Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Caelos: Však už sem dvakrát uznal, že nemám pravdu, tak nevim proč se mi to tady furt někdo snaží dokázat.

Jab: Ne, když oběhneš příšerku (za předpokladu, že máš dost munice a příšerka je agresivní a dá se zabít), tak je to imho nevyužití potenciálu hry :).
O speedrunech je nějaká stránka, a je tam Diablo, Deus ex, Mafia, Doom, prostě skoro všechny hry a jsou přejeté i za minutové časy.

Můj způsob projetí DE bez zabití, nebyl speedrun, rozhodně ne, naopak hrál jsem to asi tři týdny, spousta savů, loadů. DE je i Stealth akce, dá se přejet i s ručníma zbraněma, nebo bez. Navíc v Deus ex je více způsobů jak někoho zabít, aniž bych na něj vystřelil, něčím ho jebnul apod.

Deus ex jsem přejel bez zabití, bez augmentací, bez spuštění alarmu, jen s pistolí, léčil jsem se jen jídlem, jen s tichýma zbraněma, bez rozdávání rpg bodů apod. O tom to je, dokázat to. Není to gay způsob, je to prostě jedna z variant, jak hru přejet.
MCZ: Jinak řečeno pokud ve střílečce mohu oběhnout příšerku, tak už je to RPG? :-)
Speedrun ok, třeba kdyby to byl Fallout nebo Mirror's Edge a teď už, ano, uznávám, i Deus Ex, ale HL?? Kdyť to pak všechen požitek ze hry padá... nebo Call of Duty =O...
Co je "debilního" na proběhnutí hry bez střílení? Říká ti něco slovo "speedrun"? .-)

Koneckonců, jedna z výzev Thief her byla dohrát ji s 0 způsobeným poškozením :) A ano, obušek způsobuje poškození. Tedy, většinou se (dle mě) tak trochu cheatovalo (topení a kladiva), ale výzva to je.
Tak thief je ale stealth akce, ne střílečka. Ne, že by DE byl čistě střílecí záležitost, to v žádným případě, ale tady je očividně zamýšleno aby Anna zemřela. No... ale zas na druhou stranu... dobře, asi máte pravdu, resp. já melu hovadiny. Přece jenom je to víc RPG... debilní by to bylo spíš kdyby to byl Half Life...
AiMLEzZz: on teda DE rozhodně nepatří mezi FPS klisického střihu a ty RPG prvky tam jsou zastoupeny v docela slušné míře, takže nevidím problém...
Sry, ale dohrát FPSku (teď nemyslím jako že Deus Ex je zářným příkladem FPS, ale jakoukoliv FPS) tak že ji prostě celou proběhneš, to je kapku debilní, ne?
TripleT: Zkusím to. Tímpádem už vím jak nikoho nezabít. Za spoilery se omlouvám, ale je to stejně tak provařená hra, zná ji stejně každý.
K tomu hodnocení her. Vím že někde přeháním, ale hodnotím podle toho jak jsem se já u hry bavil. Když jsem se stoprocentně bavil, tak dám 100. Však na 0 taky dojde. Možná. Ale asi ne, není možné dát nulu.

