Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@AlieN (19.01.2021 17:19): tak napsal jsem to jako kontrast k tvemu poucovani jak to jeji video je desne prinosne a ze informativnost je nejvetsi klad a ze proto se tak snazi :)

To ze dneska sereme lejna ve tvaru reklamnich spotu me uz neprekvapuje a naucil jsem se to ignorovat tak mocne ze ani addblock nepotrebuju :) Co to tam mela? Vlozky? viagra tablety? krmivo pro krecky? Nevim..
@Charllize (19.01.2021 16:43): "ničí to serióznost herní sféry"
Ničí to CO?? :D

Jinak bez komentáře, že nemáš smysl pro humor mě už nepřekvapuje, ale že se snažíš ignorovat i to jak souběžně s vtipy popisuje trefně jak hru a její hlavní sílu, tak stav herního průmyslu, to už je jen smutná připomínka toho jak moc se snažíš být ten "grumpy old man" ;)
@AlieN (19.01.2021 16:12): A co je na tom dobrého? O hře neřekla nic, jeden mem o hovne za druhým, nahodila si sponzor reklamu a zřejmě nachcava z Reevese. Přesně tenhle typ recenze hrám škodí, informační hodnota prakticky nula, ničí to serióznost herní sféry a jelikož to je pitomě roztomilé a podbizive tvoří to skupinu hráčů kteří ve hrách vidí návštěvu McDonalda.
Tak hotovo, rovnou jsem svoje pocity vyjádřil v komentu... Asi si dovedu představit dát hře i vyšší hodnocení, ale tady byla kritéria hodně ovlivněná očekáváním :)
@pajmič (19.01.2021 08:44): Chápu, že už se o tom nechceš dohadovat. Ber tedy mé poznámky jako přátelské tipy pro své vlastní přínosné diskutování v rámci zdejších CDPR diskuzí. ;)
@Jab (19.01.2021 06:32): Jabe, ty "CDPR fanatiky" jsi si vytvořil TY ve své hlavě, já tu nikoho tímto titulem nehonoroval, takže si nech ty fantazmagorický myšlenky a pošahaný řeči od cesty, dík.

@Paul (19.01.2021 01:03): Jsi kulturně založený muž s dobrým vkusem :D CD projekt se asi zalekl toho náhlého návalu adult artu na jistých stránkách ještě dávno před tím než hra vyšla :D Nevim co je to napadlo. Možná si nějaká feministka stěžovala, ale jinak tam jsou pěkně vymodelovaný holky konkrétně Panam je úplně ♡
@pajmič (18.01.2021 23:26): Nemám. Bylo by to úplně zbytečné. V téhle diskuzi, která je tu dva a půl roku, i v diskuzích jiných. Důkazní břemeno je na tobě nadto. Ty karikatury CDPR fanatiků tu uměle vytváříš.

Kup si Cyberpunk (kdykoliv v budoucnu) a zahraj si jej bez předsudků. A přestaň tu bojovat s démony své fantazie. Pokud by tu nějaký CDPR fanatik byl, vybavil by se hned tobě i ostatním. Tak jako jeden jistý již zabanovaný u Bethesda falloutů.
Girlfriend review jako obvykle s nejlepší recenzí, fakt jsem se zasmál.

@pajmič (19.01.2021 00:49): tu V jsem nepochopil. Taky se mi v demu líbila mnohem víc, než ta defaultní kterou jí ve finálce nahradili. Když už jí měli vymodelovanou, tak fakt nechápu proč tam pak mezi presety nebyla.
No vidiš, jsem rád, že se má víra proměnila ve skutečnost :)

Ohledně tý grafiky souhlasim. Teda až na model "2018" ženský V. Na tu bych se mohl koukat pořád :D kdyby tedy byly cutcnény v neinteraktivních scénách a 3rd person mod.
@pajmič (18.01.2021 23:26): To 45min demo se od finální hry neliší nějak zásadně (a rozhodně není "Fake", jak to nazval Schreier - bylo hráno realtime v enginu s ingame assetama).
Ve finálce oproti němu:

- není vozíčkář NPC
- Jackie nezvedá auto pro krytí
- cutscény jsou jen first person
- nelze mít nějakej one night stand u sebe doma
- billboardy nejsou customized pro V

Tohle jsou všechno relativně malichernosti. Jediná zásadnější věc z dema, co se do hry nedostala, je ten wallrunning. U toho je očividný, že to měli naskriptovaný na ten jeden moment v demu, ale když přišel čas to naimplementovat do celýho města, tak se rozhodli tím manpower netrávit.

