Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dragon Age: Inquisition


Diskuze

« Novější Starší »
Tak co? Očekává ještě někdo něco od DA4, po tom všem, co se odehrálo s ME:A a Anthem?
@Charllize (24.04.2019 23:09): Hej, veď to. Open world, narozdiel od koridorovky, zas až tak ten dej nepotrebuje, v podstate by to zvládol aj bez neho. Preto, aj keď tu je možno na rovnakej úrovni ako v DA1 a DA2, tak to nebije až tak do očí.
@Ebb (24.04.2019 22:48): ja jsem sadomaso takze jsem si po vyjiti posledniho DLC a druheho hrani jeste zapl vetsinu prvku co pridavaji obtiznost navic, jako level scaling spolu z hracem nebo ultra silny velky medvedy a podobne. A musim rict ze pak ten strategicky mod byl kolikrat nutnost, v realtime to proste neslo :) Poprve jsem to hral na nejakou normalni obtiznost abych se do toho dostal a mohl se venovat pribehu a objevovani. Komplet realtime, je pravda ze na nizsi obtiznosti ten strategicky mod je krapet k nicemu, pokud to clovek vylozene nevyhledava.

Jen snad, hlavni dejova linka v zakladni hre byla trosicku klise v nekterych smerech ale diky zpracovani a celkovemu zaberu hry a durazu na dalsi veci a pribehy to je vlastne trochu jedno.



@Red (24.04.2019 21:48): A to je ono Rede. Jedna z veci co mne na te hre hodne bavila byla explorace sveta a objevovani a u tebe je to shrnute arenou kmxkm, proste se to na tebe minulo ucinkem:)

PS: po prvnim dohrani jsem si pral aby dalsi dil ME byl v podobnym duchu a splnilo se, vicemene:)
@Sadako (24.04.2019 21:27): Koneckoncu to akcni pojeti v DA:I neni povinne, strategicky mod tam je ( znam par lidi co to ani nevedi ) a na nejvyssi obtiznost to je docela zabava s priblizne stejnou hloubkou jako byvalo zvykem u jejich starsich her.
@Red (23.04.2019 20:04): To že JE ne každýho bavil kvůli akčnímu pojetí třeba chápu. Ale jinak je to hra s originálním soubojovým systémem, ojedinělým herním zasazením a nezápadním fantasy světem a skvělou stylizací.
Mně se na JE moc líbí jeden z konců i ta stylizace, ale když to okoušeš na kost, je to další tradiční Bioware schéma (a kvůli době vzniku i zpíčenej koridor, ovšem to nějak není k vytýkání) From Zero to Hero: Chine-like Edition. Jako dobrý, ale kulervoucí jak píseň o Kullervovi to teda není.
Naproti tomu DA:I vidím jako velmi symbolicky zajímavý, svého druhu originální a co se týče např. hloubky práce s postavami velmi ojedinělý počin.

Se holt smiř s tím, že lidé hledají (a nacházejí) ve hrách úplně jiné věci než ty.
@Red (23.04.2019 22:46): To mas pomylene nejake. Protoze jak by pak mohlo dojit k tomu ze se to libilo mne, cloveku co hral a odehral zrejme vic her co vy dva s ebbem dohromady (tady bych pozadal o porozumneni, nejde o premerovani pindiku) a presto se mi Inkvizice libila. Ja bych to spis videl v tom co kdo od hry ocekava, ono to nebude o tech zkusenostech. I uplny hrac zacatecnik pristupuje ke hre s nejakymi naroky a kdyz to je blbe a nevyhovuje mu to, hrat to nebude. A tim nemyslim ze nekdo je nenarocny hrac, jen ma ty naroky jinde, ale jsou stejne zasadni v kontextu daneho hrace. Dokonce bych si troufl tvrdit ze ja nebo i tady Ebb jsme mozna schopni posoudit danou hru v sirsim spektru a tak ji vic docenit. Tim myslim ze treba zrovna ty mi prijdes ze se soustredis jen na konkretni veci ve hre, ktere mas rad a tak pak dojde k tomu ze se ti Inkvizice nelibi, protoze tam jsou veci ktere te vubec nezajimaji. Dost casto ctu tve vyjadreni k ruznym rpg a troufnu si rict ze typ hry jak DA:I neni vubec pro tebe, pac se v tom zrejme placas jako v Oblivionu :)
@Red (23.04.2019 22:46): My máme jednoducho presne opačné preferencie na RPG, ale tak o tom to častokrát je; priemerovanie a porovnávanie info z rôznych zdrojov je dôležité v každej oblasti, keďže málokedy to jeden zdroj vie kompletne objektívne vyhodnotiť.
Mě to nevadí u nováčků, dávám i pluska. Beru že nic nehráli tak jsou z prvního RPG poblázněný. Jen prostě ta kombinace u tak zkušeného hráče bolí. Takhle opravdu hrozí, že opravdu Bioware na cokoliv zajímavého rezignuje a místo toho vydá Dragon Age 4 nebo něco podobnýho.