Paul: to v tom spoileru je blbost nemusíš zabít. Za použití zbraně samozřejmě.
Deus Ex se dá dohrát s jedním zabitím - Anny Navarre. Nikoho jinýho JC zabít nemusí, ale jí jo..ikdyž se to dá taky párkrát oddálit.
Caelos: Jestli je Simons ten, se kterým bojuješ v takové základně na dně moře (BTW schovej si v komentáři spoiler, Simons je na začátku hry AFAIK Dentonův spojenec) a chceš vědět, jak jej obejít, musíš se opravdu opatrně přiblížit ke dveřím do té jeskyně a přesně vrženým granátem nebo dvěma jej "poštvat" doprava za roh a potom jenom opatrně projít. Potřebuješ na to dobře ovládat techniku "quicksave". :) Sám se na pacifistické projetí Deus Ex (už dlouho) chystám, jedna internetová legenda praví, že je dokonale možné. :) (Minule, tedy poprvé, když jsem hrál Deus Ex, jsem si ho pokazil, když jsem popravil Annu na palubě letadla, abych zachránil nějakého teroristického vůdce.) A mimochodem, inflace hodnocení videoher je ve tvém podání skoro až absurdní.
Hmm, ke kritice AI - přiznávám, že mě DX taky dost překvapil, svého času. Tj. z nábožných výroků fanoušků hry jsem tehdy nabyl dojmu, že jde o nejlepší hru/FPS světa, takže mě boje ve hře poměrně "pobavily". Perly typu - nepřátelé sedí u stolu a vy je z dálky vystřílíte sniperkou (jeden padne, ostatní se rozhlédnou - hmm, asi krysa - a pokračují vesele v zábavě), klasické postupy - spustit alarm, postavit se za roh a vystřílet celou mapu a podobně asi nemá smysl nějak zmiňovat).

Překvapilo mě to hlavně proto, že jde o hru tvůrců série System Shock a Thief, jinak bych se nedivil.

Na druhou stranu to bude nejspíš daň za to, že autoři umožnili hrát hru i jinými způsoby než tak, jak je to "nejlepší" - jako Quake :-)
hmm s autohealingem bych byl rpo aby tam byl od zacatku, ale nejdriv byl pomaly na hranici pouzitelnosti a az pozdejs by sel vypelsit, ale jak rikam, pokud to spravne sladi aby si to udrzelo hratelnost dx1, je mi to jedno :)
Graficky styl te postavy na screenu se mi pro zmenu nezamlouva, je to divny.
To každopádně. Ikdyž v tomhle kontextu vyznívá vtipně třeba tenhle screenshot, kterej vypadá jak vystřiženej z Invisible War (ten popisek tomu nasadil korunu). Ale určitě tam budou zajímavý lokace...už jen ten Šanghai mě docela láká. Hong Kong byla moje asi nejoblíbenější část DX..ikdyž New York byl taky super...chjo, zase mám chuť si to zahrát.
Mně se nejvíc zamlouvá ten vliv "renesance". Mám za to, že podobné časové inspirace většinou vycházejí dobře (50. léta Fallout, 60. léta? Bioshock,...). Nic proti čistému cyberpunku, ale takhle i když se něco třeba nevyvede, tak bude aspoň po stránce designu na co koukat.
Podle žvástů community managera ( viz tady ) to vypadá dobře, ale to je jeho práce, že. Z těch obrázků mám dojmy opatrně pozitivní.Ale ten autohealing mi tam nesedí, snad to bude augmentace jako v DX1, a ne samozřejmý prvek aka CoD4.
tak ono v zasade vsecky ty nanotechnologie tomu samouzravovani nahravaji, takze snad by to mohlo fungovat kdyz to tam dobre zapracuji.
Co vy a první info o Deus Ex 3? Aneb citace z TG - "Autoři jsou si prý vědomi rozporuplného přijetí druhého dílu a hodlají se vyvarovat opakovaných chyb" + "Vývojáři se mimochodem netají ani inspirací sérií Call of Duty, z níž přeberou systém automatického uzdravování" ... to mi nějak nejde dohromady tyhle dvě věty :)
3T: Denton je naprostý otrok příběhu, žádný komplexní charakter bych u něj nehledal. Kdyby byl skutečně zmanipulovaný pěšák jak tvrdíš, Tracer Tong by něměl šanci stát se jednou z mých oblíbených postav...

