Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Boris and the Dark Survival

10.02.2020
33
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Jedná se o prequel hororové hry Bendy and the Ink Machine z roku 2017, tentokrát v podobě izometrické akční adventury.

Tentokrát je hlavním hrdinou vlk Boris, který loví ve svém revíru opuštěného animačního studia a hledá zásoby. Není ale sám. Inkoustový démon jej pronásleduje na každém kroku a může čekat za každým rohem. Zvuk tlukoucího srdce oznamuje jeho příchod.

Boris musí najít všech 6 zásob, které jsou rozházeny po náhodně generované mapě plné tajemství a audio logů. Po jejich nalezení je odstartován útěk před démonem a hráčův úkol je dostat se bezpečně k výtahu. Musí si ale hlídat staminu a čas od času se najíst, aby doplnil energii. Ve zdích studia se občas najdou díry, ve kterých lze najít schované zprávy a další zajímavosti. Audio logy nahráli Thomas Connor, Jack Fain a Wally Franks a občas se objeví i nějaký s hudbou.


Poslední diskuzní příspěvek

@Fritol (17.11.2023 15:48): já bych se tě na to neptala. Je to tvoje věc jak na tebe ta hra působí. To že ti připadá ode mě hloupé, že hodnotím horor jako něco co se mi nelíbí a proto tomu dávám málo procent nota bene je mi doporučeno raději nehodnotit - ano mě to přijde jako že jsem šikanovaná za to, že jsem napsala komentář. Jak již píši níže, tak mám dojem, že kdyby tu bylo jen hodnocení tak žádná reakce nepřijde. A jak píšeš, jsme na komunitním webu, když mi přijde, že mě tu zbytečně plísníte za moje subjektivní hodnocení hry na základě komentáře (tedy že by takové reakce nebyli, pokud by tu ten komentář nebyl) tak mě to přijde jako, že jsem šikanovaná za to že jsem k tomu napsala komentář. A tím pádem to sem snad mohu i napsat ne?

To že se mnou nesouhlasíte s hodnocením u hry, kterou jste nehráli to nikomu zřejmě hloupé nepřijde ;o) Klidně na mě nereaguj, asi kvůli tomu brečet nebudu. Někdy je možná lepší řídit se pravidla, když nemůžeš napsat nic hezkého tak raději nepiš nic.

@M.a.t.t. (17.11.2023 15:51): mě to přišlo útočné. Proto se bráním.
O výzvě by jsme si tady toho mohli napsat fakt hodně. Ale po letošní výzvě jsem se rozhodla nebýt v týmu. Vždy mě to bavilo moc, ale po letošku mi dalo opravdu spoustu sil i jen na dohrání jak jsem z toho byla otrávená. A mimochodem já jsem taky proti tomu aby to bylo těžké za každou cenu nebo aby se pak zpětně něco měnilo, ale bohužel, na to jsem malý pán. Doufám, že se vám příští ročník podaří a bude mě to bavit. Nejen mě ale samozřejmě všechny účastníky. A držím palce, aby se ti podařil prosadit ten trend "aby to nebylo za každou cenu těžké". To by byl splněný sen. Dělat to jen pro radost, aby si účastníci rozšířili obzory, aby se dostali k něčemu novému a hledali si spíš hry stylem "hele to by vlastně nemuselo být tak špatný zkusim to" než "no sice bych si to v životě nezahrála ale holt to teda dám". Což bohužel v mém případě byla přesně takhle hra. Ale jsem soutěživá a nevzdám to u poslední hry, kterou jsem měla zahrát. Bohužel jsem v této kategorii byla nucena hrát hned dvě hry, protože Happy Game nebylo uznáno a to mě otrávilo ještě víc.

Ale jo pojďme to uzavřít tak, že já vám věřím, že jste to teda nemysleli útočně. Budou Vánoce svátky klidu a míru, proč na sebe bejt nepříjemní ještě na komunitním webu, kam máme chodit pro zábavu a ne se hašteřit ;o)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 15
Survival hry nejsou šálek mého čaje. Boris vypadá jako hra pro děti, kde je roztomilý vlk, který si běhá po baráku a sbírá kostičky. Ano, ale tak to opravdu jen vypadá. S vlčkem jsem si sice chodila po baráku a sbírala kostičky, matičky a rádia, ale všude je tma, po zemi jsou kaluže krve. Vše je v polorozpadu a HLAVNĚ mě tam neustále nahání příšera.

