Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Kubulus (25.08.2013 18:23): Já osobně se ho snažím dotlačit k moci, ale ta postava je mi prostě odporná, takže hovory s ním jsou za trest. Myslím, že kdyby z něj odloupali tu šlupku svatosti, mohl by zbýt bezva machiavelistický dialog. Fenrisem rovněž opovrhuji, ale spíš proto, že jeho postava dělá moc děr do příběhu. Leč druhé rozehrání za čarodějku se mu nevyhnu.

@eremita (25.08.2013 19:31): Merril je štěňátko - ten hlásek, roztomilá nervozita. Chci jí adoptovat.

Včera jsem mimochodem vyprskl smíchy, jako se mi už dlouho nestalo, když se Isabela hádala s Aveline. To bylo fakt skvělý. Každopádně ten civilnější a rozhodně míň epický tón Dragon Age sluší. Jen škoda, že Inquisition už na tuhle notu zřejmě hrát nebude.
Každopádně je na hře znát, že velkou část má na svědomí paní, co napsala v jedničce podle mého vynikající Orzammar.
@Sinister (25.08.2013 17:22): Pokud si dobře vzpomínám, budeš mít ještě možnost poslat ho do prdele... A hlavně má v závěru celkem zajímavý spor s dalším společníkem. Já osobně ho celkem bral, napsán je slušně. Každopádně do užšího výběru se nedostal; parta byla zpravidla složená z Varrica, Isabelly a Merril.

Merril je IMHO sympatická, lehce neurotická trapka, která dává vzpomenout na některé postavy Josse Whedona. Perfektní dabing to jen povýšil, bral jsem ji rád.
@Sinister (25.08.2013 17:22): Linka s ním se zajímavě rozvine, ale mám dojem, že opravdu nenávidět ho teprve začneš. Postupně se z něj totiž stane poměrně zanícený radikál, ale podrobnosti nebudu prozrazovat. Já ho měl rád kvůli tomu vnitřnímu sporu, kdy se rozhodoval mezi životem věřícího a vůlí k moci, jež mu umožňovalo přijmutí jeho dědictví. Vyústění mi přišlo příjemné.

Merril je jinak podle mě charakter vysloveně předpotopní, i když ten elf jako vypadnuvší z Final Fantasy k ní taky neměl daleko.
To je zrovna postava, kterou jsem neměl. Zato mě pokud si dobře vzpomínám asi dost srala Merrill.
Zvláštní, že Sebastianem všichni tak hluboce opovrhují. Pro mě to byl nejoblíbenější společník. Je to sice fanatik a nácek, ale to je na něm imho právě krásné.
Dělám quest s tím odporným metroseuxálním kreténem Sebastianem, quest je sám o sobě neuvěřitelně, ale skutečně neuvěřitelně poznamenám č*ráckým spawnem (ne, že by mě zabíjeli, jen tady to prostě překročilo únosnou mez!), a konečně jsem se dostal na konec (snad!), leč chvíle, kdy vidím v dáli na konci jakýchsi katakomb dvě postavy, s nimiž má očividně Hawke zapříst hovor, je nepřeklenutelná - lehce ztmavne obrazovka, na jihovýchodě od středu monitoru se objeví malá bílá písmenka loading (jež jsem za celou hru neviděl nikdy) a... nic se nestane. Zkoušel jsem znovu loadovat, restartovat hru, restartovat počítač. Nějaké nápady, prosím?

EDIT: OK, berserkrovské bušení do ESC to vyřešilo. Nevím, co se stalo, dělo nebo stát se mělo, ale alespoň už můžu ukončit tu neuvěřitelnou trapnost. Hluboce doufám, že Sebastian může umřít nějakou obzvlášť vynalézavou smrtí. A to jsem veskrze pozitivní člověk.

