Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hra za NOD je "utrpení". :) Dokončena 7 mise z 15? Ovšem za 47 min a 7x load. :) Posledních cca 20-25 min to bylo poletování s ORCA aby se člověk vyhnul lodičce a jednomu rakeťákovi. Bylo to přesně jak ve hře na kočku a myš.

Zlatá Dune 2000, tam bylo zajímavé hrát za všechny rody, tady budu rád až to dohraji a budu to mít za sebou.
@Malignus (28.03.2021 19:40): Záleží od toho, ktoré. Mne z toho čoho som hral prišli naozaj blbé v podstate len tie interiérové a jedna námorná. Niektoré neboli až tak extra zábavné, ale našťastie boli pomerne jednoducho vyhrateľné. Vlastne skoro všetky misie z toho, čo som hral mi prišli zatiaľ pomerne jednoducho vyhrateľné (hrám na normal).
@Rapier (28.03.2021 18:01): Tá AI je v C&C a Red Alert úplne rovnaká. Prešiel som v RA celú kampaň za sovietov (14 misii), 12/14 za spojencov a tri misie za GDI a absolútne nebol s prechádzaním pechoty žiaden problém. Buď zle mikruješ alebo posielaš tanky tam, kde nepriateľská pechota stojí a nie tam, kde ide. Ono absolútne nie je problém v tom, keď niekomu niečo nejde až tak dobre ako niekomu druhému. Len by bolo fajn z toho neobviňovať hru, hoci samozrejme aj C&C má svoje momenty - napr. retardované harvestery.
@Malignus (28.03.2021 18:28): chcete mě s @Tulareanus: snížit sebevědomí jo? :) To říká ten co se nechce ztrapnit hrou v MP a pak tam skoro každého porazí. Nezbývá než dodat: kdo umí ten umí, kdo neumí ten čumí!

Hele mě je úplně jasné že když znáš mapu, víš kde co je, víš jak na to, a máš nahráno tuny RTS, atd. tak je to hračka. Pokud dohraji první C&C bude to teprve má druhá dokončená RTS v herním životě. Ta první byla Dune 2000 a tu úplně první Dune 2 jsem kdysi dávno dohrál jen za Atreidy.

V devadesátkách jsem hrával skoro každou RTS ale nedokončil žádnou. :)
@Tulareanus (28.03.2021 17:52): Tak určitě, to bude tím! :) Nevím jak RA1 ale v C&C s přejížděním pěchoty problémy jsou.

Mám vysledováno, a pokud je libo natočím video tanečky kde to půjde krásně vidět! AI je zcela neomylná v přejíždění ale zkus to ty s jedním tankem a uvidíš jak AI dokáže bleskurychle hýbat pěchotou. Oni totiž ty tanky mají zpoždění a nereagují ihned na změnu pohybu na rozdíl od AI pěchoty.
Nejlépe se pěchota AI protivníka přejíždí tak že oni jdou po něčem konkrétním a v ten moment je lízneš nejlépe z boku tanky, AFV, apod. Pokud ale na ně jde vysloveně cíleně tak jak kdy a jak kde. Úspěšnost je dost nízká.

Mimochodem a to je další problém, nejspíš obecný rys pro Westwood RTS, všiml jsem si že když hraješ za GDI granátnici nebo střední tanky nevydrží nikdy tak dlouho jako když za ty samé jednotky hraje AI. Tohle už jsem dávno vypozoroval při hraní Dune 2000 za všechny rody. To nebude náhoda. AI si tím kompenzuje souboj s lidským hráčem.

Ono vůbec v RTS je štěstí velmi vrtkavé. NOD 5A jsem vyhrál tak jednoduše, že jsem tomu ani sám stěží uvěřil. A-10 si ani nestihli pořádně střihnout nálety, možná tak jeden. Prostě jsem toho hodně vyrobil (2 rafinérie) a poslal to na první dobrou tam a protivníka převálcoval. Jenže jsem si zapomněl po videu v na začátku mise 6 udělat save, takže opáčko mise 5. Napodruhé už jsem nebyl schopen takový úspěch zopakovat, a přitom jsem na to šel úplně stejně. A-10 mi bombili a bombili jednotky rozmístěné před SAMs a trvalo mě mnohém déle tutéž misi znovu dokončit.
@Malignus (28.03.2021 17:41): nejsem masochista, hraji celou dobu na Normal. Už na Normal je většina misí solidní výzva.