A Alpha protocol byl taky super netradiční RPG s luxusním příběhem, stylem vyprávění, postavami, dialogy, atmosférou, komplexním rpg systémem kde je opravdu každé vylepšení znát, rozvětveností žadonící o znovuzahrání....ach jo.
@Drolin (23.04.2019 19:25): Tie najhoršie roky v RPG už máme naštastie za sebou 2002-2012 :) Teraz vychádza toľko turnbased iso a open world RPGčok, že to ani nemám kedy hrať.

@Red (23.04.2019 20:04): Máš pravdu, za azijskú kulisu k bioware šablóne má JE malé plusko, vďaka čomu ho na úplnom dne predbehol Alpha Protocol, na ktorý by človek medzičasom aj zabudol, ak by to nebola taká trauma :)
@Red (23.04.2019 18:13): Tak nejaka konecna korekce by tam asi byt musela, ale celkove by to dalo daleko min opruzneho psani ktere nesnasim.

Jinak me osobne jeho vkus nijak neprekvapuje, Inkvizice i Andromeda jsou fajn hry. Ale zrejme ne pro typ hrace jako ty:)



@Drolin (23.04.2019 19:25): Elex je dobra hra, a uz se celkem tesim na dvojku kterou za prispeni statniho prispevku na kulturu uz Pirane zvesela kuti. NWN mam taky rad, jednicku i dvojku. Preci jen to sveho casu byli dost zasadni hry a za prispeni datadisku u obou dilu z toho nakonec vyslo neco co stoji za zahrani i dneska. Jade Empire me nebavilo diky zasazeni a orientaci na kontaktni boj, ale zrejme taky o zadnou pruserovou hru nejde. A Masáč je klasika, neudelas nic a osobne ho taky spsi hodnotim kladne. Simulator sexualniho predatora na pozadi zniceni vesmiru je zajimava kombinace:)
@Drolin (23.04.2019 19:25): To že JE ne každýho bavil kvůli akčnímu pojetí třeba chápu. Ale jinak je to hra s originálním soubojovým systémem, ojedinělým herním zasazením a nezápadním fantasy světem a skvělou stylizací. Škoda že chybí čínský dabing. Je to prostě v portfoliu něco odvážného, nového a výjimečného. Naproti tomu je DAI hromada hnoje s tu tam vyčuhujícími bonbony co jsme už dvakrát viděli, akorát už to není kyblík, ale pořádné koupaliště. Má excelentní pasáže (třeba večírek) ale pro to se musíš do toho koupaliště na mnoho dnů ponořit. To už si radši zopakuji dvojku, kde ty cukrkandly rukou vylovím za pár hodin:)
@Ebb (komentář): Nevím, jestli jsi sis všiml, ale Bioware od doby, co vznikl poslední Dragon Age opustila celá spousta lidí. Je tedy otázkou, zda studio už není jen studio podle jména, prázdná skořápka. Moje očekávání příštích her jsou značně skeptická.
@Ebb (komentář): Stále nevěřím, možná jen už nejsi tak kritický :)). Jade Empire, NWN nebo ME jsou nejhorší RPG široko daleko, a poslední hry BioWare vypadají snad ještě hůře.
Teď řešíme, jestli naši rodiče hrají nebo ne. Naše děti budou řešit, jestli hrajem pecky nebo srajdy (podle nich samozřejmě) :D
@Charllize (17.04.2019 14:49): No já googlil a narazil jenom na tuhle nehotovou no. Tohle mámě poslat nemůžu:) Naštěstí jede Divinity Original Sin a už se těší na dvojku, tam to snad dotáhnou.
@pajmič (15.04.2019 13:06): S DSfixem to šlo, uvidím, jak je na tom remaster.
Pravý průser na klávesnici jsou některé PSkové emulace a z oficiálních portů byla asi nejpříšernější Castlevania: Lords of Shadows. Tam jsem kapitulovala a vzala gamepad (nerada, nutí mě to mít ruce v poloze, které mi nevyhovuje). Na(ne)štěstí ne na dlouho, ta hra mě asi dvou hodinách vytočila tak, že jsem ji odinstalovala.
@pajmič (15.04.2019 13:04): jasně, pak jsem v tom byl docela mistr, teď mi ten ovladač u té hry docela vadí, fakt jsem si na to dost zvykl. Bylo to správně cool. :D Nedám na to dopustit.

