Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

steam verze renaissance special edition je bez bugů a funguje na ni čeština od rk translantion , datadisk ressurection na steamu je s bugama - ten nekupujte
Jaké je tu Hot Seat, dá se hrát kooperativně proti AI, jsou někde na internetech ke stažení další mapy?

Že to vypadá graficky jaksi blbě, vzal ďas, že na obrázcích jednotek dost často člověk neví, kde je nahoře a kde dole (a pokud ví, tak mu krvácí oči nad anatomií potvor), nějak neřeším, ale ohledně multiplayeru jsem na forech četlo poměrně hrůzné historky.
To je pořád asi tak o tři eura víc než bych za ní byl ochotnej zaplatit. A ani pak bych to nehrál :-(
Jsem opravdu neoblomným fandou Disciples 2 a byl jsem připraven odpustit trojce mnoho nedostatků, ale ta hra je opravdu naprostá tragédie ve všech směrech(nemá cenu ani rozepisovat) snad kromě grafiky a artworku, kvůli kterému jsem to vydržel chviličku hrát...
Tak samozřejmě že Ubisofťácký HoMaM na tom bude z technického hlediska (a podpory patchů) lépe...
Ok. Chvíli jsem na to koukal, pak si přečetl rozsáhlý seznam bugů, které se objevují i v poslední verzi. Pak jsme se kouknul na obdobně rozsáhlý seznam zjednodušení oproti minulému dílu. Pak na herní videa a přečetl si kritiku v recenzích na nepřehlednost. Pak jsem shlédl videa ze soubojů a uvědomil si, že grafika se od minulého dílu ale opravdu nezlepšila - ba naopak. Obdobně velmi nemastný je i samotný anglický dabing.
Údajně i vydavatel už kašle na uživatele a skoro půl roku už se neobjevil další anglický patch. Jako proč se s něčím takovým trápit? Minulý díl mám rád, ale tohle kritizují recenze a silnou měrou i hráči, kteří si hru zakoupili. Kvůli obrázkům jednotek to hrát nemusím. Ty si kdyžtak někde stáhnu.
Hodně štěstí s hrou nicméněž.
Jab: Režim kamery jde v nastavení měnit. Včetně rychlosti animací soubojů.

