Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Widl (23.07.2024 20:41): Já se musím přiznat, že se mi hodně líbily Hinterlands, po kterých se mi líbilo pobíhat. Zřícenina ve Fallow Mire měla úžasnou atmosféru, stejně tak pozůstatky Tevinterské říše ve Western Approach a pozůstatky Dálie v Exalted Plains a Emerald Graves.
Nicméně, po pár hodinách toulání prázdným světem musím vyzdvihnout i ty klady, který čas nerozmělnil. Pěkný postavy, solidní příběh, napětí a relativní volnost. A určité části světa, respektive map, mají designově pořád velké kouzlo. Škoda, že je to tak prázdné a umělé.
Teď si pročítám "funny moments" na TV Tropes, ale polovina z toho mi nepřijde vůbec vtipná. Je to jen mnou, nebo máte i vy ten pocit, že v tomhle díle ubylo humoru?
Osvěžuju paměť a chci si dát i DLC, které jsem po vydání nehrál. A teda musím říct, že tenhle díl zestárl ze všech nejhůř. První dva díly jsou dodnes v pohodě, ale tady se mi v těch pidi "otevřených" světech pořád zdvihá obočí. A to mě to tenkrát tak bavilo... co udělá deset let a vývoj :)
@Sadako (14.06.2024 13:40): Jo kazdy to ma jinak no. Ja preferuji vetsi kontrolu nad partaky, v jednicce jsem si sice chvili hral s tim systemem programovani AI, ale nakonec jsem vsechno (nebo temer vsechno) smazal a ovladal partaky rucne vsechny. Ve dvojce jsem pak ale take hral temer vyhradne hlavni postavu a jen obcas, kdyz situace vyzadovala ci jsem chtel trochu zmenu hratelnosti, jsem prepinal na jine postavy. Ale tu volbu jsem vital, podobne jako treba ve FF7Remaku, kde take budete ovladat prevazne hlavni postavu a rozdavat rozkazy ostatnim, ale moznost na ne primo prepnout je fajn (a nekdy vylozene nutna). Veilguard ale vypada, ze pujde smerem jen rozdavani rozkazu jako v ME a to mi osobne prijde skoda no.
Já teda v DA:O jen spamoval ledový kužel Morrigan a užíval si odporné animace soubojů na blízko postav se štítem. Vůbec nemám dobré vzpomínky na souboják DA:O. (Na nejtěžší obtížnost btw).

V DA2 alespoň vizuálně vypadal líp.. :D
@marwel (13.06.2024 22:53): Neexistuje náhodou taková malá hra jménem Baldurs Gate 3? To je v podstatě do nejbližší, co se DAO může přirovnat.

@SilentWolf (13.06.2024 22:39): Nadcházející ME má také mít onen "mission based" systém, což je super. Zajímalo by mě, kdo s tím přišel dřív ME tým nebo Dradonáž tým. Vzhledem k tomu, že se s DA4 mrcaseji už takovou dobu, nepřekvapilo by mne, kdyby se inspirovali u next massu. Tak či onak dobrá zpráva.
@SilentWolf (13.06.2024 22:39): Ja na ten gameplay koukal v "reaction" video Cohha a sdilel jsem to jeho zklamani z toho. Problem neni, ze bude mit Veilguard debilni ARPG soubojak, problem je, ze serie zacinala jako takticke RPG a postupem casu degradovala k tomuhle. Mass Effect bylo vzdy akcni RPG, takze tam to bylo pomerne jedno, byt ten "RPG system" ve dvojce byl pro me tehdy take dost sok.

Fanousci velkych RPG obecne muzou hrat Pathfinder, fanousci DA Origins stale nemaji a nebudou mit co hrat. :D
@Malignus (13.06.2024 19:13): To bude jak Mass Effect 2, to bude skvělé. Chápu že fanoušci velkých RPG asi jásat nemusejí, ale taky můžou hrát Pathfinder žejo.
No, zatím se mi vše krom úvodního traileru líbí, tak jsem zvědav.
Tak jsem konečně dohnal rest v podobě gameplaye. Jsem zvědav na společníky, minimálně necromancer vypadá netradičně. Pak je to zas klasická sebranka - tak snad se budou něčím odlišovat od svých archetypů. S gameplayem problém nemám - holt se vůbec netěším na souboje a budou prostě nutné zlo. Připomíná mi to nejvíc opravdu ten Inquisition, který byl ještě ke všemu na klávesnici hrozný opruz hrát. Takže v zajeté koleji jedou i dál.. ale nevadí mi to. Rád u té hry vypnu.

