Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dark Train

62
22 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
25.10.2016 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.paperash.com/dark-train/
Dark Train je logická adventura od českých autorů. Hráč ovládá mechanickou krakatici Ann 2.35f. Jejím cílem je dovézt temný vlak představující model světa jejímu vlastníkovi. Ten si vlak objednal u vynálezce D. W. Tagrezbunga. Ten však zemřel přesně v den dokončení svého výtvoru, a tak je jen na Ann, aby vlak doručila. Hráč ovládá krakatici, která zároveň představuje kurzor myši. Krakatice musí obsluhovat vlak, který funguje jako mechanické „tamagotchi“ - každý ze tří vagónů představuje menší svět. Hráč může měnit jejich pořadí, a tak měnit stav věci, čímž se mění prostředí i následky. Hra je o prozkoumávání a osvojování vlastností vlaku. Uvnitř jeho soukolí je řada tajemství a také různá stvoření. Lze také narazit na sestry naší krakatice, které mohou sledovat vlastní zájmy. Sama Ann 2.35f má svoji vlastní strojovnu, kde se může nechat opravit, či si upravit končetiny.

Příběh hry je vyprávěn beze slov a vyniká netradičním pojetím a atmosférou. Grafika je tvořena z papírových modelů, čímž vznikl unikátní vizuál hry.


Poslední diskuzní příspěvek

Úspěšně hlásím, že jsem dohrál Dark Train a nemám ani nejmenší ánung co jsem to vlastně hrál. Bravo v tomto pro mě Dark Train unikát!

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Moc si vážím her, které nelze úplně snadno zařadit do nějaké žánrové škatulky a zároveň se tak dobře hrají. Jasně, tady si trápení lze zkrátit pojmem "logická hra", ale zároveň je to trochu adventura, trochu i RPG a celé je to prostě hrozně zvláštní a krásné.

Grafická stylizace je unikátní a spolu s hrami od Amanita Design vlastně vytváří něco, co by se už dalo nazvat jako typicky česká stylizace. Originální, nápaditá, vymazlená, roztomilá. Práce s detaily je krásná. Obecně umělecký dojem z celé hry bych vyzdvihl na prvním místě.

Hra úžasným způsobem spojuje to, že hráče nevede za ručičku a přitom, pokud člověk překoná úvodní seznámení s tím, jak se hlavní hrdinka pohybuje a jak vůbec hra vypadá, je poměrně jednoduchá a intuitivní. Nějaký zásadnější zásek jsem neměl, o něco více jsem se trápil asi ve dvou místnostech. Moc se mi líbilo, že hráče Dark Train nenásilným způsobem pobízí k objevování herního světa a samotného vlaku.

Hádanky a rébusy jsou z větší části nápadité a různorodé. Paradoxně k závěru mi přišly čím dál jednodušší a někdy už to bylo jen o tom označit věc, co vypadla ze sběrače.

Příliš často se v herních recenzích neobjevuje téma zvuku. Různé hluky a zvuky v Dark Train dle mého zásadním způsobem dotvářejí dojem z celého díla a jsou skvělé, ať už je to zvuk samotné jízdy vlaku, otevírání různých dveří, zvuk té věci, co vám sbírá předměty. Všechno je to hrozně výrazné, zapamatovatelné. Málokdy se mi stává, že bych si pamatoval tolik různorodých herních zvuků. Skvělá práce.

K druhé straně mince; přestože oceňuji snahu vyprávět příběh pomocí obrazu a ne slov, zde se to vůbec nedaří. Hra nedává sebemenší šanci pochopit, o co že vlastně jde, a to je myslím chyba. Takhle se hráč může radovat maximálně z dílčích příběhových momentů, kdy sám něco udělá, ale chybí tomu nějaký celek. I po přečtení základního příběhu zde v úvodníku mám pocit, že by mohl být příběh úplně jiný a vůbec nic by se nestalo.

Dále mě překvapilo, v jaké chvíli přišel závěr. Dle základního schématu v kontrolní místnosti jsem se domníval, že se nacházím pouze v první třetině hry a byl jsem zvědav, co přijde dál. A on přišel konec.

