Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dark Sector

25.03.2008
23.03.2009
66
50 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Zasazena do rozpadající se infrastruktury fiktivní komunistické země blízké budoucnosti, tato hra nabízí single-playerovou i multi-playerovou akci, kdy se hráči propracovávají světem, ve kterém jsou biologické zbraně pekelnou noční můrou, uvolněnou na nic nečekající lid.

Hlavním hrdinou je Hayden Tenno, mravně rozpolcený muž pracující pro CIA. Trpí skutečnou nemocí známou jako "congenital analgia", která mu znemožňuje cítit bolest. Na jedné jeho misi se dostává do styku s biologickou směsí, jež u něj způsobí dramatickou mutaci pravé paže, a umožní mu dle jeho vůle vyvolat trojbřitou zbraň zvanou "glaive".

V průběhu hrou se Hayden setká i s jinými nakaženými toutéž směsí; nicméně, proces mutace je tak bolestivý, že jeho oběti z toho zešílí. Haydenova nemoc ho tak tedy ochrání před tímto aspektem mutace.

Hratelnost se točí primárně okolo použití glaive. Tato zbraň se dá použít na dálkové zabití nepřítele, řešení určitých hádanek, a sbírání určitých předmětů. Během hrátek s glaive však Hayden stále může používat svou pistoli, což umožňuje např. chvilkově srazit nepřítele k zemi pomocí glaive a pak jej v klidu dorazit onou pistolí. Jak se hráč dostává dál a dál, glaive získává nové schopnosti, a sice možnost ji ovládat za letu, zabít s ní několik nepřátel najednou, nabít ji pro silnější účinek, a dokonce i poskytnout svému uživateli chvilkovou neviditelnost.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Dark Sector. O tejto hre som moc nevedel iba som si pozeral screeny a niekoľko gameplayov. Už vtedy sa mi páčil. Ale potom som naň aksi zabudol a spomenul som si naň až keď som ho zbadal v stánku. Najprv som nevedel čo to je a keď som si pozrel obrázky som si hneď spomenul. Tak som si ho kúpil a hneď nainštaloval. Prológ bol zaujímavý a navyše som zistil že je čiernobiely (doma som ho hral na najslabších detailoch a potom som ho skúsil na plných detailoch) a po prológu to začalo. Získali ste glaive a z obyčajnej strieľačky sa stane originál. Originál ako sa to vezme. Môžete si všimnúť že tvorcovia sa asi inšpirovali Residentom Evilom 4, kvôli miereniu, zombíkom kvôli nápisu keď Vás zabijú. Zombíci zo začiatku mi prvý zombíci pripomínali zombíkov z Condemned: Criminal Origins. Páčili sa mi schopnosti ktoré ste získali vďaka glaivu počas celej hry. Obtiažnosť mi prišla ku koncu trocha nevyladená. Ale to sa netýka bossov. Navyše posledný boss mi nepripadal ako boss skôr ako silnejší nepriateľ keďže bol dosť jednoduchý. Ťažší boss bol ten pred finálnym! Grafika hry je na môj vkus dobrá aj keď hra obsahuje veľkého množstvo bugov. Napríklad ste skrytý za stenou a zrazu Vás niekto zastrelí cez stenu. V skratke: hra môže byť dobrá na konzolách ale konverzia je na nič. Aj keď má hra zaujímavý nápad a príbeh.

Pro: Glaive, schopnosti, príbeh, grafika, oblek

Proti: Grafika, neoptimalizovanosť, bugy bugy a bugy!

+31
  • PC 70
K Dark Sector jsem přistupoval obezřetně. Znáte to, jsou takové hry u kterých čekáte, že vám urvou hlavu a ony vám jí nakonec jen tak nervózně ožužlají. No a pak je tu jejich protipól, vyrvávajicí vám vnitřnosti ještě dlouho potom, co jste se pokusily pohladit jejich roztomilý čumáček.

Ač se to z mého hodnocení nemusí jevit příliš jasné, Dark Sector patří do druhé kategorie. Moc jsem toho od něj nečekal, ale oslnil mě skvělou, jednoduchou hratelností. I když se jedná o hru z pohledu třetí osoby, hraje se spíš jako poctivá FPS. Paradoxně si střílení si moc neužijete.

Přestože střelné zbraně můžete vlastnit v jednu chvíli dvě (pistoli a těžší kalibr v podobě samopalu, brokovnice, sniperky nebo bazuky), vaším hlavním parťákem v posílání zlounů na pitevní stůl bude glaive, zvláštní kotouč se třemi ostřími, který je součástí vašeho těla. Jste totiž postiženi divnou chorobou, která z vás udělala to, co jste, supervoják, ze snů o takovém se budí v mokrých trenkách nejeden armádní generál.