Pro někoho to možná není nic obtížného, protože před příšerou přece mohu utéct a schovat se ve speciální skříní, kde mi nic neudělá. Ale pro mě je to problém. Už když jsem chodila po jednotlivých místnostech byla jsem napjatá jako struna, kde na mě vyběhne ten podivný tvor. Když na mě pak skutečně vyběhl, tak bych víte čím přeštípla desítku drát a běžela jsem skoro bez rozmyslu ke schovávací skříni. Pravda je taková, že tenhle pocit jsem měla po celou herní dobu, což pro mě skutečně nebylo příjemné. Nerada se stresuji, takže můžeme děkovat vyšší moci, že jsem hraní vůbec přežila.

Nebýt letošní výzvy, tak bych podobnou hru nikdy ani nezkusila. Teď jsem ji dohrála a pokud mě k něčemu podobnému opět nedotlačí výzva, tak si určitě ani nic takového již nezahraji. Moje nízké hodnocení tak prosím berte s rezervou. Hra je velmi pěkně udělaná, ale mě nesedí žánr a nejde mi se přes to přenést.

Pro: hezká grafika, nově generované mapy
Proti: strach
+12 +13 −1
  • PC 50
Musím se přiznat, že Bendy and the Ink Machine jsem nehrál a s největší pravděpodobností ani nebudu. Na Borise jsem narazil vcelku náhodou, když byl ve slevě za nějaké to půleuro a ani zde jsem neplánoval, že ho spustím. Nakonec jsem ho vyzkoušel, ale kdyby ne, vůbec nic by se nestalo.

Z počátku jsem chvíli tápal, co je třeba dělat, protože bejvák Borise je celkem rozlehlý. Po jeho prozkoumání už jsem byl v obraze a jakmile jsem sjel výtahem dolů nebylo co řešit. Je prostě třeba posbírat šest různých věcí zahrnujících kosti, gumový zvon nebo třeba srdce. Proč těchto zásob, jak se předměty souhrnně nazývají, potřebuje Boris tolik, je mi doteď záhadou.

Aby to nebylo tak jednoduché, po chvíli se v úrovni objeví Ink Bendy, který mě po zahlédnutí nebo sebrání posledního předmětu začal pronásledovat a pokud mě dostihl, musel jsem začít znovu od začátku v nově vygenerované úrovni. Občas Ink Bendyho vystřídal The Projectionist, který mi připomněl Projector Face, a když jsem nevědomky pustil na svobodu Butcher Gang, narazil jsem někdy i na ten. Tři potvůrky najednou opravdu nebyly nic příjemného.

Hra nemá achievementy, ale i tak jsem prostě chtěl posbírat vše, co šlo. Problém je v tom, že šance na nalezení předmětu není vysoká, a asi tak od 25. dne už jsem nenacházel kousek plakátu, gramofonovou desku, svíčku, pojistku nebo klíč v každé úrovni. Nakonec jsem zkompletoval vše a jediné, co mi hra nenabídla, byl speciální level číslo 414 s Borkisem, což není nic, kvůli čemu bych v ní pokračoval.

Největším problémem Borise je stereotyp, který se dostaví už po pár úrovních. Jde totiž stále o to samé a odměny za nasbírané předměty ze skříněk v podobě nových songů, variace Arkanoidu, krátkých příběhových scén nebo hratelných postav, které jsou horší, než Boris, nejsou nijak motivační. Pokud by si tedy někdo Borise plánoval zahrát, můžu mu hned sdělit, že stačí odehrát tak deset nebo patnáct dní, a pak klidně na Steamu požádat o vrácení peněz. Nic nového hra totiž nenabídne.

Pro: Boris, Arkanoid, taneční kreace

Proti: stereotyp, žádné achievementy

+9