@Garret (28.03.2021 17:37): tak ono to dáš ale musíš na to jít taktikou, že držíš většinu vzadu a děláš průzkumným vozítky návnadu, zrovna ta 6 C mise za NOD je ale ujetá.
Když zaváháš asi 5 sec na začátku bez pohybu (nevtipkuji !) tak přijde GDI střední tank a 2-3 granátnici co okamžitě udělají paseku v Tvé limitované pěchotě (a přijít o ní nechceš) a hlavně AI okamžitě jde po motorkách s raketomety, protože ty nic nevydrží. Takže prvních pár sekund máš na to abys bez prodlení přeskupil sestavu, dopředu dal 3x light tank a raketové motorky až za. Jinak o ně v mžiku přijdeš.

Mimochodem by design je skoro nemožné přejet enemy pěchotu, normálně AI Ti ji převálcuje i kdybys klikal rychleji než pánbůh ale zkus to Ty a uvidíš že to je téměř nemožné. AI se okamžitě stáhne tak abys ji nepřejel.

Když přežiješ úvod pak už děláš jen návnadu a vše taháš za sebou do pasti. Nikde nesmíš hr, jinak končíš. GDI granátnici a střední tanky něco vydrží.
@Rapier (28.03.2021 17:32): Ja som momentálne na začiatku predposlednej misie za spojencov v Red Alert a teda tie misie s obmedzeným počtom jednotiek odohrávajúce sa v interiéroch sú asi to najhoršie na celej hre. :) Ono chápem, že autori chceli, aby tam bola dosť veľká zmena v hrateľnosti, ale to pidimikrovanie je nielen nezábavné, ale ono to aj strašne dlho trvá. V porovnaní s "bezákladňovými" misiami z dvojky, ktoré boli mnohokrát extrazábavné (napr. za Yuriho telepata zlikvidovať na americkej základni prezidenta, sú tie v jednotke v podstate len otravné.

Uvidím, či tie v Tiberian Dawn budú na tom podobne, ale ešte som sa nerozhodol, či sa po dohraní RA kampane pustím do tých datadiskových alebo si pre zmenu dám ten C&C. Jednu vec treba tomu remasteru uznať, je to fakt nabité obsahom a ten pomer cena/výkon je tam obrovský. Obzvlášť, keď som si hru stihol vypýtať na vianoce v zľave. :)

@Garret (28.03.2021 17:37): Neviem ako v Tiberian Dawn, ale v prvom RA je väčšina tých filmíkov oproti dvojke alebo trojke scenáristicky fakt slabých a sú to len briefingy. V podstate to primárne zachraňuje over the top Stalin za sovietov, čo sa týka zábavnosti.
Šestá mise za NOD dokončena. Varianta A nemožné, varianta B obtížné až nemožné, varianta C obtížné ale možné.

Tedy nic proti misím kde má člověk omezený počet jednotek a s těmi se má dostat "tajně" do GDI základy a tam ukořistit atomový detonátor či co ale jako sorry, a to je jasný design fail, abych musel projet základnou na druhý konec a pak ještě dál aby tam přiletěl ten NOD transportní vrtulník.
To jako nemohli říct jasně kde se máme setkat s transportem? To se jako nešlo s nákladem vrátit zpět, na již vyčištěné území kde je klid a jednoduše si tam zavolat vrtulník? Očividně nešlo.

A co mě dokáže úplně vytočit jak si člověk neuhlídá na piko sekundu vlastní jednotky a ty idi... nenapadane nic lepšího než začít střílet po enemy harvester. :( Load...
@Tulareanus (26.03.2021 19:40): dohraji kampaň za NOD, ačkoliv je tak úplně nemusím a napíšu komentář k prvnímu C&C. Datadisky možná později. RA1 beru jako plně samostatnou hru, budu hrát někdy v budoucnu.

