Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jab: Já už dneska označuji za kacíře pomalu každého, kdo jde proti masové většině, což nemusí být nutně špatné, ale v případě Deus Ex se to prostě nepočítá. Kajte se, oba dva neznabohové ;)
Naopak v dnešním světě je za kacířské častěji považováno modloslužebnictví. :)
Memphis: pominu-li fakt, že těch žebříčků budou stovky a vydává je každý herní magazín (snad i několikrát ročně), čímž se tak nějak ztrácí jejich "prestiž" (uvozovky jsou schválně), většinou se právě strhne nicneříkající diskuse o tom, že každý by to uspořádal jinak a co tam dělá to či ono.

Jako by navíc tady žádné žebříčky (globální i uživatelské) nebyly...
MCZ: Proč? Je to zajímavost jako každá jiná. Ať už si o jejich relevanci asi většina myslí své...
Paul: hmm, nejlépe nadesignovaná FP hra... To jako myslíš grafický design, který je nicmoc (řeším "uměleckou", ne technickou kvalitu, btw)? Level design, který je sice slušný, ale často dost nerealistický (supertajné základny děravé jako ementál)? Anebo game design - pravidla hry a vývojový systém postavy (kde tedy třeba rozvržení skillů je příšerné - viz třeba elektronické a mechanické zámky - z herního hlediska úplně totéž, jen každý skill má vlastní nástroj :-)) )... Každopádně SS2 mi přijde ve všech těhle směrech mnohem promakanější (hlavně vývoj postavy).

Ale mohl bych si to znovu zahrát - není nějaký mod, co třeba zlepšuje AI nebo systém skillů?


Moderátorům: příspěvky s odkazy na tyhle supernerelevantní žebříčky by se měly mazat, můj názor.
Cobra: Dohrál jsem to více než stokrát, hraju to už pár let prakticky nonstop a nikdy jsem se nenudil. Divné.
me tam zaskocila Arma2 na tusim 21. miste a ze ackoliv je tam Outcast, tak je az skoro na konci... a... no... HL2 druhy, s tim uz by taky mohla jit odborna verejnost do analu, nebo ze FO1 je lepsi nez FO2 :) Docela mile me ovsem prekvapilo umisteni Thief 2.
Celkove vzato, asi lepsi nez prumerny TOP of all times novinarsky zebricek...
Vůbec je to celý divný... Ale že je DE nejlíp nadesignovaná FPS podepisuju :-)
Fallout 2
Deus EX
Planescape:Torment.
Jinak žebříček k ničemu
:D
Místa 2-6 jsou mimo, měly bejt prohozený s těma 7-10. Deus Ex na prvním klidně, je to přeci jen stále asi nejlépe nadesignovaná hra z first person perspektivy vůbec.
Já pochybuju :-) Asi protože jsem to dohrál... A ke konci to byla už fakt nuda...
No jasně.Čekal někdo něco jiného?já teda ne.
Jak může někdo pochybovat.
Ale ta atmosfera na mna z toho dychla kvalitne. Mat po ruke CD, tak to zase nainstalujem (a budem dufat, ze nedostanem znovu do 10s pocit, ze to poznam naspamet) :)
Dobrej článek, je samozřejmě nutný přeskočit první polovinu (spoilery), ale pak jak píše o samotný hře tak good.
"Celkové hodnocení je snadné. Nic podobného si nezahrajete. Rozsah i kvalita zpracování je úplně mimo měřítka běžně vytvářených modů."

To sedí : ).
Je k dispozici česká recenze na The Nameless Mod od Jakuba, raději ji tu nelinkuji. Neboť po kliknutí na náhled screenu, na imagevenue.com, se může zobrazit stránka s erotickým chatem. Chcete-li si recenzi přečíst tak běžte na stránky kde působím jako redaktor, a vyhledejete si sekci "Články" v horním panelu.