Jab: Počítač si ho vybere, protože už má augmentace. A snad i proto, že není dost silná osobnost, aby při spojení získal převahu. :-)
Triple T: Pak už chápu, proč se ti naopak nelíbil konec. Ono totiž vypadá opravdu vtipně, když si zrovna takovou gumu zvolí nejinteligentnější počítač světa. :-)
3T: poukazování na případnou spoilerovitost a její míru v předmětu v diskuzích se mi líbí. Možná by se to mohlo chytnout.
K Jabovu komentáři z 18.07.2008 21:43: Mně naopak dialogy hrdiny jako zmanipulovatelného panáka přišly naprosto v pořádku, protože je to už od začátku brainwashovaný agent - pěšák, tedy žádný romantický zachránce světa, ale ani vychytralý manipulátor. Ta postava slouží příběhu (pro tebe bohužel) způsobem, který znesnadňuje identifikaci (hráče s Dentonem). Neobvyklý charakter hrdiny (i když mě BTW napadá jedna podobná postava - povídkový Zaklínač) je jeden z hlavních důvodů, proč se mi Deus Ex líbil.
S tím kontrastuje závěr, který se mi příliš nelíbil. :)
no ja uz to zkousel 2x a pokazde mi to bylo vraceno, ze jsou zanry spravne, tak ja to zkusim napotreti :)
Garion: S tím Messiahem máš pravdu, zeditni to prosím - horkost bude pryč a bod na kontě. ;)
Take souhlasim spise s FPS (prece jen clovek se tam mohl na vyvoj postavy prakticky vykaslat a flakat body kam chtel a taky to dohral), coz ale nemirni mou horkost nad zarazenim Dark Messiah do RPG, kdyz ma jeste mene RPG prvku nez Deus Ex...
MCZ, ne, to nebylo mířeno na Tebe, bylo to myšleno jako všeobecný fakt... Jinak pipboy, souhlasím s tím, že Deus Ex je primárně FPS...
MCZ> mel to byt pokus o otazku. AI Deus Exu byla mnohem lepsi nez v ostatnich hrach te doby, i kdyz pravda koordinaci a kryti spis postradala. Ovsem Dues Ex neni valecna akce, takze co z toho. Navic tohle je jen zlomek vyznamu AI, tim spis ve hre jako Deus Ex, kterou povazuju primarne za RPG. (a zajimalo by me ktery chytrak ji zaradil primarne do FPS)
pipboy: to měl být pokus o provokaci?

Paul: kdes vzal tu statistiku 4 z 55ti? Z toho, že 4 ohodnotili pod 80%? To snad ne :-))) . Mě třeba ta hra místy opravdu bavila, ale jednoduše v ní jako celku nevidím takový zázrak.

Zephyr26: tohle předpokládám nebylo na mě; Bloodlines i SS2 se mi totiž hodně líbily.

Tohle video sice ukazuje hlavně blbý script, ale dobře poslouží i k ilustraci kvalit AI (speciálně co se týče pohybu nepřátel). Za sebe vzpomínám na jednu přestřelku z úvodních částí hry, které se účastnila jak skupina nějakých teroristů, tak policajtů. K tomu střetu došlo v nějaké ulici a během vteřiny se všichni rozeběhli proti sobě a pak za podobného "kličkováním" jako ve videu (ovšem v hromadném podání) začala přestřelka - spíše to ale vypadalo jako deathmatch. Bojující se proměnili v jeden velký mrak a zkuste pak mířit pouze na ty "špatné". Smutné... Jinak už je to nějaký pátek, co jsem to hrál, takže další přesné situace už tu vypisovat nebudu, protože nechci kecat - vím ale jistě, že byly (a nebylo jich málo).