EDIT2: Ne! Ten křesťanskej filosofující hipík jen tak nezmizí. Kde je, krucinál, volba říct mu, že pohrdám jeho debilním ksichtem a jeho odporným kázáním? Ach jo... To mám za to, že ty hry od Bioware beru moc vážně.
Tak nakonec Varric a Bertrand nemají stejného voice-actora, jen HODNĚ podobné hlasy. Na imdb.com jsem zjistil, že je i databáze voice-actingu u některých her a jména stejná nejsou...
Pajmič: kdyby to nebylo tak hovádské ten paradox tak to tu nepíšu. Ale je to prostě tak :D
@Bodkin (21.08.2013 23:41): No, tak zrovna P:T je speciální případ. Každopádně ale je to jediná hra, kde mi pevnost charakteru nevadila. Možná mi tedy budou vadit jen pevné postavy podle předlohy? Nevím. Každopádně, když už jsem se třeba naučil ovládat Gothic (což mi trvalo skoro dva měsíce), tak jsem ho stejně nehrál, protože mě pevný charakter štval. Postavu bych si takhle do toho světa zkrátka nevytvořil (aka pornoherec z NDR půl roku od sjednocení Německa).
Totéž platí i o názorech lidí, kteří tvrdí, že jediný Shepard je ten předvytvořený od Bioware - není, Shepard jsem já, dal jsem si hodně záležet, aby mi postava byla opravdu HODNĚ podobná a rozhodoval jsem se podle sebe, ne podle role playe.
Nakonec i u Freedom Force editoru jsem strávil hodně přes čtyřicet hodin jen proto, abych mohl mít v týmu svojí postavu.
Vskutku zvláštní názor, myslíš si že W3 bude nejlepší ale přesto se těšíš více na DAI ikdyž tvrdíš že W3 rozmetá DAI. Tvrzení proti tvrzení? :D
Nevidím jediný důvod proč by DAI nemohlo být lepší než W3. DAI má vyjít o půl roku později než W3 že? Na to že jsou z vývojem pozadu oproti W3, už ukázali dost zajímavých věcí. W3 bude skvělá hra, o tom nepochybuji. Být tebou raději bych zůstal neutrální:)



@Say: Co já vím tak opravdu odešli jen doktoři a jedna scénáristka. Naopak se k DAI týmu přidalo mnoho členů z ME týmu, včetně programátorů, level designérů a scénaristů. Takže žádné problémy Sayi.
@Bodkin (21.08.2013 23:41): Četl jsem dva roky dozadu a nevybavuji si nic, kde by Geralta nedonutily okolnosti týkající se jeho jediných "opravdových zájmů" (rodina). Geralt pomáhá zpravidla na základě dané situace, principiálně ale není loajální k žádné straně (kromě té vlastní). O tom mluvím.

BTW, co se PT týče, ještě dnes si vzpomínám, jak mě jako charismatického mága štvalo, že jsem oháklej jak pračlověk s tarzanovskou sukýnkou. Nedává to smysl... Pro mě osobně nejde o žádný gamebreaker, ale vadí mi to a větší variablita je plus.
@eremita (21.08.2013 20:18): Nechtěl, reagoval jsem správně. Co se tvé představy o Geraltově neutralitě týče, doporučuji opáčko poslední knihy.

@Sinister (21.08.2013 20:44): To se v RPG samozřejmě dělá. Pak taky trochu mícháš koše s baňama, tj. hru podle knihy s hrou podle PNP pravidel. A ještě jedna věc: Planescape: Torment.

Ještě dodám, že osobně jsem Geralta nesnášel (a nesnáším), začalo to už v knize a zůstalo to i přes první hru. V té druhé mi z nějakého důvodu Geralt příliš nevadil, tam mě sralo to, že mi cpali Ranunkul pořád do postele. :/
@Sinister (21.08.2013 20:44): Když jsis kupoval zaklínača, věděls že chceš byt mutant zaklínač...

Jinak na to DAI su zvědavý, ale zatím jsem sa nedostal ani k DAO takže uvidíme. Pokud to bude vyžadovat origin tak na to kašlu, tak jak na ten poslední bundle.
Nebo mi jde o společníky, nevím.. i ty pitomé romance mě baví, ač jsem šťastně zadaný, prostě díky tomu jsem Bioware kdysi propadl.. V DAO jsem se víceméně těšíval na návrat do tábora, ve dvojce to bylo trochu lepší tím že byl Hawk nadabovaný a tak jsem se na ty konverzace taky těšil.. Chci v bioware hrách opět scény podobné kotoru 1 "Vždyť jsi Revan vole!" nebo vlastně celá ta romance s Bastilou, a nakonec temná strana..

