Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
Sním nebo snad bdím? Může to být pravda? ENCHANTMENT? Opravdu? Je to pravda pravdoucí? ENCHANTMENT? Pověsti nelžou? Opravdu? Opravdu reálně opravdovsky je to pravda? ENCHANTMENT? To se vážně vysrali na legendu? Na nejlepší herní postavu všech dob? Na herního Chucka Norrise spářeného s Medojedem (kurva drsný zvíře kdyby jste nevěděli). Voni tam ti dementí kašpaři z Kanady kteří si myslí, že ta jejich trapná šablona zachraň svět ještě někoho zajímá, nedali do hry Sandala?

Víte co BéWé? Já na vás mrdám! Mrdám, mrdám, mrdám! Naserte si! Fuck off! Proklínám vás! Nechť vaše nenarozené děcka chodí pozpátku! Nasrat! Mrdat! Shit off!

ŽÁDNÝ SANDAL, ŽÁDNÝ HRANÍ, NASRAT NA CELÉ TO SLAVNÉ BAJOWER! ENCHANTMENT!

EDIT!
Sním nebo snad bdím? Může to být pravda? CHAMPION? Opravdu? Je to pravda pravdoucí? CHAMPION? Pověsti nelžou? Opravdu? Opravdu reálně opravdovsky je to pravda? CHAMPION? Legenda legend se vrací? Šampión šampiónů? Herní Ježíš Kristut skřížený s Medojedem (ano, s tím kurva drsným zvířetem)! Voni tam ti géniové geniální z Kanady kteří tvoří nejlepší příběhy ever, dali do té hry Hawka!

Víte co BioWáre? Já vas miluji! Miluji, miluji, miluji! Sláva vám! Fuck Yeaaaaaaaaa Hawke bitches! Nechť vaše nenarozené děťátka žijí dlouhým a šťastným životem! Miluji Vás!

HAWKE JE ZPÁTKY, AŤ BAJOWÉR ŽIJE, LONG LIVE BIOWARE, NEJLEPŠÍ VÝVOJÁŘI EVER FOREVER! CHAMPION!
-20 +8 −28
  • PC 95
Když jsem dohrál první Dragon Age i s datadiskem, říkal jsem si tohle je konečně po Dungeon Siege pořádná dávka RPG a navíc s poutavým příběhem. Díl druhý mě až tak moc nenadchl a tak jsem od toho třetího moc neočekával. Nicméně po pár hodinách jsem si říkal ,,kruci tohle nebude až tak špatné“ . A po dokončení musím s klidným srdcem říct, že Dragon Age : Inquisition zařazuji ve svém žebříčku na třetí místo nejlepších her co jsem za 20 let hrál. Opravdu se čekání na češtinu vyplatilo, protože příběh je zde dost propracovaný. Herní mechanismy nejsou nijak složité a postupem času si vše osvojíte.

Děj se odehrává v zemích Orlais a Ferelden, které jsou součástí kontinentu Thedas. Po výběru postavy a rozmístění základních atributů Vás hra hodí přímo do příběhu, kde jste zajat a obviněn Inkvizicí z vraždy božské Justin. Ovšem při deportaci před radu zachráníte své věznitele a uzavřete jednu z mnoha trhlin vedoucí z Úniku, přes kterou se na povrch derou démoni a zplozenci zla. Postupem času Vám inkvizice začíná věřit a stáváte se spojenci v boji proti původci zla Corypheovi .

Na vaší pouti za záchranou světa Vás mohou doprovázet tři společníci. Celkem je hratelných postav devět a je jen na Vás s kým osvobodíte Thedas. Občas se k vám do družiny přidají i nehratelné charaktery jako například Morigan jenž je známá z prvního dílu Dragon Age : Origins ( kterou dabuje herečka Claudia Black známá např. ze seriálu Hvězdná Brána). Každá postava ( některé i nehratelné ) má své boční questy, které s ní můžete plnit a tím i upevňovat vztahy. Do boje musíte sebe i své spojence patřičně vybavit zbrojí i zbraněmi, které lze nakoupit, najít, popřípadě vlastnoručně vyrobit, očarovat pomocí run, přebarvit a neustále vylepšovat. Osobně se mi vyplatila kombinace družiny 2x lotr, 1x válečník a 1x mág. Obzvlášť je dobré mít sebou mága i válečníka. Občas je totiž potřeba něco nabít magickou energií nebo něco rozbít silou. V průběhu souboje lze hru pozastavit a rozdat příkazy co jaká postava má zrovna udělat. To se hodí spíš při hraní na těžší obtížnost. Také v pozastaveném režimu vidíte vůči čemu je protivník odolný a naopak proti čemu je zranitelný. Ve hře lze měnit i taktiku chování jednotlivých členů. Například jaké lektvary, jedy a výbušné láhve mohou během boje použít. Jestli mají při střetu útočit či čekat na útok hráče. Mezi protivníky najdeme např. šelmy, templáře, zombie, duchy, draky, démony, stíny, nemrtvé a mnoho dalších. Ve hře se nachází i několik rébusů zpřístupňujících skryté jeskyně a chrámy, které ukrývají bohatství a poklady a třeba i výrobní schémata run. Nechybí ani klasické bylinkářství, kde z nasbíraných bylinek vyrábíte lektvary a jedy, postupem času i zápalné lahve. K výrobě zbraní a zbrojí jsou potřebné nerostné suroviny a suroviny ze zvířat, jako jsou kůže, zuby, drápy atd. Zkrátka vše co v žádném RPG nesmí chybět.

