Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Drakan: Order of the Flame

18.08.1999
81
65 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Hlavní hrdinkou je bojovnice Rynn, která se po únosu svého bratra Delona a zničení rodné vesnice orkům podobnými wartoky vydává na cestu za bájným drakem Arokhem, kterého musí oživit, aby mohla najít bratra a pomstít se.

Tato third-person akce je v některých ohledech až nápadně podobná Tomb Raider. Děj se odehrává ve fantasy světě, kde jako zbraně slouží meče, luky a sekery. Postaví se vám wartoci (podobní orkům) a jiná monstra ve službách zla. Hlavním lákadlem hry je drak, na kterém budete moci létat. Obrovský ještěr plive oheň, slyší na povel, nebojí se konfrontace s jinými draky a lze zlepšovat jeho schopnosti. Na svém dobrodružství dílem projdete, dílem proletíte zelené pláně, zasněžené hory, doly a spoustu jiných lokací.

PS2 exkluzivní pokračování nese název Drakan: The Ancients' Gates (2002).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Když jsem se poprvé dostal k demu Drakana, hrál jsem ho několikrát dokola. Kombinace krásné hrdinky, ovládání draka a fantasy prostředí mě k monitoru bezpečně připoutala. Demo ale obsahovalo "pouze" jednu kapitolu a končilo v poměrně napínavé situaci před vstupem do dolů a já byl tenkrát hrozně zvědavý, jak hra pokračuje dál. Jakožto chudobný středoškolák jsem koupi nové a drahé hry zamítl, za čas jsem si ale sehnal použitou placku z bazaru, což představovalo vstupenku do kompletního dobrodružství.

Příběh není nikterak složitý, zápletka je naopak spíše až banálně prostá. Vesnice, kterou obývá bojovnice Rynn, je přepadena a vypleněna potvorami, její bratr je odvlečen do zajetí a ona sama z vůle vývojářů pouze omráčena. Jako správně naprogramovaná hrdinka se tedy vydává na záchrannou misi svého bratra a jako milou pozornost získává osobního draka coby společníka.

Právě drak Arokh je patrně největší devizou celé hry. Na rovinu je třeba říct, že ačkoli jsme tu měli vícero her, kde mohl hráč "okřídleného plaza" ovládat, těžko se některá může měřit se způsobem, jakým je létání s drakem zpracováno v Drakanovi (zkuste si porovnat například Drakana s I of the Dragon/Dračí oko). Pravdou je, že manévrování s Arokhem ve vzduchu vyžaduje chvíli cviku z důvodu poměrně velkého množství funkčních kláves, výsledkem je ale skvělý dojem z přirozeně působícího letu a opájení se pocitem pána vzdušných proudů, kterému se stěží může někdo postavit. Také fešná Rynn je pohybově slušně vybavena, například kotouly do všech stran jsou v soubojích prakticky dobře využitelné. Trochu proto zamrzí její neschopnost vytáhnout se rukama na vyvýšená místa podobně jako to umí její žánrově příbuzná konkurentka Lara, v praxi to znamená nemožnost vylézt na cokoliv výše její hrudi.

Střídavé hraní za oba charaktery je dobře vyváženo a zatímco Rynn prohledává jeskyně a další místa kam se drak nedostane, Arokh bez problémů prochází přes nepřátele roztroušené ve volné krajině a podstupuje vzdušné souboje s jinými dráčaty včetně několika "bossů". Za jejich skalpy získává nové druhy útoků (kyselina, led), žádný z nich ale účinností nepředčí klasický plamen. Rynn má ve zbrojním arzenálu větší výběr - několik druhů brnění, zbraně se liší účinností a rychlosti útoku. Krátkým mečem silnější oponenty víceméně jen poškrábete, ale šmrdolíte s ním hbitě sem a tam, s těžkým válečným kladivem dáte pořádnou ránu, ovšem vířit s ním vzduchem zrovna nebudete. Veškeré vybavení (včetně unikátních kousků) se navíc opotřebovává, po čase se rozpadne a je třeba sáhnout do nevelkého inventáře pro nový kousek.