Myslím, že Varric umře hned po pasáži v gameplayi.
Nejvíc mi to připomíná, že jsem nikdy nedohrál Inquisition a možná to je chyba.. :D Protože si doteď pamatuji na ty krásné lokace, které engine uměl vykouzlit.

Kdyby ve hře byl nějak vylepšený war table, či podobná mechanika asi by se mi to ve výsledku docela líbilo. Ale nesmělo by to být tak odfláknuté jak v Inquisition.,
@Paul (11.06.2024 22:31): To nechápe hodně lidí. Jsou tu dvě možnosti. Buď to koriguje někdo s marketingu a nepříliš dobře. Nebo to řídí vývojáři a prostě mají pocit, že cokoliv jiného by bylo příliš moc na spoilery. Lidi už teď spekulují, že situace se Solasem bude vyřešena hned na začátku prvního aktu a už to samo o sobě by byl spoiler jako kráva.

Samozřejmě stojí za zmínku, že DA byl vždycky vesměs generické fantasy s příchutí navíc, takže... já nejsem překvapený. Z některých reakcích mám pocit, že lidé čekali něco, co nebylo ani součástí předchozích her. Ono to hodnocení DAI tady je nakonec poměrně fer. DA vyniká v maličkostech, ne v celkovém obrazu. Já měl z toho gameplay traileru prostě pocit "Jo, tohle je pokračování Inkvizice, v dobrém i zlém."
Teď jsem to zhlédl a dojmy nepříliš dobrý. Technicky grafika ok, ale art style nic moc a děj opravdu painfully generický fantasy. Samozřejmě, celou hru na základě tohohle soudit nebudu, ale moc nechápu proč ukázali zrovna tohle.
Pořád jsem pesimistickej, ale tohle nevypadalo špatně, základní combat vypadá dobře a celkem plynule, uhybaní, parry systém. Na vyšším levelu s pořádnýma abilitama to může být potenciálně nejzábavnější souboják v sérii. Faciálky dobrý, mjuzik taky. Ted jen aby ty RPG veci byly good a budu happy.
@BUMTARATA (11.06.2024 17:37): Asio, ale předpokládám, že půjde vskutku jen o ability navíc a parťáci budou nepřemožitelní (HUD to naznačuje).

Mě každopádně nejvíc děsí ten writing a design. "You've made a valiant effort, but this story does not end with my downfall." A mezitím mu velkolepý plán přeruší posunutí jedné klády, čehož si při tom všem drámu jaksi nevšiml...okay then, I'm super intimidated.
@Marcusss (11.06.2024 17:17): Jako jo, ale nějak jsem nepochopil, jestli můžeš komandovat parťáky (?), protože v tom fakin obřím menu byla komicky jen jedna schopnost. Jinak strašně generická art direction, na něco jako poletující démony s křiklavě barevným motivem už začínám bejt drobek alergickej.
Zdá se mi to, nebo ani DA2 a DAI nemělo zdaleka tolik rozhovorů, kde hráč neměl žádný imput na to co jeho postava říká?
Tohle je third person hack&slashovka. DAI k tomu mířil a tohle to dokončuje. Jako směr kterým se vydalo FF16, ale s ještě míň zajímavým soubojákem.
Jinak Shinobi zveřejnil, že DAV nebude mít live-service prvky, ale pokud bude hráč chtít lepší zbraně, kosmetické předměty... Bude třeba prozkoumávat a grindovat.
@Steffie (11.06.2024 12:27): BW se vyjádřilo, že by chtěli DA KEEP využít pro více her, ale jestli skutečně bude třeba nebo využitelný v tuto chvíli nelze jednoznačně říct. Já jsem jednoznačně pro možnost jeho využití. Minimálně pro přenesení World States. Navíc Keep byl před časem asi den dva nedostupný z důvodu úprav, takže asi s ním tvůrci počítají.
@Malignus (11.06.2024 12:08): Ale pokud vím nikdo tady netvrdí, že nemají existovat postavy co nejsou "playersexual", pouze že pokud u dané postavy není jejich sexualita nějak narativně důležitá, tak nemusejí být limitované.

Dorian specificky je napsaný tak, že velká část jeho charakteru je o jeho sexualitě (a vztahu s otcem). Proto je v pohodě, že není "playersexuál".

Problém s aplikací tohoto na hetero postavu je, že je jen málo (pozitivních) kontextů, za kterých by její centrální element měla být její mainstreamová sexualita. Být hetero nevede k potenciálu pro persekuci a tím pro drama nebo pro aplikabilitu k realitě.

