nestojí. Vždyť Dungeon Master taky není zvukově nic extra a velebím ho do nebes.
@90210 (15.07.2019 11:48):

@hanak_v_exilu (15.07.2019 12:00):

Ok, tak malinká pauzička od mořského koupání...

Já chápu, že Eob3 rádi nemáte, ale nenacházím pro to jiné opodstatnění, než byly spíše technické problémy. Les na začátku uprostřed něhož bylo mauzoleum - proč nesmyslný? Protože byl velký, uprostřed byl vchod do podzemního mauzolea? Takhle bych mohl napadnout x y tý dungeon, proč zrovna jen EoB3? Mauzoleum byla lokace v pohodě, měla atmosféru, líbilo se mi město s jakýmísi griffiny, NPC více komunikovaly s hráčem, že mi to trochu přišlo jako nějaký mix s nějakou Gold Box hrou, takže to bylo více zapříběhované. Lokace s golemy byla parádní, líbila se mi podvodní sekce.... NA EoB 1 a 2 jsem vyrůstal, EoB 1 byl můj první dungeon a má jakýsi status něčeho jedinečného pro mě, ale já bych řekl naopak, že člověk musí být hodně neobjektivní, když odstřelí EoB 3 a adoruje na úkor něj EoB1.

Pro mě je EoB 3 vynikající hra a vyplatí se jej projít s celou trilogii s převodem postav z jednoho dílu do druhého. Takže s vašimi názory klidně nesouhlasím, mám jiný a vlastně mi to nevadí, nemůžeme se vždy shodnout na všem. Stojím si za tím, že je EoB 3 rozhodně rozmanitější než EoB 1, který dodržoval pravidlo co 3 levely jiný sesign a byl strašně v tomto předvídatelný. Mě naopak překvapovala trojka novými nápady, které ani jednička a ni dvojka neměla. Třeba ta postava měnící se v tygra nebo podvodní level.
@90210 (15.07.2019 11:48): Přesně tak. Trojka je horší prakticky ve všem. Je škaredější, míň variabilní a taky hloupější. Dohrál jsem to včera a stěží si vzpomenu na nějaký puzzle. Dvojka dokázala neustále překvapovat něčím novým. Sice to občas bylo až moc přes čáru, ale nikdy jsem neměl pocit rutiny.
@Wolf (14.07.2019 19:27): To jsem nevedel, tak aspon ten silenej zvuk se da vylepsit.

@Ringo (15.07.2019 10:54): Ja jsem si toho tedy vubec nevsiml. Nejspis si to nejlepsi EOB3 nechava do 2.poloviny hry, protoze to co jsem hral byla katastrofa. Uvodni nesmyslnej les, coz jsou vsechno uplna stejna 1 textura bez jedinyho zachytnyho mista, v zasade neni 3 policka od konce videt, jestli na danem miste les konci nebo ne. Proc tam neni treba studanka nebo cokoli, co by ten prostor udelalo zajimavejsi. Fajn, uprostred je na par polickach ukryto mauzoleum, coz je uplne nesmyslny zmateny dungeon. Proc tam z hlediska designu davaji tohle a ne neco mensiho?

Oproti tomu EOB2 zacina v peknym lesiku, kde je na malym prostoru rozhovor z bábou, hrbitov, sklepeni, vchod do nebeypecne vzhlyiejciiho hradu a to vse po skvelym intru. V Darkmoonu opet vse vypada celkem realisticky, uvodni dungeon opravdu vypada funkcne, jako misto, kde ziji straze a je tam hodne interakce.

Je to samozrejme vec nazoru, kazdy to vidi jinak, ale IMHO clovek musi byt podle me opravdu hodne nekriticky, aby ocenil EOB3, co je tam dobryho v designu urovni? Specialne oproti LoL a EOB2, coz jsou proste mnohem lepsi hry. Pravda, EOB1 nebyl v tomto smyslu zadny zazrak, ale EOB2 je dle myho nazoru vybornej, protoze na dungeonech mam nejradsi, kdyz aspon nejak castecne davaji prostorove smysl a vypadaji tak, ze by je nekdo mohl obyvat.

