Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
jezek

jezek

Ivan • 46 let • realizace GIS projektů • V melounovém cukru (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Dark Sector

  • PC 75
Tak Dark Sector pokořen a mám z něj rozpačité dojmy.
Hru jsem sledoval od prvního trajleru a těšil jsem se na sci-fi vesmírnou steatlh akci. Změna v čistou akčňárnu, odehrávající se na Zemi mě nemile překvapila a skoro jsem ji za to zavrhnul. Vyjití si skoro ani nepamatuju a nebýt recenze pro doupě od kamaráda, tak bych si ji nechal ujít úplně. Videa byla ale celkem lákavá, tak proč za to nedat momentální 4 stovky.
Takže popořadě. Po otevření krabičky mě nemile překvapil manuál, sice lokalizovaný, ale ty 3 stránky ohledně licenční smlouvy a výpisu ovládání není zrovna to, co od manuálu čekáte. No je i v elektronické podobě, tak jsem koukl na tam a..., světe div se, opět ty 3 stránky.
No nic, tak si nepočtu a jal jsem se instalovat. Po instalaci jsem změnil rozlišení na nativ monitoru a obraz zůstal pořád mírně roztáhnutý nahoru. Ovladače na grafiku nové, firmware na monitor taky aktuální, patch na hru jsem nikde nenašel, tak mi nezbývalo to překousnout.
Následoval velice rychlý loading a šlo se hrát.
Za co musím vývojáře pochválit, je tutoriál, provedený v černobílých barvách a formou prequelu celého příběhu. Trošku mi nesedlo ovládání, nemožnost skákat a docela hodně omezený pohyb, myslím tím neviditelné "zdi", za které se Hayden nedostane. Jasně, nemusíte se bát, že někam spadnete, ale aby byly i před troskmama a kupama haraburdí...?
Opět nevadí, akce se rozjížděla slibně, nové možnosti taky bavily, prostědí sice stereotip, ale nenudilo a glaive byl zábavný. Trošku snad zamrzela praktická nemožnost získávat náboje od zabitých nepřátel, ale aspoň to nutí používat glaive a jiné praktitky k zabíjení. Velké rozčarování jsou ale těžké zbraně. Sice jich není ve hře moc, ale jsou prakticky nepoužitelné. Než s nima něco trefíte, tak je lepší použít ty svoje. Ušetříte čas, nervy a zdraví, které se ale doplňuje docela rychle.
Všude kolem se navíc válejí peníze a různá vylepšení zbraní, které je možno utrácet v obchodě. Sice jsem využil asi třetinu nalezených peněz a dost dobře nechápu některé funkce obchodu a nemožnost nainstalovat ty vylepšení, které chcete zrovna pro tuhle zbraň, ale pro zpestření fajn.
Bossové jsou rozporuplní. Je jich přiměřeně, pořádně ale zatopí jenom jeden. Paradoxně mi finálový přišel asi jeko nejlehčí.
K záporům, nechci začít obligátní větou, je to port z konzolí a nepovedl se, ale po celou dobu hraní jsem tenhle pocit měl. Trochu divné rozvržení kláves, které ale jde změnit, sekvence s mačkáním tlačítek jsou naštěstí časově zvládnutelné a sand se mi nestalo, že bych to nestihl. Co je ale opravdový problém, je prolínání textur. Není problém, aby se nepřítel prostřílel skrz zátaras nebo aby sem tam vykouknul přez zeď nebo do ni dokonce částečně zalezl. Stejně tak jako vy se v klidu "schováte" v rohu budovy, zvlášť když máte nějakou těžší zbraň. Několikrát se mi stalo, že mrtví nepřátelé zůstanou nepochopitelně viset ve vzduchu, dokonce směrem ke stropu, nohou zachycenou přez dveře.
Přez všechny zápory, je to zábava a o to jde hlavně. Prostě se nenudíte.

Pro: glaive, loading, optimalizace, puzzle s glaivem

Proti: chyby v enginu

+11