Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@pajmič (18.01.2021 14:36): Hele já vím že ty máš problém s domýšlením si věcí, takže ti to vysvětlím polopatě.

Problém není v tom že se kritizuje chování NPC, ale v tom že je ta HLAVNÍ věc která se kritizuje, přitom je to obejktivně (:-D) jen malá a nepodstatná část hry. Cyberpunk má mnohem větší nedostatky, které si kritiku zaslouží mnohem víc.

Ale předpokládám že je to tak proto, že spoustu lidí Cyberpunk kritizuje na základě toho co jim řekl kamarád a na kritiku herních mechanik by tu hru museli nejdřív hrát. :-)
@Cathan (18.01.2021 15:39): Mě přijde logické kritizovat něco, co si to zaslouží, ale zároven ocenit to, co je na hře dobré, dělá to, nebo by měl dělat, každý slušný kritik nebo člověk s mozkem. Ale sluníčkáři, volavky a ignoranti, co chyby ignorují a vyzdvyhují hru ji do výšin nebeských - a že jich před lauchem a pár dní po něm bylo - jsou na hovno, bo když je budou lidi jen vychvalovat, budou vývojáři dělat totéž chyby a nepoučí se. Kritika je od toho, aby pomálaha ne aby boostovala ego.
Osobně mi to přijde jako další spor mezi kritiky a nekritiky. Jedna skupina lidí bude více kritická k nedostatkům hru a budou je zdůrazňovat, zatímco druhá si bude užívat co hra nabízí a nedostatky odfiltrují. A asi je jasné, že obří AAA titul jako Cyberpunk 2077 toho má dost co nabídnout, i přes veškeré své chyby. Bohové ví, že já to dělám pořád.

Tak či tak, že Cyberpunk 2077 nesplňuje co sliboval je snad už nyní mimo diskuzi. To podělali.
@MikeKing (18.01.2021 13:59): To je sranda, představ si, že lidi kritizujou objektivní nedostatek u hry, která se popisuje jako "an open-world, action-adventure story" která má zásadní problémy i s elementárníma vlastnostma open world designu (Gordon popsal), šílený svět.
@Wulfgar (18.01.2021 13:43): Mě přijde dost zasloužený, protože se hejtí především to, co je opravdu rozbité. Chování jako v GTAV bych ani nečekal, ale čekal bych, že se ti NPC nebudou despawnovat mimo pohled, že nebude celej jejich AI založení pouze na tom jít po chodníku. Že budou mít nějaké ty denní režimy a jejich chování se od toho bude odvozovat. Atd, atd, atd.

btw si napsal: že to vadí běžnýmu hráči kterej si zahraje jednu až dvě hry ročně a nepotřebuje řešit který studio tu hru vyvíjí, jakej žánr to vlastně hraje a co by od toho mohl očekávat, chce akorát vypnout hlavu a pařit. A každá takováhle nedokonalost je pak hroznej problém.

Naopak bych řekl, že někomu, kdo odehraje dvě hoďky ročně, je to naprosto ukradený.

@MikeKing (18.01.2021 13:59): Já třeba nechtěl, aby to vypadalo jako GTA ve smyslu prázdného světa. Jde o jednotlivé aspekty, né o hry, jako celek.
Lidi před vydaním: Proč to vypadá jako GTA? >:(
Lidi po vydání: Proč to není jako GTA? >:(

Hlavní problémy Cyberpunku jsou úplně někde jinde než v chování NPC a policajtů, ale ono je jednoduší udělat video kde se NPC chovaj jako retardi než třeba o tom jak je craftění naprosto game-breaking...
@Gordon (18.01.2021 09:21): Jako soráč, ale já jsem se nesnažil zesměšňovat žádnou "podřadnou" skupinu hráčů, to sis tu vymyslel ty. Jenom mě prostě fascinuje a poukazuju na to, že ten enormní hate je do určitý míry nezaslouženej u určitejch aspektů tý hry.

