Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nové screeny vypadají moc pěkně. Vypadá to, že na té grafice na poslední chvíli docela zamakali.
@Charllize (05.02.2022 18:59): nechápu souvislost, jsou to dvě různý studia...ale ano, FF15, čtyři roky stará hra (PC verze) vypadá next gen oproti Elden Ringu..stejně jako spousta dalších her.

Ale já jen tak rejpu, předpokládám že hra to bude dobrá a všechny natěšence typu SilentWolf plně ukojí .)
Tak stále častěji narážím na info že ve hře bude opravdu velká část nepovinných bossů a hlavní linka teda bude docela "krátká". Když si vezmeme že to "krátká" znamená 30 hodin, jedná se fakt o kolos. A jelikož mě ve From hrách baví nejvíc ten průzkum nepovinných oblastí....

Už musím vypadnout z redditu jinak ten hajp nepřežiju. :D

Původně jsem chtěl Horizon 2 odolat alespoň před Elden Ringem, ale asi to bude nutná injekce do žil ať ten poslední týden rychleji uteče.
@Charllize (27.01.2022 13:01): Ve trojce brnění hrálo roli, 100% v pvp a proti normálním nepřátelům. U bossů se to taky mohlo hodit, ale lepší řešení bylo samozřejmě nenechat se zasáhnout. A zrovna Havel set bylo ve trojce vesměs na nic (kromě cosplay).

Ve dvojce a DeS je brnění regulérně k ničemu (možná nějaké lokální resisty oheň/magie na konkrétní oblast/nepřítele) - když je rozdíl mezi nějakou 0.5 kg tunikou a 10 kg plátem mít 145 nebo 149 bodů v obraně...
@Charllize (27.01.2022 13:01): DS2 byla z hlediska buildů nejlepší hra. Ve 3 ty brnění fakt nehrály roli.

BTW už je to ofiko. Žádné opakování již prošlých lokací. V Elden Ring se po smrti hráč objeví jen kousek od své mrtvoly. Zatím nevím, co si o tom myslet. Checkpointy už tak bývaly hned vedle bossů a navíc se jedná o open world, ale zajímavé rozhodnutí.. Uvidíme.
@7c (27.01.2022 12:23): Mě zas přišlo ze brnění je kosmetická záležitost ve trojce :)
Toho Havla mi Tul vytýká hlavně kvůli dvojce, jinde sem ho ani nenosil, takže prohlášením ze ve dvojce je brnění kosmetika bys ho dost naštval :)

Jinak s bossy jsem neměl problém v žádném dilu, až na par dlc výjimek. Většinou to bylo mezi 1-5 pokusy napříč všemi díly. Tak Se mi těžko posuzuje kde byli nejtěžší bossove a přijde mi to tak nějak nastejno.

A jo, tuším jsem měl lvl 160 po prvním dohrání včetně dvou dlc. Třetí jsem zatím nehrál.

Jo mě amana nevadí, trosku zasek to byl ale nic zásadního, parkrat jsem se utopil no :)
@Charllize (27.01.2022 10:19): Ve dvojce mi přišel jako jediný komplikovaný boss Lud a Zallen (a hlavně i kvůli kameře a hodinové cestě od bonfire). Většina bossů je trochu větší mob.

Navíc dvojka je asi jediná Souls hra, kde je snadné mít i v NG level 300+, takže nějaká obtížnost je hodně trivializovaná. Což tedy není IMO špatně - víc možností, víc zábavy. Navíc brnění je tam jen kosmetická záležitost (jako v DeS).

Shrine of Amana je celkem bezproblémová lokace, ne? Získáš tam Winblade a dobré místo pro farming Twinkling Titanite... I když možná to před SotFS bylo horší.

Asi budu muset DS2 před ES zopáknout :)
Mě toho na dvojce svým způsobem z celé série sralo nejvíc, ale taky jsem ji zdaleka nejvíc hrál. Jo jeli na kvantitu nad kvalitu, ale souboják měli v rámci DS právě ve dvojce za mě zdaleka nejchytlavější. :v Jednou jsem dokonce došel s kapku nedomyšleným hex buildem až k Darklurkerovi (čti takřka konec hlavní hry), toho jsem s daným buildem nedokázal porazit, mno a místo respecu nebo něčeho podobného jsem rageodinstaloval hru, a další den znovu nainstaloval a jel od začátku s dex buildem.