Falagar: A ta grafika se mi oproti HoMaM 5 právě líbí. Tamné, kontrastní, ne příliš syté barvy... Chuťovka.
Falagar: Trojku chtěli autoři ještě více přiblížit HoMaM. Proto třebas ten pohyb na bojišti, který dříve nebyl. Ale souhlasil bych, že to vypadá trochu zbytečně zdlouhavě. Nově tak trvají souboje ještě déle, páč musíš někam doběhnout a pak následuje efektní animace (naprosto zbytečná), kdy kamera zblízka zabere (tzn. se přepne), jak tvoje jednotka někoho majzne. Chápu, že tak ve dvacátém souboji už z toho musí leckdo okusovat vzteky myš.
Falagar: Kazda z tech jednotek leveluje a ted to neplati obecne, ale kazda ma az 5 ruznych urovni, ktere se lisi nejen vizualem a staty, ale nekdy pribudou i nove dovednosti atd, takze jednotek je ve vysledku mnohem vic (a taky te to nuti se o ne starat, mezi kazdou urovni jednotky je v boji podstatne viditelny rozdil). Je to proste neco jako kdybys hral nejake RPG, ale v druzine mel jen jednu hlavni postavu, ktera mluvi, a zbytek by byli anonymni typci, kteri se uplatni jen v boji.
Tak jsem zkoušel demo a přišlo mi to takové neslané nemastné. Jasně, neznám předchůdce v serii, tak jsem srovnával jen s HoMaMy, které znám o poznání líp, ale stejně... Ovládací prvky mi přijdou celkem nešťastně nepřehledné (zde se pozná neznalost série), neobjevil jsem klávesové zkratky, takže vše přes myš. Hrady jsou nějaké divné (a šedivé) - vlastně celá hra je jakoby šedivá či málo barevná - svět vypadá jakoby realisticky šedě, což mi k fantasy tolik nesedí. Hudba je příliš bombastická (na to, že se nic moc neděje) a souboje fádně repetetivní - v podstatě mne nic nehnalo kupředu, objevit, co se skrývá za dalším rohem. Že se v bitvách tlučou jednotlivé jednotky by tolik nevadilo, kdyby těch druhů nebylo tak málo. Hrdina s sebou tak vleče tři až čtyři jednotky, objevil jsem tři druhy - bojovníky na blízko, střelce a léčitele. Ve třech až čtyřech kusech mi to přide strašně repetetivní - no, určitě radši sáhnu po HoMaMech... Zřejmě to bude problém mezi klávesnicí a židlí, protože vám ostatním to jistě přide zábavnější - pro mne tahle hra ale určitě nebude.
Karasman: Teď jsem na to btw koukal a mně se ti nepřátelé objevili jen u jednoho z těch hradů. Možná to bylo tím, že máš vyšší obtížnost...?
Já jsem ty komentáře ke dvojce taky nestřílel od boku. Disciples 2 má sice stylovou grafiku a slušnou hratelnost, ale jako turn-based strategie to tedy úplné terno není. Trojka je podle recenzí krokem špatným a nikoliv dobrým směrem. Když se podívám na venkovní mapy hry, tak mi nově přijdou dost nepřehledné a zbytečně temné. Což možná je "cool", ale z hlediska hratelnosti bych se zase obával. Obdobně mám už trochu problémy na některých obrázcích jednotek rozeznat, kde to má hlavu a kde patu.
Neřekl bych, že King's Bounty je infantilní. Pohádkové určitě ano, ale za infantilní bych ho teda rozhodně nepovažoval...
Nehratelné ve smyslu bugů samozřejmě. Ale co jsem koukal, tak patchů už vyšlo mraky. Sledoval jsem kdysá i ruské recenze (logicky byly o hodně dříve) a Disciples 3 si hodně strhaly. Což se minulému dílu ani Kings Bounty opravdu nestalo.
Tak demo, ač není vyloženě špatné, mě ke koupi nepřesvědčilo. Mechanismy jsou velice podobné dvojce, pohyb na bojišti je imho spíš ke škodě. Zůstanu u dvojky a ušetřené penízky se budou těšit na další slevy... :-)
Nehratelne v jakem smyslu? Mrknul jsem do hradu, odehral par tahu, sebral nejaky veci na mape, odehral jeden souboj, vsechno normalni jako predtim.
Volaké čudné... Ten Emri v popisku je ten stejný Emri (resp. Emry) co v datadisku minulého dílu? Jako to je z něj teď "zlý král"? Takhle tedy původně nepůsobil... :)
Netuším, zda s tím něco udělaly patche. Ale v základu to mělo být de facto nehratelné. Fan-stránky na heroes-centru dokonce z tohohle důvodu autor sám položil.
Tak jsem zkusil demo a prijde mi, ze jedina podstatna zmena, ktera je videt na prvni pohled, je krome prechodu do 3D hlavne to, ze se jednotky po bojisti pohybuji, jinak mi to prislo uplne stejny jako stary Disciples.
Špatně jsem to popsal, nebylo to dobytí hlavního města. Měl jsem za úkol obsadit tři města na mapě. Obsadím jedno, pak druhé a těsně před třetím se u těch zbývajících dvou objeví armáda a obě obsadí. Tím pádem všechna tři města ovládá počítač a konec. Zkoušel jsem tu misi třikrát a víckrát na to nemám nervy. Tohle cheatování počítače naprosto nesnáším.
Karasman: Bylo to v Rise of the Elves určitě nepříjemné zdržení, ale Game Over po dobytí horního města tuším nenastal, nebo jo? Já jsem se i celkem rychle vrátil. Hrál jsem ale za kouzelníka, což znamená možnost 2x doplnit kouzlem body pohybu.
Ale jo, naštvalo to dost. :)
K trojce jsem se ještě nedostal, takže kdo to trochu zapaří, tak ať dá vědět. Dvojku mám propařenou dokonale a dohrál jsem i první dva datadisky. Rise of the Elves jsem nedohrál, protože mě naštvalo to cheatování počítače. Mám megasilnýho hrdinu, který smete téměř vše, na co narazí, ale je na druhém konci mapy a najednou se mi u měst objeví tři silné jednotky nepřítele. WTF? Vrátit už se nestihnu a ať nakoupím ve městech cokoliv, nemůže se to jeho síle rovnat a když město ztratím, game over. Nee, na to nemám nervy.
Tak to vypadá, že mechanismy jsou stejné jako ve dvojce, kde taky jednotka znamená jeden člověk/příšera. Zkusím asi stáhnout demo.
kurcatovium: Tož jsem zatím pršel tutoriál. Vesměs se jedná o HoMaM 5 v jiném kabátě (docela zajímavý interface a grafika) a vypadá to, že nabídne docela slušnou hratelnost. Akorát oproti HoMaM to vypadá, že zde není počet jednotek, ale jedna jednotka, která má X životů (což je docela příjemná změna). Ale nechci kecat, třeba je tutoriál na více jednotek omezený. Jsou zde města, která lze vylepšovat stejně jako v Heroesech, podobné suroviny, prostě stejný princip, akorát možná trošku rozšířený.
Byl bych ti vděčný. Tahové strategie obecně můžu, Disciples 2 se mi moc líbilo. Recenze, které jsem četl, ale pro trojku zrovna nevyznívají... Každá reálná zkušenost je tak vítána. Zvlášť po nějaké době, kdy se snad stihly opravit nějaké ty bugy.
kurcatovium: Chystám se to zrovna prozkoumat, pak dám kdyžtak vědět.
Je vývoj Disciples stejný jako série Heroes? 2D plné strategie, a pak přechod na 3D s tunou wow efektů?
Už z těch rok starých ruských recenzí jsem pochopil, že tohle nebude stát za zahrání. Evidentně ani "západní" verzi se od té doby nepodařilo o moc vylepšit (byť chyby asi budou i v základu hry, takže to možná ani nešlo).
Holt další pokračování, které skončí na smetišti dějin.
Tak zatim to vypada pomerne rozporuplne, na Metacritic prumer 60%, ovsem jednotliva hodnoceni v rozmezi 20-80%, na GameRankings je to oproti tomu trochu lepsi, vzhledem k tomu, ze ta znamka od 1UP je spolecna.