Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
V prvom DLC sa vydáme zistiť kto stojí za odpálením bomby na stanici Ružičkové.

Jedná sa o veľmi krátku misiu, ktorá by úplne v pohode mohla byť zakomponovaná do hlavnej hry, pretože zaberie okolo 30 minút a aj to pokiaľ postupujete extrémne pomaly. Hra nás po pár cutscenach prenesie na začiatok Tarvos Security komplexu, v ktorom sa budeme pohybovať. Nejedná sa o žiadnu zložitú lokáciu a dá sa prejsť bez absolútnych problémov a odhalenia. 

Trochu ma mrzelo že sa žiadne vylepšenie zo základnej hry nepresunulo do tohto DLC. Namiesto toho som dostal pár bodov, čo som si prerozdelil. Samozrejme úplne to stačilo ale viac by som sa uspokojil s mojim Adamom zo základnej hry.

Odkryjeme ďalší kus skladačky ohľadom hlavného príbehu. No pokiaľ by ste Desperate Measures nehrali, tak by ste o nič neprišli. Zadarmo je to prijateľné, ale ako súčasť hry by to vyniklo lepšie. Dúfam teda že ma nasledujúce 2 DLCčka nadchnú viac.

HODNOTENIE: 50/100%
+21
  • PC 60
Když vám tvůrci poměrně komplexního sci-fi RPG dodají jednu misi navíc, která se v rámci příběhu pokouší odhalit další detaily příběhu, zní to jako fajn nápad. Problém je, pokud to udělají stejně jako v případě Deus Ex: Mankind Divided - Desperate Measures.

Problém celého přídavku je jeho krátkost a jeho vytržení z celého světa Deus Ex. Ano, příběhově zapadá a objasňuje kdo konkrétně způsobil v původní hře Deus Ex: Mankind Divided výbuch na hlavním nádraží v Praze - ne, jméno Nádraží Žofie Růžičkové, jak se hlavák ve hře jmenuje, mi nikdy nepřirostlo k srdci. Je tedy fajn, že se člověk dozví další díl skládačky, ale bohužel do mise se dostanete až z hlavního menu. Hra vás dopředu varuje, že přídavek může prozradit určité dějové části hlavní hry, takže k přídavku sáhnete, tak jako já, až po dohrání hlavní dějové linie. Pro jistotu. Bohužel pak můžete zapomenout na veškeré své vylepšení, zbraně apod. Hra vám rozdá několik bodů, které můžete investovat, ale svojí vypiplanou postavu stejně nezískáte. Hraní je tedy kompromisem skvělé hratelnosti, kterou již ovládáte levou zadní, a omezenosti v důsledku nedostatku augmentací, na které jste zvyklý. Tento přístup je spíše otravný, než zábavný.

Jedna jediná mise navíc sestává z odhalení co a kdo způsobil příběhový zvrat v hlavní hře. Bohužel misi dohrajete doslova za pár desítek minut a konec. Během mise sice nacházíte další Praxis ( body umožňující vylepšovat vaší postavu ), k čemu vám to ale je, když po misi zkouknete krátkou animačku a jste vykopnuti zpět do hlavního menu.

Kdyby byla tato mise součástí hry, neřeknu ani popel. Patří sice mezi ty lehké, ale zjištění které na jejím konci odhalíte, hezky zapadá do světa Deus Ex. Bohužel její oddělení od hlavní hry je jejím největším nedostatkem.

Pro ty, kteří Deus Ex: Mankind Divided ještě nehráli prozradím, že si tuto misi z hlavního menu můžete v klidu zahrát krátce po vašem příjezdu do Prahy. Nic zásadního se, kromě pár drobností ohledně příběhového zvratu po vašem příjezdu, nedozvíte. Mise vám tak lépe zapadne do samotné hry, ke které se po jejím odehrání můžete v klidu vrátit.

