Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Darksiders Genesis

05.12.2019
14.02.2020
kompatibilní
73
16 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

V prípade štvrtej plnohodnotnej hry z apokalyptického sveta Darksiders ide o spin-off odohrávajúci sa pred udalosťami prvého dielu z roku 2010. Vôbec prvýkrát sa hrateľným charakterom a jednou z hlavných postáv stáva Strife, štvrtý jazdec apokalypsy. Spoločne so starým známym War musia prinavrátiť rovnováhu, ktorú narušil záhadný, démonický kráľ Lucifer. Hráč si buď počas hry ľubovoľne prepína medzi oboma hrdinami, alebo sa druhej postavy môže ujať niekto ďalší v režime co-op.
Oproti minulým dielom je hra plnohodnotné hack'n'slash RPG so stromom vlastností, desiatkami predmetov a vylepšeniami zbraní.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Darksiders Genesis je dítko svých rodičů, které ale nevědělo, co vlastně bude. Není to ani plnohodnotný 4. díl a není to ani diblovka. Tak kde začít.

To, že poprvé v historii herní série Darksiders máme možnost hrát za 4. jezdce apokalypsy je sice pěkně, ze začátku i zábavné, ale časem Vám všechno tak trochu začne lézt krkem. Hra totiž neví, čím má být. Chvílemi budete proklínat peklo, protože jste se zase zabili pádem, protože zrovna někde šplháte, otevíráte nebo prostě kamera Vás vyloženě nesnáší. To je první a největší chyba celé hry. Kamera. Místy naprosto nepřehledná, místy se Vám nesmyslně přepne do pohledu, který Vám rozhodně nebude vyhovovat a Vy ho nemáte jak změnit. První výtka.

Druhou je snaha vývojářů kombinace dvou hráčů za každou cenu. Proto musíte přepínat mezi postavami, které máte na začátku k dispozici a které mají své vlastní unikátní schopnosti. A občas než člověk přijde na to, jak zaměřit více cílů naráz s Válkou, protože vysvětlení této schopnosti je naprosto tragické a nedává smysl, to je věc druhá. Ne, že by občas se vyloženě nenabídlo se mezi nimi přepnout (v případě, že jedete sami), ale občas jsou vyloženě nucené pasáže, kdy nemůžete hrát za Strife (Svár) nebo War (Válku).

Třetí výtkou je grafické zpracování hry. Místy to vypadá, že hra byla plánována na první spuštění současné generace konzolí a začalo se vyvíjet ještě na tu předchozí. Hra nikterak neoslní, je to šedý průměr. Ano, některé lokace jsou krásně zpracovány, ale těch je skutečně minimum. Škoda, přitom předchozí díly dokázaly občas člověku vyrazit dech. Obrazně i doslova.

Čtvrtá výtka je k RPG prvkům. Je to jeden velikánský chaos. Kromě toho, že máte primární a sekundární útok, máte ještě další 3 schopnosti (těm, co nefungují, doporučuji přepnout na ENG klávesnici, následně již poběží). K tomu šílený strom schopností, který se odemyká skrze předměty, které padají z nepřátel a zvláštním způsobem je "kombinujete". Člověk, co nikdy nehrál žádné RPG se v tom absolutně nevyzná. K tomu si přijdete měnu, další měnu, kterou kupujete "předměty" u takového hodného pána, co se tváří jako démonický lich. Nic moc ale extra. Nečekejte něco více. Předměty tady prakticky neexistují.

Pátá výtka je spíše povzdech. A to, že hra se sice na začátku tváří jako H&S žánr, ale v prvním aktu, celém aktu jsem zabil tolik nepřátel, že to člověk pozabíjí na jedné jediné mapě například v PoE nebo Diablu III. Takže nepřítel je sporadicky rozmístěný, nejvíce nepřátel, co na mě běželo, tak jich mohlo být cca 20. Je to škoda, protože nepřátelé jsou pěkně variabilní a člověk jim rád prožene hlavou kulku nebo meč. Ale když oni se pak schovávájí.
Samotnou kapitolou jsou pak bossové, co neurazí, ale také nijak neoslní. Prostě tam jsou, nejdou občas lehce zabít, ale nejsou zase nikterak velkou výzvou.

A abych jenom nekritizoval. Hra jede pěkně. Ve fullHD, ultra a nikdy jsem nepocítil FPS drop nebo pád hry. Za celých necelých 11 hodin. Což je hezké vidět, že někdo dokáže udělat stabilní hru. Co potěšilo také je lokální Co-op, kdy jeden hraje myš+klávesnice a druhý na Gamepadu (který je mimochodem na ovládání lepší). Online složka vyzkoušena cca 2 hodiny a nebyl problém sehnat spoluhráče na hru.

Jaký je tedy závěr? Je to zajímavá odbočka, ale rozhodně to není plnohodnotná hra. Samotná hra pak neví, čím by chtěla být. Jestli klasickým Darksider nebo ultimátní mlátičkou všeho mrtvého tedy démonického. Ke štěstí nepřidá ani systém pohybu (klasické WASD) a naprosto tragická kamera. Kolem a kolem, hra je v současné chvíli od 20.8. na Game Passu. Takže kdo chce, vyzkouší, kdo nechce, tak se naprosto nic nestane, když tuto zajímavou, leč špatně zpracovanou odbočku vynechá.

P.S: Aspoň příběh příjemně překvapí a kvůli tomu to člověk i dohraje. Následné věci, co se po odehrání otevřou ale zase tak skvělé nejsou.

Pro: 4. jezdec apokalypsy, možnost pohybu pomocí koně, zajímavé pojetí série, plynulost, Game Pass

Proti: Není to H&S hra, kamera, RPG prvky, grafické zpracování

+9