Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nevím jestli na tohle už někdo nepřišel, tak to tu pro jistotu zmíním.

Rozehrál jsem hru po druhé s tím, že když vím jak dopadne hlavní
příběh tak si tentokrát pořádně prošmejdím město a budu si pročítat
veškerý lore, info shardy, e-maily apod. na které narazím. Před chvílí
jsem znovu dohrál vedlejší dějovou linku pro Peralezovy a trkla mě jedna
slušná revelation.

Masivní spoilery pro ty, co nedělali vedlejšák pro Sandru Dorsett a dějovou linku Peralezových:

V průběhu linky pro Peralezovy se dozvíme, že jim někdo pomalu
vymývá mozky a snaží se jejich chování přizpůsobit svým potřebám (i.e.
conditioning) z toho důvodu, aby si z Jeffersona vypěstovali "dokonalého
starostu" pro své potřeby. Quest chain po tomto zjištění končí,
dostaneme sice možnost o tom Jeffersonovi říct nebo o tom lhát na žádost
jeho ženy, nicméně pak už jde všechno mimo nás. Johnny pk ještě akorát
poznamená, že za tady tím by pravděpodobně mohla stát nějaká rogue AI.
Tuhle jeho poznámku podržte v mysli.



Vrátíme se zpět o pár questů v hlavní dějové lince, kdy nás pár
chvil po Heistu kontaktuje Sandra Dorsett (holka kterou jsme v úvodu
vytáhli z vany s ledem a předali ji trauma týmu) a dá nám úkol najít
její data shard a být přitom co nejvíc diskrétní. Pokud data shard po
nalezení hned předáte, tak fasujete odměnu a úkol končí bez jakýchkoliv
dalších informací.
Pokud ale data shard hacknete, dozvíte se, že Night Corp vyvíjí
umělou inteligenci pod označením CN-07, jejíž hlavní schopností je tzv.
conditioning osob a změna jejích chování. Provedli úspěšné testy na pár
jejich zaměstnancích a teď se chystají CN-07 dát do ostrého provozu na
jejich "hlavní cíl". Celý transcript textu je zde:

https://cyberpunk.fandom.com/wiki/Operation_Carpe_Noctem

U Sandry v bytě pak ještě můžeme najít 3 info shardy z jejího
deníku, kde popisuje nějaké další detaily a vyjadřuje své obavy že "z
nich (nepíše z koho přesně) teď můžou být klidně loutky" a dále že ji
teď Night Corp pravděpodobně sleduje (proto má v bytě dvě kulometné
věže).


Jako poslední zmínku bych ještě doplnil, že podle lore hry Jefferson
Peralez studoval na jedné z nejprestižnějších univerzit, kde mu
stipendium zařídila právě Night Corp. zde taky potkal svou budoucí
manželku Elizabeth které sipendium hradila.......ano správně taky Night
Corp. Příliš moc náhod na můj vkus, nemyslíte?
@pajmič (03.05.2021 16:40): Fallout 3 jsem dohrál několikrát a absolutně mi nepřijde, že by tam ty dialogy byly bůhvíco. Prakticky jakýkoliv vedlješí úkol se zvrhává v možnosti A nebo B a informační fluff okolo, viz. třeba bomba v Megatonu kdy hráč má navýběr buď cvaknout kablík a bombu zneškodnit (možnost A) nebo ji detonovat tak jak chce Tenpenny (možnost B). Žádná možnost třeba blackmailnout město pod pohrůžkou odpálení nebo ji naopak zkusit propašovat k Tenpennymu.

Dále třebas interakce s Brotherhood Outcast, která se zvrhává jen v pouhopouhé donášení šrotu načež po nějaké době ti dají přístup do 3 místností v jejich pevnosti. That's all. Žádné dialogy navíc, žádný pokec, žádná možnost se k nim nějak přidat atd.

To samé hlavní quest, který je ve finále redukován na Deus Exovské "vyber si jaké tlačítko zmáčkeš" (i.e. obětuj sebe, obětuj Sarah, nech tu mašinu vybuchnout...).

Prakticky veškeré možnosti ve Falloutu 3 jsou: buď ten dobrý nebo buď ten zlý (v pár velice vzácných příležitostech neutrální možnost)

I Fallout 4 má mnohem lepší dialogue a quest systém než Fallout 3.

