Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
musa

musa

Ondřej Musil • 40 let • Excelující Expert Verbální Ekvilibristiky • Jeseník

Komentář

Přejít na komentáře

Drakan: Order of the Flame

  • PC 90
Když jsem se poprvé dostal k demu Drakana, hrál jsem ho několikrát dokola. Kombinace krásné hrdinky, ovládání draka a fantasy prostředí mě k monitoru bezpečně připoutala. Demo ale obsahovalo "pouze" jednu kapitolu a končilo v poměrně napínavé situaci před vstupem do dolů a já byl tenkrát hrozně zvědavý, jak hra pokračuje dál. Jakožto chudobný středoškolák jsem koupi nové a drahé hry zamítl, za čas jsem si ale sehnal použitou placku z bazaru, což představovalo vstupenku do kompletního dobrodružství.

Příběh není nikterak složitý, zápletka je naopak spíše až banálně prostá. Vesnice, kterou obývá bojovnice Rynn, je přepadena a vypleněna potvorami, její bratr je odvlečen do zajetí a ona sama z vůle vývojářů pouze omráčena. Jako správně naprogramovaná hrdinka se tedy vydává na záchrannou misi svého bratra a jako milou pozornost získává osobního draka coby společníka.

Právě drak Arokh je patrně největší devizou celé hry. Na rovinu je třeba říct, že ačkoli jsme tu měli vícero her, kde mohl hráč "okřídleného plaza" ovládat, těžko se některá může měřit se způsobem, jakým je létání s drakem zpracováno v Drakanovi (zkuste si porovnat například Drakana s I of the Dragon/Dračí oko). Pravdou je, že manévrování s Arokhem ve vzduchu vyžaduje chvíli cviku z důvodu poměrně velkého množství funkčních kláves, výsledkem je ale skvělý dojem z přirozeně působícího letu a opájení se pocitem pána vzdušných proudů, kterému se stěží může někdo postavit. Také fešná Rynn je pohybově slušně vybavena, například kotouly do všech stran jsou v soubojích prakticky dobře využitelné. Trochu proto zamrzí její neschopnost vytáhnout se rukama na vyvýšená místa podobně jako to umí její žánrově příbuzná konkurentka Lara, v praxi to znamená nemožnost vylézt na cokoliv výše její hrudi.

Střídavé hraní za oba charaktery je dobře vyváženo a zatímco Rynn prohledává jeskyně a další místa kam se drak nedostane, Arokh bez problémů prochází přes nepřátele roztroušené ve volné krajině a podstupuje vzdušné souboje s jinými dráčaty včetně několika "bossů". Za jejich skalpy získává nové druhy útoků (kyselina, led), žádný z nich ale účinností nepředčí klasický plamen. Rynn má ve zbrojním arzenálu větší výběr - několik druhů brnění, zbraně se liší účinností a rychlosti útoku. Krátkým mečem silnější oponenty víceméně jen poškrábete, ale šmrdolíte s ním hbitě sem a tam, s těžkým válečným kladivem dáte pořádnou ránu, ovšem vířit s ním vzduchem zrovna nebudete. Veškeré vybavení (včetně unikátních kousků) se navíc opotřebovává, po čase se rozpadne a je třeba sáhnout do nevelkého inventáře pro nový kousek.

Na Drakanovi (vzhledem k jeho celkové kvalitě) zamrzí slabší závěrečná část a především odfláknutý konec, který je jednoduše useklý a z kterého jsem nabyl dojmu, že vývojáře tlačil čas/vydavatel/finance a narychlo splácali co zbývalo dodělat, jen aby byla placka připravená do lisovny. Celkově však Drakan představuje výbornou leč nedoceněnou záležitost s hrdinkou, která v některých ohledech natrhla Laře šortky.

Pro: Létání s Arokhem, Rynn je hezká holka

Proti: Ošizené zakončení hry

+34 +35 −1