@pajmič (15.04.2019 13:06): Dark Souls na klávesnici? Taky se hlásím! Ta citlivost myši... :D

@M.a.t.t. (15.04.2019 13:09): Ty kombinace pro různé úskoky tam naštěstí byly jen dvě. Oba shifty, nebo ctrl+enter, pokud si dobře pamatuji. Ale byly tam i v cutscénách.

A největší extrém pro mě bylo zjistit, jak něco potvrzovat v Tony Hawk 3. Dělalo se to tam dvojkou na numpadu, kterou se dělalo ollie (skok). Než jsem na to přišel, tak jsem se hru hodně navypínal přes alt+F4. :D Začátek mise se zapnul, ale po dohrání těch dvou minut jsi už musel odklepnout checklist úkolů. Takže alt+f4. :D
@pajmič (15.04.2019 13:04): Ja tiež a ani nechcem komentovať o koľko je lepší ten remaster s normálnym ovládaním, po ktorom som hru konečne docenil, tak ako si to zaslúžila. A dohral som to, aj napriek tomu, že v QTE sekvenciách som musel náhodne tipovať, aké klávesy predstavujú tie náhodné tlačidlá na gamepade. :)
Tak nevím, co na tom máte. Několikrát odehrané na Nightmare a s ovládáním klávesnice+myš nemám problém :)
@Sadako (15.04.2019 11:52): tak tak, já nesnáším když je obtížnost řešena jen škálováním HP/DMG - což zde očividně je. Já to na tu nejtěžší hrál jak to vyšlo. A přišlo mi to "jen" zdlouhavější. A to až extrémně.
@Jab (15.04.2019 11:06): To ale museli opravit dost rychle - poprvé jsem to hrála před těmi čtyřmi lety a bylo to v pořádku.

@SilentWolf (15.04.2019 11:10): OK, jak vypadá tactical screen nemám tušení, totálně ho ignoruju už od Origins, stejně, jako vyšší obtížnosti (OMG, tady vyšší obtížnost? na co?). Možná jsem masochista, ale ne takový, abych primárně příběhové cRPG hrála na nějakou insane obtížnost.
Mě se zdá, že se problémy týkaly převážně taktického módu a vyšších obtížností (kde byl samozřejmé ten taktický mód potřeba).
@Sadako (15.04.2019 10:53): +1