A mě byl povědomý ten hlas!! :D Jen z Vampire mi v hlavě utkvěl hlavně Beckett. Ale jedinkrát jsem poznal dabéra.. nevím u které hry to bylo (uncharted možná) ale slyšel jsem tam Alistaira z DA:O. Byl jsem na sebe hrdý :D :D
Všimli jste si, že Varrica dabuje ten samý voice-actor, jako Bertranda v VtM:B? :)
@Bodkin (21.08.2013 20:02): Smrdí mi, když si ho nemůžu vybrat. A zrovna u Zaklínače 1 je Geralt jen onou skořápkou, nádobou, do který se dá nalít cokoli.
Když jsem spustil Shadowrun: Returns, věděl jsem, že chci být orčí čaroděj s brokovnicí jménem Max Savage půl roku před vydáním. Skutečnost, že bych MUSEL být např. lidský street samurai s některými deckerovskými dovednostmi jménem Carter, by pro mě hru definitivně zabila. Resp. jí ubrala minimálně 10% z hodnocení (případně víc, kdyby byla ve hře intenzivnější interakce závisející na těchto faktorech), protože, co se mě týče, to se prostě v RPG nedělá.
@Bodkin (21.08.2013 20:02): Problém je, když jsi četl knížky... Já mám prostě Geralta zafixovaného a je pro mě těžké hrát ho jakkoliv jinak než "neutrálně". Jasně, je to můj problém, ale role-playing to pro mě zabilo, stranit lidem/nelidem v Geraltově kůži prostě nedává smysl. BTW, nechtěl jsi tímto příspěvkem spíš reagovat na Saye??


@Say (21.08.2013 19:20): Odchod kterých členů? Myslíš doktorů? Ray do samotného vývoje her už pěknou řádku let nezasahoval, nýbrž šéfoval celý RPG label EA (tedy dělal hlavního mámažrouta napříč různými studii) a Greg šéfoval Old Republic v Austinu - Texasu, to znamená hodně daleko od původního studia v Edmontonu, a to také spíš v pozici manažerské. Navíc, DA3 začalo vznikat už před vydáním ME3, nechápu tedy, jak by se to mělo vzájemně ovlivňovat. Když ME3 vydali, několik členů týmu přešlo na DAI, toť vše. Žádný odchod dalších klíčových členů jsem nezaznamenal (Darrah, Laidlaw, Gaider jsou u kormidla už od jedničky...)
Heh, Anders je strašný Bruce Banner/Hulk :D

Co se srovnání vlastní postavy a předtvořené postavy týče, tak já osobně fakt, že můžu hrát jedině za Geralta ve Witcherovi vnímám jako jediné absolutní negativum - ve všech možných pohledech na věc. W2 jsem zatím nehrál, tak nevím, jak se s tím poprali potom, ale každopádně už fakt, že si nemůžu postavu vytvořit a upravit vzhled je důvod, proč se u mě Witcher nikdy nechytne tolik, jak by mohl. A je to škoda - jednička byla výborná.
@pajmič (21.08.2013 15:37): 4 roky ve vývoji jsou beztak kvůli potížím, které po vydání ME3 měli (odchody klíčových členů, atp.).

