Návrat do světa, jemuž vévodí zřícenina tajemné věže, pojali tvůrci v grandiózním měřítku. Velkou inspirací jim bylo GTA V (2013), a tak je mapa čtyřnásobně větší než v prvním Dragon's Dogma (2012). Kvůli tomu přibyla možnost rychlého cestování lodí či volským povozem. Zatímco jednička se odehrávala na Liogramském poloostrově v hrabství Gransys, dvojka je zasazena na území hned dvou znesvářených domén, lidského království Vermund a císařství Battahl. Druhé jmenované je panství kočkovité rasy Beastran podobající se Khajiitům z The Elder Scrolls, přičemž další novou rasu představují Elfové.
I přes jiné zasazení a příběh se dá DD2 hratelností nejlépe charakterizovat jako všestranně vylepšená „předělávka“ prvního Dogma na RE enginu uvedeném s Resident Evil 7 (2017). Stále platí, že byste se neměli vypravit za město konfrontovat mýtické potvory bez družiny věrných a AI řízených společníků, pawns. Ačkoliv jim lore nepřisuzuje emoce ani svobodnou vůli, jsou v pokračování na základě požadavků hráčů upovídanější a osobitější než v jedničce. Zůstává specializace do tříd (vocations) s odstupňováním úrovní basic, advanced, a novou hybrid. Třída Strider se změnila na Thief a Ranger na Archer.
Po 30 letech odchází Icuno (Devil May Cry, Dragon's Dogma) z Capcomu, fak.
Pro: Svět, soubojový systém
Proti: nevyvážená obtížnost