Jestli se Elden Ring povede být srovnatelně chytlavým, bude to u mě ten největší úspěch, jakého může reálně dosáhnout. DS2 je taky stále jediná DS hra, ke které jsem se úspěšně vracel i po Niohu a stále se u ní bavil stejně.
@Tulareanus (27.01.2022 09:55): jo, Sekiro je asi jejich nejtěžší hra, přitom je to ale férová obtížnost a hodně o naučení se mechanik. Dodnes nechápu jak krásně se jim podařilo udělat to, že útok trvá zlomek sekundy a přesto má hráč pocit, že má adekvátní čas zareagovat a ještě si navíc uvědomí případnou chybu dřív, než ho hra potrestá. To je slast. Tam ten balanc vychytali nejvíc, jen mě mrzí, že jde každému minibossovi ubrat hned polovinu HP stealth útokem.

Tak ten boss v Amaně je jeden z těch nejlehčích. DS2 je celkem fail co se bossů týká. Hnali to na kvantitu. Bych bral spíš kdyby to bylo naopak. Lehčí lokaci a pořádného bosse. Ještě když je ta lokace vizuálně asi nejhezčí.

@Charllize (27.01.2022 09:49): no pokud ti nestačí 15x dojít k bossovi a potřebuješ víc pokusů tak jo, je to celkem ostudné. :D
@SilentWolf (27.01.2022 09:47): Súhlas. A Shrine of Amana mala pre mňa tri fázy:

1. úúú tu to vyzerá cool, pripomína mi to firelink shrine
2. do prdele zasranej, to s tým retardovaným dizajnom a nepriateľmi snáď nemyslia vážne?
3. zdochni ty mrcha plesnivá (na bossovi som si potom tak zgustol, že ten sa predo mnou triasol v rohu, lebo som mu to vrátil za celú lokáciu :D)

Inak tú lokáciu som dával bez luku, hral som dex dual wield power stance build a všetko som sa tým projektilom a debilom uhýbal a sekal, uhýbal a sekal. V podstate DS 2 je jediný diel trilógie, ktorý som prešiel len raz, pretože vždy keď dostanem chuť, tak si spomeniem na niektoré otrasné mechaniky a kvantitatívny miesto kvalitatívneho dizajnu a otras z DLC, napr. cesta cez tonu fire salamanderov a nepriateľov od bonfire do boss fightu so sir alonne.

Ja som určite za quality of life vylepšenia, tak ako to má aj Sekiro, lebo pri predošlých hrách vývojári zabudli, že nie všetci hráči sú single no-liferi bez povinností alebo iných záujmov. :D
@SilentWolf (27.01.2022 09:27): Já nevím, lidi jsou divny, na jedny straně se trápí u různých extrémně obtížných Indie her a na straně druhé se hned rozbreci když spadnou do díry ve vodě v Dark Souls. 
Prave dvojka měla tehle pasáži asi nejvíc, třeba ta s jedovatými  houbami nebo co to bylo. Proto ji mám nejradši asi :)
@Charllize (27.01.2022 09:22): vždyť tu Amanu hned nerfnuli, jak to bylo pitomé. :D Já asi nechci pasáže které hráč musí jakkoliv ojebávat třeba lukem apod..

Ale zase jsem hrdý, že jsem prošel Amanu i anděly z DLC v DS3 než to nerfnuli. Ale zábava to fakt nebyla - jak už jsem psal níže, mě se fakt nelíbí nutnost hrát to jak YOLO dement (což je něco jiného, než se kutálet během soubojů - tam je to o skillu už, tam se mi nelíbí jen jak to ve výsledku vypadá) co se furt kutálí a doufá, že tou lokací projde. To radši budu 100x umírat u Fume Knighta.

BTW Sekiro mělo taky snipery. Takže si nemyslím, že by nás podobná lokace minula zde. A třeba se dočkáš a bude to povinné.
Máme se na co těšit.
https://i.redd.it/98vi583b54e81.png 

Plus mapa je údajně 10x větší než network test.