Co se Witchera 3 týče, jen třeba vedlejšák s Dijkstrou má hned tři (resp. 4) možnosti dokončení, které dost podstatně ovlivní ending celé hry. Dále třeba romance, které mají taky své malé místo v endingu plus ještě malý vliv na cutscénu v dlc Blood and Wine. A samozřejmě interakce s Ciri, které mají taky svůj podstatný vliv na ending plus ti navíc mění epilog. Plus hromada jiných věcí
@pajmič (03.05.2021 16:40): Disco Elysium je komplet namluvené právě kromě řeči hlavního hrdiny.

V dialozích moc možností větvení v Cyberpunku rozhodně není, resp ne co do možných následků a ne jen pro ten feeling, ale víc možností volby než třeba v TW3 je tam pak v samotném gameplay
Pokročilá architektura roku 2077 

@Sarno (30.04.2021 15:45): "Jo, souhlasím, že co se týče větvení dialogů a množství volby v úkolech tak v tom byl TW3 lepší, nicméně rozhodně se podle mě nedá říct, že by CP2077 v tomhle byla katastrofa. Rozhodně je to podle mě mnohem větší level než třeba Fallout 3" 

Jsi zhulenej? :D

Fallout 3 měl protagonistu nemluvu z důvodu, aby byl strom dialogů co nejkomplexnější, complexní byl slušně. Witcher 3 byl docela jednoduchý, ale to mělo opodtatnění jménem Geralt, který měl svou šedivou morální hladinu danou. Zato V je nepopsaný papír a z toho co jsem měl možnost hrát je "vetvetí" dialogů tak jednoduché jak jen ve hře pojemnovanou RPG může být. Největvenější dialogy s namluveným hrdinou měl, má a bude mít Dragon Age 3, ikdyž nevím, jak rozvětvené dialogy má třeba Disco Elysium, které se dočkalo komplet dabingu.
Měl bych jeden dotaz pro lidi co hráli Witchera 3 a Cyberpunk 2077 a tvrdí, že po gameplayové stránce byl TW3 lepší a to konkrétně...v čem byl lepší?

Jo, souhlasím, že co se týče větvení dialogů a množství volby v úkolech tak v tom byl TW3 lepší, nicméně rozhodně se podle mě nedá říct, že by CP2077 v tomhle byla katastrofa. Rozhodně je to podle mě mnohem větší level než třeba Fallout 3 a nebo Andromeda.

Ale třeba RPG prvky? Jako pardon ale TW3 měl, podle mého názoru, oproti všem ostatním CDPR hrám naprosto otřesný RPG systém. Nejvíc mě vytáčel fakt, že do hry dali mechanismus, který hráči dovoloval mít aktivní jenom určité množství z naučených perků (perk sloty), což v kombinaci s tier systémem vytvářelo pocit, že hra hráče nutí doslova plýtvat body na něco co nikdy nebude používat, ale stejně si perk X musí koupit, protože je to prerequisita pro perk Y, který pak do toho daného slotu dá......

Bojový systém pak mě osobně přišel sice zábavný, ale hrozně banální, hru jsem hrál prakticky jen na Death March obtížnost, protože jinak jsem v tom neviděl vůbec žádnou výzvu pro hráče. Hra se po nějaké době prakticky zvrhla do monotónosti "aplikuji olej/lektvar proti protivníkovi XY a pak jej umlátím + občas použiji znamení". Žádné pasti nebo vrhací zbraně (až na bomby) jako byly v TW2 a podobné věci. Občas sice přišla do hry pěkná změna, jako třeba bitva s Royal Wyvernem ale těch by hra mohla podle mě obsahovat víc.
PS4 je s ok. Je to samozřejmě hnusnejší, lidi mají občas rozmazané xichty na chvíli a občas se to trochu skubne pri rychlé jízdě ale dá se to hrát. Pokud však srovnaváme s novějším železem, tak je jasné, že to bude o poznání lepší.
@Gordon (24.04.2021 07:49): zajímalo by mne, kde se v tobě bere tahle potřeba okopávat kotníky. Každopádně co se akcií týče - není normální aby firma co má 1100 zaměstnanců a vydává jednu hru za 4 roky, měla stejnou tržní hodnotu jako třeba Ubisoft, kterej má 18000 zaměstnanců a produktů vydává řádově víc. Ten Cyberpunk hype to vyhnal do iracionálních výšin. I dneska po tom poklesu je CDP stále na akciovém trhu hodně přehodnocen a ta cena akcií by měla klesnout ještě níž, aby reflektovala realitu.
Upřímně? Kdo si to koupil na PS4 a Xbox One, tak musel být masochista. :) PC hráči se obávali šílených HW nároků, co si tak asi mohli myslet majitelé konzolí?! Že je to EPIC fail? Nejspíš.
Hráčů na těchto platformách lituji. Úplně mě stačily vidět videa jak hra vypadala. Tohle nikdy nemělo na staré konzole vyjít. Jestli já jsem si někdy postěžoval na PC verzi, a to prosím už po x patches, tak nevím co museli říkat lidé na základních konzolích.

