Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Say: Jak už tady někdo psal, mě by třeba vyhovovalo hodnocení alá ČSFD (5 hvězdiček), které nechává větší prostor pro vlastní zhodnocení hry na základě komentáře. Ve výsledku je to samozřejmě pak jedno, protože z toho nakonec vyjde nějaký průměr, ale pro vlastní vyjádření názoru bez toho, aniž bych musel dlouze přemýšlet jaké číslo se k mému komentáři hodí, je to lepší stupnice. Desítková stupnice je podle mě paradoxně až příliš škatulkovací, protože se reálně vlastně celá nevyužívá. Můžeme v klidu škrtnou 1,2,3/10, protože kdo to v dnešní době používá? Každá hra dnes vychází s určitým stupňem kvality, který už se automaticky započítává do hodnocení, což je podle mě chyba. S příchodem velkých AAA her s vysokými rozpočty se před lety desítková stupnice znehodnotila, protože recenzenti tak nějak (ne)vědomě přistoupili k hodnocení i průměrných her známkami 7,8, což se strašně špatně v současné době odbourává. Funguje to asi tak, že recenzent si nejspíš řekne, že když tamté hře dal 7-8/10 a tahle ho baví o něco více, že musí dát 9/10. Je to takové celé umělé, bez vlastního pocitu a do hodnocení se také započítává stále více fakt, že i tahle či tamta kravina přeci někoho může bavit, tak proč jí neudělit slušnou známku. Bohužel. Úplně nejideálnější je asi hodnocení čistě formou textu, bez čísel, ale pro širokou hráčskou veřejnost by tím nastal problém v podobě nutnosti číst tyto recenze namísto rychlé (a lenivé) orientace podle čísel.
Vodny: Jádro pudla je v tom žebříčku hodnocení zřejmě. A nebo bych měl začít psát takové ty jednoduché komenty typu ,,Hra nabídne suprovej zážitek." (nebudu jmenovat=) ), lupnout tam vyšší hodnocení a netrpělivě čekat na zelená pluska. Na to tu fakt nejsem=D Asi bych debatu uzavřel.
Vodny: Však já ho taky neodsuzuju, ani jsem ho nečetl :-)

Say: Svět Might & Magic se zvrhl dávno před tím, než ho dostal do rukou Ubisoft ;-)

Cobra: Jasně a když někdo řekne, že DM se mu moc nelíbilo, protože právě ten svět MaM mu to zas až tolik nepřipomíná a čekal něco jiného nebo trošku něco víc, pak je to snad v pořádku. Neexistuje žádný způsob jak zhodnotit, nakolik je to svět MaM a nakolik se od něj liší, nebo jestli to mělo být více MaMovské či makové. Proto bych takové komentáře jako napsal Say příliš neodsuzoval.
No protože se to odehrává ve světě Might & Magic. :-)

Hádám, že autoři zamýšleli vytáhnout značku Might & Magic z bahna jménem HOMAM a obnovit slávu série z pohledu z vlastních očí. Jenže to nějak nevyšlo...
To víte, o HoMaM či MaM vím úplné kuloví :-) Mě šlo jen o to, proč se to nejmenuje jenom DM. Jasně, že každý sám na první pohled vidí, že to není HoMaM, MaM ani jiný stihoMaM. Tak proč to tam vlastně v názvu je? Třeba jen kvůli nalákání více hráčů nebo to prostě lépe zní. Jak říkám, i kdyby se to jmenovalo Dark Messiah of Need for Speed, tak mě ta hra bavila a na detaily nějakého odkazu na jinou sérii hážu bobek. Někdo ale ne a jestli to je jeho chyba, nevím, je to jeho názor.
Stejně co tak koukám (podle hodnocených her), Say čisté FPS pořádně nehraje, čili by ho to asi nebavilo, ani kdyby od toho FPS čekal (sic nějaký ten vývoj postavy Dark Messiah též obsahuje a je i docela povedený, ale to je tak vše co po RPG stránce nabízí:), jo možná ještě pár vedlejších úkolů a v závěru pak možnost výběru zakončení- ale to nestojí skoro za řeč).