Zároveň tu nechci obhajovat to, že ta hra je bez chyb, ze začátku mě tam spousta věcí vysírala, komentoval jsem to i tady (retardovanej deník, celkový podivný UI, nepřehlednej inventář, absence quickloadu, některý mechaniky nedodělaný atd.). I přesto jsem z tý hry měl ale skvělej pocit. Zároveň dokážu pochopit, že to tak některý lidi neměli, ale přijde mi prostě bizarní hnípat se v každý věci, která je udělaná jinak/hůř oproti GTA5.

Přirozený chování NPCček v GTA5 je teda podle mě výsledek kontinuálního vývoje celýho žánru městskejch akcí od jednoho studia. A i když prej některý lidi z Rockstaru dělali na vývoji Cyberpunku, tak já osobně rozhodně nepředpokládám, že to chování bude na stejný nebo lepší úrovni jako v GTAčku.
@SilentWolf (18.01.2021 12:58): Jak jsem pročítal zdejší komentář + diskuzi, tak se celkově ztotožňuji s většinou ....
Mě se to právě taky nechce ještě finišovat, pak už bych neměl takovou chuť pokračovat, takže ještě si udělám nějaké vedlejšáky.
Mě sere třeba to, že neudělali víc interakce s main charakterema, nevím, jestli to psal něco podobný na DH nebo jinde, ale po vzoru RDR by úplně stačilo, kdyby hlavní chary měli připravenej nějakej extra filling např. projížďku autem, pokec po telefonu, jít do baru nebo tak ... mířím třeba na Panam, která je fakt skvěle napsaná. Myslím, že tohle by potěšilo hráče daleko víc, než neustále otravování od té píč* Reginy Jones. Málokdo kdy se mi stane, že by mě v rámci hry nějaké postava vyloženě lezla na nervy, ale Regina byl fakt špatný nápad, škoda že ve hře neexistuje nějaké forma ignoru :D
@BUMTARATA (18.01.2021 12:38): Já nechápu, proč má pořád někdo potřebu zesměšňovat ty, co si stěžují na nedostatky, já taky nepindám na ty, co se jim to líbilo, že jsou stádo ovcí nebo podobný oxymoron. Naopak si myslím, že člověk může mít veskrze pozitivní zážitek ze hry a i přesto ji ostře kritizovat, viz třeba já a mé výtky k KCD.
Naopak si myslím, že je dobře, že se na takové věci hromadně stěžuje, byť né vždy konstruktivně. Jak jinak by kdokoliv kdykoliv poznal, že dělá něco špatně?
@AlieN (18.01.2021 11:27): Nepřijde mi, že je na tom cokoliv podivuhodného. Nablblá NPCéčka v W3 přece neomlouvají nablblá NPCéčka v CP77. Kór, když se s nimi, na rozdíl od W3, setkáváš na každém kroku, v mnohonásobně větší míře a v rozmanitějším množství situací, kdy se jejich nablblost projevuje o to více. Nakonec nezapomínejme, jak se autoři holedbali imerzním městem, pokročilou umělou inteligencí, denními rutinami, apod. Rozčílení tedy neplyne jen z všudypřítomné nablblosti jako takové, ale i z pocitu, že nebylo doručeno to, co bylo přislíbeno.
@Gordon (18.01.2021 11:10): No nesplněných slibů je tu dost, odzvlášť z těch hodně raných stádií vývoje. Ale taky - jak konkrétně to prezentovali, co si pod imerzí představují? Co jsem viděl, tak to všechno byly dost vágní popisy, pod kterými se dalo představit kde co. A chování NPC je tu v podstatě úplně stejně jako ve Witcher 3, jen až tady se z toho kupodivu všichni můžou posrat :D

Každopádně pointou je že Cyberpunk je nesrovnatelně komplexnější hra než GTA V, takže zaseknout se na srovnávání jednoho jejího aspektu a ignorovat ten zbytek je debilita. Dost to vypovídá o ostatních hráčích. Ale svým způsobem mě to fascinuje a baví - vidět tyhle videa a kolektivní hate pod nimi, a pak pod videem hned vedle vidět stovky komentářů o tom jak je ta hra emocionálně zasáhla a jak to bylo boží.

ad KCD: Jo to právě popisuju že tady je zlepšením že nemusíš chodit do menu, ale hra ti nabídne čekat na místě rovnou.
@AlieN (18.01.2021 11:04): No jo, jenže CB chtělo mít tyto prvky také propracované. :)
Už na E3 prezentovali, jak je pro ně imerze hlavní.