Na druhou stranu, finální hra má o dost lepší grafiku než to demo, prakticky ve všech aspektech.

Problém toho dema byl Borysovo overblown komentář, kde sliboval nereálný věci.
@AlieN (19.01.2021 00:10): Kdo ví. Witcher 3 měl opravdu hodně podobný průběh vývoje, marketingu a launche, ale nakonec z toho vzešel kvalitní titul, který to vytáhl na špičku roku 2015 - kritikou i prodejema. Nevybavuju si osobně, že by kolem hry byla nějaká větší kontroverze a až na ten vizuální downgrade tam snad nechybělo nic podstatného z toho, co slíbili.

CB77 je vlastně totéž co s W3, jen 10x horší. Nejblbější na to je, že lidi neměli důvod jim nevěřit. Přiznám se, že sem trailery a PR moc nesledoval, ale absence jakéhokoliv kloudnějšího gameplaye mezi tím demem z 2018 a cca týden před vydáním bylo vypovýdající. Na druhou stranu mám ted dobrý důvod si konečně Witchera 3 zahrát znovu i s expanzema než se mi CB77 dostane do pařátů, bude to dobrá příprava na porovnání.
"Ted už jim stejná věc do budoucna jen těžko projde."

Ještě před hodinou bych řekl že určitě... ale pak jsem narazil na článek který u vydání Witcher 3 kritizoval velmi podobné věci, a podle toho jak popisuje tehdejší situaci mi připadá že to tehdy bylo skoro stejné jako teď - včetně podobně přehnaně negativní reakce části hráčů ignorujících skutečné úspěchy hry.

What can we learn from The Witcher 3 "downgrade" fiasco?
"changes made to The Witcher 3 since its 2013 reveal do make it seem as if the studio fell short of meeting its original vision, and the rather narrow scope of the trailer vs final game comparisons actually serve to eclipse the scale of the game's actual achievements."
"mistake was showcasing its vision for the game before it was actually functioning - the studio simply didn't know if what it was showing was even possible"
"It seems that miscommunication isn't just an issue between studio and fans, but also between internal CDPR departments and the firm's marketeers"

Faily Cyberpunku jsou masivnější oproti ještě přehnanějším slibům, ale v zásadě podobného ražení, a marketing jeli tehdy podobným stylem. Tak možná se historie zopakuje i potřetí, za pět nebo třeba sedm let se na tohle všechno zapomene, opravený a rozšířený Cyberpunk bude už jen chválený jako další fantastické RPG od nich, a na další hru CDP bude zase hypetrain galaktických rozměrů. A nebo možná taky ne.
@Jab (18.01.2021 22:19): Tě dneska přepadly chutě "Kamitét Gasudárstvěnoj Bězapásnosti" ne? :D Si zaskroluj dolu do diskuze, jestli máš čas a trpělivost.

@Rapier (18.01.2021 21:51): A já věřim, že to demo/protopyp bylo hratelný, ale byla to tehdy jediná věc, kterou měli. Tedy "hratelná" a silně nakriptovaná a naučená. Koneckonců ta pasáž v demu, je i v plný verzi jen osekaná a silně neobroušená. Si umim přestavit, že by tak hra vypadala, kdyby byla celá lineární, leč nebyla. Ukously si moc velký sousto.