Maximálně mě napadají věci jako "postava toužící splodit potomka" apod, ale téma rodičovství apod prostě není moc časté pro většinu dobrodružných settingů.
Novinky od Shinobiho 

"You can customize your Inquisitor from Dragon Age: Inquisition in the character creator and "make a few key decisions that will impact how The Veilguard begins""

Jupí, náš Inquisitor se vrací (snad) :D Každopádně se netěším na vytváření více charakterů, už takhle mi to trvá šílenou dobu.
@Cathan (11.06.2024 11:04): Ty to zjednodušuješ. :-D Takový ho společníka vytvořit můžeš, ale nemůžeš takový udělat všechny romancáky, pokud nechceš, aby to působilo jako "hat nation" (pak to tedy musíš omezit a nezabředávat do toho - nakonec ti vyjde cosi jako "universální romancovatelný charakter"). Navíc pokud by měly být všechny postavy playersexuální, pak by bylo v podstatě možné, aby Inkvizitorka "vyléčila" Doriana z jeho homosexuality. Jeho příběh vynikne jen proto, že NPC playersexuální nejsou.

DAE není dobrý příklad. :-D Anders spoustu lidí nasral a Merrill si v případě romancování neváhá protiřečit, aby tu svojí playersexualitu nějak vysvětlila. Ano, hra měla i větší problémy, což ovšem neznamená, že to nebyl jeden z těch menších problémů, který by s dostatkem času na vývoj nikdy nevznikl.

Ano, a to bude odpověď i vedoucích projektů, ale... Existuje i nezanedbatelná část hráčů, která preferuje hry s romancovatelnými charaktery a těm chtějí vydavatelé svou hru taky prodat. Stejně tak jsou v akčních filmech romantický linky, aby se nalákali i ti diváci, kteří chtějí vidět romantiku. A taky jsou tu hráči, kteří to považují za nepodstatné a ocení spíše propracovaný lore a herní mechanismy. Je to skutečně o individuálních preferencích každého hráče, ale i o vizi vývojářů a možnostech a požadavcích vydavatelů, na které zase tlačí různé skupinky. :-D

@Marcusss (11.06.2024 11:56): Ale ono to tak skutečně je a není to absurdní argument, když se nad tím zamyslím. :-D Ano, ty skupiny jsou naprostý chumel diverzity, protože chceš uspokojit co nejvíc hráčů, chceš prezentovat vybrané rasy a organizace i jinak, než jen zápisem v kodexu. Taky musíš prezentovat různé sexuality a herní styly (protože marketingově zní dobře, že situaci může vyřešit nejen bojovník, ale i ninja). A tomu je samozřejmě třeba i přizpůsobit příběh.

O problémech s gayi v Mass Effectu jsem neslyšel, snad kromě toho, že jich je tam málo (viz požadavky na bisexualitu Ashley, Tali a Garra). Zato jsem slyšel o problémech s asarijkami, které muslimům skutečně vadí a v některých zemích hru kvůli tomu nedovolili vydat.
Častý argument je to, že lidí s hetero orientací je víc, takže "statisticky" je nepravděpodobné, že v "náhodné skupnině postav" se jich vyskytne více, ale to je naprosto absurdní argument, když se nad tím zamyslíte.

1) Dané skupiny nejsou náhodné.

2) Dané skupiny jsou většinou samy o sobě naprostý chumel diverzity - "the mage, the knight, the weird little kid and a ninja master" - u kterých je nutné pracně zkroutit příběh aby vůbec dávalo smysl, proč se dají dohromady, místo toho se zdržovali ve společnosti např. své organizace. Viz třeba Mass Effect - je v pořádku, že je celá squadra posládaná ze zástupce každé druhé možné rasy, ale jakmile je tam víc než jeden gay (nebo i ten jeden) tak je oheň na střeše.
Mám kamarády, kolegy a kolegyně co jsou gay či bi. O některých to vím o jiných ne. Víte kolik času jsem při rozhovorech, včetně osobních, s nimi strávil probíráním jejich sexuality? Žádný. Protože v prostředí, kde za to nejsou persekuovaní je to stejně irelevantní téma jako jakou barvu mají jejich spoďáry.
A kdybych se se skupinkou z nich dostal do nějakého fantastického dobrodružství, bylo by to stejně. Nebylo by třeba aby mi nějak svoje preference vysvětlovali svojí historií.