Z toho co jsem se z recenze dozvěděl, mimochodem asi polovina je plná spoilerů, se mě mod jeví jako poměrně zajímavý. I přes onu zápletku, a být to komerční hra, neváhal bych si ji koupit.
I kdyby to bylo hratelnostně sebelepší (a že to na to vypadá), nemůžu se do toho prostě vžít, když mi po ulici běhají jacísi nerdi v tričkách "I'm with stupid" a válčí tam proti sobě Llamy a Kozli...
Až dohraju (což nějakou dobu potrvá, není moc času), napíšu.
radsi misto citovani "tak to neni" napis recenzi :)
(vic mi vadi ze co jsem z toho videl par screenu, trpelo to vizualne docela odpudivym leveldesignem na neco co melo byt tak megazuzo)
"To the casual observer, The Nameless Mod may appear to be a self-indulgent piece of fan fiction about inside jokes on a forum. Well, you got us, that's how it started. It didn't take long to realize that the target audience for something of that nature would be incredibly small, and would grow smaller as development went on.

Thus, The Nameless Mod has outgrown its roots as a silly in-joke to a complete game with a complex story and memorable characters.

In general, the setting remains the same — a virtual world representing an Internet community — but it's a setting that's approachable for anyone who has spent time with a computer. If that's not you, congratulations on finding the power button, you're on the road to success!"

-about na tnm sajtě

"The final and perhaps the hardest problem we faced was making people understand that our game wasn’t shit. We’d spent a lot of time making sure that people wouldn’t be alienated by our game and that we had plenty of depth and internal consistency to keep everybody interested, but we’d completely underestimated what a huge turn-off the basic idea of the mod was to so many people. Every site where we published our trailer, and every forum thread where people began to discuss the mod, one sentiment would immediately surface like a knee-jerk reflex: What an idiotic concept. Why would anybody spend seven years working on this fan-boy circle-jerk of a game?"

- část z post mortem o tnm na blogu autora

Osobně doporučuju přestat retardovaně odsuzovat a raději si zahrát.
zapletka okolo DXplanet fora? Toz to bych mel taky problem brat vazne, to muze vymyslet a prosadit jedine idiot.
Paul: No, tak povznést se nad téma bude asi nepřekonatelný problém, protože jinak by se mi to dost líbilo.
Hm, opět jsem to po zhruba padesáté dohrál (Dal jsem si půlrok pauzu abych zapomněl, nevyšlo:), respektive jsem na konci a nevím jaký si vybrat konec. Zřejmě zvolím nejjednoduší cestu, čili spojení s UI.

To já jen tak, aby řeč nestála.
Stačí se povznést nad to téma a jedná se o jednu z nejlepších her vůbec a perfektní datadisk k Deus Ex.A hlavně, jak se do toho dostaneš, začne se ti to téma líbit.
Včera jsem zkusil The Nameless Mod, po té, co jsem o tom nikdy předtím neslyšel. Byl jsem zklamán.
.
.
.
To myslí vážně? Skazit 7 let práce s tak velkým potenciálem nějakým rádoby humorem a dementní zápletkou okolo Deus Ex Planet fóra? Ach jo... :(
NateLogan: vynikající, až mám chuť sepsat odpovědi :-).
Deus Ex FAQ
1. Am I the weakest cyborg in the world?
2. Why does is take five hours to reload a weapon?
3. Why am I endlessly bombarded by key codes and passwords?
4. Can I just climb down the fucking ladder without falling to my death?
5. Aren’t tranquilizer darts supposed to tranquilize things, not enrage them?
6. Are these maps and satellite images a joke?
7. Where the fuck do I go?
8. Why does every person take like 10 rounds to kill regardless of the type of gun I‘m using?
9. Why does my handgun only hold six rounds?
10. Why do they send me on missions equipped with practically nothing except what I *buy* from them?
11. Why does every air duct, crawlspace, and ladder end directly in front of a soldier, security camera, or security bot?
12. Why is that helicopter talking to me?
13. And how did it fly from New York to Paris?
14. Why is sneaking around so boring, time consuming, impossible, and unrewarding?
15. Why is this game called “Deus Ex” and not “Lets Set Off the Alarm 500 Times?”
16. Why am I always presented with a quick and simple solution right after I do it the shitty hard way?
17. Is there actually a point to hiding bodies?
18. How are these one foot tall mutants so damn dangerous and hard to kill?
19. Why’s it next to impossible to get out of the water?
20. Why does everyone insist on talking to me while I’m being shot at?
21. How is this game still so awesome?
Tedy moje informace jsou možná zastaralé a situace se zlepšila (doufám), ale tím "průměrný náctiletý hráč" jsem měl na mysli to, že jeho angličtina bude také spíš průměrná, nic jiného úroveň AJ jsem tím nesledoval.
No je pravda, že většina mých vrstevníků odmítá hry jako právě Deus Ex, Jagged Alliance 2 anebo prostě cokoliv kde jsou čísla, protože je to bud moc starý nebo moc složitý. No jo no, velká část mých vrstevníků je očividně dementní :D.
AiMLEzZz: "Mě to nedá a: Deus Ex a složitej? Cože? Ještě jednou, prosím? Jestli je Deus Ex obecně složitá hra, tak takovej Baldur's Gate je pro obyčejné smrtelníky nadlidskej výkon zahrát..."