Myslím si, že někomu, kdo má rád všechny žánry (FPS, RPG, Strategie a další) by přechod z RPG do FPS ani tak moc nevadil, možná spíše naopak by to považoval za příjemnou změnu, nebo alespoň za velmi kvalitní FPS ze známého prostředí. Já bych si třeba osobně klidně rád zahrál strategii s Half-life motivy, jiný hráč by třeba naopak nadával, neboť nemá strategie rád, to už je ale jeho problém:).
Asi bysme měli Vodnyho omluvit, protože se očividně zapojil do diskuse, aniž by znal historii značky Might & Magic :-)

A nebo mluvil jen o lidech, kteří naposledy pamatují HOMAM 5?

Kdo hrál Might & Magic IX, ten snad z Dark Messiaha nemohl být moc překvapený :-)
Vodny: Tak človek nemá byť blbec, čo dodať :D Najprv bola séria Might & Magic a až potom prišlo Heroes of Might & Magic, stačí si o tom niečo prečítať a človek vie o čo sa jedná, napr. už zo samotnej krabičky človek vyčíta, že aha toto asi nebude ako rovnaký žáner. To, že je človek hotentot a čaká od toho niečo úplne iné je v takýchto prípadoch len a len jeho vina. Viz. Dark Messiah of Might and Magic, nikde nie je napísané, že to je HOMAM VI alebo M&M X, nie je tam žiaden "prechod na iný žáner" Dark Messiah je prvý diel, nie je to žiadne pokračovanie ničoho, je to pôvodný žáner tejto hry. Aj tak je zbytočné takéto prkotiny vlastne rozoberať.
Mám takový pocit, že odkazujete na špatnou hru :-) Srovnávat to s HOMAM je trochu mimo. Spíš to srovnávejte se sérií Might & Magic. To je akčnější RPG, takže tam ten rozdíl není tak markantní.
Kdybych k Half-Life vzniklo něco jako Deus Ex, takový problém by to určitě nebyl...
Tulareanus: Ten název je dle mého názoru lehce matoucí, protože je to de facto úplně jiná hra až na nějakou podobnost co se prostředí a časového zasazení týče. Když bych měl přirovnávat k jiné sérii či řekněme značce, tak pak vezmu třeba Fallout. Pro skalní fanoušky byl třetí díl ve formě 3D akce docela šokem. Někdo ho bral jako svěží reinkarnaci, někdo ho odsoudil právě kvůli tomu, že to je 3D akce. Na tom, že to je dobrá hra se asi shodne drtivá většina hráčů, ale brát někomu názor, že se mu to nelíbí právě kvůli přechodu na jiný žánr, taky nemůžeš. U DM je rozdíl v tom, že v názvu je pouze odkaz na HoMaM, takže se dá předpokládat, že to většina hráčů vezme v klidu jako jinou hru s nádechem HoMaMu. Ale jak říkám, když někdo čekal něco trošku jiného či více odkazů, pak mu to neberu. Mě je to fuk, pro mě je HoMaM španělská vesnice.
MTM: Dobrá, základ tam nějaký asi je, ale pro většinu hráčů HoMaM je podle mě Dark Messiah nezajímavý už jen tím, že je to 3D akce. Stejně tak jako kdyby vyšla třeba tahová strategie ze světa Half-Life, tak se na ní z vysoka vykašlu.
NL: Jo nejspíše to bude nějaký bug, nebo to bude způsobené novějším hardwarem?

Každopádně já nic neaktualizoval a téměř na žádný bug jsem naštěstí nenarazil.
Tulareanus: V tom vybírání si hry podle toho, co preferuješ, s tebou plně souhlasím. Každý má na hry nějaký jiný vkus a podle většinového hodnocení to vážně nejde brát. Mnohdy mě u vás všech serou všechny ty kecy - ty jsi nenáročný, ty máš blbý vkus apod. Je to čistě každého věc, zda preferuje tohle či tamto (ať už jednoduché či složité).
Marwel: nejde len o to koľko tomu dáš, ale čím to hodnotenie podoprieš (v rámci komentára a tak) a celkovo je to potom už aj na "reputácii" uživateľa a od toho sa odvíja aj vážnosť a akceptovateľnosť jeho hodnotení. Toto nehovorím, že je môj systém, len ako to chodí