EOB3 je vykradena stara grafika, hrozna nova grafika a vlastne jediny, co tam je novy, je tlacitko attack all.
@Ringo (15.07.2019 10:54): To určitě ne. Jednička má alespoň cestování pomocí portálů, trpasličí město a část s pavučiami. Dvojka pak trýznivě těžkou testovací oblast, labyrint s plazícími se obry , patro kde se nedá spát a spoustu dalších nápadů. Trojka má leda zatopené patro a pak lesní bludiště, kterým se teda chlubit nemůže. A Lands of Lore je úplně mimo. Tak o 20% v hodnocení mimo.
@hanak_v_exilu (14.07.2019 19:36): Pche, nejhorší, kdyby neměl technické chyby, tak toho jinak po designové stránce dungeonů nabízí mnohem více než EoB 1 a 2 dohromady, docela by se blížil Lands of Lore, nebýt těch hnusných fontů a donahrávání každé voloviny z hardu.
@Wolf (14.07.2019 19:27): Hra byla docela plynulá, respektive stejně plynulá, jako minulé dva díly. Ten zvuk mě mrzí, protože mě pekelně štval. Alespoň jsem si znovu projel všechny soundtracky od filmů Johna Carpentera.
@90210 (14.07.2019 18:44): Pro mě to byl asi taky nejhorší dungeon. Z těch co jsem dohrál tak určitě. Pořád je to docela fajn hra která neurazí, ale radši bych čuměl na přenosy z parlamentu, než to hrát znovu.
@hanak_v_exilu (komentář): stačilo se podívat zde do zajímavosti a použit patch, který odstraňuje problémy se zvukem a plynulosti hry na novych masinach.Dojel jsem to s nim bez tebou uvedených problému.
@hanak_v_exilu (13.07.2019 21:11): Nasel jsi to Mauzoleum dost nelogicky ukryty uprostred toho prvniho lesa na par polickach uprostred? Tam ta obtiznost docela naroste.

Jinak u EOBu s temi 3 radami postav v parte je to celkem jasne rozhozeny. Fighter nebo paladin bejvaji vetsinou vytvoreni hracem, to samy klerik a mag do druhy rady a zbyle 2 postavy jsou vzdy trochu navic a pravdou je, ze souboje na dalku jsou tam diky sbirani sipu dost o nicem, takze je lepsi tam mit nejakej dalsi kouzelnickej support.

Ranger je btw v EOBech uplne zbytecnej, nema tam vubec zadnej skill navic, thief aspon umi pouzivat lockpick, ten se do ty zadni rady docela hodi.
@hanak_v_exilu (13.07.2019 21:11): Tak dyky a sipy som nikdy realne nepouzival ani v DM, pac je tam ten debilny opruz so zbieranim, to taky Grimrock, co si to autopickupoval to je ine kafe na pouzivanie....

EOB 3 to dost zjednodusuje tym tlacitkom "attack all", co je sice fajn (100% Ishar approves) ale je to zaroven aj zlo.
@mazar1234 (13.07.2019 20:49): Ve druhém díle jsem točil tři až čtyři bojovníky. Ale teďka jsou boje lehké, takže není důvod nikoho rotovat. Celkově je to zklamání. I první díl byl docela lehký, ale tam jsem musel podporovat bojovníky ze zadních řad. Ve trojce jsem nehodil jedinou dýku a nevystřelil jediný šíp.
@hanak_v_exilu (13.07.2019 20:40): On je pomerne dost silny fighter, lenze asi kazdy na vpredu svoje 2 postavy, takze on vzadu je vlastne bezcenny. Ked sa premeni na tigra utoci rychlo a silne, ale na druhej strane mu klesne obrana (co asi moc nevadi)....

Takze tak, je dobry ale realne ho nevyuzijes lebo tam vpredu mas svoje postavy.

Idealne je pribrat asi Mage+Cleric (mag kuzli to je jasne a Cleric moze hadzat aj zozadu to homing kladivo)
@mazar1234 (13.07.2019 19:55): No, právě. Měl jsem jeden svitek a ten mi znegovala oblast bez magie. Musel jsem projít s pochroumanou partou kus cesty bez dýchání pod vodou, modlit se aby mi cestou nepomřeli, zakouzlit poslední svitek a modlit se abych došel do konce levelu.
@Ringo (13.07.2019 19:50): V Black Crypt to bylo právě v pohodě. Tady jsem měl jenom jednu přilbu a věděl o jedné další. Jenže kdybych si pro ni došel, tak bych se utopil. Už jsem myslel že to budu muset vzdát, ale naštěstí to asi o dva kroky vyšlo. Jenže asi až na dvacátý pokus.
@Ringo (13.07.2019 19:50): Je tam kuzlo Water Breath a aj nejaka helma of waterbreath (mozno aj viac heliem to uz si nepamatam), evidentne niekde neziskal to kuzlo...