V KCD, když chceš čekat, tak prostě otevřeš čekací menu, určíš si, jak dlouho chceš čekat a čekáš, v některých questech tě hra z čekání vytrhne, aby se stala nějaká událost, na kterou čekáš, zatímco u ostatních aktivit, které jsou nějak závislé na čase, ty musíš sám "triggnout", ale jelikož je středověk, tak ten čas je dost vágní pojem a i když čekáš déle, než chceš, tak máš nějaké časové rozmezí, kdy na tebe postava čeká.
@Gordon (18.01.2021 09:21): Už si nepamatuji, jak to čekání vypadá v KCD?

"když i tak plochá hra, jako GTAV dokáže udělat naprosto přirozené chování NPC, je s CB asi něco špatně, nemyslíš?"
Tak to je snad samozřejmé, že hra bude mít prvky které jsou pro ni hlavní propracovanější, než hra pro které jsou ty prvky okrajové. To je jak říkat že GTA V je nahovno, když to lítání je tam úplně trapné ve srovnání s Microsoft Flight Simulator.
Koukám předběžně kde cca a jsem a docela mě děsí, že jsem na konci 2 aktu ... Taky moc nechápu, že spoustu solidních vedlejšáků leze ven až těsně před koncem.
Po cca 50 hodinách jsem nenarazil prakticky na žádný bug a určitě je to jedna z nejhezčích her, je tu ale spoustu ale ... Vzhledem k tomu, že už jsem prakticky na konci, tak mám čím dál větší pocit, že je ta hra hrozně osekaná a ušitá na rychlo. Čekal jsem epic větvící story ala Witcher, tohle je bohužel čistá lineárka s extrémně krátkou hlavní linkou. Perky/buildy mi přijdou fajn, ale paradoxně je to spíš k naštvání, protože pokud člověk začne budovat nějaký logic build, tak je hra easy i na nejtěžší úroveň.
S čím asi největší problém je to, že 2077 nemá žádnou "duši" ... je to prostě fajn 80 - 85 % hra, která bude za pár týdnů/měsíců zapomenuta jako valná většina her. Škoda, že to nevyšlo 2022/2023 čistě na next genu, věřím, že 1-2 roky času navíc by z 2077 udělali původně zamýšlenou hru.
@marwel (16.01.2021 11:12): @AlieN (16.01.2021 11:44): KCD s tím problém nemá. Ale je pravda, že ten necílil na fanošuky Keanu Reevese.

@Wulfgar (16.01.2021 12:01): to je hroznej výcuc a pokus o to naroubovat kritiku ostatních na "podřadnou" skupinu hráčů, máš zkreslenou představu o realitě. Srovnání s GTAV je naopak na místě, protože ta hra je jinak docela tupá, a když i tak plochá hra, jako GTAV dokáže udělat naprosto přirozené chování NPC, je s CB asi něco špatně, nemyslíš? Zároveň, to že někteří hráči očekávali podle marketingu imerzi světa z budoucnosti, přece neznamená, že to jsou slintající idioti, co se k PC dostanou jen když ukradnou ošetřovateli heslo, tak jak se snažíš naznačit, nemyslíš?
@BUMTARATA (18.01.2021 01:21): To bylo hodně dobré :D

Jinak ale docela nuda, většinou jen kompilace těch největších glitchů co už na netu jsou dávno, a povrchních srovnávaček s městskými akcemi s detailněji simulovaným světem. Proč to nikdo nesrovnává s DeusEx, nebo se Zaklínačem, ke kterým má Cyberpunk mnohem blíž?
Zrovna jsem dokoukala. Myslela jsem, že jsem v té hře zažila snad vše, ale ono je to ve skutečnosti ještě horší.
No, byla to rozhodně zajímavá podívaná. A skvěle zpracovaná.
@MikeKing (16.01.2021 16:56): Mezi hráči je to poměrně dost diskutované téma. Svědčí o tom i fakt, že jeden z prvních modu nabízí pohled právě z třetí osoby.

