Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jak tak hraju znovu tu dvojku, tak je opravdu lepší než 1 svým způsobem. Opět si potvrzuju tento můj názor. Zatímco v 1 začnu být po čase podrážděný že je to dementě rozvleklé, tady ty questy tak odsýpají a společníci jsou fajn (někteří teda- smrt Fenrisovi!!! :D) takže to nemá šanci omrzet. Achjo, proč trojka vyjde až za tak dlouho... :D

Ale co mi vadí jsou zase ty PR kecy co měli před vydáním, jako.... náš systém je teď daleko dokonalejší, společníci vás neopustí když s vámi nebudou souhlasit, místo toho jim poroste rivalita, je to daleko reálnější!!.. V překladu- potřebujeme aby i ti nejotravnější chodili s vámi protože bez nich by příběh nemohl existovat- smiřte se s tím.
@SilentWolf (27.08.2013 10:41): Tak to mám podobně jako ty, i když já jsem došel tak daleko, že většinou fandím hlavním hrdinům i v seriálech a filmech a knihách atd., nemůžu za to :)
A hry hraju vždycky nejdřív za úplnýho klaďase a teprve pak občas za hajzla... ale taky mám přitom "výčitky" :D
Nevím, proč je důležité řešit, co jsem napsal. Ale - abych to úplně obral na kost - přijde mi opravdu zajímavější mít v partě fantasy derivaci nácka (což byla nadsázka řečená Kubulusem), nežli fantasy křesťana, především proto, že mi to přijde naprosto nezajímavé.
Co se týče mého názoru na náboženství, odmítám ho jakkoli rozebírat či o něm diskutovat na serveru určeném hrám. Pokud to někoho urazilo, nebylo to účelem, toť vše.
Rád bych se opět vrátil k diskutování o hrách, prosím.
@Aries (27.08.2013 15:26): Jasně, chápu, já jen dodávám, že rozumím tomu, kam mohou člověka slova Heplerové v širším kontextu zavést. Obecně se z těch vyjádření dá usoudit na to, že boj/gameplay samotný ji moc nebere a že ji zajímá/chce se orientovat hlavně na naraci/dialogy hry... A jestli si mám vybrat mezi scénáristou jejího typu a scénáristou avellonovského typu, mám jasno. Toť vše. Že to pak spousta lidí překroutila a udělali z ní satana RPG žánru, to je věc jiná.
@eremita (27.08.2013 14:23): Ale ja ti to nevyvracim, jenom konstatuji, ze scenarista doopravdy nema vliv na to, jestli bude boj probihat jednim nebo 5 tlacitky, nebo jestli pujde behem boje zapnout godmode a vsechno hned znicit (pokud to neni nejaka predem urcena pribehova vec). Coz bylo prave to, co si hodne lidi myslelo na zaklade jedne vety v jednom starem rozhovoru.
@Daemon (27.08.2013 15:00): Tou poslednou vetou si trafil klinec po hlavičke :)

