Blur je akční arkádová simulace, odehrávající se v prostředí devíti světových metropolí. Navštívíte tak třeba Tokio, Londýn nebo Los Angeles. Ve hře dostanete na výběr z 60 aut rozdělených do 3 skupin (silniční, off-road a muscle). Tato jsou plně licencovaná a mají kompletní destrukční model.
Do závodů nastupujete proti 19 dalším soupeřům, je proto nanejvýš vhodné velmi pečlivě volit příslušný typ vozu. Abyste byli schopni vyrovnat se protivníkům, nachází se na tratích různá vylepšení. Jsou zde vylepšení útočné povahy (naváděné střely, elektrické výboje), obranné (miny, štíty) nebo podpůrné (nitro, oprava). V jeden moment můžete mít maximálně 3, sbírají se během závodů na trati nebo si je můžete nadefinovat před každým začátkem závodu. S postupem času získáte přístup k dalším a dalším. Za body získané v závodech lze potom pořídit i nová auta.
Velkou roli při jízdě bude hrát zvolená taktika, jak použijete přístupné zbraně nebo jakým způsobem nastražíte past. Cílem jednotlivých závodů tak nebude jen první místo, ale třeba i to, jestli jste schopen dojet kolo bez dílčích vylepšení.
Hra obsahuje multiplayer (až 20 hráčů přes internet nebo maximálně 4 po lokální síti) a editor vlastních tratí.
Dohráno. Musím říct, že to předčilo mé očekávání. Verze z Myabandonware šlapala jak hodinky, rovnou se nastavila na 2160p, což vzhledem ke stáří je naprostá výjimka. Žádnej voser s rozchozením, DX11 wrapper kvůli AutoHDR taky bez problému. Jen Xbox button prompty to neumí, což je divné, protože jinak je ovladač plně kompatibilní včetně vibrací. Jinak to RX580 v tom rozlišení dávala s 2× MSAA víceméně bez zaváhání.
Defaultní obtížnost je Easy, ale to jsem vyhrával o kolo. Přešel jsem na Hard a s tou jsem to dohrál až na pár výjimek, které se fakt nedaly. Občas trochu grind bylo plnění požadavků na přístup k bossovi. Dlouhé to bylo tak akorát. Proti Split/Second mi to přišlo o něco více o skillu a méně o náhodě. Rubber banding jsem nezaznamenal, často se mi povedlo utrhnout a když pak člověk vyžírá štíty, z prvního místa ho už nic nedostane. Stejně tak soupeři uměli ujet tak, že nešli dohnat. 80 %.
Defaultní obtížnost je Easy, ale to jsem vyhrával o kolo. Přešel jsem na Hard a s tou jsem to dohrál až na pár výjimek, které se fakt nedaly. Občas trochu grind bylo plnění požadavků na přístup k bossovi. Dlouhé to bylo tak akorát. Proti Split/Second mi to přišlo o něco více o skillu a méně o náhodě. Rubber banding jsem nezaznamenal, často se mi povedlo utrhnout a když pak člověk vyžírá štíty, z prvního místa ho už nic nedostane. Stejně tak soupeři uměli ujet tak, že nešli dohnat. 80 %.
Pro: Power-upy, výběr aut, prostředí tratí, zábava
Proti: Obtížnost, grafika, příliš mnoho power-upů na trati, jízdní modely vozů