Jako, eh...? Mňa by úprimne v žiadnom mysliteľnom vesmíre ani nenapadlo, že tam vôbec môže vzniknúť problém s klávesnicou a myšou, a úprimne ani neviem, kde presne by tam vznikol. Navyše ešte keď je tam klasická biowarovská pauza. Môžeš to trochu osvetliť, jak a prečo to bolo nehrateľné?
@Red (15.04.2019 07:48): Tvl, WSAD, myš, kus horní číselné řady a pár dalších kláves - co je na tom za nehratelný masochismus? Vždyť je to naprostý standard u her z pohledu třetí osoby.
@Red (14.04.2019 23:01): Ja som to hral taktiež pomerne skoro po vydaní a tak ako viacerí v tejto diskusii nemám dojem, že by som na klávesnici a myši pociťoval výraznejšie problémy. :)
@Red (14.04.2019 23:01): Hrála jsem DA:I normálně na klávesnici a myši (první hra byla snad 2015, druhá 2018, žádný rozdíl jsem nepocítila) naprosto bez problémů. Nebyl to spíš nějaký bug?
@S4TW (14.04.2019 22:39): To to asi nedávno zlepšili, já to hrál 2016 a bylo to s myší a klávesnicí nehratelný. Vznikaly na to i různý neoficiální patche tvůrci slibovali že to budou ještě spravovat. DAO byl naopak standardní, tam stačilo kliknout a postava šla.
No já myslím, že musí být nějaký rozpor v ovladači. DOI se klávesnicí s myší moc rozumně hrát nedá, a ovládat gamepadem KOTOR může být teoreticky taky nepříjemné.
@Ria Kon (14.04.2019 12:56): Hmm vzdať sa tak dobrých postáv, prostredia a deja kvôli kamere je škoda. Skúšala si si znížiť aj citlivosť? Myslím, že sú tam aj dva módy, v jednom ťa kamera sleduje a v druhom je voľná.

btw: podľa mňa bola kamera v DA:O mnohonásobné horšia.
@Tulareanus (14.04.2019 12:42): Zkoušela jsem před pár měsíci. Stejně tak jako Jade Empire. Na grafiku by se dalo zvyknout, byť je to pro mě takhle zpětně docela tvrdým oříškem, ale mám problém s gameplayem. Pocítila jsem to už u remasterované verze prvního Uncharted - a že tam to ještě šlo. Tuhé, neintuitivní, příliš citlivé, děsivé akrobacie kamer... ničí to pro mě imerzi a samotnou mě to štve, že u toho nevydržím :(
@Charllize (13.04.2019 14:19): Přiznám se, že teď budu na vše zahořklá a skeptická než dostanu v budoucnu nějakou dobrou velkou SP hru (od kohokoliv). Moje pozitivita byla vyčerpána s DA: Inquisition, ME: Andromeda a Anthem už mě jen utvrdilo.

Ráda budu mile překvapená třeba novým Star Wars: Jedi Fallen Order, ale prostě jim nevěřím jediný slovo :)
@pajmič (13.04.2019 14:09): Jo, to jasne prokazuje ze to neni ciste jejich prace, osobne v tom vidim duvod toho problemu co s F76 je. Bohuzel je pod tim podepsana BGS a to je Todd takze ta odpovednost je na nem. Na hre delao plno lidi co najali z venku, ruzny odbornici na MMO a multak a tak podobne. F76 neni cista Todova prace jako treba Skyrim nebo F4. Mam dojem ze hlavni cast BGS v te dobe uz delali Starfield a zrejme Blades.

Starfield i TES VI budou ciste single player hry z plnou silou BGS. :)
@Ria Kon (13.04.2019 14:02): Je treba brat v potaz ze Howard a jeho hlavni skupina lidi se na F76 moc nepodilely, delal to nekdo jinej, a za vsechny ty prusvihy on a jeho lidi taky nemuzou. Samo nevim jak to tam maji v tom studiu, ale mam za to ze Todd tam ma dost velky slovo, pac to je clovek co Bethesdu zdvihnul z bahna po te co paberkovali po vydani Daggerfallu a Redguardu. Takze realna moznost ze mu do TES VI a Starfieldu nikdo nebude kecat tu je, a proste pochybuju ze by je udelal blbe. Tedy pokud patris mezi hracky kterym se predchozi jeho hry libily.
@Charllize (13.04.2019 13:55): Dobře, jediná katastrofální hra byla opravdu F76, ale toho BS kolem... (Nuka Cola, bunda, předměty ze zběratelky, přidané P2WIN mikrotransakce, i přes zatvrdilé opakování, že ve hře nikdy nebudou, snaha o monetizování mod komunity, TES Blades - dobře, to je asi nejpozitivnější z těch průserů). Kdy naposled z nich vylezlo něco dobrého krom slibů? :)