Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Blake Stone není špatná hra. Ve své době měla pár pěkných nápadů. Možnost volně se pohybovat po celé epizodě od ní dokonce převzal i legendární System Shock. Od časů Wolfa přibyl raketomet. I když, jeho efekt vypadá na tomhle enginu už dost úsměvně.

Uvidíte tady náznak postupného poškození. To nebylo ani v Doomu. Umírání nepřátel je taky docela zajímavé. Někteří to i fingují, aby vám pak zezadu zasadili fatální ránu. Ano, v téhle hře můžete umřít i na jednou ránu, pokud dobře sedne. Nepřátel je dost druhů.

Obtížnost je dost nevyvážená. Většinu hry se prochází snadno, ale pak přijde rodiště elektrických bestií s nekonečným přísunem a je hůř. Musí se to proběhnout. Takže třeba nějaká čtvrtá úroveň v první epizodě je těžší, než hlavní boss v šesté epizodě. Nápad ze spřátelenými vědci je super. Jako, že se všechno nemusí střílet. Narozdíl od Wolfa je tady konečně mapa. Takže se nebloudí. Do toho hraje pěkná hudba.

Bohužel je toho moc a je to pořád stejné. Minimálně 56 úrovní střílíte pořád ty stejné nepřátele jednou nejsilnější zbraní. Sbíráte ty samé karty a otevíráte ty samé dveře. Od čtvrté epizody jsem si mise dávkoval už jen velmi pomalu, abych si hru neznechutil. Přeci jenom je to pořád placka, která působí proti Doomovi už dost zastarale. Alespoň fungovala i na slabších šunkách.

Pro: nové nápady, mapa, animace poškození a umírání, hudba, fatální rána

Proti: moc dlouhé, po čase i větší stereotyp, nevyvážená obtížnost

+12
  • PC 40
V podstatě kopírka Wolfensteina ve sci-fi prostředí. Pár vylepšení a kroků kupředu se tu však přeci jen najde. Nejzjevnější je fakt, že ne všechno, co se hýbe, je nutně váš nepřítel. Naopak vám může hodný doktor "poradit" nebo darovat nějaké to střelivo. Zbraní je zde o jednu více, variabilita nepřátel je mnohonásobně větší, existuje zde teleport, mapa a informátor, kolik procent z aktuálního levelu jste zrovna zvládli. Samotné levely také zdaleka nejsou tak bludišťově jako ve Wolfovi a jsou navrženy určitě lépe.

Dále lékarničky jsou kromě klasických i ve formě čehosi, co poté využívá například Half-Life, tedy zásobičů na zdech s omezenou kapacitou. Také můžete libovolně cestovat mezi již ukončenými levely v rámci jedné z celkových šesti misí a dojít si třeba pro zapomenuté střelivo.

Jinak se však hra od Wolfensteina v ničem neliší. Prostě na něm parazituje a vzhledem k tomu, že je o rok a půl mladší, je výsledek smutný (zvlášť, když pár dnů poté vyšel Dům)

Bohužel stereotypnost celé hry je obrovská. Zejména díky velmi malému počtu textur (srovnatelným s Wolfensteinem 3D) a díky tomu, že levely jsou poměrně značně dlouhé (pokud se tedy snažíte nacházet tajné chodby jako já, které většinou zabírají půlku prostoru). Těch 66 levelů je prostě hrozně moc. Stačilo by klidně 30. Takhle už jsem měl hry ke konci skutečně dost, a to nejen kvůli tomu, že jinak vcelku zdařilá hudba Bobbyho Prince se do zblbnutí opakovala.
+10
  • PC 70
Další hra na enginu Wolfa 3d. Dobrý nápad s volným cestováním mezi levely v rámci epizody. Levely jsou dobře navržené, ale prostředí je časem trochu stereotipní. Celkově byla hra příjemně hratelná a dobře odsýpala.
+10 +11 −1