I když zrovna RA1 jsem v 98 rozehrál takže bych jej mohl po těch 23 letech pauzy dokončit. Zasloužil by si samostatný komentář. Je zajímavé že hrát za SSSR mě vadí méně, než hrát za teroristy z NOD, ačkoliv NOD vlastně jsou rusové, a všechny ty teroristické organizace co jsme jako sovětské ČSSR podporovali, jak vyšití!
To bude tím papá Stalinem, srpem a kladivem, Varšavskou smlouvou a nejspíš asi tím, že by nás sověti v 3 světové zkrátka použili jako kanónenfutr. :)

Jestli budu dohrát všechny ty hry z minulosti co mám na seznamu tak to nestihnu ani do důchodu. :)

Když se vrátím k tomu NOD, tak zasazení do rozvojové Afriky více méně odpovídá. Už už jsem se bál že budu bojovat opět na evropském válčišti.
@Rapier (26.03.2021 14:49): No a potom ťa ešte čakajú datadiskové kampane a následne Red Alert. Máš čo robiť. Ja snáď v najbližších pár dňoch dohrám Allied kampaň v RA, aby som mohol ísť na datadisky.

@mazar1234 (26.03.2021 16:11): Tak je to možno kvôli multiplayer balansu. Aj v Red Alerte sovieti majú granátnikov a nemajú rakeťákov, ale v mp ich majú, lebo inak by nemali vôbec žiadnu lacnú odpoveď na letecké jednotky.
@mazar1234 (26.03.2021 14:57): je mi to jasné. Ze skirmishe vím že NOD má paradoxně velmi silné heli (i proti budovám, celkově každá heli nese více nábojů než ORCA střel) a pešáky z plamenomety co vyřeší spousty problémů.
News, Live: GDI Forces oznamují že po úporné bitvě trvající 3:17 min naše spojenecké síly zničili u Bělehradu chrám NODu a dokonce přežili i výbuchy dvou atomových bomb které Kane nechal odpálit na naši základnu (!).

Podle statistiky Steamu achivement The Eagle has Landed (final GDI mission) odemknulo jen 14,4% hráčů. Já hrál na normal obtížnost.

Kdybych měl hru hodnotit po kompletně dohrané Dune 2000, tak ta mě přišla tematicky zajímavější díky silné knižní předloze a filmům ale také značně těžší. Celkově bych řekl, že mě Dune 2000 bavila více ale určitě si C&C v budoucnu, až dohraji AoE I/II Definitive Edition a dokončím tak započatou práci z devadesátek, rád zopakuji.

Každopádně mě nyní čeká hra za ty teroristy z NOD, tedy oni by asi řekli za občany co bojují za svá práva. :)
@Rapier (25.03.2021 20:09): No ja som myslel v rámci jedného sedenia, že spustíš misiu a po dohraní si otvoríš steam overlay (shift + tab) a máš tam napísané, koľko si hru hral a približný časový údaj si zapamätáš pred hraním ďalšej, aby si mal po nej odhad, koľko si v nej strávil. Ja občas niektoré hry takto hrávam, aby som vedel koľko som reálne (pre zaujímavosť) strávil určitými misiami, planétami, oblasťami a podobne.
@Tulareanus (25.03.2021 16:58): ještě ne ale už jsem využil několikrát H a X ale stejně při X mě AI přejelo postupně všechny pěšáky. S přejížděním AI pěkně podvádí. Steam mě ukazuje čas ale bohužel i včetně času stráveného ve Skirmishi, měl jsem tam myslím okolo (?) 19 hod když jsem začal s SP kampaní, momentálně mě steam ukazuje 45,3 hodin tak takže cca 26 hod jsem strávil ve 12 dokončených (+ 13 jsem včera rozehrál a samozřejmě už 5x load) SP misích za GDI. Jestli je to hodně nebo málo nevím. :)