A nie , z mojej strany naozaj nešlo o hysterické vyhlásenie, išlo len o podpichnutie, ktorému je venované ďaleko viac pozornosti, ako je nutné. Ďalej moje vyjadrenie nerozoberať, jasne som napísal ako som to myslel.
@M.a.t.t. (27.08.2013 14:52): Podle mě jde z tvé strany o příliš hysterické vyjádření a na takové věci bychom se neměli ohlížet. Jestliže by tohle mohl někdo použít, jak tvrdíš, může pak použít cokoliv, vycucat si z prstu jakékoliv tvrzení z čehokoliv. To bychom se pak nesměli vůbec vyjadřovat a ještě líp radši ani hry nehrát, abychom byli v bezpečí, čímž bychom nechali odpůrce her dosáhnout svého.
@Daemon (27.08.2013 14:44): Nedávno sa v diskusii zase preberal negatívny vplyv hier na hráčov, takže mi to len tak napadlo. Problém je že sa na to skúšaš pozerať logicky, čo odporcovia nerobia a bez ohľadu na okolnosti by ti pokojne boli schopní tvrdiť niečo podobné. Takže to môžeme nechať plávať, ďalšia diskusia nie je nutná.
@M.a.t.t. (27.08.2013 14:31): Já vůbec nechápu, jak to myslíš a tedy proč si vůbec vystartoval s takovým argumentem. I kdyby to bylo myšleno vážně, jak může něčí názor, že snese spíš nácky než křesťany, nahrávat "tým, ktorí sa vyjadrujú o negatívnom vplyve počítačových hier na samotných hráčov"? Jakože by mohl někdo tvrdit, že to je zlý názor, který u člověka vytvořily hry? To nevím na základě čeho.
@M.a.t.t. (27.08.2013 10:23): Souhlas, mě tohle taky irituje, nechápu co proti věřícím furt lidi mají. Nejvíc mě však vytáčí takový to, že bůh stvořil zemi za sedm dní, to je totiž vrchol negramotnosti jak ateistů, když tohle předhazujou, tak bohužel i křesťanů, kteří rádi kořeny své víry ignorujou a proto je to pro ně jen stěží obhajitelné XD, když to berou doslovně.
@Shoggot (27.08.2013 11:53): Divil by si sa koľko odporcov hier by sa tohoto vyjadrenia chytilo, bez ohľadu na to, ako to bolo myslené a použilo by to proti nim. Samozrejme, nám to došlo, Sinistera som ani z ničoho neobviňoval a veľké haló z toho robiť nebudeme, ale o tomto môj príspevok ani nebol, takže pokoj ;)
@Aries (27.08.2013 13:24): Jde o to, že u tak příběhových her jako dělají BW/Obsidian, je scénář, a tedy i význam scénáristy, mnohem zásadnější než jinde. Jednoduše se domnívám, že když je ve firmě orinetované hlavně na příběhové vyprávění scénársta, který rozumí designu, jde o velkou komparativní výhodu. Musím přiznat, že slova Heplerové mi taky úplně nesedí... Avellone/Ziets/Mitsoda/Laidlaw, kteří jsou designéry i scénáristy stejným dílem, mi jednoduše sedí mnohem víc.

@SilentWolf (27.08.2013 10:41): Srovnávat Morrigan s Kreiou není úplně šťastné, to spíš Kreiu a Flemeth... Morrigan je ve vztahu k hráčí v úplně jiném postavení než Kreia, navíc je podstatně mladší, je dost nevyrovnaná, nejistá, vzteklá, ale přesto ješitná a arogantní. Napsat postavu, která je nejistá a zároveň egoistická není úplně jednoduché, ale Gaider to IMHO dal dost dobře a ve výsledku udělal Morrigan věrnou výchozím atributům. Kreia je "kontinuální" postava, Morrigan nikoliv a je to tak schválně. Jedna z lépe zvládnutých postav v rámci DAO...
Je sice pravda, že náboženstvím opovrhuju (bez rozdílu) z různých pohledů, z jiných ho chápu, ale především respektuju rozhodnutí lidí.
Nicméně, tentokrát jsem to napsal jako vtip. To jen, aby bylo jasno.
@M.a.t.t. (27.08.2013 11:41): V tom případě by asi bylo lepší si odpustit taková velkohubá prohlášení, že to má dělat co s negativním vlivem her. To je totiž už úplně vytržený z reality. Každému smysl té jeho věty došel, nemá cenu se v tom šťourat a dělat z toho haló ohledně reputace hráčů.
V menším měřítku jsem to zažil když jsem na fórech psal jak je Morrigan pitomá postava u které vývojáři zapomněli na rozdíl mezi cynismem a .. no.. otravným chováním. Hlavně že má poloodhalenou hruď a proto 'my argument is invalid' u téměř všech lidí tam. Mohla to být naprosto perfektní postava, i ta Kreia byla na zabití ale aspoň to její chování a filozofování dávalo smysl. Morrian byla jen kráva,a hnusná. Já se jen modlím ať nehraje moc velkou roli ve 3. Bojím se že bude, i přesto že šla zabít v DLC.