Neberu nikomu, že se vám ta hra líbila, prosím. Jen se mně nesnažte tvrdit, že neumím hrát ( :-) ) nebo že to snad nebylo tak hrozné.
Tak pokud je někdko kovaný stratég a cokoli s nápisem FPS a RPG mu nic neříká, nedivím se, že jej Deus Ex nebavil, tak jako on třeba není schopný pochopit, jak nás nemůže bavit nějaká jeho vypiplaná extra boží hardcore strategie... Co člověk, to názor. Já se ale musím přiklonit k tomu, že Deus Ex je nářez, hrál a dohrál jsem ho jedním dechem...
Tak nějak, no.A holt to asi 4 lidi ze zdejších 55ti nebavilo tolik, jako nás ostatní.Jejich chyba : ).
Přesně si vzpomínám, jak jsem hrál Deuse poprvé (v demu z Level CD). Vyšel jsem z přístavu s pistolkou v ruce, přede mnou nepřítel. Zvedl jsem zbraň a vystřelil. Jednou, podruhé, potřetí. Když byl zásobník prázdný a nepřítel stále na nohou začal jsem se trošku bát. Pak jsem umřel.
Toto prostě NENÍ běžná FPS své doby, takhle se to hrát nedá. V tom je také to kouzlo. Můžete se soustředit na co chcete a nakonec být naprostým machrem. Když se specializujete a dopřejete si tréning. (ve své první hře jsem se soustředil na pistolku a ve druhé půlce hry byl úvodní příklad přesně opačný - běhal jsem po lokacích a v plné rychlosti od boku dával hedky stejně jako v provařenějších fps titulech - ale chtělo to brutální specializaci, tréning a čas). Že jste tajným agentem, kterému se na začátku třepe muška jak v horečce? No a co - je to prostě model přizpůsobený tak, aby to byla výzva a zábava. V realtime strategiích (mimo Original War) se také nepozastavujete nad tím, že v kasárnách "vyrábíte" pěchotu. Je to model udělaný tak, aby to byla zábava. Není důležité, jak by to bylo ve skutečnosti. Pouze to, jestli nás to baví hrát nebo ne...
S tou kuší máš pravdu, sorry, už je to přes rok co jsem DX dal naposledy.

Ta standardní AI byla myšlena jinak - jako prostě zcela vyhovující a dostačující.Samozřejmě že neexistuje "standardní" AI, když si každej vývojářskej tým kutí tu svojí (a hypuje jí jak je boží).Použil jsem asi blbý slovo.To že tobě přijde nevyhovující a strašná je holt smůla no, asi tě nepřesvědčím : ).Mě prostě přišla v pohodě.

A co se dodatku k dodatku týče (RD je nejlepší) - ten zaměřovač se neklepe třeba už v jedný třetině hry (nebo dřív), pokud cpeš body do toho.O tom ta hra je, že si můžeš vybrat, jak jí chceš hrát.Proto je ten design tak perfektní..a ještě jsem neviděl jinou hru z fps pohledu, která by tolik možností jak hrát umožňovala.
Paul: dodatek k tvému dodatku - jednak v komentáři zmiňuji, že vůbec ten systém třesoucího se zaměřovače je vzhledem k herní postavě vysoce pochybný a druhak - co z toho, že na konci se už zaměřovač neklepe?
Paul: kritiku svých herních schopností OPRAVDU neberu - jinde nemám obvykle problém a hraji i na nejtěžší obtížnost, tak proč v DE ano? (řečnická otázka)

Kuše pak také vyžaduje skill míření, pokud vím.

A ještě co se týče AI - ta je sotva standardní, protože si nemyslím, že něco jako "standardní AI" vůbec existuje. Co jsem hrál, tak v každé FPS byla AI vždy o něčem jiném; jindy lepší, jindy horší, ale téměř nikdy tak strašná jako... ale to už bych se opakoval :-).
Dodatek k dodatku: To klepání mušky vyřeší pár bodů ve skillu, plus pár upgradovací modulů ve sniperovce.S tou se pak střílí hlavostřely zcela lahodně : ).Na konci hry jsem měl tu samou sniperovku co jsem našel na začátku, akorát vylepšenou o tolik modulů, že byla prostě úplně dokonalá.
Umm, no a co tě nutí používat střelné zbraně, když se ti klepe muška? používej kuši! používej elektronickej obušek! používej hru na schovku a vyhybej se nepřátelům! hackuj věžičky a nech je postřílet nepřátele za tebe!