A raději propracovaný charakter, kde mám pocit, že hraju za "někoho", než bezduchého panáčka, který mluví jako robot a je to spíš ovládání "něčeho".
Jo ale myslel jsem tím že se víc než na Witchera těším na to DA, je to divné, a ani pořádně nedokážu napsat proč :D Možná proto že zaklínač bude kvalita a vím to, kdežto DA může být jakékoliv, tak se paradoxně těším víc na to :D
Je to celkem odvážné tvrzení, a přiznávám že jsem si (sice až pozdě ale i tak) uvědomil jak je DA1 celkem o ničem a dvojka těžce nepovedená... ale z toho co píšou, kdyby to všechno byla pravda.. a postavil bych vedle sebe Zaklínače 3 a DAI a někdo se mě zeptal kdyby byla možnost aby hra vyšla už dnes (samozřejmě hotova) kterou bych si vybral.. asi bych přecejen sáhl po DAI. Ti společníci, magie, výběr postavy.. a pořád si ještě pamatuju doby kotoru. I přes to zklamání z dnešní Bioware tvorby (i když kdo ví jak moc za to může EA) a přes fakt že Zaklínač 3 prostě bude nejlepší RPG toho roku (a ano, překoná DAI levou zadní, a bude to i pro mě lepší hra nakonec- to vím), stále jsem víc natěšený na DAI. Ale stejně se nejvíc těším na dark souls 2. :D Chci jen říct že přes všechno to zlé tak nějak stále doufám. :D Co za hry vlastně EA bude mít v tu dobu? Ať vím na jaké DLC se připravit. Co bude místo zbroje sira Isaaca z dead space apod.. :D
@Say (21.08.2013 12:05): Upřímně já nemám důvod pochybovat, po Citadele i reputaci trochu napravily a co je nejdůležitější mají ten ČAS. Kdyby hra měla vyjít koncem tohoto roku jak bylo původně plánováno, měl bych určité, mírné pochybnosti. Ale s tím rokem navíc. Já jsem si jistej že DAI bude super a že své sliby dodrží.
Jinak o tom vedení inkvizice nic nevíme, vedou se pouze čiré spekulace.
@Say (21.08.2013 12:05): Nejde o to, že by na nás něco fungovalo, nebo ne, každý samozřejmě uvěří, až tu herní mechaniku uvidí v praxi. Přesto, pointa je, že dnes existují technologie na to, aby se nějaká dost komplexní a originální herní mechanika dala implementovat. A jelikož je DA3 ve vývoji 4 roky, něco zajímavého z toho třeba vyleze.

Co se pravomocí Inkvizitora týče, popis byl dost vágní, takže nemám představu, co to v praxi bude obnášet. Za nějakou diplomacii/dobývání hradů alá civilizace (samozřejmě zjednodušené) bych se ale vůbec nezlobil.
@Sinister (21.08.2013 09:51): Co tě u toho drží? Taky jsem nad tím při vlastním playthrough přemýšlel a došel jsem k tomu, že ty hry prostě mají "flow". Odsýpá to, baví to, je to poutavě vyprávěno a většinou tě to přinutí se o dění "na plátně" starat, navíc mají perfektně zrežírované a sestříhané cutscény. Vím, že dnes je in na cutscény nadávat, ale i tak jsou v této oblasti BW profíci.

DA2 má u mě několik plusů: příběh, naraci, soubojvý systém, dialogový systém a implementaci parťáků jako hlavních akterů v příběhu.

A jak už tu bylo řečeno, natož že ta hra byla ve vývoji 11 měsíců (z toho za 8 byla hotová většina) to dopadlo celkem dobře. To ale samozřejmě hráče nemusí zajímat.
No tak to je super, že mi připbude volba poslání NPCček na virtuální místo, které ve skutečnosti ani nebude vymodelované, jen ho pak popíšou v textu a jak si počínali... A i kdyby bylo, tak sakra hraju hru a chci si odehrát všechno sám. Nebudu tam posílat AI, ne? To mi teda jako bonus k hratelnosti nepřipadá=D

Sorry, po slibech okolo ME3 a failu DA:O 2 nevěřím těmhle marketingovým BW kecům ani slovo. Ale očividně to funguje na davy dál a dál...
@Aries (21.08.2013 08:20): Jasně, ale engine je vlastně médium nebo, chceš-li, prostředník - spojuje jednotlivé nehybné části do celku, čím víc toho sám o sobě umožní spojit, tím lepší může být zákonitě výsledek.
Ohledně těch následníků - doufám v nějaké pasáže typu, že JÁ zadám quest jako v ToB :)
@Borghal (21.08.2013 01:13): Hodnoceni od "the interwebz people" je vzdycky priserne objektivni. Napriklad ME3 spousta lidi zatracuje kvuli poslednim 10 minutam, i kdyz se treba tech predchozich nekolik desitek hodin kralovsky bavili...
DA2 samozrejme svoje chyby ma, ale namet pribehu je mnohem lepsi. I kdyz pro nektere muze pusobit jako hur podany. Na hre asi je videt to ze byla urychlena, protoze kdyz se kouknes na Legacy a na Mark of the Assassin DLC, tak tam je skoro pocit jako ze hrajes uplne jinou hru