Jinak ty hry možná fakt odrážejí to jaký člověk je. Já teda rád čtu co nejhnusnější knihy,sleduju odporné filmy, samé depresivní věci, fandím záporákům v seriálech, ale pokud hraju hru.. JÁ SÁM jsem strůjce událostí, nikdy (stejně jako ve skutečném životě) nejsem schopný udělat nic podlého. Jsem Mirek Dušín. Jen ten Kotor1 jsem zkusil za temnou stranu a ten pocit byl hrozný.. :D
@Matthew.J (27.08.2013 10:17): Tak ja viem, že väčšina Čechov sú ateisti a mnohí z nich kresťanmi nezdravo opovrhujú, ale rozhodne mi to nepríde v poriadku. Aj oni sú ľudia ako ostatní, len s trochu iným pohľadom na svet.
@Sinister (25.08.2013 17:22): "Nácka bych akceptoval vcelku v pohodě. Křesťana v mý partě netoleruju" - Podobné tvrdenia len nahrávajú tým, ktorí sa vyjadrujú o negatívnom vplyve počítačových hier na samotných hráčov.
@eremita (26.08.2013 22:56): orotodoxní fanoušci většinou hold mají mentalitu neonácků XD

Já si spíš nejsem jistý, jestli se našlo tolik "vtipálků" nebo spíš važně narušených debilů, kterým svými výroky jak by sáhla do rozkroku..respektive na jejich modlu(v tom případě si myslím, že za mé názory na DA by mě museli chtít vážně zabít XDD). Já bohužel eremito mám tu trpkou zkušenost s tím druhým případem i přímo tady, ne přímo s výhružkami ale s tím modlomrďátcvím her podobným mentalitou neonácků.

Trochu mě prostě vadí, že někoho za hodnocení "které se dotyčnému nelíbilo" se tady pouštělo pár lidí do linčování za odlišný pohled na hru a daleko od urážek pak není daleko k výhrůžkám.
@Aba (26.08.2013 19:45): Dokážu si představit puberťáka, co ji na twitteru vyhrožoval smrtí a ještě se tomu přiblbe tlemil a ačkoliv z takovýho sráče asi nikdy nic kloudnýho nebude, přesto je snad nějaká šance, že z toho "vyroste". Prostě něco na způsob internetového anonymního válečníka z 4chanu... Ale sehnat si telefon, vyvolávat a vyhrožovat zabitím, to už mi zavání těžce narušeným hovadem, které je zralé leda tak na odstřel.
@eremita (26.08.2013 12:38): já moc lidí teda co se baví tím, že někomu vyhrožujou smrtí neznám(respektive nikoho), ale jestli je to jak tvrdíš, tak je to docela pro mne naprosto nepochopitelný extrémek, který jen dokazuje, že lidi jako bodkin jsou nebezpečný svému okolí a že skutečně mají z těch her nejspíš vymleto.

@SilentWolf (26.08.2013 12:11): Pro mě vůbec nejhorší. Takhle...jsou společníci, které opravdu nemám rád (ten emo elf, anders) a pak je Merrill, která se nedá nenávidět. Jak dítě, kterému řeknete ať položí samopal a ono po vás začne střílet.
@eremita (26.08.2013 12:30): Jako ano, spolupracuji, ale to se spolupracuje ve vetsine studii. Ale proste snad nikde ta spoluprace neni do takove miry, ze by scenaristi kompletne ovlivnili jak bude vypadat bojovy system a boje obecne ve hre. Coz prave bylo jedno z "obvineni", ktere lidi na Heplerovou hazeli... a hlavne to rekla nekolik let predtim, ze se na DA2 vubec neco zacalo dit, nebo nez nekoho vubec napadlo
Mimochodem, teď jsem četl, že jí tehdy nechodily jen nadávky a výhrůžky smrti přes twitter a v dopisech, ale že si někdo dokonce zjistil tel. číslo a volal jí... To už je těžce pošahaný. Překračuje to totiž obraz neškodnýho blbečka, co se na internetu "baví".
Zrovna v Bioware a Obsisidanu prý scénáristé spolupracují dost s designéry, jelikož většinou nepíšou jen zápletky questů, případně rozhovory, ale celé questy. Není samozřejmě podmínkou, aby se scénárista orientoval v práci na samotné hře, ale je to často výhoda. Většinou se dá rozdíl poznat v tom, že např. implementace soubojů dává v rámci questu smysl. Když si totiž scénárista odbude své a převezme to od něj designér, často z toho vyleze gameplay odtržený od story, resp. generická klasika: Musím pozabíjet ještě tuhle vlnu blbečků, než se zase dostanu ke cutscéně/rozhovoru, a příběh se posune dál. Ale když je designér schpný a kreativní, dokáže i z práce nezúčastněného pisálka hodně vykřesat. Chápu tedy, že její slova mohla některé fanoušky rozladit, případně naštvat, to ale samozřejme neomlouvá ten hate, který se spustil. Byl to vlastně jedenz mých nejodpornějších zážitků na internetu. Do té doby jsem byl celkem naivní trdlo, načež jsem na herní komunitu rychle změnil názor. A člověku je na zvracení o to víc, když prohlédne mýtus, že většina křiklounů jsou 12ti leté děti. Nejsou.