Ad napr. Deus Ex, nejde len o grafiku, kopec hráčov sa dnes nechce tak moc snažiť a povedzme si narovinu, že väčšina starších hier bola komplikovanejších, možno zdĺhavejších a aj ťažších a to nie každému sadne.
"A i ten systém soubojů má pořádné mouchy - třeba fakt, že nepřátelé při útoku nejprve zasadí zranění a až poté se přehraje animace útoku...,"

WTF? Nečeho takového jsem si při hraní nikdy nevšiml a to mám hru už 5x odehranou:).
Já se cítím zklamán už od chvíle, kdy jsem to koupil a ne a ne se přes ten pocit dostat. Nevím čím to je, ale prostě mě Dark Messiah moc nebaví. A i ten systém soubojů má pořádné mouchy - třeba fakt, že nepřátelé při útoku nejprve zasadí zranění a až poté se přehraje animace útoku..., to vlastně podtrhává nohy jakémukoliv důmyslnějšímu close-combat souboji a všechno končí u výpadu a úskoku + kopnutí, nebo bránění a čekání na dokončení útoku nepřítele a následného výpadu/kopnutí a opětovného bránění.
marwel: bez chyby rozhodně není, navíc když to tu všichni budou neustále tvrdit, potenciální hráči mohou být poté zklamáni (viz. Chuck).

K tomu hodnocení, co tak koukám, tak většina co zde do diskuze zrovna píše, hry spíše podhodnocuje (podle celkového průměru všech uživatelovo hodnocených her , který se píše dole), čili chyba bude asi u jiných (vůbec většina často aktivních uživatelů hry většinou nadhodnocené nemívá co jsem se tak zhruba koukal).
Garret hodnoti ve hvezdickach a pekne mu to prochazi, Ebb hodnoti stejne, ale v procentech a kupodivu neprochazi mu to tak pekne.xD

Say: Deus Ex je temer bez chyby, ale tezko se to dneska da docenit tak, jako v roce vydani. Rika se 'nesud knihu podle obalu', ale stejne to vsichni delaji. Grafika proste neni dnesni a spousta lidi to holt neni ochotna akceptovat.
Alebo prí výbere hry celkovo kašli na hodnotenia a vyberaj podľa námetu/popisu/vývojárov/grafickej štýlizácie/čohokoľvek čo ti príde zaujímavé, ja to tiež tak robievam, už len pretom, že dvaja ľudia sa málokedy vkusom zhodnú a keď už áno, tak určite nie v mnohých veciach, česť výnimkám.
marwel: Tak to nesouhlasím. Je to o přístupu každého zvlášť. Naopak příliš vysoké hodnocení mě někdy odradí, nebo v konečné fázi zklame a naopak. (např. jsem opravdu zvědav na Deus Ex jak ho tu všichni vychvalují, těším se, ale bojím zároveň). A recenze v médiích nelze brát vážně - prachy, reklama. Bohužel.

Vodny: Holt ta reklama je reklama, no.
... navíc Garretovo hodnocení by šlo pěkne převést do:
* - 20%
** - 40%
*** - 60%
**** - 80%
***** - 100%
Mohl by ty procenta používat a vyšlo by to v podstatě na stejno, aspoň by jeho hlas trochu ovlivnil průměr hodnocení u hry.
Say: Takove hodnoceni ale neni pouze na DH. Povazovat 70% jako prumer je v dnesni dobe normalni i u recenzentu. Hra, ktera dostane 50% je pro vsechny odpad. Proto souhlasim s Garretovym hodnocenim v hvezdickach. Kdyz das hre **/5 vypada to stale dobre, ale kdyz das hre 4/10, vsichni si zacnou hned klepat na celo.
Say: Já s tím komentářem naprosto souhlasím, akorát ty mínuska u mě nehrají zase až takovou roli, takže hodnotím výše. Podle mě název hry klidně mohl být jen Dark Messiah a nic by se nestalo. To Might and Magic možná některé hráče klame, jak říkáš, nemá s tímto světem příliš společného. Ale jako fandovi HL se mi DM jeví jako velmi podobně dobře hratelná FPS, akorát v jiném prostředí, takže jsem nemohl ani hodnotit jinak.
Presne ako hovorí Isair je to fps s nejakým tým stealthom a pár vlastnosťami ako malým rozptýlením a ako FPS funguje veľmi dobre. A s Erathiou to nemá nič spoločné a v podstate ani Erathia s prvými piatimi M&M. :)
Tak Dark Messiah je v prvé řadě pořád FPS (resp. stealth akce), čili pokud jsi zaměřený pouze na jeden žánr (nebo tě zkrátka FPS nebaví), pak tě zaručeně ani Dark Messiah bavit nebude.