Orlais i Ferelden je rozdělen na mnoho menších lokací ( map ). Cestovat mezi nimi lze pomocí velké mapy nebo Válečného stolu. U toho lze kromě cestování získávat také suroviny a spojence nebo přidělit perky do vylepšení. A vylepšovat se toho dá v DAI opravdu hodně. Jednotlivé mapy jsou velice dobře graficky propracované a vše vypadá úchvatně. Navštívíte rozmanité lokace jako poušť, bažiny, lesy, města. Jeskyně, paláce, hrady, zámky, chrámy, ruiny a plno dalších, kde naleznete i spoustu čtení doplňujícího historii Dragon Age. Když přidáte skvělý příběh doplněný mnoha animacemi a do toho hraje výborný hudební doprovod, vytváří to jednu z nejlepších her co jsem kdy hrál.

S bočními questy jsem hru dohrál za 181 hodin, což je na singleplayer opravdu hodně.

Pro: Příběh, Grafika, Hudba, hratelnost

Proti: Kupodivu nic

+15
  • PC 50
Nejhorší hra od Bioware. S přehledem. Naprosto nechápu ta šílená hodnocení oscilující někdy mezi 90-100%. Proboha, tohle není single player RPG ale offline MMORPG. Pocit z ovládání je stejný jako u MMO, questy a vůbec všechny události/místa na mapě působí tím nechutným generickým dojmem. Mapa je sice na jednu stranu krásná, ale opět po vzoru MMORPG typicky kompresovaná tak, aby na 50 metrech byla vesnička, dungeon, tábor banditů, 5 questů a vodopád. Zlatý Skyrim, kde jsem si nepřipadal questy zahlcen a musel pro jeho splnění projít kus uvěřitelně vypadajícího světa. Ani samotný boj, kterého je tu opravdu přehršel, mě nijak nezaujal. Zmatek, efekty, barvičky - zlatý taktický mód DAO. Příběh by mě býval zajímal, dialogy postav působí zábavně, některé scenérie jsou nádherné, ale co naplat, samotná gameplay je opravdu generický MMO theme park plný prázdného obsahu. Mám takový dojem, že na DAI pracovalo víc vývojářů Old Republic než by bylo zdrávo. První Gothic měl MNOHEM uvěřitelnější svět než tahle naleštěná nádhera.

Pro: Grafika, příběhové video sekvence, postavy.

Proti: Generické MMORPG pojetí, nepřehlednost prakticky všeho, málo uvěřitelný svět.