Jak jste se nakazili není důležité, dozvíte se to v úvodní části hry. Důležíte je že spolu s glaive dostáváte postupně do vínku schopnosti jako řízení letu disku, generování štítu nebo neviditelnost. Díky tomu, že tyto ability nemáte od začátku se hratelnost osvěžuje v průběhu hry. Samotný příběh hry je úděsný, strašně klišoidní a plýtvat na něj slovy nebudu.

Celá hra obsahuje velké množství chyb a nedodělků, zabraňujicích v jejím plném užívání si. Jsou tu klasické bugy jako zasekávání nepřátel či procházení předmětů skrz zdi. Vývojáři navíc vymodelovali stereotypní prostředí a nijak originální nepřátele, k tomu si přihoďte nevyváženou obtížnost (závěrečný boss je lehčí než leckterá přestřelka) a těch třicet procent muselo jít dolů.

Pro: Svérázná hratelnost, systém krytí

Proti: Technické nedodělky, příběh, nevyvážená obtížnost

+12
  • PC 75
Tak Dark Sector pokořen a mám z něj rozpačité dojmy.
Hru jsem sledoval od prvního trajleru a těšil jsem se na sci-fi vesmírnou steatlh akci. Změna v čistou akčňárnu, odehrávající se na Zemi mě nemile překvapila a skoro jsem ji za to zavrhnul. Vyjití si skoro ani nepamatuju a nebýt recenze pro doupě od kamaráda, tak bych si ji nechal ujít úplně. Videa byla ale celkem lákavá, tak proč za to nedat momentální 4 stovky.
Takže popořadě. Po otevření krabičky mě nemile překvapil manuál, sice lokalizovaný, ale ty 3 stránky ohledně licenční smlouvy a výpisu ovládání není zrovna to, co od manuálu čekáte. No je i v elektronické podobě, tak jsem koukl na tam a..., světe div se, opět ty 3 stránky.
No nic, tak si nepočtu a jal jsem se instalovat. Po instalaci jsem změnil rozlišení na nativ monitoru a obraz zůstal pořád mírně roztáhnutý nahoru. Ovladače na grafiku nové, firmware na monitor taky aktuální, patch na hru jsem nikde nenašel, tak mi nezbývalo to překousnout.
Následoval velice rychlý loading a šlo se hrát.
Za co musím vývojáře pochválit, je tutoriál, provedený v černobílých barvách a formou prequelu celého příběhu. Trošku mi nesedlo ovládání, nemožnost skákat a docela hodně omezený pohyb, myslím tím neviditelné "zdi", za které se Hayden nedostane. Jasně, nemusíte se bát, že někam spadnete, ale aby byly i před troskmama a kupama haraburdí...?
Opět nevadí, akce se rozjížděla slibně, nové možnosti taky bavily, prostědí sice stereotip, ale nenudilo a glaive byl zábavný. Trošku snad zamrzela praktická nemožnost získávat náboje od zabitých nepřátel, ale aspoň to nutí používat glaive a jiné praktitky k zabíjení. Velké rozčarování jsou ale těžké zbraně. Sice jich není ve hře moc, ale jsou prakticky nepoužitelné. Než s nima něco trefíte, tak je lepší použít ty svoje. Ušetříte čas, nervy a zdraví, které se ale doplňuje docela rychle.
Všude kolem se navíc válejí peníze a různá vylepšení zbraní, které je možno utrácet v obchodě. Sice jsem využil asi třetinu nalezených peněz a dost dobře nechápu některé funkce obchodu a nemožnost nainstalovat ty vylepšení, které chcete zrovna pro tuhle zbraň, ale pro zpestření fajn.
Bossové jsou rozporuplní. Je jich přiměřeně, pořádně ale zatopí jenom jeden. Paradoxně mi finálový přišel asi jeko nejlehčí.
K záporům, nechci začít obligátní větou, je to port z konzolí a nepovedl se, ale po celou dobu hraní jsem tenhle pocit měl. Trochu divné rozvržení kláves, které ale jde změnit, sekvence s mačkáním tlačítek jsou naštěstí časově zvládnutelné a sand se mi nestalo, že bych to nestihl. Co je ale opravdový problém, je prolínání textur. Není problém, aby se nepřítel prostřílel skrz zátaras nebo aby sem tam vykouknul přez zeď nebo do ni dokonce částečně zalezl. Stejně tak jako vy se v klidu "schováte" v rohu budovy, zvlášť když máte nějakou těžší zbraň. Několikrát se mi stalo, že mrtví nepřátelé zůstanou nepochopitelně viset ve vzduchu, dokonce směrem ke stropu, nohou zachycenou přez dveře.
Přez všechny zápory, je to zábava a o to jde hlavně. Prostě se nenudíte.