No, a ten, kdo věřil, že tahkle hra bude vypadat, víc jak dva roky před vydánim je naivka, která není na podobný PR bulšit zvyklá. Nebo prostě jen slepě věřili. Vždyt CD projekt udělal Witchera 3, tudíž tohle musí být stejně kvalitní. Ale hele - 8 mega předobědnávek+ 4mega brzo po vydání. Fungovalo to. Ted už jim stejná věc do budoucna jen těžko projde.
@MrBlack (18.01.2021 19:10): Věřilo tomu miliony lidí a i pár zdejších uživatelů. Mě to smrdělo už od začátku a nakonec se to potvrdilo. V mnoha případech ten vývoj a mind set při něm připomínal Bioware u Andromedy a Anthem.
@Gordon (18.01.2021 17:17): Počkat, on fakt někdo skutečně věřil tomu, že je to gameplay? Ten první trailer? :DDD A to jsem si myslel, že já jsem naivní, ale v té době jsem měl asi nějakou super prozíravou schopnost, kterou jsem podědil od pravidelného vyjebávání mě do zadku od Ubisoftu jejich velkohubými prohlášeními a fake trailery a vlastně fakemem uplně všeho! :D
Takže když běžel první trailer, jsem si říkal "NIIIICEEEE MARKETING BITCHES!" YOU HAVE ALL MY ATTENTION! BUT PRE-ORDER? ARE YOU MAD?!
@Jab (18.01.2021 16:55): Narozdíl od "fanatických CDPR zastánců zde na DH" Bigfoot nemluví a nepíše na diskuzních forech, i tak mám pocit, že by jeho příspěvky byly konstruktivnější :D

@Naginata (18.01.2021 17:03): Řekl bych že Anthem a F76 jsou v zásadě horší hry, já věřim, že CB77 má aspekty, který jsou nepochybně lepší než u výše zmíněných, ale co do reputace Bioware a Bethesda padali pozvolna, ale CD projekt padnul na držku během pár týdnů, to ne na tom to ujetý.
@Naginata (18.01.2021 17:03): To si právě nejsem jistý, jestli lze "špatnost" hry měřit podle míry očekávání. Tucty her jsem si skvěle užil, a zpětně zjistil, že mnoho lidí je považuje za blepty, protože měli velké očekávání. Velké oči holé neštěstí. Cyberpunk 2077 bude jednou ve stejné pozici.
Od takového Falloutu 76 nebo Anthem většina lidí moc nečekala, takže tohle je rozhodně větší fail.
@Paul (18.01.2021 16:23): No jo, promin, uvědomil jsem si svou chybu až v momentě, kdy jsi mě na to upozornil ty, nechtěl jsem jmenovat konkrétně jeho. MikeKingovi se taky omlouvám. Ale za zbytkem si jinak stojím! :D
@pajmič (18.01.2021 16:14): MikeKing napíše, že "Cyberpunk má mnohem větší nedostatky, které si kritiku zaslouží mnohem víc", a ty mu na to napíšeš že "CB2077 má výhodu v tom, že má po ruce lidi jako ty, co ty chyby nechtěji vidět a hází špínu na ty, co "jen" kritizuji."

Zajímavá, kvalitní a podnětná diskuze :)
@MikeKing (18.01.2021 15:54): Hele, inteligentní osobo. Věci, které člověk vnímá za základě vizuálního podmětu (jako třeba mentálně zaostalá NPC/AI a fízlové a bugy) si nemusím domýšlet.

Problém to je zásadní, udělat příšernej open world ve hře, kterou cdpr PROSAZOVAL JAKO OPEN WORLD(!). Sráží to atmosféru, uvěřitelnost pěkně postaveného světa. je jako kdyby si udělal logickou hru s dementníma logeskýma hádankama. Je to komický, stejně tak obšousti z druhého břehu, co dělají z komára velblouda.
Takovej Mass Effect Andromeda, na ni si taky internet pošmák jen proto, že blbý xichty, faciálky, divný bugy pár cringe dialogů, ale že ta hra měla nejhlubší RPG mechanismy a combat ze série nějak v té plejádě "my face is tired" memů zapadlo. Andromeda si zaloužila kritiku, kterou měla, leč si zasloužila i praise za to, co dělala dobře. To CB2077 má výhodu v tom, že má po ruce lidi jako ty, co ty chyby nechtěji vidět a hází špínu na ty, co "jen" kritizuji.
@MikeKing (18.01.2021 15:54): To by mě zase zajímalo, kde jsi přišel na to, že NPC mají být "HLAVNÍ" problém hry. Je to jeden z problémů hry a ne malej, pokud hra chce být immersive. Nemusí mít každej nahraných 1000 replik a animací zohledňující tvoje chování, ale to, že se auto neumí vyhnout překážce, která přečuhuje třeba jen o centimetr z chodníku je smutný v open world hře.

Zásadní problém hry je, že je očividně osekaná na kost, že autoři nesplnili, co slíbili a že cíleně podvedli konzolisty kvůli zisku.