Pro: další střípek do Deus Ex skládačky

Proti: krátké, není součástí hlavního příběhu

+19
  • PC 65
Jak praví známé staročeské přísloví: „darovanému DLC na zuby nehleď.“ Přesto i tento koncept – dát hráči něco zdarma – musí podléhat nějaké základní kritice a splňovat určité standardy kvality při nejmenším proto, aby nedehonestoval původní hru. Jako všichni ostatní, i já budu smutně kroutit hlavou nad tím, proč není toto DLC zakomponováno do hry stejně ladně, jako byl Explosive mission pack do Deus Ex: Human Revolution. Leč pokud se oprostíme od formalit, není samotné hraní vůbec špatné

Level designu v Mankind Divided já fandím a ani toto DLC se propracovanému a příjemně plnému hernímu prostředí nevyhýbá. Komplex Tarvos působí, ehm, komplexně a velmi hezky, bohužel za použití augmentací, zejména neviditelnosti, není cesta k cílí žádná velká výzva. Vlastně ideální by bylo hrát úplně bez nich. Celých 10+ praxis pointů na začátek vnímám jako spíše neobratný krok. Délku mise vzhledem k nulové ceně nehodnotím negativně, kratší jednohubka je vítána, ale jistá uspěchanost se projeví v závěrečné interakci s vašim cílem. Z takto přímočarého dialogu jsem cítil závan Invisible War, brr.
+16
  • PC 60
Jedna kratičká mise obohacující děj původní hry, která naprosto z nepochopitelných důvodů nebyla ani později (poté co se stala zdarma) implementována do hlavní kampaně, kde by ji to slušelo a já ji tak nemusel vůbec zvlášť hodnotit a komentovat.

Jsem rád za každý přídavek do Deus Ex univerza, ale zde nemůžu hodnotit kladně už jen z principu. Hráč se totiž k misi dostane velice pravděpodobně až po dohrání hlavní kampaně, kdy už se zápletka přídavku stává irelevantní. Pokud by tak náhodou někdo četl tento komentář před rozehráním hry, silně doporučuji si tento přídavek pustit ihned po příjezdu do Prahy v rámci hlavního příběhu. Jinak to totiž nemá cenu vůbec hrát.

Pro: více Deus Ex

Proti: stojí mimo hlavní kampaň, pouští se z hlavního menu

+15
  • PC 60
Jedna poměrně krátká (i jednoduchá) mise. Proč není součástí hlavní hry? Musím se sám vykopnout z main story a sám zkusit ... tak teď? (abych to měl všechno popořadě) - divný, naštěstí jsem se trefil.

Jinak co k tomuto DLC dále říct? Pokud je to zdarma, asi to nemá proč urazit, ale pokud bych tenhle přídavek minul, asi by mě to nemuselo ani mrzet. S Kriminálem (Criminal Past) se to vskutku nedá moc porovnávat, ten jasně vede.

60%

Pro: Deus Ex, více-méně standardní mise,

Proti: je ale dost krátká, nijak nezajímavá a není součástí hlavní story, ač se do ní snaží zapadnout.

+13 +14 −1
  • PC 65
Tohle samostatné, krátké (zabralo mi tak hodinu) DLC je velmi zvláštní, protože působí jako na poslední chvíli vytržené ze základní hry. Příběh, ačkoliv slouží jen jako důvod, proč infiltrovat budovu jedné organizace a moc ho tu vlastně není, totiž naprosto zapadá do dění v základní hře a z vyznění DLC by se mělo jednat o jeden z větších vedlejších úkolů. Dokonce tomu odpovídá i odměna na konci, která může být v podobě jednoho bodu do schopností, ačkoliv po konci už není kam pokračovat. Jinak má ale DLC všechny plusy základní hry - skvělý design úrovní, hodně možností přístupu a super funkční plížení. Pokud se tedy někdo chce po skončení základní hry ještě chvíli plížit větracími šachtami je to možnost.

Pro: mechaniky základní hry zde plně fungují

Proti: příběh vytržený ze základní hry, téměř žádné rozhovory

+8