A AI prostě příšerná není, je úplně standardní.Jestli si u zrovna týhle hry měl "záchvaty bezmocného vzteku", tak sorry, ale ta kritika na tvou neschopnost asi bude oprávněná : ).A nebo sis to měl dát na easy..
Jo a já to dal dvakrát na realistic...ikdyž to bylo když jsem hrál stealth stylem.
Paul: tak je pravda, že nejsem žádný hardcore FPS hráč, ovšem už v té době, kdy jsem DE hrál, jsem měl dost dobrý nácvik míření z dost rychlých her - tedy hlavně Q3A. Rozhodně dostatečný k tomu, abych bez obtíží mohl hrát jiné FPS. Jenže v DE je AI příšerná a zaměřovač se ti v úvodních částech třese jak cyp, což je kombinace, která mi v této hře přivodila zachváty bezmocného vzteku, jaké jsem dlouho předtím ani potom nezažil.

Tolik k tvé snaze shodit mou kritiku na mou neschopnost.
MCZ:
Hlavně ta tvoje "kritika" AI moc nedává smysl.Ty nekritizuješ AI (jak se tam snažíš tvrdit), ale svojí neschopnost něco trefit..přitom s patřičným upgradováním jak zbraní, tak skillů postavy (a to tam jsou ještě augmentace!) není vůbec žádnej problém se vypořádat s libovolným nepřítelem ve hře.A to se s každým dá ještě vypořádat několika způsoby...

Např. tvojí kritiku konce hry beru - sice to bylo autory vysvětleno v linku který jsem postoval níže (nechtěli navést hráče do něčeho, co by udělal, aniž by věděl jaké to bude mít následky (a pak toho litoval), takže volili cestu menšího zla..holt je nenapadlo - nebo to tak nechtěli - to udělat jako Witcher s jeho animacemi objasňujícími následky), ale taky bych osobně raději, kdyby se k určitému konci hry schylovalo po delší dobu než jen na konci.

Jinak já hrál DX třikrát, dvakrát jako stealth hacker a jednou jako rambo, a nikdy jsem problém neměl, bavilo mě to hrozně moc.AI se prostě chovala tak, jak bych čekal.Když jsem schovanej, neviděj mě, když se jim ukážu, jdou po mě, prostě normálka.A že jsou body do plavání zbytečný ? může bejt, ale no a co? Prakticky každý rpg má nějaký v podstatě zbytečný skilly, tohle bych tý hře fakt nevyčítal.

A co se srovnání s SS2 týče, u mě je to naopak.SS2 bylo supr, ale nemělo prakticky žádnou možnost volby, nemělo dialogy, a pro mě osobně nemělo tak dobrej příběh (ikdyž sám o sobě byl taky lepší než 99 procent současnejch her..).Takže SS2 85, DX 100.
Saruman: Vím, že beztak si tohohle příspěvku nevšimneš či nebudeš reagovat, takže se ještě někdy jindy budu muset připomenout, ale stejně to zkusím :-).

Mám totiž neodbytný pocit, že tvůj komentář z velké části staví na tom mém, konkrétně, že mnou uvedené nedostatky nepovažuješ za zásadní. Dobře, tvůj názor ti neberu, jen bych ještě rád upřesnil ten svůj.

Ona AI (zdaleka to není pouze o přestřelkách, tam ovšem byly její nedostatky nejzřetelnější) a RPG systém nejsou jen nějakým "dodatkem", ony podstatnou měrou ovlivňují jednu z nejdůležitějších stránek hry - totiž gameplay. A ten, vzhledem k tomu, že tě provází prakticky po celou dobu hry, není ani v nejmenším zanedbatelný.
Paul: Díky, pěkný odkaz... Loď jsem měl napoprvé, ale ty léčící roboty na začátku, ty jsem našel až teď... ;-)

Deus je prostě plný překvapení, i proto jej mám tak rád...
Tak mne přidávání popisku natolik natěšilo, že jsem si to znova rozehrál. Po cca 15 hodinách čistého času jsem ještě neopustil New York a Deus opět dostál své pověsti, kdy jsem zase objevil pár věcí, co před tím nikdy ne (a to dokonce v prvních dvou misích, které jsem svého času sjížděl furt dokola v demu!)
...jen mne trochu naštvalo, že jsem celou sochu svobody udělal uspávací kuší a bodcem a pak mne kritizovali za ten "masakr", co jsem způsobil. To není fér! Opravdu jedna z mála nedomyšleností...