Na Drakanovi (vzhledem k jeho celkové kvalitě) zamrzí slabší závěrečná část a především odfláknutý konec, který je jednoduše useklý a z kterého jsem nabyl dojmu, že vývojáře tlačil čas/vydavatel/finance a narychlo splácali co zbývalo dodělat, jen aby byla placka připravená do lisovny. Celkově však Drakan představuje výbornou leč nedoceněnou záležitost s hrdinkou, která v některých ohledech natrhla Laře šortky.

Pro: Létání s Arokhem, Rynn je hezká holka

Proti: Ošizené zakončení hry

+31 +32 −1
  • PC 65
Jo, je to dobrá hra. Vyváženě obtížná (chce to cvik), spousta prostředí, skvělý drak, velmi slušná grafika, zajímavé souboje, různorodá hratelnost (s drakem, bez draka, souboje na blízko, střelba na dálku, skákání, pasti), jak už někdo zmiňoval v diskusi, super quicksave a quickload. Ale má i svá negativa.

Předně jedno subjektivní; úplně mi to vlastně nesedlo. Spousta lokací byly nějaké skály a stěny podivných tvarů a barev. Připadalo mi to někdy až moc vycucané z prstu ty lokace. Střídání prostředí bylo někdy hodně na sílu viz část v tropech a pak hned v zimních horách (nebo to bylo naopak?). Grafika je sice velmi slušná, ale vlastně nudná. Chybělo mi víc reálných věcí, které by mě na mapě zaujaly. Furt byly buď koridory, stejné skály nebo nějaké fantasy objekty typu obří brány, Ale hrozně málo nějakých pěkných obyčejných věcí typu židle, chatička a tak. Jako bylo to tam, ale málo a hlavně na začátku, v druhé půlce už to bylo na mě až moc "fantasy". Ale drak je hezký :-)

A proč si vzpomínám hlavně na druhou půlku? Protože je to hra, kde jsem měl snad největší pauzu v hraní nějaké 3D akční hry. Vrátil jsem se k ní skoro až po roce a jelikož jsem autistický systematik, kvůli ní jsem v podstatě rok nehrál hry. Za to ji viním! :-)

Příběh je o ničem. Zakončení je zoufalé. Hudba je minimálně a když už je, tak to většinou nestojí za řeč. Snad až na song Arokh's First Flight (ale ten by se víc hodil do Tomb Raidera). Dokonce i hudba v menu je jen nějaká 15 sekundová smyčka. A použité banky orchestrálních nástrojů jsou taky dost zastaralé když to srovnám třeba z HOMAM 3 ze stejného roku. To je zase objektivní výtka, přestože subjektivně mi to vlastně vůbec nevadí.

Přestože je hlas Aroghka skvělý, dabing obecně není moc kvalitní a je mu špatně rozumět. Nejvíc mě ale na konci naštvalo, že jsem musel použít do závěrečné úrovně cizí save, neboť se můj drak rozhodl mě ignorovat a i když jsem se na něj koukal z dvaceti metrů, tak ke mně prostě nepřiletěl a mezi náma láva. Zkoušel jsem to přes cheaty, ale akorát jsem to rozes.al.

A nechápu vlastně přirovnávání k Tomb Raiderovi. Kromě kozaté hrdinky, pohledu z třetí osoby a občas nějakých pastí, jsem tam nenašel další podobnosti. Ale asi to stačí.