@Say (21.08.2013 01:25): To je hodne mizerny volny preklad :) Znamena to, ze doopravdy mas kontrolu nad svoji organizaci. Jak psal Pajmic, nejspis to bude to, ze muzes vysilat nejake poskoky delat nektere veci za tebe. Napriklad z Divinity: Ego Draconis, jakmile ziskas svoji zakladnu, tak tam mas tri chlapky, ktere muzes posilat na sbirani surovin a vylepsovat je aby byli uspesnejsi, atd.

@Sinister (21.08.2013 07:08): Tak Frostbite sam ti zadnou grafiku neudela, vsechno to museli nakreslit a nacpat do nej. Samozrejme, Frostbite ridi fyziku, coz je v podstate hlavni prace enginu, ale grafika se pro hru musi vytvaret vzdycky.
@Aries (20.08.2013 22:50): Teď je ovšem otázka, co jsou schopnosti autorů a co 'jen' nový Frostbite.

@Borghal (21.08.2013 01:13): Já třeba první díl vůbec nemusím a dvojka se mi prozatím dost líbí. Mám těsně před odchodem s Varricovým bratrem, takže se to může ještě změnit. Nejpodivnější ale je, že podobně jako Mass Effectu (1) vnímám až neuvěřitelný množství špatně udělaných věcí, ale přesto mě to ke hře táhne. Budu muset zjistit, co to je, než se pustím do komentáře :D
@Aries (20.08.2013 22:50): Aha pardon, špatně jsem tě pochopil.


@Say (21.08.2013 01:25): Je to myšleno ta že nějak povedeš celou inkvizici (armáda?) to by dávalo smysl to opravování a dobívání pevností a hradů. Sám jsem zvědav co tím chtěl básník říct. Ovšem představa že budeme ovládat armádu poskoků na dobívání měst a posílat agenty do terénu na mise nezní vůbec marně. O to víc už bych chtěl vidět jak to bude fungovat v praxi.
@Say (21.08.2013 01:25): Dost blbý překlad postrádající kontext :P Tou silou se myslí právě nějací podřízení poskokové, aby člověk nedělal všechno osobně, v kontrastu s jedničkou, kde měl Warden teoreticky pod palce mvelkou armádu, prakticky pak provedl čelní útok sám.
@Arcee (20.08.2013 19:09): Čím to, že jim nevěřím ani slovo? Spíš mi to přijde až směšné... "První RGP, kde hlavní hrdina není jen nějaký vůdce organizace, ale mocný hrdina, který svou sílu ovládá přímo" (volný překlad). Olol=D
Heh, stejně se mi přijde zvláštní, že DAII má "jen" 68%. Je asi smutná vizitka dnešní doby, že tohle je zároveň jedno z nejlepších současných RPG. Tedy, ona to není úplně špatná hra, ale dost zatížena očekáváním z předchozího dílu. Pro nováčky v sérii to asi není úplně přesné...
@Sinister (20.08.2013 22:13): Ted to nemuzu najit, ale myslim ze na YT nebo na FB jsem dostal odpoved od toho prezentujiciho (Aaryn Flynn), ze to bylo cely "ingame". Ale je mozny, ze to bylo mysleny tak jak pises, protoze ta interpretace je hodne siroka.

Ale stejne, i kdyz se budeme drzet jenom toho co vazne jsou "ingame" zabery, jako v tom odkazovanem videu, tak tam je videt dost razantni zlepseni grafiky a fyziky.
@Aries (20.08.2013 22:06): No, pokud já vím, je interpretace této věci velice volná. Vesměs to může znamenat, že třeba používá engine hry a částečně textury a pak prakticky všechno může být editováno