Pokud ovšem máš rád FPS (nebo nejlépe všechny ve hře obsažené žánry), pak IMO Dark Messiah na tom není špatně.

Osobně jsem ho dohrál uz 5x a pokaždě mě bavil, je to jedna z těch her, která se dle mého dá hrát i vícekrát, protože prakticky každé hraní bylo trochu jiné (jednou jsem to hrál jako mág, při dalším hraní stealth (to mě jak už jsem psal bavilo nejvíc a tímto způsobem jsem hru dohrál 3x), pak je tu ještě to obyčejné (ovšem velmi povedené) rubání nepřátel jako bojovník atd.) ... zkrátka spíše taková povedená odreagovačka (jako většina kvalitních FPS)
Aha, takže teraz ma zovšeobecňuješ? :) Ja som dal medzi 60-70 napr. hrám ktoré ma bavili, ale majú výrazné nedostatky, rozhodne nemám nutkanie dávať všetkému 80%+.
Já to už zmiňoval v diskuzi Všeobecně o DH. Začíná tu převládat přesvědčení, že hodnocení pod 80% je špatné... Průměr je ale 50% a ne 100%.
No ja som bol práveže prekvapený, lebo som nepozeral najprv na hodnotenie, ale na tie tvoje plusy a prišli mi dostatočne výrazné na to, aby mi to sedelo k 60%.
Tulareanus: Tomu neporučíš... Mě ta hra prostě nesedla. Jenom doufám, že se tu mínsukuje za blbé komentáře a ne nízké hdonocení...

EDIT: Nebo spíš ne ,,nesedla", ale čekal jsem víc. 60% je pořád nadprůměr.
Stereotypni muze byt jakykoliv zanr, zalezi cim ten stereotypu zabijes. Hrac potrebuje nejakou poradnou motivaci k hrani. U rpg je to levelovani a loot - dve veci, ktere za to hrani proste stoji (prikladem budiz ultrastereotypni Diablo). Akcni hry na tom nejsou nejlepe. Drive to byla nova zbran, novi nepratele, dneska je to spis nejaka specialni nova schopnost apod. Podle me to z modernich her nejlepe vyresil Batman. Jiste, souboje jsou stale stejne, ale pribudou novi nepratele, proti kterym je potreba zvolit trochu jinou taktiku, novy gadgets, se kterymi se dostanes na drive nepristupna mista apod. Spousta studii si mylne mysli, ze kazdeho udrzi u hry stupidni achivementy. Jejich smysl mi stale unika.

Uf, to jsem se nejak rozepsal.xD
Isair: Máš pravdu. Jen mě tak nahlodává, jestli v RPG přece jen nebude těch vyjímek více...., ale to už je fuk :-)
Já zase chtěl říct, že většina RPG na tom není o moc lépe... stejné souboje a neustále se opakující úkoly typu dones, sedni, lehni atp. Třeba Neverwinter Nights je toho jasným důkazem, čest vyjímkám (stejně jako na poli FPS a ostatních žánrů).
Say: No, podle toho jsem také vycházel. A chtěl jsem tím říct, že jsou na tom náplní snad skoro všechna fps stejně stereotypně - děláš furt to samé + tam můžou být ještě navíc nějaké vychytávky jako upgrady, či dopravní prostředky apod., ale na stereotypnosti to zase tak moc nezmění (snad jen někde, kde toho je opravdu hodně), když někam dojedeš, zabiješ někoho, upgraduješ zbraň a pak zase zabiješ a odjedeš a to stále až do konce hry furt dokola.
Měl jsem samozřejmě namysli to neustálé kopání, shazování předmětů a podobné... Prostě to časem omrzí. Sice ze začátku to vypadá jako FPS, kde snad bude potřeba zapnout mozek, ale po 2 kolech zjistíš, že ani moc ne. Ale co se týče grafiky a prostředí, tak to se mi naopak líbilo a bylo dost různorodé.
Tak přiznám se, že ypsilon po č jsem už hoooodně dlouho neviděl... Asi překlep ale jako... y po č tyvole:-D