Každopádně na ty zkratky se dnes večer podívám.
@Rapier (25.03.2021 08:56): No ja som to myslel polovtipom. Ale keď už tak mi ide o to, že ten loadnutý čas v podstate nie je reálny, lebo samotnou misiou si strávil viac času, čo ti samozrejme ukáže napr. steam. Tie klávesové skratky už btw používaš?
@Tulareanus (25.03.2021 01:20): tak jasné ale to lze těžko vyjádřit protože než ti dojde že tu první transportní heli vždy sestřelí SAMs a Ty se mezitím několik pokusů marně snažíš bleskurychle vyřadit SAMs okolo obležené pevnosti.....občas dáš load když přijdeš o naprosto klíčový raketomet, apod... někdo musíš začít, pokud neukládáš, rovnou celou misi znovu. :) Jak říká @Garret: by design feature. :)
Tak jsem tu GDI 11A misi nakonec dal. Agent Delphi za 1:43 min a min 10x load zachráněn. :) A teď je ta mise snad ještě hroší GDI 12A. K čemu mě je že přiletí transportní heli pro doktora když si SAMs okolo sejmou a já nemám ani šanci je zničit. Žádný harvester.
@Rapier (23.03.2021 16:21): fuha, tak minimalne bez H na vycentrovanie na construction yard a hlavne hromadneho riadenia oddielov by sa mi toto asi vobec nechcelo hrat.
Pre mna je zaklad v akejkolvek hre vyuzivat vsetky (uzitocne) nastroje, ktore mi hra da k dispozicii, o to viac, ze s tym s najvacsou pravdepodobnostou pocita aj dizajn.
@mazar1234 (23.03.2021 16:48): jo přesně ta, to je mise pro opravdové masochisty. Základnu na tom místě co zmiňuješ jsem už jsem postavil min. 5x, už měl i ORCA (1ks) ale prostě ten NOD AI haj.. na mě posílá kontinuálně takové vlny, že jsem v prde.. kdyby jen ty posrané NOD plametometčíky, ale on tam nažene tanky a plamenometné tanky. Zabít designera téhle mise..
@Garret (23.03.2021 12:33): Misii je 14 alebo 15 podla toho ci znicis spravnu budovu v misii s Commandom, ak znicis nespravnu budovu tak misiu sice na pohlad ukoncis ale potom nasleduje misia navyse, ktora je vynechana ak znicis spravnu budovu.


@Rapier (23.03.2021 16:16): Agent Delphi misia? Jo zaciatok je dost tuhy, treba to rushnut severovychodne a tam zalozit base, rychlo vyrobit nejaku infanteriu a co najskor sa dostat aspon k 1-2 medium tankom.
@Tulareanus (23.03.2021 16:12): aha díky za tip! To jsem vůbec netušil že jde.

Každopádně ne 10 mise za GDI ale 11 A je peklo. Začnete s 8 granátníky a MCV na pláži a hned po Vás střílí 2 dělové věže, třetí je v pozadí, a aby toho nebylo málo tak ihned přijde lehký NOD tank. 2 x load zatím zcela bez šance ustát vůbec první útok po rozložení základny.

Začínám mít špatný pocit že to je mise kterou mistr @Garret: zmiňoval. Kdo ji dá je borec.
@H34D (23.03.2021 09:33): BTW nejsem úplný RTS nováček. Respektive jsem v multiplayeru. Dokážu si představit že ta 10 mise za GDI jde velmi snadno prohrát. Stačí malá chyba, nepozornost a AI Tě převálcuje. Včera jsem na skok skočil do 11 mise v Řecku, udělal jsem chybu na začátku a protivník mě zmasakroval oba harvestery během okamžiku! Takže load.

Mě osobně přišla mnohem těžší ta Bratislavská. Klidně pošlu uložené pozice.
To jsou úplně životní příběhy! :) Takže ta mise bez loadu asi nebude takový challenge, když to Rapier zvládnul, nebo to byla řeč o jiné misi? Já jsem si hru koupil, celou kampaň se mi hrát nechce, na to není čas, ale kdybyste měli nějaký zajímavý save, můžete mi ho poslat a mohl bych si to zahrát na streamu. Ale teda o jednotkách z C&C už si skoro nic nepamatuju, tak aby nebyla ostuda. :)
@Tulareanus (23.03.2021 02:21): však jsem tu misi málem několikrát prohrál! Moc nechybělo a přišel jsem o všechny harvestery (sic!). Jakmile mě došlo Tiberium na horní mapě tak jsem harvestery přesměroval na spodní levou část mapy, jenže když dotěžili i tam, tak mě začali jezdil blízko NOD základny a tam byly dělové věže + obelisk a všude SAMs. Stačí chvilka nepozornosti kdy se sousředíš na stavbu pozemmí armády.

@Garret (23.03.2021 02:21): řekl bych že jsem měl tak trochu štěstí ale GDI střední tanky vydrží fakt hodně ačkoliv AI podvádí kde může. Když ty chceš přejet pešáky s otravnými a extrémně silnými plamenomety, tak ti promptně uhýbají do stran a prakticky to téměř nejde, ale když se rozhodne AI přejíždět tak neunikneš ani kdyby ses .....dosaď si. AI se nezastaví dokud Ti nezničí jednotky, obzvláště ty co jsi poslal útočit na harvestery!