Pro: Drak, je to výzva, spousta prostředí, souboje, možnost vysokého rozlišení, quicksave, různorodá hratelnost

Proti: Příběh, dabing, hudba, grafická strohost, závěr, dost "zaglitchované"

+13
  • PC 90
Další hra která u mě našla místo, a kterou jsem několikrát dohrála. Rynn, o která se mluvilo jako o možné nastupnici Lary Croft. Bohužel v pomyslném souboji nakonec prohrála (možná o ty prsa). Jenže Rynn má něco co Lara nikdy mít nebude. A tím je překrásně rozpohybovaný drak Arokh. Nejsilnějším zážitkem pro mě byla chvíle, kdy jsem potřeboval v boji pomoct. Stačilo zapískat a dráček byl u mě. Mít drak na zavolanou je opravdu něco, co jsem ještě u jiné hry nezažila.
Jediné co mi ve hře vadilo, byl nedostatek místa v inventáři a následné přeorganizování (bordelu), jen aby se mi tam vešlo třeba nové brnění.
Drak a jeho letání je opradu velký zážitek. Přistihla jsem se v jednom levelu (na ostrůvkách), že si jen tak létam a těším se ze samotného létání.

Pro: drak , který na zavolání přiletí

Proti: nedostatek místa v inventáři

+9
  • PC 85
Drakan je bezesporu velice zajímavým herním počinem. Jako mnoho hráčů, i Já jsem se sním seznámil formou dema a velice rychle si mě získal. Neznám moc her, které jsou simulátorem letu na drakovi a ty co znám, mě absolutně nechytili, proto Drakan považuji za takovou raritu. Tak jsem neváhal a vrhnul se na plnou verzi.

Co do ovládání, konzolovitost je z této hry cítit na míle. A Já coby hrač zaměřený čistě na PC, jsem měl nějakou chvíli potíže s ovládáním (ovládání samotné Rynn). Tato hra klade velký důraz (jako většina konzolovek) na zdokonalení se v ovládání. Obyčejní orkové jsou bez problémů, s postupem hry však přicházejí smrtonosnější nepřátele a hráč zvyklý na ultimátnost Arokha, je se samotnou Rynn v koncích. Všechny možné, krytí se, úskoky a kotouly, všechno to je pěkným spestřením ale pro začátek je těžké si na to zvyknout, a tyto prvky si osvojit.

Hráč může získat několik vylepšení draka (postupně může plivat kyselinu...) a nepřeberné množství vybavení pro Rynn. Výzbroj se mi velice líbila (a nebyly to jen křivky Rynn). Hráče totiž ovlivňují parametry jako rychlost zbraně, váha a její účinost. Vzhledem k tomu, že každá zbraň se postupně opotřebovává, hráč musí volit rozumně. Možnost kombinovat luk a různé typy šípů je velice zábavná.

To co mě ale velice mrzí, je absence dalších příběhových postav (někoho na straně dobrá). Hráč se totiž neustále probijí lokacemi, plnými nepřátel a až na jednoho mága, na nikoho nějak odlišného a přátelského nenarazíte.

Drakan je raritou, která je na poprvé docela obtížná ale velice snadno se dostává pod kůži (z nestvůr, které jsou větší než stodola, jde docela strach). Drakan má své chyby a jeho druhý díl (který se zdá být mnohem zdařilejší) je určen (bohužel) pouze na konzole (možná, že kvůli této hře a prvním dvěma dílům DmC si ji nakonec pořídím.) Se světem Drakanu se tak na PC můžeme rozloučit (Další díly se nám nedostanou).
Druhou stranou mince je však to, že hra tohoto ražení se opravdu nevidí a létání s Arokhem je v pravdě zažitek.
85%

Pro: Zabavná rarita, která se jen tak nevidí. Formá výzbroje. Zdařílá herní prostředí.

Proti: Prvotní obtížnost hry. Absence dalších příběhových postav.

+5
  • PC 80
Jedna z nejlepších 3rd person akcí, co jsem kdy hrál, i když už mě při posledním hraní zdaleka nebavila tak jako před lety. Ale je to v každém případě moc pěkná hra. Jen nechápu, proč každý díl vyšel pro jinou platformu...

Pro: Pěkná grafika, solidní hratelnost, hudba.

Proti: Místy nepříjemné technické nedostatky.

+3