Pro: glaive, loading, optimalizace, puzzle s glaivem

Proti: chyby v enginu

+11
  • PC 70
Dark Sector mě zaujal již prvními informacemi. Nové screenshoty a videa jsem hladově vyhledával a pak spokojeně hltal a mé očekávání rostlo čím dal víc. Když hra konečně vyšla na X360, překecal jsem mého bráchu (samá ochota, mimochodem), aby hru zakoupil. Nakonec mi děkoval, jelikož ho opravdu chytla, zatímco mě to přišlo poněkud nemastné neslané, což ovšem bylo nejspíš způsobeno tou skutečností, že jsem na X360 ovladač tehdy nebyl vůbec zvyklý a hrálo se mi s ním velmi nepohodlně. Nicméně jsem na hru nezapomněl, a když byla ohlášena PC konverze, zajásal jsem menším blahem.

Hned ze začátku mě ovšem vyděsila nemožnost si trochu podrobněji přizpůsobit grafické nastavení. HW nároky jsou ovšem přívětivé, takže jsem v tomto směru neměl nejmenší problém. Narozdíl od Wanted, který měl prakticky totožné nastavení grafiky, zde navíc je možnost inverzovat vertikální osu myši, což mou natěšenost ještě zvyšovalo.

Zprvu mě zamrzela absence více nastavitelných obtížností, ovšem jak se časem ukázalo, obtížnost je v této hře dobře vyvážená (a po dohrání jsem neměl chuť ani potřebu to zkoušet znovu na brutální obtížnost). Úvodní kapitola mě uchvátila už na Xboxu, nyní jsem ovšem ocenil daleko ostřejší obraz a můžu říct, že tahle hra i po tom roce vypadá celkově setsakramentsky dobře. Dalším kritickým aspektem, na kterém se mohli ti stojící za konverzí kvalitně nabít hubu, je ovládání. To je na PC naprosto bezproblémové - myš reaguje spolehlivě, s Haydenem se manipuluje pohodlně a ovládat Glaive je po nějaké té chvilce taky hračka.

Samotné Glaive zde však dle mého názoru nebylo poskytnuto dostatečně místa a tak její potenciál není plně využit. Dobrou polovinu jejích funkcí jsem nikdy nepoužil, jelikož to nikdy nebylo za potřebí a na tu či onu funkci jsem si během hraní ani nevzpomněl. Nicméně, ta druhá půlka funkcí je parádní a opravdu jsem se při oddělování hlav či končetin nepřátel tímto neokoukaným způsobem jistou dobu dobře bavil. Využití Glaive při řešení některých puzzlů a při bojování s bossy se taky povedlo na výbornou a opravdu bude třeba občas zapojit mozek a dobře prozkoumat okolí (což je fikaný způsob, jak hráče donutit si herní prostředí projít celé a důkladně, čehož dnes dosáhne málo která hra).

Když už jsem nakousl ty bosse a herní prostředí, rozhodně musím pochválit všeobecnou varialibitu. Lokace, do nichž jsou jednotlivé kapitoly zasazeny, se od sebe opravdu liší a každá nabízí trochu odlišný zážitek, ať už jde o pouhé využití Glaive nebo o celkový postup danou částí. Bossů je zde hodně (a já rád bosse), a každý z nich je originální. Jediné mínus zde spočívá v poněkud nesmyslném snížení obtížnosti v poslední kapitole - hned ze startu je vám k dispozici jeden z těch nadupaných mechů, ve kterém jste s trochou ostražitosti prakticky nepřemožitelní, po celkem krátké procházce vás zase čeká obyčejná přestřelka, která se svou porcí napětí vrací o takových pět kapitol zpátky, a hned potom jste vrženi před samotného finálního bosse, se kterým jsem ovšem měl za celou hru snad nejmenší problém.

