Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dark Fall: The Journal

04.06.2002
71
11 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

První díl hororové adventurní série Dark Fall od Jonathana Boakese, který hru nadesignoval i celou vytvořil, je inspirován především jeho literární prací a vlastními zkušenostmi.

Samotný titul se odehrává v jedné staré železniční stanici a přilehlém hotelu v anglickém městečku Dowerton. Do děje se dostanete po náhlém telefonátu bratra, který se domáhá vašeho brzkého příjezdu do Dowertonu. Po příjezdu ale bratr není k nalezení, nelze se mu ani dovolat. A tak nezbývá, než se pustit do pátrání po bratrovi, které se rozroste o záhadnou minulost městečka, kdy roku 1947 z místního hotelu zmizel veškerý personál a hosté. K tomu vám dopomůže různé vybavení, nezbytné pro řešení některých logických hádanek a puzzlů.

Roku 2009 byla vydána reedice, díky které je Dark Fall: The Journal plně funkční na moderních operačních systémech, a poskytuje vylepšené herní mechanismy.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Dark Fall: The Journal mám nainstalovaný již pár let, k jeho hraní jsem se ale dostával v průběhu této doby spíše sporadicky. Oproti nadcházejícím dílům J. Boakese (The Lost Crown a Dark Fall 3) je vidět ještě ne zcela zvládnutý design, který mnohdy nechává hráče v opuštěném prostředí bez pomocné ruky. Takový přístup je legitimní, měl by být však podpořen střídmostí v oblasti na hráče nahrnutých sekundárních informací (tedy „red herringů“).

Prvotina anglického tvůrce však nechává po hotelu u železniční stanice desítky až stovky děj dokreslujících útržků z novin, starým map nebo elektronických záznamů ruchu. V tomto množství se nejeden nesystematicky postupující hráč ztratí. Tedy, toto zmiňuji na prvním místě jako tu nejpodstatnější informaci o The Journal, jelikož dokáže od případného hraní odradit nejsnáze.

Pod porvchem se však nachází poměrně rozsáhlá, technicky bezproblémová adventura z prvního pohledu, kterých není nikdy příliš. Zcela zřetelná inspirace ve dvojici adventur, Morpheus a Zork Nemesis, dává tušit práci s flashbacky a objevování příběhů, nebo lépe osudů, lidí z minulosti. Hororové aspekty nesplní kritéria nastavená v současné době, o to zdařileji však působí několik nadpřirozených momentů v průběhu hry. Na titul vytvořený v Macromedia Flash během roku a půl vše působí profesionálním dojmem, k vizuální stránce není možno nic namítnou (jelikož jde s nadsázkou o fotorealistické rendery) a dabing, zvuky a hudba jsou v daných podmínkách (tedy bez distributora při vývoji) také dostačující.

Dark Fall splňuje všechny předpoklady kvalitní adventury, její nezávislý původ a debutové chyby z ní však dělají nepříliš doporučitelný titul.

Pro: zpracování

Proti: design

+24
  • PC 75
Tato hra se mi nelehko hodnotí, byť jsem s ní ve výsledku velmi spokojený. Hráč se ujímá role člověka, který pátrá v oblasti opuštěného a izolovaného nádraží a nádražního hotelu, aby odkryl tajemství náhlého zmizení několika osob jedné bujaré noci, po kterých se slehla zem. Policie ani další vyšetřování nebyla schopna zdejší záhadu zmizení osob vysvětlit, místo zůstalo opuštěné.

Mnoho let poté se na místo vydávají dva studenti s množstvím techniky na odhalování paranormálních jevů. Poodhalí formou různých střípků a z dokumentů jednoho jejich předchůdce část příběhu, část toho, co se tu odehrálo a následně jednoho dne z místa náhle zmizí zanechajíc veškerou svou práci a vybavení na místě.

V tento moment se zde nacházíte vy coby hráč. Asi nejpodstatnější částí hry po letmém prozkoumání zdejších lokací jsou dvě věci a sice poodhalování příběhu a současně řešení různých puzzlů. Zde bych svůj komentář rozdělil - část poodhalování příběhu, čtení různých dokumentů, útržků, poslouchání audio záznamů a sledování kamer - tohle všechno mě nesmírně bavilo. Příběh je velmi dobře postaven, pokud se do něho hráč vrhne, určitě hráče nudit nebude. Čím víc jsem věděl, tím vzrušenější jsem byl v očekávání jak toto celé dopadne. Přirovnal bych to jako poutavou knížku, kde zároveň je potřeba určité interakce a řešení z vaší strany, abyste ji dočetli do konce.

Druhá úroveň jsou samotné puzzly a zejména fakt, že mnohdy opravdu hráč neví, čeho se chytit. Je tu opravdu spousta, spousta materiálů, vodítek a indicií, kdy člověk opravdu netuší, kde je ten další krok, který by měl udělat. Puzzly ve výsledku ani tolik složité nejsou jako neustálá situace, kdy si říkám - aha, to jsem udělal, tohle jsem zjistil a našel, ale co dál? To je právě věc, která může lidi od hry odpoutat. Pozitivem v tomto zážitku může být určitá duchařská atmosféra v kombinaci se zvuky a hudbou a na můj vkus slušný a zajímavý příběh. Pozn: odehráno na Steamu za necelých 20 hodin, v kritických momentech použit hint book, trvalo mi opravdu dlouho, než jsem zjistil, že ta malá černá prostora na peronu je průchod dál, mnoho na první pohled přehlédnutelných věcí. Na druhou stranu, překvapivě jeden z prvních puzzlů vyřešena pískaná melodie u okna - přenesena do not - zahrána na piáno, pěkné překvapení :)
+9