No, nejspíš ano - pokud bys vybral průměrného náctiletého hráče a donutil ho hrát Deus Ex a Baldur's Gate (vše samozřejmě v originále), tak bych tipl, že bude mít víc problémů s BG. Quake (1) je těžší co se akční části týče a Thief co se stealth týče, ale Deus Ex je kombinace obou (a dalších věcí), což by teoreticky mohlo obtížnost zvýšit (v praxi jsem to nepozoroval, pravda).

Obecně bych řekl, že obtížnost si u téhle hry může zvolit každý hráč stanovením svých osobních pravidel (třeba že tě nikdo nesmí spatřit, nebo že nikoho nesmíš zabít ani omráčit a podobně). Což je dost lákavé a dalo by se říci "pravé" RPG :)
C&C - choices and consequences, alias alfa a omega každýho pořádnýho RPG.

Jinak s Vampire máš naprostou pravdu, když jsem je hrál, tak jsem si taky říkal, že jsou co se gameplaye týče hodně podobní DX, ikdyž jsou ještě více ladění do RPG (což je dobře).Takže něco, co tu od Bloodlines nebylo : )).Mě jinak v Bloodlines bavily i akční a stealth části, pro mě prostě jedna z mála stovkovejch věcí.
Paul: teď si nejsem jistý, co to je C&C, ale Bloodlines mi přišly DE velmi podobné (byť samotná stealth část byla hlavně kvůli leveldesignu mizerná, atmosféra to vynahradila).
Tak do traileru nacpali zase samou akci, jak už to tak bejvá...

Ale pokud tam je fakt spousta C&C, dialogů a postranních úkolů, mohlo by to bejt skvělý (v podstatě něco, co tu od Deus Ex 1 nebylo).
Zdá se mi to, nebo tam fakt vidim "krabicoplán" ze Star Treku? :-)

Každopádně by to mohlo být zajímavé, ale z traileru fakt těžko říct...
7 let ve výrobě a konečně se chystá vydání...nameless modu.

Premisa zní hrozně divně, ale předběžná recenze na moddb zní hodně pozitivně - rozhodně to testnu.
OK, až to dohraju, první speedrun co zkusím bude pouze s lezením do budov skrz okna a všechny rovný chodby proskáču. Jo a nepřežije žádnej ten černej kravaťák :D.
Samozřejmě, že když to hraješ poprvý, tak to hraješ tak jak tě to poprvý nejvíc baví - v mým případě to byla kombinace hackera/stealth s občasným použitím kuše a později sniperovky...úplně miluju jak je můžeš vylepšovat celou hru a pořád si šlechtit tu jednu svojí : ).Ale když to pak hraješ popátý (za předpokladu že tě to tak uchvátí, což je náš případ) tak už zkoušíš všemožný blbosti : ).

A když vznikaj speedruny i úplnejch kravin, tak mi zrovna u DX divný nepřijdou, když k různejm způsobům hraní přímo vybízí.
Já se musim přiznat, že sem to rozehrál teprve před týdnem (hehe), ale sprintovat kolem nepřátel ven, to mě tada fakt nebere. To už teda radši rozdávám rány obuškem... do kterýho věčně není energie.
Ale jo, dobrý. Tahle hra je moje top1, musím mít kolem ní spoustu keců.