Jinak se musím opravit, v té reportáži to přeci jen zmíněné je: For the next year, everything was changing, including fundamental elements like the game-play perspective.
@BUMTARATA (16.01.2021 16:37): Však já nekritizuju ten článek, kretej sem zatím ani nečetl, pouze mě zarazily ty tweety na který sem poukazoval. Předpokládal bych že Schreier, jako člověk kterej píše o hernív vývoji už poměrně dlouho, si uvědomí jak obsolutně nicneříkající tahle informace je.
First person je určitě lepší. Ale nakonec mě mrzí, že se v těch rozhovorech víc neodvázali. Nejlepší je interakce s Roycem. Od té doby to nezopakovali.
@MikeKing (16.01.2021 16:29): ta reportáž je primárně spíš o tom, že měli Iwinski a spol. velký voči a nastavili nerealistický deadliny (minimálně pro level kvality kterej chtěli docílit). Takže účel splněn, CDP leadership embarassed a mea culped, jede se dál.

Ale taky mě trochu irituje když někde vidím to papouškování o osmi letech vývoje, když přitom od E3 2018 víme, že preprodukce Cyberpunku začalo v podstatě nanovo po vydání Blood and Wine. Tím se CDP nijak netajili, bylo to hned v prvním traileru.
@BUMTARATA (16.01.2021 15:48): If you're wondering just how much Cyberpunk 2077 changed over the past decade: well, up until 2016, it was a third-person game.

Cyberpunk was announced eight years ago, but development didn't really start until 2016.

??? Takže Cyberpunk byl 3rd person do doby než se něm začalo pracovat?
Ještě že máme Jasona Schreiera a jeho investigativní reportáže. :-)))
@Lolkovec (13.01.2021 19:52): Ahoj pokud někdo ma stejný problem nasel jsem zpusob jak to opravit.
stahnete si z nexusu mod pro otevrení konzolí zadejte Game.SetDebugFact("holo_reggie_calls_v_start_activate",1)
Hovory se zpravi a uz nesjou posunuty.
@BUMTARATA (16.01.2021 09:53): Presne to isté sa stalo aj mne. Nevadí mi, že je možnosť danú postavu minúť, ale vadí mi, že hra to nijak reflektuje v závere questu. Pokiaľ si s ňou neviedol prvotný dialóg, buď ju mali úplne odstrániť, alebo to aspoň trochu pozmeniť.

Ďalším dobrým príklad nedomyslenosti je SilentWolfom spomínaný quest s Delamainom, teda za predpokladu, že hráč nepôjde ihneď za Takemurom.
@AlieN (16.01.2021 14:12): To by mi asi také úplně nevadilo, dávalo by to i smysl. Ačkoliv z designerského hlediska by mi vyžadování specifického buildu pro jeden quest ze sta přišlo přinejmenším zvláštní. Jako lepší rozhodnutí vnímám, že záleží na kyberwaru, když už neexistují jiné postupy jako hacking, blackmailing, apod.

Tak či tak, nekritizuji skutečnost, že hra vyžaduje specifický kyberware, ale že to dostatečně, a na tom se tedy neshodneme, tobě to zjevně hned došlo, neakcentuje. A vzhledem k tomu, kolik hráčů, i zde v diskuzi, má s těmi souboji problém, že se třeba i uchylují k exploitům, tak si nemyslím, že by ta kritika byla tak mimo.
@marwel (16.01.2021 14:45): Co na tom nepůsobí dobře? Do popisku úkolu ti to "počkej u zábradlí" dá jako možnost jen v případě že tam přijdeš v blbý čas, a i když se i pak rozhodneš tohle ignorovat a počkáš jinak, tak ti to ve správný čas automaticky přeskočí na další část úkolu. Přesně takhle by to mělo fungovat.