@Charllize (25.01.2022 21:03): tuším že tím aby hráče nefrustrovali je myšleno to, že tam nebude nikde nějaká obtížnostní bariéra a hráč bude moct jít jinam. Že ty nejtěžší střety budou v rámci nepovinných oblastí. Že nebude potřeba farmit léčiva, protože tam bude obdoba estusu, že můžeme dělat poznámky do mapy, že tam nebudou nefér situace jako Shrine of Amana apod..

..nebo taky ne no. :D Ale bral bych ty zmínky o přístupnosti spíš jako "quality of life" zlepšení, než lehčí bosse.

Memísek
@Charllize (25.01.2022 20:58): Hmm, nejsem si jistý. V DS1 myslím moc napadali z útesů a obecně nějak zvlášť nemizeli.

V DS3 z nich ale nepadá nic zásadního, takže tím by se to IMO kompenzovalo (tohle bych spíš viděl jako bug - když spadne bez zranění od hráče). Na druhou stranu, dostáváš duše i od nepřátel, kteří na mapě zemřou jakkoliv, takže asi stejné chování.
@7c (25.01.2022 20:49): To si asi trosku nerozumíme. Já vím ze v DS1 když ti zmizel tak tam za chvíli čekal zase. Já ale myslím to ze když ti v DS3 při honičce někam spadne tak ti ty itemy hra automaticky dá, což podle mě nebylo nikde až v DS3.
@Phoenix (25.01.2022 20:47): Jde to i jako čistý kouzelník, ale u některých bossů je to trochu otrava (např. Gael nebo Nameless King) - ve smyslu že nejsou ideální protivník na dálku. Ale to je další bonus Sorcery - kdykoliv se ti zachce, můžeš využívat Crystal/Enchant atd. upgrady zbraní, které jsou hodně silné (třeba Enchanted Halberd v DS1). Nebo přihodit i něco Faith a jít rovnou do Chaos/Dark (v DS3) zbraní.

Faith postava je taktéž super - retrospektivně asi moje nejzábavnější v DS3. Kdo nevyzkoušel Lightning Mace, Lightning Claymore nebo Sunlight Straight Sword (nástroj na mazání bossů)...
@Tulareanus (25.01.2022 20:44): Vis co je skill? Když někdo dohraje DS za 35 minut bez zranění nebo Sekira poslepu a ne ze mrskas kotouly po cely místnosti jak smyslu zbaveny, ty skille :D
A jinak to co píšeš je generační problém. Good luck v Elden Ringu 3 kde bude možnost zabit bosse stiskem jednoho tlačítka, tak tam ti snad konečně dojde, co se celou dobu dělo :)
@Phoenix (25.01.2022 20:47): Ako spellcaster môžeš používať catalyst, ale klasické zbrane určite potrebuješ používať na bossov, ktoré majú vysoké resisty alebo dokonca imunitu na kúzla. To je hlavne prípad DS3.
@Charllize (25.01.2022 20:44): V DS1 tam gekon zůstal dokud jsi ho nezabil. Když utekl tak se vynořil znovu (ne nutně na stejném místě na dané mapě) a znovu, stačilo i jen nahrát hru. V DeS to bylo na 2 pokusy a pak konec. A pak ještě jedenou opakování po zabití hlavního bosse dané oblasti.

Což naštve v případě, že jsou daní gekoni jediným spolehlivým zdrojem pro "Pure" materiály (a to ještě jen při Pure Black). Pak už zbývá jen ten starý dobrý grind :D

Na druhou stranu je fakt, že DeS byla jedna ze Souls her, kde byl NG+++ standard, myslím?
@7c (25.01.2022 19:53): Já jsem hrál všechny Souls právě naopak za plecha, tak to nemůžu posoudit na základě vlastní zkušenosti. Jen dvojku jsem chtěl původně za něco na způsob klerika a když jsem si výjimečně četl dopředu něco o buildech, tak jsem pochopil, že nemálo podstatných kouzel bylo nerfed kvůli multiplayer. Ale určitě bude dobrý nápad dát DS Remastered (kterou jsem jako jedinou ze série ještě nedohrál) pro změnu za kouzelníka. Ještě mě napadlo, je možné hrát všechny díly za kouzelníka stylem "všechno kydlím kouzly" nebo je nutné používat i zbraně, protože kouzel není mezi jednotlivými bonfire dostatečné množství?

