Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Od Chorus jsem si zpočátku hodně sliboval. Souboje jsou velice podobné EVERSPACE a Galaxy on Fire 2, ale speciální magické schopnosti hlavní postavy ve stylu star wars jim přidávají na zajímavosti. Důraz na charakterizaci hlavní postavy také potěšil, takže jsem čekal i nějaký ten zajímavý příběh. Bohužel postupně hra začala ztrácet na tempu a to jak příběhově tak co se týče soubojů.

Zpočátku bojujete jen proti stíhačkám s různými schopnostmi a jakmile začnete dostávat schopnosti jako driftovat ve vesmíru nebo teleportaci, tak hra je na svém vrcholu. Bohužel pozdější souboje pro mě hodně sráží dolu mizerné boje proti velkým lodím. V zásadě jen stojí na místě mezitím co jim zničíte všechny zničitelné prvky jako střílny, motory a reaktory. Takže ani na vysokou obtížnost nepředstavují žádný problém, protože i když vás zraní, tak stačí jen přeletět na jejich spodek a počkat, než se vám dobijí štíty. Dále mise ve "spirit lodi" je asi nejnudnější část hry. V zásadě nastoupíte do pomalé lodi s kanóny, které sejmout cokoliv na co zamíříte během vteřiny.

Čím déle hra trvá tím nudnější mi přišla. Nemožnost přeskakovat rozhovory a získání naprosto OP zbraní a schopností vyústilo u mě v koloběh, kdy většinu času jen posloucháte rozhovory mezi postavami, pak následuje 20s souboj a pak zase posloucháte, což není něco co bych očekával od hry tohoto typu.

Ani vylepšování lodi mě moc nezaujalo. Většinu hry jste nuceni používat pouze jednu loď u které vylepšujete štíty a brnění bez jakékoliv vizuální změny, takže celý element vylepšování mi přišel, že byl zakomponován jen aby se neřeklo. U zbraní je to trochu lepší, protože dostanete na výběr z pár možností, ale v 90% jde jen o to že ta další zbraň má trochu lepší dmg a těch zbylých 10% je o tom jestli raději střílíte rychle slabší střely, nebo pomaleji silnější.

Celý herní svět na mě působil tak nějak mrtví, jako kdyby veškerá civilizace byla po smrti a zbytky lidí byli integrováni do svých vesmírných lodí. Kromě hlavní postavy, kterou uvidíte v pár cutscénách jsou všechny postavy zobrazeny jen svou lodí a fotkou jejich tváře. Dokonce i když vlezete do vesmírné stanice, tak se vám ukáže jen jak vaše raketka zajela do garáže, kde si jí můžete vylepšit. Téhle hře by extrémně prospěla nějaká ta vesmírná kantýna, kde by člověk alespoň trochu nabil dojmu, že v tomhle světě jsou skuteční lidé.


Ve výsledku tedy mohu pochválit snad jen audiovizuální zpracování, kdy uprostřed soubojů hra vážně stojí za to. Stíhačka se skvěle ovládá a zvuky různých zbraní a místy hláškující AI vaší lodi mi přišlo jako dobrý dodatek. Škoda že ve všech ostatních částí Chorus pokulhává.

Pro: Souboje proti nepřátelským stíhačkám a menším lodím.

Proti: Repetitivní mise, fádní dialogy bez možnost přeskočení, souboje proti větším lodím, minimální možnosti úpravy lodi

+13
  • XboxX/S 70
Chorus je vesmírná střílečka od německých vývojářů Fishlabs Entertainment z roku 2021. Hra se teď loučila s game passem na Xboxu, tak jsem se rozhodl ji vyzkoušet, jestli mě zaujme a dopadlo to tak dobře, že jsem nakonec zabral a po dohrání kampaně si zkompletoval i všechny achievementy.

Po příběhové stránce je to taková klasika, ve vesmíru řádí zlý kult, který chce ostatní dostat po svou kontrolu nebo zničit, hlavní postava pilotka Nara je odpadlík z tohoto kultu a snaží se samozřejmě celý vesmír zachránit. Prostě nic objevného. Zajímavý je vztah pilotky a její mluvící lodi Forsaken, kdy se v dialozích mezi nimi odkrývá Nařina minulost v kultu.

Vesmír je rozdělen do několika lokací, nejsou tady planety, ale většinou pásy asteroidů, kdy na větších z nich jsou stavby jako doly, chrámy, pirátské skrýše a někde uprostřed centrum, kde je hangár na vylepšování lodi. V každé oblasti je hodně sidequestů, takže dohrání při poctivějším průchodu může trvat kolem 25 hodin.

Souboje jsou arkádové, i když narazíte do stavby nebo asteroidu tak vám ubyde trochu štítu, ale jinak nic, žádný simulator se nekoná. Dogfighty s menšími loděmi v otevřeném vesmíru se ovládájí a vypadájí skvěle, u velkých křižníků většinou musíte zničit jejich štíty zvenčí i zevnitř lodě a vnitřní průlety v úzkých prostorech jsou super. Soupeřů je dost druhů, na každý se hodi jiny typ zbraně, k dispozici je kulomet, laser a rakety. Od poloviny hry do konce bohužel stále častěji dochází k soubojům i bossfightům uvnitř staveb nebo asteroidů v malých místnostech, kde neustále narážíte do stěn a nějaký dojem reality je pryč. Souboje s bossy jsou dost otravné a nezábavné.

Ale když to shrnu celkově, je hra velki zábavná, loď se dobře ovládá, zvuky zbraní a výbuchy nepřátel zní skvěle, na to že je to malá hra za poloviční cenu vypadá grafika výborně. Hrál jsem během letošních hernich konferencí v červnu a Chorus mě hodně navnadil na Starfield a SW Outlaws, kde to vypadá, ze aspoň nějakou menší část budou tvořit vesmírné souboje. Vzhledem k tomu jak málo těchto her vychází, tak můžu Chorus každému doporučit.
+11