Nevidím důvod proč ve hře, nebo v principu v čemkoli, by to mělo být jinak. Proč by hetero postavy mohli být jaké chtějí dokud jsou hetero, ale ne-hetero postavy by měly přidat nějaké "omluvy" proč jsou "mimo normu".
@Marcusss (11.06.2024 10:41): +1

@Malignus (11.06.2024 10:52): Moc to komplikuješ. Máš mužského společníka. Chce mu dát příběh. Dáš mu tam ztracenou lásku. Ta láska je muž. To ovlivňuje jeho charakter. Víš, že máš u něj tedy jako muž šanci. Ale můžeš s ním flirtovat, i jako ženská postava, a on to opětuje, protože why the hell not.

Ono se to vážně, vážně, vážně řešit nemusí. Nemusí se to absolutně žádným způsobem řešit, není pro to totiž důvod. Zvlášť ve světech, kde je sexualita obecně vzbuzuje menší kontroverze, jako je právě Thedas. Sexualita není a neměla by být zásadní součást charakteru, což je něco, na čem se myslím shodneme ale závěr z toho činíme absolutně odlišný. Jednou za uherský rok se objeví postava pro kterou je sexualita zásadní, pokud chceme vyprávět příběh jako měl Dorian, ale to byla jedna postava ve třech hrách a opakovat se to jen tak nebude.

My už přece máme příklad toho, že to fungovat může. V DA2 byl tohle vážně ten nejmenší problém co ta hra měla.

Mojí odpovědí na ty peníze by bylo, že v tom případě nemusíme být žádné romance a v tom případě se mohou peníze investovat víc do jiných systémů hry, protože romantika je absolutně nepodstatná součást světa. Tohle nejsou argumenty :)
@Cathan (11.06.2024 09:24): Chápu, že vyléčit bolest hlavy jejím uříznutím je snadné a rychlé, ale ne všem takovéto řešení vyhovuje. Jinak tak trochu promiskuitní a přehnaně chtiví byli v DAO všichni romancovatelní companioni, takže se o nějakou stereotipizaci určitě nejedná. Navíc tě nikdo nic studovat nenutí. Můžeš hru prostě rozehrát a nechat se překvapit. :-D

V DA2 je románek s Karlem (letmo) zmíněn už při zadávání questu, U Anderse to je blbý, protože ho David Gaider napsal jako neromancovatelný hetero charakter, ale Jennifer Hepler ho změnila romancovatelný gay charakter (jak uvedl na tenkrát Twitteru). To, že jsou všechny charaktery nakonec bi, je způsobeno tím, že kromě pansexuální Isabely zůstali všichni WIP a Gaider se to nakonec ve svém rozhovoru rozhodl využít jako podporu LGBTQI+ komunitě (jak uvedl Mark Darrah v jednom ze svých videí ohledně DAE).


@Cathan (11.06.2024 00:01): Tobě to tak znít může, ale skutečně to tak není. Ta sexuální otevřenost se řešila až v DAI, a to právě kvůli tomu, aby nějak vysvětlili výše uvedené. Pokud historii NPC neomezíš, budeš muset vysvětlit, proč jsou všichni lesby, gay nebo bi. Navíc to neúměrně vytěžuje kapacity vývojářů. Playersexualita / bisexualita zdánlivě nabízí větší variabilitu a uspokojení každého. Jednak je třeba, aby to někdo napsal a zakomponoval do historie NPC, za druhé musí někdo udělat animace pro obě pohlaví a nakonec to někdo musí nadabovat a to všechno stojí čas a peníze, což vede k tomu, že v některých částech hry se musí ubrat (za předpokladu, že distributor nedá vývojářům neomezené množství peněz a času).

Ve výsledku tak můžeš mít perfektní simulátor randění v RPG, které bude mít odfláklé ostatní mechanismy a příběh. Nebo budeš mít kvalitní RPG s dutými romancovatelnými NPC. A max jednou za deset let budeš mít hru, která bude mít perfektní úplně všechno. Ale u každé hry prostě vývojáři ty kompromisy dělat musí a na něco prostě ten čas a peníze nezbydou a vzhledem k citlivosti tématu se jednoduše omezí NPC a řešení funkčnosti světa. A myslím, že pak dost vývojářů nějaké romance rádi vypustí úplně.