@Charllize (25.01.2022 20:26): jj, obtížnost bossů v DS sérii je hodně subjektivní v závislosti na zvoleném buildu a vybavení (někdo raději štít a pořádné brnění, někdo dává přednost uskakování, někdo kouzlí, roli hraje pochopitelně i zvolená zbraň, protože rychlost & dosah atd.) a v závislosti na typech útoků daného bosse (zase někomu některé sednou co do úhybných manévrů a jiné ne). A to nemluvím o tom, že hodně záleží na tom, na jakém levelu člověk na daného bosse jde. Což jsou přesně věci, které u Sekiro moc roli nehrají. Buildy neexistují, určité útoky jdou pravda eliminovat více různými způsoby, ale v zásadě existuje jeden ideální, pořadí bossů je občas možné přehodit (a tak jít na problémového bosse třeba s trochu lepším zdravím) a trochu nagrindovat body na skilly, ale není to nic zásadního. Jinak trojka mi nepřišla nijak zjednodušená, přijde na to, co tím přesně myslíš. Hra je celkově rychlejší, ale určitě mi nepřijde jednodušší (pokud tedy náročností nemyslíš nějakou složitost herních mechanik jako byla třeba v Demon Souls World Tendency místo obtížnosti soubojů).

Jo, tak jestli poukazujete na lepší práci s inventářem, tak to bych bral jako QoL, krkolomná práce s inventářem žádné dodatečné git gud zpravidla nepřináší.
@7c (25.01.2022 20:41): Presne tak, UX a Quality of Life zlepšovákov a odstraňovanie nonsensov ako to opravovanie zbraní ti reálne umožní viac sa ponoriť do samotného hrania, kde tá náročnosť už je viac o skille a vnímavosti a nie o tom, aby človek ako v Dark Souls 1 bojoval s inventárom, menu a pochopením účelu predmetov.
@Charllize (25.01.2022 20:26): Ve smyslu - "V novém Excelu jsme zlepšili menu a přidali nové klávesové zkratky, aby se s ním lépe pracovalo". "Všiví kažuálové, dejte mi zpátky Excel 951!!"? .-)

Jak říkám, hrál jsem sérii několikrát a hlavní bonus vidím ve zlepšení menu a ovládání. Obtížnost byla vždycky dobrý "marketing", ale u série to IMO není to zásadní (jsou mnohem, mnohem těžší hry).

Třeba opravování zbraní bylo nakonec jen otravné a kromě výjimek ani nehrálo zásadní roli (navíc v pvp stejně musíš opravovat pomocí předmětů). Stejně třeba prodávání duší v DS3 je super usnadnění.

A třeba ztráta zdrojů z gekonů v DeS je solidní otrava (ještě, že to zrušili už v DS1).

Na druhou stranu je pravda, že DeS bylo opravdu dobré v tom "old school" skrývání a nevysvětlování věcí (i když v dnešní době internetu...). Celé World Tendency a zpřístupňování oblastí a událostí bylo super, něco takového bude doufám znovu použité. Vlastně i v DS2 (což jsou IMO stejně skoro DeS2) to bylo, i když ne do takové míry.
@7c (25.01.2022 19:53): Však už jsem psal co jsem tou kazualnosti myslel. To co je nebo není těžký boss nebo nepřátele je dle mého hodně subjektivní. XXXX bosse dává někdo na10 pokusu někdo na jeden. Ale zjednodušení mechanik aby hra nebyla tak náročná a mohlo ji hrát více lidi a zbytečne je neprudila je přece taky kazualnost. A to proste za mne DS3 má.
A stejne DS 3 je díl v kterém jsem zcela najisto umřel nejminkrat ale spis to pricitam tomu ze jsem hrál díly predtim. Hmm, ale i tak DS3 mi prislo i nejmíň záludné, pěkne to odsypalo bez zadrhelu. To ve dvojce těch mist kde jsem chcipl kvůli něčemu na co jsem nedal pozor bylo mnohem víc.
@Charllize (25.01.2022 11:09): No nevím, u Souls bych řekl, že vyšší hry jsou po technické stránce a obtížnosti lepší. Jestli je DS3 casual, tak Demon's Souls jsou hotové Animal Crossing nebo walking simulator, tam se snad člověk musel snažit, aby zemřel (jen zabít se pádem z výšky je výzva). Koneckonců i v DS1 byl pouze jeden obtížný boss (Ornstein jako 2.). Takže v tomhle směru bych neměl strach.

