Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 42 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Drakan: Order of the Flame

  • PC 85
Drakana jsem si už delší dobu chtěl zopakovat, protože po dřívějším dohrání mě z něj nezůstaly prakticky žádné vzpomínky. Původně jsem byl tedy rozhodnutý rozjet za každou cenu Prince of Persia 3D, ale protože se nezadařilo, vyhrál Drakan, který byl pravděpodobně lepší volba.

Hrál jsem s patchem 10th Anniversary, který opravuje údajně spoustu bugů a také vylepšuje grafiku. Tu si tedy netroufnu objektivně hodnotit. Grafika byla se všemi detaily vyhlazená, líbivá, nic se nesekalo, venkovní prostředí vypadalo pěkně. Je to ale zřejmě dílo patche, protože původní grafiku jsem sledoval v in-game animacích a je to dost zubaté, špičaté a hranaté, hlavně modely postavy.

Pokud mám k něčemu výtky a za něco jdou procenta dolů, tak je to příběh. Ten vypadá ze začátku zajímavě - fantasy vesnička je vybita brutálními monstry, které unesou malého Delona. Jeho starší sestra Rynn popadne meč a vydá se ho najít a zastavit obrovské mezidimenzionální zlo. Společníka ji dělá drak Arkhon, kterého na konci první kapitoly probudí. Je tu spousta proroctví, historie, občas nějaká vedlejší postavy. Bohužel tu nejsou titulky, postavy mají dost zkreslené hlasy, 5 minutový proslov hlavního záporáka neslyšíte kvůli řevu monster. Takže jsem z příběhu moc nepochytil. Asi 25sekundový konec je na pár facek a plivnutí do tváře za tu celou dřinu Delon padá po portálu a smějící se záporák to sleduje v zrcadle.

Dále už jen chvála, Drakan je totiž parádní hrou. Dokonce bych řekl takové tři v jednom. Je to akční rubačka, tombraiderovka a letecký simulátor.

Jako Rynn procházíte buď přírodou, nebo kobkami v klasickém tomb raider stylu. Kamera je odladěná, Rynn ovládá i Lařiny kotouly a saltíčka. Na rozdíl od Tomb Raideru jsou skoky naprosto přesné a nikdy se mi nestalo, že bych spadl jinak, než vlastní blbostí. Skákacích pasáží je dost, nechybí různé pastičky, plavání, interakce s pákami a také puzzle. Není to úplně obtížnost ala dungeon, ale občas jsem se zasekl, třeba při získávání posledního meče. V rámci explorace máte vždy poměrně obrovskou mapu krajiny, plnou odboček, zkratek a tajných míst, která rozhodně hráče za ručičku nevede. Funguje to na jedničku, bohužel z Tomb Raideru je obšlehnutý i systém dvojích srázů. Na některé tak vylezete, na jiné ne a občas je to k vzteku, když se třeba nemůžete dostat z vody.

Druhou složkou je boj. Proti Rynn stojí armáda zvířecích potvor i různých "Orků", ti nejlepší mají dvě zbraně, brnění či štít. Rynn nepředvádí žádné parádičky, na nějaké kombíčka jsem nepřišel, stejně tak krytí mi přišlo k ničemu. Místo toho ale báječně fungují, úkroky, úhybné kotouly, salta, obíhání nepřítele a sekání zezadu. Taktika spočívá i ve zbraních, které nacházíte. Jsou tu zbraně s krátkým i dlouhým dosahem, neohrabané a silné vs. rychlé ale slabé. Zbraně podléhají opotřebení až na asi 3 nezničitelné kousky a tak v inventáři potáhnete náhradní arzenál, časem budete rutinně vyhazovat ty se slabším útočným číslem. Když se zadaří, useknete potvoře vyčnívající končetinu, nebo ji překvapíte zezadu. Z nepřátel bych vypíchl zmetka s dvěma ohnivými meči, co na dálku háže firebally a na blízko pro změnu fire wall, to jsou taktické orgie... A samozřejmě odpudiví pavouci, ze kterých mi běhal mráz po zádech. V nejhorším pomůže zaseknout soupeře (brutální obři) za nějakou překážku. Zkrátka boje se povedly.

Kromě různých mečů, sekery, máte i kouzelné předměty, které mě přišly kompletně k ničemu a luky. Nechybí spousta léčení, občas neviditelnosti či nesmrtelnost. A luky. Ty fungují jako sniperka, z FPS pohledu zaměříte nepřítele a různými druhy šípů s ním uděláte krátký proces. Šípů ale není tolik, abyste si tohle mohli dovolit celou hru, navíc jsou nezbytné pro určité souboje (sukuby).

Pravá zábava ale začíná když osedláte draka. Ten může chodit i pěšky, ale hlavně lítat a to je teprve maso. Ač nejsem žádný pilot, ovládání mě přešlo hned do krve. Drak je bůh. Veškerá monstra co jsou na Zemi sežehnete ve vteřině na krvavou kaši alternativním ohnivým útokem. Že jsou tu katapulty? Stačí uhýbat a rychlopalný standartní ohnivý útok. Kořením jsou naprosto parádní dogfighty s jinými draky, kdy uhýbáte, pronásledujete a v příhodný okamžik vypustíte ohnivou nálož a pak už jen sledujete padající hořící tělo, jak se řítí do propasti. Pokud draka ovládnete, je to naprostá paráda, zažijete pocit božské moci. Navíc drak má postupně i další útoky (led, blesky, jed), ale po pravdě oheň je oheň. Samozřejmě drak s Vámi všude nemůže, takže součástí "dungeonů" je i najít spínač, který drakovi otevře cestu dál. A pokud vlezete do kobky, kde na Vás vystartuje trojice orků, není nic jednoduššího, než prchnout zpět ven a s drakem fouknout plamínek do dveří na dotírající verbež :)

Zkrátka mě to moc bavilo. Drakanu fungují všechny složky (explorace, boj, létání), vypadá to pěkně a jen škoda, že z toho příběhu jsem moc nepochytil.
+17