Další věcí nevím, jestli brát jako negativum, ale přestože jsem psal, že hra ve svém základu není složitá, obsahuje zřejmě ohromné množství pro mě nedosažitelných vedlejších a skrytých úkolů. Mám dojem, že mi unikla tuna věcí. Asi není úplně zvykem, že průměrný dosah jednoho achievementu je v globálu okolo 3%. Na druhou stranu na nejlehčí achievement dosáhlo pouze okolo 15% lidí a ten člověk získá velmi snadno a hodně z počátku hry, což je důkazem, že Dark Train je tak nezvyklý, že většina lidí ho nezvládne hrát. A jak známo, lidské mozky mají rády to, co už znají. Holt originalita to měla vždycky těžké.

Ještě mě trochu iritovala až příliš častá potřeba doplňovat elektrickou energii ve formě blesků. Myslím, že by bylo fajn, kdyby vydržela alespoň dvakrát déle. Dle jednoho achievementu předpokládám, že je ve hře i nějaká elektrárna, ale získalo ji 2,4% lidí, takže většina je asi odkázána na blesky. A také jsem doufal v nějakou změnu prostředí, ve kterém vlak jede. V poslední hodině se stereotyp již mírně ozýval.

Celkově se však jedná o unikátní, originální, úžasně vypadající a ozvučenou hru, která sice není bez much, ale měl by si ji zahrát každý, kdo hledá trochu jiné přístupy.

Pro: vizuál, originalita, zvuky, hlavní hrdinka, hádanky

Proti: nedobře odvyprávěný příběh, lehčí stereotyp v dílčích věcech, konec přišel v nečekanou chvíli, až příliš skryté skryté úkoly

+17
  • PC 95
Když probíhala česká hra roku, tak jsem Dark Train typoval na vítěze a popravdě řečeno jsem mu fandil, i když výhra Samorosta 3 byla určitě zasloužená. Dark Train je hodně atypická hra, která má nezaměnitelné kouzlo a atmosféru. Na rozdíl od jiných adventur je váš kurzor vaší postavou, což je podle mě dobrý nápad. Má to však stinnou stránku a to je, že hra se díky tomu trochu hůře ovládá, ale není problém si na to zvyknout. Hráč při putování Temným vlakem musí řešit řadu logických hádanek, kdy nemusí být všechny na první pohled patrné. Lze se však setkat i s akčnějšími pasážemi třeba když se hráč vyhýbá žralokovi, či hokej v muzeu,. těch je však hodně málo, což bych ale nepovažoval za zápor.

Aby hráč postoupil dál, tak musí různě kombinovat pořadí vagónů, aby dostal místnost co potřebuje. Naštěstí se mu vždycky vagón rozsvítí, když v něm hráč může něco dělat. Bohužel může být v pozdějších fázích hry frustrující, když hráč hledá určitou místnost a nepamatuje si kombinaci. Nutno však dodat, že každá místnost vypadá zajímavě a mnohé z nich i skrývají různá tajemství.Pár úrovní se odehrává i mimo vlak, včetně několika nepovinných v rámci "random eventů." Hráč může také potkat různá stvoření, která mohou hráči pomoct, ale i zatopit. Minimálně v jednom případě může i vaši postavu zabít, ale ta se naštěstí hned respawnuje.

Jistým problémem může být, že hra nic nevysvětlí a hráč musí na všechno přijít sám, což může být minimálně ze začátku trochu problém. Proto bych řekl, že Dark Train nemusí sednout každému, ale kdo to překousne, tak litovat nebude. Trochu může zamrzet jedna věc. Z různých materiálů a ze samotné hry mi přišlo, že Dark Train mělo být původně o dost delší, ale to zase tolik nevadí, protože hra toho i takhle nabízí dost. Obzvláště, dyž chce hráč splnit i nepovinné úkoly.

Pro: Atmosfra, hratelnost, vizuál, originalita

Proti: Trochu ovládání, ne vždy víte co dělat

+16
  • PC 60
Dark Train zaujme nejdřív originálním grafickým zpracováním a pak také celkovým konceptem hry. Ovládání krakatice "na špagátě" je sice občas o nervy, ale většinou se vše dařilo bez potíží. Logické puzzly s tím spojené mě bavily, stejně tak ovládání všech možných mechanických prvků vlaku.

Hře lze však určitě vytknout až přehnaně minimalistické pojetí vyprávění příběhu a také vysvětlení ovládání. To druhé jsem ještě dokázal postupně ve hře pobrat, ale celý příběh jsem se dozvěděl vlastně jen z popisku hry tady na DH. Takže celou dobu hraní jsem moc netušil, oč běží a pak prostě hra skončila a já se to pořádně doteď nedozvěděl. A to, že mě to vlastně asi ani tolik nezajímá, je určitě mínus.
+13