Spíš je to rozšířená obava z rozmělnění obsahu s otevřeným světem, což se ukáže.

@Phoenix (25.01.2022 17:22): Ve všech 4 Souls hrách šlo hrát za kouzelníka bez problémů (vyzkoušeno za vás).

@SilentWolf (24.01.2022 22:01): 30 hodin je zhruba DS3. Jestli je ES na méně než 200 hodin, tak to ani nemá cenu kupovat, ne? .-)
@Tulareanus (25.01.2022 14:07): Ano, Sekiro stojí a padá právě na agresivním stylu boje. Hesitation is defeat. Jakmile protivník stojí a vteřinu nic nedělá, je třeba na něj okamžitě zaútočit. Naopak Dark Souls minimálně začínala (ano, trojka už je trochu jiná než jednička) tak, že kolem protivníka kroužím a čekám na to, co udělá. Abych tomu uhnul / abych blokoval, dal mu pár zásahů a zase odtančil do bezpečné vzdálenosti. U Sekira je většinou dost problém se držet v bezpečné vzdálenosti, boje jsou typicky dělané skutečně tak, že odměňují agresivní postup. S tím souvisí třeba neexistence staminy, protivníci vracející se zpátky do výchozí pozice, dodge fungující dost jinak než v Dark Souls nebo nepříjemné útoky některých bossů na dálku, které nablízko nepoužívají. Snažit se bojovat třeba proti Genichirovi speciálně v jeho třetí fázi jako v Dark Souls stylem "kroužím kolem něj" znamená, že Tě pravděpodobně ubleskuje. Zatímco pokud boj děláš právě tak, jak je vysoce pravděpodobně zamýšlen, tj. jdeš tělo na tělo, tak není třetí fáze tolik odlišná od zbylých dvou.  

Ano, Sekiro má výrazně méně RPG prvků, neexistuje nic jako build postavy, neexistují primární statistiky typu STG/INT/DEX, neexistují další zbraně. Už jen tohle je za mě výrazný rozdíl proti sérii Dark Souls, kde minimálně v jedničce ještě šlo hrát třeba za kouzelníka (a v Demon Souls byl údajně kouzelník easy mode, nevím, takto jsem Demon Souls nehrál) a kde hráči používali diametrálně odlišné zbraně, které odpovídali jejich stylu hraní a u kterých jim seděl moveset.

Ano, koncept světa, příběhu, ovládání nebo UI, to vše je jednoznačně velmi podobné, tam se rukopis From nezapře. U UX/gameplay se zjevně neshodneme, ale pojem "odlišný gameplay" je pochopitelně subjektivní.
@Tulareanus (25.01.2022 14:07): Možná někdy, ale když jsem hrál DS na ps3 při vydání tak jsem to hrál a dohral hopsokotoulama a Havel armor jsem ani nenašel :)
A ano ve videiich nereaguju a nechám do sebe mlátit, protože to šlo, však u nich mám taky napsáno bez taktiky nebo endurance fight :) A ano, to hopsani a kotouly mi přijde hloupý a divny a moc mě to tak nebaví. Mám vetsi radost z postavy co něco vydrží, obvykle to taky zabere mnohem víc času a úsilí co musím hře věnovat, aby to tak fungovalo.
U u DS3 jsem měl na mysli třeba absenci upgradovani armoru nebo když ti spadne ten materiál brouk do propasti někde tak ti ten materiál hra stejne dá atd.
A na závěr, hrát DS v high armoru, hodně hp je zcela regulérní postup, není to použití cheatu ani podváděni, hra to umožňuje a je to stejne seriózní postup jako kterýkoliv další. Jen holt někdo má dobrý pocit ze uskoci a někdo ze to vydrží.
A abys neřekl, až budu hrát dlc k DS3 tak závěrečného bosse dam nahej, nehraju ti to na yt. Jen nevím kdy to bude ale budu na tebe pamatovat :)
@Phoenix (25.01.2022 13:46): Ja som teda aktuálne v Sekire pri prvom hraní, pri bossovi demon of hatred, čiže skoro na úplnom konci a nemám pocit, že je to až tak brutálne odlišné od Dark Souls, ako sa tvrdí. Treba hrať agresívnejšie? Treba. Je to viac o deflectovaní/counterovaní? Je. Menej rpgv, áno? Ale koncept sveta, príbehu, ovládania, UI, UX a gameplay elementov je veľmi, veľmi podobný, len taktika hrania je iná. Mne to príde ako keď mám dve RTS, kde v oboch si staviam základňu, ťažím dve suroviny, akurát v jednej sa oplatí hrať viac agresívne a v druhej viac defenzívne...
btw: True Corrupted Monka som dal na prvý pokus bez glitchov (ani neviem, že tam nejaký glitch je).