@Sinister (26.08.2013 10:17): Nepřeceňuješ její přínos trochu? Za méně epickým směrem DA2, nápadem ohledně narace na desetiletém časovém úseku a vůbec největší vykonanou prací v rámci scénáře stojí David Gaider... Na wiki se píše, že Hepler naspala Anderse, většinu Hawkovy rodiny, tvého oblíbeného Sebastiana a hlavní kněžku.
Merill je nejlepší companion ever! :D (ne to přeháním- ale ze série DA jo) Takové telátko. Nejprve mě to naštvalo protože jsem čekal něco jiného a byl to myslím poslední companion kterého odhalili. Ale ve hře jsem si jí dost oblíbil.
@Aries (26.08.2013 10:49): Jo, fakt bych rád viděl nějaký její další práce ve sféře videoher. Každopádně tu knížku, kterou připravuje, si asi na Amazonu koupím :)
Chtěl jsem jí napsat mail, že cením, co udělala, ale komplet vymazala svou digitální stopu...
@Bodkin (26.08.2013 09:50): Tohle prohlasila snad 6 let zpatky, cili jeste hodne dlouho predtim, nez nejake Dragon Age vubec bylo kdekoliv v blizkosti finalniho produktu.
A jako scenaristka si neco takoveho klidne muze dovolit rict, protoze na nic jineho nema ve vyvoji moc vlivu. Je to takove vyvazeni mezi tim, kdyz nekdo muze preskakovat pribeh, tak proc by se nemohly preskocit boje...

Ale obecne to co "fanousci" (pokud jim tak jde rikat) udelali je humus. Ale proste nekteri pitomci nezletily se museji ventilovat takhle pitome...

@Sinister (26.08.2013 09:47): Oficialni zdroje jsou, ze planuje byt "freelancer" spisovatelka/scenaristka, cili vicemene stejny krok, ke kteremu se odhodlal Drew Karpyshyn, dalsi z "velkych scenaristu" BioWare, protoze se chtel vic soustredit na drahu spisovatele (brzy mu vychazi jeho prvni knizni pocin v jeho vlastnim novem svete). Nevylucuje to nejakou budouci externi spolupraci nebo konzultace s jakymkoliv jinym hernim studiem...
@Bodkin (26.08.2013 09:50): Co říct na ten čudlík - i mě se týká, že mě zejména souboje v DA nudí. A ono nakonec proč by něco takového říct nemohla? Odvedla vynikající práci jako spisovatel a scénárista - proč by jí měly zajímat boje? Nebo gameplay obecně? Když budu pracovat jako vedoucí údržby, taky mě nezajímá účetnictví společnosti a na účetnictví obecně mám svůj, byť svérázný názor. Lidi si potřebujou nacpat sekerou do hlavy trochu rozumu...
Gay charaktery lze ve hře bez potíží ignorovat a pokračovat ve své existenci mrzkého homofobního pitomce.
Že je žena, je naprosto irelevantní. Člověk by neřekl, že za okny je třinácté století, leč internet dokazuje místy opak.
@Sinister (26.08.2013 09:47): Protože se odvážila říci, že by se ji líbil čudlík, který by přeskočil souboje. Který bych osobně uvítal i já, pokud hra má milion nudných soubojů na prodlužování hrací doby, do pekla s nima.

A taky je to ženská a napsala nějaké ty gay charaktery.
@Bodkin (26.08.2013 09:22): @eremita (26.08.2013 09:14): Je to ostuda. Jednak napsala podle mě jedinou část DA:O, která stála za to, a jednak navedla sérii DA někam, kde se nejedná o plytkou a bezduchou, epickou slátaninu s nudnou narací. Rád bych ji viděl usídlenou někde v Obsidianu nebo pod Fargovými křídly. Když nic jiného, měla by klid na práci a do určité míry i podporu fanoušků kvalitních story. Koneckonců nedoevedu pochopit, proč se na ní snesl hate za zmršený gameplay, když s ním neměla nic společného?