Problem moze nastat ked kuzlo expiruje pod vodou a vtedy sa neda zoslat dalsie.
To zatopené patro vymýšlel nějaký pazdrát. Měl jsem jenom dva svitky na dýchání pod vodou a žádnou možnost vyčarovat za ně kouzelníkem náhradu. Došel jsem ho s topící se polomrtvou partou a padly na to všechny naskrblené léčivé lektvary.
Prošli jsme další patra, vystopovali toho zlého Acwellana a zjistili, že jsme pěkně naletěli ...

.. ten nápad se zatopeným patrem je fajn a i ta část, kde nefunguje mana byl dobrý nápad. , ale upřímně, už to tak neodsejpá jako na začátku.
@Wolf (06.05.2013 13:09): Ze starších určitě Dungeon Master. Má "pomalejší" boje (i pohyb postav), komplikovanější kouzlení a za den bych jej pravděpodobně neprošel. Další dobrý příklad je geniální série UU.

EOB III je určitě taktéž zamotanější než dvojka (může to být pravda tím, že jsem trojku narozdíl od zbylých dvou EOB dohrál jen jednou). Ze "současníků" dvojky stopro trilogie Ishar, série M&M, počátky Elder Scrolls, série Ravenloft nebo Realms of Arkania. A z novějších třeba moje další srdcovka Anvil of Dawn (za den opravdu nedohratelné, boje sice příliš komplikované nejsou, ale hru v dobrém slova smyslu zpomalují čachry se spoustou předmětů a hádanky).

Ta přímočarost může být samozřejmě relativní a nebyla myšlena nijak hanlivě. EOB 2 jsem dohrál snad desetkrát (stejně jako Lands of Lore) a možná je to jeden z důvodů, proč mi dnes přijdou přímočařejší a poměrně nekomplikované (pravidla AD&D jsem měl také nastudované asi nejlépe ze všech možných herních pravidel, protože jsme občas hráli "stolně").
@Phoenix (06.05.2013 12:23): Ja som este na strednej skole skusal, a prisahal by som ze to trvalo par minut cez 3 hodiny, ale su to uz roky mozno sa mylim.... budem to musiet v dohladnej dobe otestovat.

@Wolf (06.05.2013 13:09): Zrovna ten BC :-). Teda v urcitom bode obsahuje 4 oddelene sekcie prejditelne v lubovolnom poradi co je isty prvok nelinearity byt len taky malicky. Tym padom by sem mohol patrit aj Chaos strikes back, ktory je na tom podobne - 4 cesty a lubovolne poradie. FATE GOD, je v druhej faze hry tiez uplne otvoreny a volny (ale to zas nie je tak uplne normalna hra ze ano).
@Phoenix (06.05.2013 12:23): taky si myslím že ten den by tak odpovídal,samo že každé další hraní je kratší. Ale když už jsi zmínil že je nekomplikovany, když pominu W7 tak který jiný dungeon není až tak přímočarý? Mne napadá jen dungeon master2 a "Elviry" i když ty jsou napůl adventurou..
@Wolf (06.05.2013 12:06): Na tři hodiny bych si nevsadil, nicméně za den pohodového hraní to jde, kdysi jsem to zkoušel. EOB 2, ačkoli je to jedna z mých srdcovek, je na poměry dungeonů poměrně nekomplikovaný a přímočarý (když už člověk ví, co má dělat).
@mazar1234 (06.05.2013 11:56): no problém je v tom že právě nemám vzhledem k mé vlčí smečce čas na měsíc intenzivní parby :-( a nevím za jakým účelem bych je na měsíc vyhnal z doupete ven,to by mi u hlavní vlcice neprošlo :-D
s tím eobem by to i šlo, ale z hlavy bych to nedal, ale mám teď čerstvě nakreslene mapy, i když ty tři hodiny se mi zdají docela málo,ne?
@Wolf (06.05.2013 11:51): Preco? ja som W7 dojel presne za mesiac intenzivnej parby.... ale je pravda ze takeho EOB2 by som ti presiel na pockanie na jeden zatah v priebehu cca. 3 hodin len tak z hlavy, bez pozerania do mapy ci nebodaj navodu.