Malý leč velmi užitečný tip: na AI harvestery je žádoucí útočit vždy vzdušnými jednotkami, takový útok 5 ORCA sice nezničí harvester okamžitě (trochu zdraví mu zbyde) ale, a to je velmi důležité, nevyvolá na rozdíl od pozemního útoku okamžitý protiútok AI!
@Garret: 10 mise za GDI pokořena na poprvé za 2 hod 48 min a to jsem musel ustát pár nepříjemných útoku, znovu asi tak 3x postavit harvestery a čekat až zespodu dojedou s tiberiem. Nakonec jsem po zničení věží a SAMs obsadil celou základnu za pomocí engineeru. Trvalo to dlouho pač došlo tiberium a málem jsem přišel i chybou stupidní AI která si to klidně nasměřuje přes základnu nepřítele i o poslední harvester.
@H34D (22.03.2021 18:51): jo hrál, v Ostravě na Náměstí SNP - Slovenského Národního Povstání - všímáš si? - Bratislavská mise za GDI! I když ona tam byla i Česká mise a informace, že máme na rozdíl od Poláků lokální milici. :) Tam tenkrát měli v kulturním domě (a pak že hry nejsou na stejném levelu jako divadlo např.) PC hernu a v ní (nostalgicky se zasním):
a) Doom (má preference)

b) Heretic - naše dračákovské fantasy křídlo hrálo ostošest

c) mraky časopisů Excalibur... a já tam slintal na obrázky z Comanche vs Hokum ale byl jsem zklamán! Žádní indiáni jen nějaké heli potvory! Ta drzost :) A snil o tom jaké by to bylo lítat na PC.

d) virtuální helmu na které jsem tenkrát lítal pár minut (teď jsem zapomněl jak se to jmenovali, scifi na povrchu, lítáš ve stíhačce či tak něco.....jo už vím Terminal Velocity) a hrál i Doom ve 3D! Ano prosím! Slyšíte dobře, trojrozměrně! V hlubokých devadesátkách! Virtuální realita s dráty - to bylo super drahé v poměru cena/výkon! Ale ten zážitek, to člověk musel zkusit alespoň 2x.

e) ultra realistický simulátor od nějakých DID, EF-2000, který jsem tam bohužel nikdy nehrál, páč mě obsluha řekla že za ty peníze na hodinu je to příšerně těžké (sic!). Už nevím co tam tenkrát měli za PC ale myslím že P90 nebo snad P100/120 dokonce? Samozřejmě od Intelu. Sociálně slabší (a na mé poměry vlastně sociálně bohatí) měli doma klony od AMD a Cirix (286/386/486 a zcela výjimečně P90) a chudí, tedy ti opravdu sociálně slabí jako my?! Ti samozřejmě neměli nic! :) Tedy až na Chobotnici z dalekého a kdysi spřáteleného SSSR. Až o mnoho let později jsem zjistil že to byla bezlicenční kopie.

No zkrátka, Ti chodili do herny a ke sociálně silnějším kamarádům kde sdíleli radosti a strasti a hltali každou minutu u PC/Amiga/C64 prosím! To byly časy. Ani mě nevadilo že si nemohu koupit novou GPU od Nvidia nebo AMD. :)

f) BINGO. Oni tam měli RTS a to prosím C&C v 320*200 a 15" CRT monitor! To bylo poprvé v životě co jsem viděl asi na vlastní pravou RTS! Tedy pokud to nebylo o chlup dříve Duna 2 u kamaráda z dračáku. A byla to láska na první pohled, mimochodem trvá dodnes! To byla bomba, takže už vím že to muselo být v roce 95! Tenkrát na náměstí SNP! Náměstí hrdinů! PC hrdinů!
@Tulareanus (21.03.2021 20:33): včera v noci jsem dokončil tu 9 A misi za GDI a chystám se na tu legendární @Garret:  10 misi! Konečně jsem se tam dopracoval. Netuším kolik misí za kampaň za GDI ale věřím že ji dříve nebo později dokončím.

Nevím zdali je RA1 jednodušší než první C&C protože oboje jsem hrál intenzivně naposledy v devadesátkách. :) Až letos jsem se k tomu vrátil.