@SilentWolf (25.01.2022 13:57): Každý nech si hrá ako chce, len mi vadí, keď hráč, ktorý sa hrdo precheesuje mnohými fightami (ako bolo vidno aj na jeho vlastných videách), tu ide hovoriť, že DS3 je casual alebo, že aby nebol Elden Ring casual na základe nekonkrétnej poznámky jedného z vývojárov. Napr. aj Sekiro frustruje v niektorých ohľadoch hráčov menej ako Dark Souls - a nie preto, že by bolo ľahšie, ale preto, že už má normálny tutorial, pri predmetoch a schopnostiach je väčšinou reálne napísané, čo robia, user interface je prehľadnejší, atď... čiže to viac pôsobí, že je to robené pre ľudí.

@Charllize (25.01.2022 12:36): No to by som si fakt pozrel s nahou postavou, lebo v tých videách, ktoré si sharoval si mal dosť oneskorené reflexy a brnenie vychytávalo tvoje chyby, kde by si mal instadeath.
Já teda jedu Havel's armor hlavně i proto, že kotouly vypadají fakt směšně. A docela mě mrzí, že po Bloodborne a Sekiru se zase vracíme ke kutálení. Takže můj build je jasný. Štíty.. a pohrávám si s nápadem zkusit faith build, bude-li něco podobného ve hře. Kdyby ve hře šlo jen uskakovat do strany bez nutnosti kotoulů, jdu do dex buildu hned.

@M.a.t.t. (25.01.2022 13:54): Nevím, proč by měl hrát Sekiro, když ho nebaví. :D
@Phoenix (25.01.2022 13:46): Nakoľko Charllize píše, že ktorýkoľvek Dark Souls odohrá i nahý, to znamená, že by mal teoreticky zvládnuť aj Sekiro, kde si tiež nemôže veľmi vylepšovať štatistiky :)
@M.a.t.t. (25.01.2022 13:15): Sekiro je od Dark Souls velmi odlišný a srovnávání s Dark Souls mu ublížilo (podobně jako Nioh). Podobný je podle mého nadprůměrnou obtížností, řekněme uměleckým dojmem ze světa a tím, že je to third person hack&slash. Hraje se ale hodně jinak.

Než mi naplno docvaklo (ve slova smyslu "vím, že to není Dark Souls a že se tak nemá hrát, ale neumím tento poznatek opravdu přijmout a přetavit v herní chování"), jak moc se Sekiro od Dark Souls liší, tak jsem v něm nahrál asi 110 hodin :-). NG na bad ending, následně částečně NG+ (to jsem byl asi na 90ti hodinách, zabalil jsem to u Father Owl), pak jsem po roce znovu začal NG+ (navázal jsem na původně zálohovaný NG bad ending) a po 110 hodinách poprvé porazil poctivě True Corrupted Monk (při předchozích dvou průchodech jsem jej porazil pomocí glitche - pádu do propasti). To byl zlom, po kterém jsem hru konečně docenil a díky tomu dojel NG+ a NG+2.

Některým nám to holt trvá maličko delší dobu :-))