+17 +24 −7
  • PC 85
Mám za sebou zhruba 55 hodin a upřímně se neodvažuji tipovat, jestli jsem už v polovině hry nebo ještě pořád tak nějak na začátku. Co ale vím už nyní, je, že hra zcela exceluje po stránce rozsahu, hloubky a mytologie světa. Upřímně by mě zajímalo srovnání rozsahu Inquisition (tj. součtu všech jeho lokalit) a Skyrimu, a vůbec bych se nedivil, kdyby to byla remíza. Ten pokrok, který Bioware učinili za pět let (od vydání Origins), je naprosto úchvatný. Jednotlivé mise se odehrávají ve dne i v noci, ve sněhu, v dešti, v mlze, v močálech, v poušti, na pobřeží, v lesích, v jeskyních, na horách, v typicky středověkých (fereldenských) vesnicích i větších renesančně laděných (orlaiských) městech, můžete vyrábět zbraně, upgradovat zbroj, craftit speciální předměty, vytvářet lektvary, studovat spisy a kodex, verbovat agenty, soudit různé postavy a tím rozhodovat o jejich osudu i způsobu, jakým bude okolí nahlížet na vás, zakládat vojenské tábory, spravovat svoje sídlo a vybavovat jej až do detailů jako je trůn, praporce či erby, a soustředit svůj inkviziční řád buď na diplomacii, špionáž, nebo vojenskou disciplínu (přičemž každá taková volba přidává do rozhovorů nové dialogové možnosti), případně volit od každého něco, při tom všem musíte stále kličkovat mezi mágy, templáři, církví, odpadlíky i lyriem nadopovanými rytíři... Politika, která byla ve Skyrimu znázorněna jen neinteraktivními, porůznu rozesetými mapami v domech jednotlivých jarlů, a kterou jste z pozice osamoceného bojovníka v Zaklínači 2 mohli ovlivňovat jen velmi nepřímo, zde hraje zásadní roli a vy udáváte jasný směr, kterým se má ideologie vaší organizace hnout. Zčásti je to samozřejmě založeno na iluzi, a do budoucna se jistě dočkáme ještě mnohem větší herní svobody a širších možností, ale už nyní je ta iluze mimořádně zdařilá, věrohodná a funkční.

Jak už sami asi cítíte, Inquisition není revoluce, po vzoru zmíněných ARPGs či Watch Dogs (pokud hovoříme o open world konceptu) jde spíš o evoluci v podobě drobných krůčků směrem k vylepšení a rozšíření stávajících open world ARPG prvků. Bioware nicméně hru jakožto nějakou RPG revoluci ani neprezentují, takže v tomhle ohledu mají u mě plusové body.

Hra představuje asi nejdokonalejší kompromis (jakkoliv je spojení "dokonalý kompromis" už ze své podstaty problematické), který hardcore RPG fanoušci mohou na dnešním mainstreamovém ARPG nebi nalézt. Tvůrci zvládli zacílit na největší možnou masu hráčstva - na ty, kterým v původním Dragon Age chyběl otevřený svět, i na ty, kterým ve Skyrimu chyběl příběh. Všichni se v Inquisition najdou.

Hra sama nicméně není dokonalá. Velký problém mám s inventářem, který je bohužel dost chaotický a tempo hry zbytečně zpomaluje. Obdobnou poznámku si zaslouží i bitky, které - pokud hrajete za válečníka nebo zloděje - umí být dosti nepřehledné a hráč má tendenci se v nich ztrácet. Cestu si musím rovněž hledat k parťákům. Někteří jsou hodně zajímaví, Sera je správně trhlá a Iron Bull je prostě qunarijec, ale Morrigan a Alistair byli jenom jedni. O Garrovi, Liaře, Tali, EDI, Mordinovi a Thaneovi ani nemluvě. Bohužel tak i nadále platí, že jediný Geralt je zajímavějším, tajuplnějším a charismatičtějším hrdinou, než celé biowarské universum dohromady.

Pro: Rozsah světa, možnost některých voleb, pestrost jednotlivých lokalit, odkazy na předešlé díly

Proti: Nepřehledné bitky, chaotický inventář, zatím vcelku nevýrazné postavy

+17 +18 −1
  • PC 60
Asi je načase, aby zde někdo splaskl tu bublinu a řekl na rovinu, jestli má smysl Dragon Age Inquisition ty nekonečné hodiny vůbec hrát.

Předpokládám, že mnozí z vás hráli první díl, ti odvážnější i díl druhý (který je obecně považován za pěkný průšvih), takže podrobíme Inquisition přímému srovnání spíše s DAO, jelikož se kasá, že odkazuje spíše na něj, dvojka jakoby neexistovala. Po stránce příběhové nemohu sloužit, jelikož dvojku jsem nikdy nehrál a hrát snad ani nehodlám, takže návaznost třetího dílu s bezprostředním předchůcem bohužel neznám.

Od Inquisition jsem pak čekal jakýsi návrat, jelikož Bioware se holedbali, že ještě našli poslední zbytky soudnosti a do hry přidali taktický mód, ve kterém můžete všem členům vaší družiny opět zadávat rozličné rozkazy, podobně jako v prvním dílu.

Po prvních pár hodinách hry pak již naprosto jistě vím, že Bioware opět jen plácají, a skutek utek. Inquisition je totiž opět konzolovým portem, ze kterého konzolový původ smrdí (stejně jako v případě Mass Effect 2.3) na sto honů a místo plnohodnotného taktického módu s možností v pauze zadat všem členům cíle a sledovat, jak je efektivně a efektně rozebírají, je zde jakýsi "overhead" mód, jenž je ovšem v případě interiérů naprosto nepoužitelný, jelikož kamera se přepne do ptačí perspektivy, kde se v interiéru tak nějak nachází strop.