Edit: Lovkyni draků Taash napsal Patrick Weekes, který má na svědomí Masked Empire a Tevinter Nights. Z postav jsou to pak Iron Bull + Chargers, Cole a Solas. Z questů pak Here Lies the Abyss a Dragon Age: Inquisition – Trespasser. Takže se můžete těšit, nebo děsit. :-D
Je to v mnohém taky částečně o tom co různí hráči od RPG očekávají. A jsou různá RPG co jim můžou poskytnout různé věci - s různými limitacemi.

Je to o tom mít možnost zahrát si předem nalajnovaný příběh, který může hráč trochu variovat tak aby mu víc sednul? Nebo je to o tom užít si tu "simulaci" jiného světa? To jsou věci, které se perou mezi sebou.

Existují RPG, kde hráč může být "cokoli", mluvit s každým rpg a dokonce mít vztah s každou postavou ve hře - co klidně může být bez problémů limitováno přednastavenými preferencemi npcček apod.. Většinou jsou to ale velice formulaické systémy co takovou simulaci povolí. Dané hry pak nejsou ani tak o kvalitě příběhu a scénáře, ale spíš o kvalitě systémů, co hráči poskytujou omezenou simulaci. Jsou to hry o emergentích systémech.

RPG jako BG3, Dragon Age atd. nejsou takové hry. Jsou to v principu linární nalikované příběhy, kde se nedostatkem svobody a tím neexistenci simulace platí za více involved příběh a pečlivě (většinou) napsané a promyšlené companiony a ostatní npc. Jsou to hry ve kterých nejde o to simulovat život ale povědět větvený příběh. A snaha dát v něm hráči větší svobodu volby i v takových věcech jako s kým jejich postava může mít romantickou linku, by měly být oslavované a ne kritizované.
Tady se naprosto shodnu s Cathanem.

RPG není realita, o to tam jde. Ano, nedává smysl, že je existuje romantická cesta pro každého companiona ve hře, jako je tomu právě u BG3 apod. Ale o tom to vůbec není - je to o tom aby si hráč mohl povědět ten svůj příběh. A pokud je romance dobrovolnou součástí děje, tak by měl hráč mít svobodu zvolit s kým chce tu romanci mít. Svobodu říct jaký příběh jeho postavy má být. A pokud jsou postavy dobře napsané, tak ani nemusí jít poznat, že ostatní postavy měly "zájem" (BG3 tohle krapet nevychytalo, ale možné to je).

Je důležité si uvědomit, že i s touto dodatečnou svobodou volby je ve videohře hráč pořád velice omezen. Když budu pokračovat s BG3 jako příkladem, tak v principu vážně "romancovatelné" (a dá se to vlastně roztáhnout i na stav postavy jako companiona) je jen velmi malé procento postav. Není možné romancovat např. Zevlora - nebo ho nabrat do skupiny a mít ho jako companiona. Nemůžete naverbovat Khagu, nebo přesvědčiit skupinu žoldáků v Grove aby se k vám přidali. Ve "skutečnosti", nebo v ttrpg, by hráč takto omezený nebyl.

Tady je hráč limitovaný všeho všudy na 8 postav se kterými může mít romanci - 7 pokud hraje Origin character.

Pokud by to fungovalo po staru, a třeba klidně velmi progresivně, tak by to bylo rozdělené jako:

2 hetero muži, 2 hetero ženy, 1 gay muž, 1 gay žena, 1 bi muž, 1 bi žena
= výsledek 3 volby pro hetero, 2 volby pro gay romanci.

Což upřímně fakt není žádná moc volba. Je to jen omezení, ve kterém všichni ztratí. A to je v té progresivní formě a ne 6 hetero, 1 gay muž, 1 gay žena a hotovo. Prostě naprosto zbytečná limitace, která pro všechny dělá hru horší.
@Jab (11.06.2024 08:48): Jo, byli bi, a čirou náhodou byli oba tak trochu promiskuitní nebo přehnaně chtiví, to je právě ta stereotypizace, v tomto případě bisexuality. Ne, že bych v roce 2009 čekal zázraky :D Hele, každý má v tomto ohledu právo na názor. Zmenším se a zůstanu Galadriel. Já jsem vážně rád, že nebudu muset studovat před hraním na koho bych se měl zaměřit a nechám to prostě plynout :)
@Cathan (10.06.2024 22:37): V DA:O byl Zevran i Leliana rovnou bi také (ale u nich dobré, tam to měli zakomponované do celkového charakteru nějak). Imho až v DA:I jsou čistě gay romance.

Ale že je to jednodušší, než napsat tu gay romanci... To je moc neomlouvá. Však tenhle systém, kdy hráči vyhoví úplně všichni, spíše bude zavádět a dále utvrzovat některé stereotypy ve hrách.