Zatím hru jenom chválím, ovšem hodnocení tomu moc neodpovídá, a to z jednoho prostého důvodu - je to hodně krátký herní zážitek, který navíc stihne nudit a spadnout do mírného stereotypu. Ona varialibita více méně úspěšně tlumí větší náznaky repetičnosti, ovšem jen naprostý ignorant by nespozoroval těch pár zádrhelů. Souboje s obyčejnými nepřáteli začnou nudit celkem brzy - Glaive je tak úžasná, že se jí hráč pokouší využívat co nejčastěji (a taky musí, jelikož jinak by nepřežil), což drasticky redukuje smysl střelných zbraní. Na ty se hráč obrátí v pozdější fázi hry, kdy začne přituhovat a bude třeba se naučit využívat oba nástroje najednou. V tu chvíli se však ukáže, že ačkoliv tato kombinace funguje poměrně dobře, není to až taková sranda. Pokud jsem měl více využívat střelné zbraně, měli je udělat zajímavější, věrohodnější a ve větším množství, a pokud jsem měl ujíždět na Glaive, měli víc máknout na jejím použití v souboji, jelikož takhle jsem vlastně omezen pouze na hod a bodnutí zblízka. Když ale dojde na hádanky a bossy, není si na co stěžovat, jak jsem už řekl.

Dark Sector vypadá fantasticky a ze začátku uchvácí. V jádru se však stále jedná o vcelku prostou střílečku obohacenou o pár neokoukaných prvků. Kvalita konverze je však perfektní a za ni zvyšuju hodnocení o pět procent.

Pro: Grafika, HW nároky, celková kvalita konverze, varialibita prostředí, úkolů i bossů, použití Glaive při řešení puzzlů a soubojů s bossy, vyvážená obtížnost, první kapitoly uchvácejí

Proti: Glaive při soubojích s normálními nepřáteli brzy omrzí, herní doba, chudší arzenál střelných zbraní, mírný stereotyp, poslední kapitola

+10
  • PC 75
Recenzentská obec ji hodnotila jako lepší průměr a hodnocení nepřesáhla 70%. Dle mého názoru si hra přeci jen pozornost zaslouží kvůli své výborné hratelnosti, atmosféře a několika zajímavých myšlenek které nabízí.

Příběh zaujme hlavně děním v jedné smyšlené postkomunistické zemi, kde byl vytvořen smrtící virus, a kam náš hlavní hrdina agent CIA je vyslán tento problém vyřešit.

Po úvodním levelu který je celý černobílý, a převážně slouží k pochopení ovládání hry, přichází hned první očekávaný zvrat kdy je hrdina zasažen virem a dostává nové schopnosti jako je Glaive tříbřitá čepel podobná bumerangu díky které se snadno nepřátelé porcují. Později získá schopnost vytvořit štít který odráží kulky zpět jejich vlastníkům, neviditelnost a pěkný oblek který zvýší jeho výdrž.

Glaive navíc může být na chvíli nabit určitými schopnosti jako je ohěn, elektřina nebo mráz. Díky těm to elementům je více účinný, ale také slouží k řešení hádanek.

Hra je postavena na systému krytí kdy se hrdina přitiskne ke zdi nebo překážce odkud potom může odolávat náporu nepřátel. Co se týče výdrže není to žádná sláva a bez krytí vydržíte několik sekund. Protivníci jsou z řad vojáků, mutantů a dalších nepovedených experimentů, občas se na scéně objeví ruský bojový vrtulník nebo vynikající smrtící mech Šakal – tento opravdu nebezpečný drobeček dokáže udělat pěknou paseku a dvakrát dostanete příležitost ho osedlat a potrápit s ním okolí. Že je to velmi zábavné a skvěle to zlepšuje hratelnost netřeba dodávat.

Po nakažení už nemůžete používat klasické zbraně nepřátel kvůli čtečce DNA, která když zbraň uchopíte ji po chvíli zničí. Ale naštestí je k dispozici pod poklopem kanálu černý trh kde můžete za nalezené peníze nakoupit zbraně od upgradovaných pistolích, po brokovnice až po útočné pušky.

Grafika je vyvedená i když ji nelze samozřejmě srovnávat se špičkou. Ale na vše se moc parádně díva ať už na postkomunistické prostředí, modely nepřátel nebo výborné efekty zbraní a výbuchů. Zvuková stránka hry je taktéž zdařilá, dabing zní slušně, efekty zbraní a výkřiky nepřátel uvěřitelně a hudební doprovod navodí tu správnou atmosféru.

Takže ve finále tu máme zdařilý kousek který byl některými příliš rychle zavrhnut a nedostal šanci k rozvinutí celého svého potenciálu, za tuto cenu rozhodně stojí si tento netradiční kousek opatřit i když nedosahuje naprosté špičky rozhodně ale patří mezi kvalitní FPS hry.

Pro: Atmosféra východního bloku, akčnost, svižná hratelnost, glaive, souboje s bossy

Proti: Občas hráč neví jakým směrem se vydat

+4