Další věcí, která mne na Inquisition totálně dostala, je částečně konzolové ovládání, ale především herní náplň. Bioware sami přiznali, že inspirací pro Dragon Age III byl (nejspíše asi jeho komerční úspěch) Skyrim, a tak je Inqusition jakýmsi nativně z třetí osoby viděným Skyrimem, částečně šmrncnutým sandbox stylem Assassins Creed v rámci svobodného plnění úkolů a hledání rozličných random rozházených věcí po mapách. Nebudu lhát, nevěřil jsem svým očím - už DAO se místy hrálo jako offline MMO, Inqusition navíc přidává i ony debilní (rozsviť tři svíčky, přines čtyři dopisy) úkoly, kterých se všichni snažíme vyvarovat, jelikož jsou jednoduše stupidní. Tohle má být rodinné stříbro EA v 21. století? Kopie The Elder Scrolls jen proto, že TES V prodalo přes 20 milionů kopií? No, to jsme to tedy dopracovali..

Stejně tak dříve tradičně silná doména Bioware znovu, jak je u nich v posledních letech zvykem, nabízí jen slabou a stokrát omletou zápletku o zachránci světa (můžete to být jedině VY), přičemž ani postavy tentokrát nestojí za řeč a byly mi absolutně ukradené. Se slzou v oku vzpomínám na silné rozhovory a volby v KOTOR, které rozhodně nespočívaly jen v tom, že se místo jedné lajny rozhovoru přehraje jiná a vzápětí se předivo hovoru opět splete v jedno. Standardy Bioware - je potřeba mít vyšší, ne nižší standardy..

Co musím naopak pochválit, je prostředí. Od sněhem zavátých plání přes pouště, lesy až po jezera - vše je moc pěkně vymodelované, navíc svět je obrovský - jen kdyby často tolik neřval SKYRIM a nebyl totálně zaměnitelný a v podstatě šedivý. Už chybí jen obři s antigravitačními kyjy - a člověk je doma. Bohužel s relativně hezkým prostředím přichází i šílená optimalizace, která v současnosti trápí nejen uživatele AMD, ale pokles framerate mohou pocítit i lidé s jinak relativně nabouchaným herním strojem. Na R280 mohu potvrdit nějakých avg 60 FPS na high s AA a HBAO, ale stabilní to tedy rozhodně není.

Opravdu nevím, asi nejzajímavější mi paradoxně na Dragon Age III přijde protipirátská ochrana Denuvo, která dokázala celý týden potrápit i ty nejlepší čínské hackery, během něhož se prodalo (a přes Great Game Guarantee zase vrátilo) relativně dost kopií. Já osobně jsem tedy rád, že jsem si hru jen zapůjčil od rodinného příslušníka, jelikož utratit za toto peníze, to bych si vážení sypal popel na hlavu ještě teď. Pokud pořádné RPG, tak nejspíše ještě počkáme na Zaklínače III (předobjednáno), či nové TES, byť Skyrim měl svých problémů také dost. Alespoň se ale, na rozdíl od DAI, držel svého kopyta.

DAI chce přilákat nové casual hráče, milovníky RPG MMO, sandboxu, uspokojit fanoušky DAO a zároveň úplně neodsouvat akční povahu Dragon Age II. Že z toho musel vzniknout kočkopes, musí být úplně jasné snad každému..

Pro: Prostředí

Proti: Bugy, Optimalizace, Klišé, Neoriginalita, Konzoloidní ovládání, Scénáristika a dialogy,

+17 +24 −7
  • PC 75
Dnes již prakticky zapomenuté RPG, časově nacvaknuté mezi špatně přijatý druhý díl a ve vyprávění příběhů přelomového Zaklínače 3.
Navíc byly velké problémy s češtinou, která vznikla teprve nedávno a navíc jen ve verzi Alfa.

Hra samotná je kupodivu velmi povedená, ovládání bojů je jak "pauzovací shora" alá BG, tak se to dá hrát jako klasická realtime rubanice - alespoň na průměrnou obtížnost.
Ve hře je opravdu všemožné a jde to i do hloubky. Podle mě vlastně poslední opravdu dobrá hra od Bioware. Bohužel po druhém dílu hodně lidí tomu třetímu už ani nedala šanci.

EDIT: V posledních fázích je to už pořád to samé, prozkoumávat/hledat, vyzobávat všemožná místa po mapě a jen spěje to k odhadnutelnému konci.