@Cathan (11.06.2024 00:01): Hele nic nepodpoří fantazii více, než nějaké ty mantinely. Člověk by měl mít to hřiště vymezené. Takhle je to opravdu v posledku o tom, že vyhovíš šedé hráčské mase a zároveň je to pro Bioware jednodušší. Njn. Radiant MMO questy coming up next. A monetizace taky bude. :)
@Malignus (10.06.2024 23:50): To zní jako argument "střílečky zvýší střílení ve školách" :)

S tou reprezentací už jsem to slyšel, ale myslím, že u her si toto zaslouží ústupek, právě kvůli prvku hráče. Ve hrách si máme plnit naše sny, naše fantazie. Nesledujeme jen příběh, jsem součástí příběhu kde jsme často zachránci světa, tak proč nemít po svém boku postavu kterou chceme?

Omezení historie NPC není nutné. V první řadě se to vždy dá svést na tu bisexualitu, v druhé řadě i to se dá mírně ovlivnit. V DA2 je románek s Karlem u Anderse zmíněn jen když hraješ za muže. A za zmínku stojí i to, že Thedas je všeobecně sexualitě mnohem více otevřený, takže i větší počet bisexuálů v populaci by dával smysl.

Ale díky, aspoň je to víc než "je to tam jen kvůli uřvaným davům a to je špatně."
@Cathan (10.06.2024 23:09): Uf... Tomuhle jsem se chtěl teď v noci vyhnout a řešit to třeba ve čtvrtek, až budu mít víc času a náladu. :-(

Ano, hráči do hry přenáší svá přehnaná očekávání, která mají v reálném životě a naopak, herní zážitky mohou ovlivnit jejich očekávání v reálném životě. Navíc to v podstatě nereprezentuje různé sexuality, ale jen jednu sexualitu, a to směrem k hráči, který tak může flirtovat v podstatě s kýmkoliv s tím, že všichni čekají jen na něj. Díky čemuž i NPC, co zásadně spí jen s holkama do 30 let, udělá výjimku a bude čekat nahý politý javorovým sirupem v pokoji stárnoucího dědka, protože to je přece hráč, a to je frajer.

Pokud máš hru s nějakým vytvořeným lorem, dokáže i takový detail tvořit atmosféru, nebo ji bořit. V případě playersexuality je třeba vyhnout se historii NPC, která by odhalovala jeho předchozí vztahy a napovídala o jeho sexualitě, čímž to ubírá na osobitosti jednotlivých postav a možnostech jejich vývoje.
@Malignus (10.06.2024 23:06): Je to hra. Je logické, že hráči chtějí některé věci přizpůsobené pro sebe. Ve filmu, knize, atd je to jedno, ale tohle je vážně minimum co dovede zpříjemnit celkový zážitek. A furt netuším, co je na tom špatně :) Teoreticky je mi jedno, pokud je sexualita definovaná, i přes problémy co to má, ale PROČ je playersexualita prostě problém?
@Cathan (10.06.2024 22:37): A to je psal homosexuál... :-D Jediný smysl je utišení některých jedinců, kterých není mnoho, ale velmi hlasitě brečí a křičí, když není po jejich. Ale chápu, že to je jednoduché a pubertální jedinci rádi prochází světem s pocitem, že každá čeká jen na něj.
@pajmič (10.06.2024 22:45): Samozřejmě, že v tom máš jasno :) Nicméně, já tomu upřímně moc nerozumím. Sám tvrdíš, že jsou to komplexní charaktery - souhlasím. Pak je přesně definovaná sexualita to naprosto nejmenší. Pokud by Sera byla bisexuální absolutně nic by se nezměnilo, stejně tak kdyby byli pro obě pohlaví Cassander nebo Cullen. Stále by to byly naprosto stejně komplexní charaktery.
@Cathan (10.06.2024 22:37): Sera, Dorian a Bull byli pro mne jedni z nejzajímavějších charakterů, stereotypní my ass. Jejich sexualita, byt jen malá špatka z jejich koplexního charakteru, je činila odlišnými. Když ted budou všichni píchat se všema ona vrstva charakteru se stane homogenní. Nehledě na to, že to odrazuje od hraní za obě pohlaví. Já osobně na romancování ve hrách nikdy moc nebyl. Ale tady samozřejmě víme odkud vítr vane. Hlavně někomu neukřivdit, to by byla kakastrofa. To by bylo žalozpěvu na twatteru a spol.