Možná majitelé PS4 PRO a Xbox One X to viděli krapet v lepším světle ale nevím, nevím. Takový TW3 jede na Xbox One S proti tomu královsky. Je jasné že doba pokročila ale ...
Skoro 14 milionu prodaných kopií, z toho 36 tisic refundací....jo jo, strašný neúspěch a fail! Pohroma roku, desetiletí.... Těch pár tisíc lidí co brečí na netu je slyšet víc než ta horda spokojených co nemá potřebu vylévat si srdíčko....
@pajmič (23.04.2021 19:03): Ano je, stejně jako tvoje důvody, proč nemůže hráč reklamovat hru. Nicméně hádám, že pokud nereklamuješ hru, která neběží jak má a není to tvoje chyba, tak jsi buď bohatej, línej anebo blbej.

Btw. Telefon může mít prasklé sklo a stále bude fungovat. Ale jak píšeš, proč bych měl mít nervy reklamovat telefon, když vlastně funguje :)
@Paul (23.04.2021 20:09): Tak já myslím ze průšvih s f76 vliv mít bude. Minimálně v tom ze si třeba starfield koupi min lidi za plnou ( OK gamepass, ale berme to jen jako příklad) a podobne což na konečný zisk muže mít dost velký vliv. Proste plno lidi bude opatrnejsich.
@marwel (23.04.2021 20:05): smích je koření života, tak buď rád :) By ses divil, ale jsou lidé na zahr. fórech jež nemůžou CDP ani cítit kvůli tomu jak TW3 zastínilo Bloodborne a tenhle Cyberpunk Clusterfuck je tudíž událost pětiletky.

"Řešit" se bude všechno možné, ale pokud se u dalšího projektu CDP těch chyb vyvaruje, tak tenhle mess nebude mít na prodeje vliv. Stejně jako nikdo nebude řešit Fallout 76 clusterfuck až Bethesda vyrukuje se Starfieldem či TESem, nebo Bioware s DA4 či ME4...tak to prostě je.
@Drolin (23.04.2021 17:08): "Dokonalou hru"... No ty kokso, to jsem necekal, ze tu bude jeste vetsi fanboy nez Paul. :D

@Paul (23.04.2021 17:18): To si pis, ze se to bude s prichodem dalsi hry CDP resit. Ja ho resit tolik nebudu, tolik technickych problemu jsem nemel, vic budu resit ten nemastny neslany gameplay, zbytecne dialogove volby a slabe RPG prvky. Ackoli, vzhledem k tomu, ze jsem hral Cyberpunk pred, zjevne, lepsim Wticherem 3 to mozna az tak horke nebude. Treba si u me tu reputaci tretim Witcherem vylepsi. Btw. Kdyz fanboy CDP mluvi o haterech CDP, nemuzu se ubranit smichu. :)
@AlieN (23.04.2021 19:03): To by byla zase diskuze jako když si pes honí ocas. Tak to nechme. Koneckoncu já jsem jeden z těch co moc neremcal a zas tak strašný mi to nepřišlo. Ale nějak mě to moc nebavilo. Plno věcem v te hře moc nevěřím ze funguji jak mají a podobne. 
Takze někdy na PS5 dam opravu. Nehodil jsem to úplně přes palubu.
@kristmeister (23.04.2021 18:55): Tato anologie je poněkud na hlavu padlá. Rozbitým telefonem se totiž nikam nedovoláš :D kdežto komplexní, flexibilní software produkt, jakým je videohra - pokud spustitelná, jedná se o vadný, leč stále funční produkt, který lze postupem času opravit zkrze patche zdarma. Což třeba u takového automobilu, nebo tebou zmíněném telefonu neplatííí :D
@Charllize (23.04.2021 17:13): "Proste na ty ambice co měli a na to ze jde o prakticky nejdražší hru v historii to nedopadlo úplně růžove, a to ani na tom PC. Úspěch W3 se nekonal."

Zdaleka nejdražší hrou je pokud vím RDR2 a nebo Star Citizen pokud to u něj ještě budeme považovat za náklady na vývoj. A W3 v prvním roce prodal rozhodně míň kopií než C2077.

Ale že si to posrali jako promo do budoucna je jasné - ale myslím jen ve smyslu že i u těch co je nejvíc hejtí jen spadli z piedestalu na roveň ostatních normálních studií typu Ubisoft nebo Bethesda. Které za sebou taky mají pár masivních failů a PR katastrof, ale nemám pocit že by se jejich hry měly přestat prodávat.
@Paul (23.04.2021 17:18): Proč to nikdo neřeší? Protože remaster je krapet na trochu jiné úrovni, než plnohodnotná hra :) Mimo to, nikdo neříká, že nemůžou i remaster doprcat :)

Nebude se ani řešit zpackaný launch jako spíš diletatnství vedení vývoje a vyčůranost PR oddělení. Jinými slovy: Lidi jim nebudou již tak slepě věřit a budou opatrnější. Mimo CDPR honimírů :D
@pajmič (23.04.2021 16:10): pokud je někdo nespokojen, má možnost refundu, a nevyužije jí, tak je to jeho věc a nemůže si stěžovat, že ho někdo okradl/obalamutil. Sorryjako.

@Charllize (23.04.2021 17:13): fakt myslíš, že za 4 roky až bude vycházet TW4 (nebo jakákoliv jiná hra kterou budou dělat), tak někdo tenhle zpackanej launch bude ještě řešit? Kromě pár celoživotních CDP hejtrů (a zapšklejch Bloodborne fandů) nikdo :)

Stejně tak nikdo neřeší Andromedu a Anthem co se týče nadcházející Legendary Trilogy, a pokud bude DA4 kvalitní, tak si to taky každej koupí. Lidi maj krátký vzpomínky.
@Charllize (23.04.2021 17:04): Je to velké vítězství. Povodit si hráče na archaických strojích a ještě dodat dokonalou hru (na PC a PS5), za to si u mě získali velký respekt - větší jak za také skvělý W3.
cyberpunk pro konzole je ležák, nikdo to nekupuje a i přes to ze cena šla někam k šesti stovkám u krabicovky. Oproti zaklínači 3 fail jak prase. 
Tvarit se ze je vsechno v pořádku a cdpr má vítěznou vlajku mi přijde ujeté. Co se konzoli tyče nic horšího se snad  stat nemohlo. Stažení z prodeje se jen tak nevidí.
@Paul (23.04.2021 15:53): Ne každý má čas, nervy nebo zájem něco refundovat, že. Dobrý/lživý marketing, oblbování lidí a pressu, pochybná embarga, cenzura vlastní nahrané footage, populární neherec v hlavní roli=mega profit. Tak to jest. Nejde ani o kvalitu té hry, ale o ten zmrdex, který její vydání předcházel :)
Jedno je jisté ne na 77%, nýbrž na 100%. Taková čísla, takové zisky si CDPR za tento produkt nezasluhuje.
@marwel (23.04.2021 15:00): To je strašne subjektívne, definuj "spokojnosť" - našli by sa aj ľudia s titulom s bezproblémovým launchom, ktorí by povedali "ja som od toho čakal niečo iné" "hra nesplnila moje očakávania" a normálnej odpovede by sa od nich nedopátral, že prečo, ale neboli by "spokojní".

Okrem toho, ľudia mali (a zrejme stále majú) možnosť hru vrátiť, ak sa im nepáčil technický stav (teraz hovorím o vlastníkoch predchádzajúcej generácie konzol, ak na to narážaš).
U zvyšných platforiem by išlo už o subjektívne dôvody.
@Feidias (23.04.2021 14:36): Cyberpunk je vyjimka v tom, ze ma vice prodanych kusu na PC nez na konzolich, ale kdyby se hry na PC neprodavaly, tak se tam nevydavaji.

Me by spis zajimalo, kolik z tech 13 milionu zakazniku je se svym nakupem skutecne spokojeno. :D
Docela by mě zajímalo, jaký by byly prodeje, kdyby to vyšlo jen na PC, PS5 a XSX(S). Sice ty nový konzole má oproti lastgenu minimum lidí, ale tipl bych si, že by ty prodeje o moc nižší nebyly.