@Rapier (30.01.2024 13:43): Tak dá, záleží na štěstí a ceně. Mně jich rukama už několik prošlo. Častější a levnější byvaji přes nějaké japonské obchody kde to není tak raritní. Jinak úprava pro chod emulatorů a ps1-3 knihovny jakoby ze zálohy je možná skoro u všech druhů ps3. Problematické jsou jen některé super slim a Fat modely ale většinou to jde. I když nutno říct že to je poměrně složitější proces.
Diskuze
@Charllize (30.01.2024 13:24): může být, ale když už máš Xbox Series konzoli proč to nevyužít, že? :)
Mám pocit, že dokonce Digital Foundry měli video kde demonstrovali 3Dfx tituly z devadesátek na XSX, skrz nějaký Glide emulátor.
Dá se vůbec sehnat 60GB PS3 verze co je takhle odemčená?
Mám pocit, že dokonce Digital Foundry měli video kde demonstrovali 3Dfx tituly z devadesátek na XSX, skrz nějaký Glide emulátor.
Dá se vůbec sehnat 60GB PS3 verze co je takhle odemčená?
@Rapier (30.01.2024 13:14): Skrz software úpravu přes flashku tohle jde i na ps3, aby tam běžela jakákoliv emulace. 60GB ps3 měla defaultně možnost linuxu, takže tím se možnosti ještě rozšiřují :)
@Isair (30.01.2024 12:48): na GOG jsem dosud koupil jen jedinou hru: Cyberpunk 2077. :)
BTW Xbox konzole od Microsoftu toho umí více, v podstatě jsi schopen hrát na ní hry z dob PS1/2 viz. https://youtu.be/xJ5aqx02QDI případně SNES a další hry skrz emulátor https://www.youtube.com/watch?v=VsGb63LMWkc + https://youtu.be/T1C2yQI9rss
BTW Xbox konzole od Microsoftu toho umí více, v podstatě jsi schopen hrát na ní hry z dob PS1/2 viz. https://youtu.be/xJ5aqx02QDI případně SNES a další hry skrz emulátor https://www.youtube.com/watch?v=VsGb63LMWkc + https://youtu.be/T1C2yQI9rss
@Rapier (30.01.2024 08:00): Steam verze Quaka 1 je shit, staré hry na Steamu nebrat, na GoGu samozřejmě hudba funguje též ihned, to samé asi platí i o ostatních jmenovaných, které jak ty říkáš "potřebují ruční zásah"... což jsem při Steamu párkrát taky potřeboval u GoGu nikoliv... z hlavy třebas Nosferatu: The Wrath of Malachi či Robin Hood: The Legend of Sherwood či Septerra Core: Legacy of the Creator , všechno hry, které na GoGu fungují lépe (u Robina Hooda blbne tuším font a musel jsem paradoxně zkopírovat nějaký soubor z GoG verze, který na netu někde visí, u Septerry Core to přeskakuje některé dialogy, což se děje i v originálu na nových systémech, ale GoG to opravil, Nosferatu byl vůbec nějak rozbitý a tuším že mi ani klasicky z knihovny nešel spustit a musel jsem jej spouštět nějak zvlášť ze Steam složky a ještě upravovat nějaké parametry či config soubor). Staré hry fakt jedině na GOGu. Pokud se nejedná vyloženě o nějaké remastery či upravované edice (například od Nightdive studios), pak je to asi jedno.
Ale ani jsem nevěděl že je SIlent HIll i na Xbox nebo mi to přinejmenším vypadlo, zajímavé... :).
Ale ani jsem nevěděl že je SIlent HIll i na Xbox nebo mi to přinejmenším vypadlo, zajímavé... :).
@RNDr. Gunár Pavel (30.01.2024 08:36): Ano to je otravná funkce. Kdyžtak se to vypíná někde v menu ps5 :) Ovšem já ji mám zaplou jelikož ve většině případu když zapinam TV tak chci hrát nebo se podívat na store na slevy atd, tak to je pohodlnější :)
@Charllize (29.01.2024 22:00): Chápu, že se už nechceš s ničím ani trochu patlat, jen musím najít, kde se vypíná nastavení, že s dálkovým ovládáním Asus "TV" monitoru zapnu i PS5, neskutečně protivné. :D
@Rapier (30.01.2024 08:00): Mám ho permanentně zapojený do "televize", protože jako handheld je to moc těžký do rukou a ventilátory příliš funí. Nejvíc mi vyhovuje PS Vita, pasivně chlazená, ideální rozměry, hry s podporou trofejí a prýže i kvalitnější display než má Switch Lite. Ano, na RTS SteamDeck fakt není. Takové AoE IV si zahraji až někdy s novým desktopem, ale pro tahovky podporující gamepad je to super.
@Rapier (30.01.2024 08:00): Mám ho permanentně zapojený do "televize", protože jako handheld je to moc těžký do rukou a ventilátory příliš funí. Nejvíc mi vyhovuje PS Vita, pasivně chlazená, ideální rozměry, hry s podporou trofejí a prýže i kvalitnější display než má Switch Lite. Ano, na RTS SteamDeck fakt není. Takové AoE IV si zahraji až někdy s novým desktopem, ale pro tahovky podporující gamepad je to super.
@Isair (29.01.2024 23:08): důvod proč zakoupit Xbox. Silent Hill 1 a 2 tam je k dispozici v rámci Charllieze oblíbené zpětné kompatibility, viz. https://www.xbox.com/cs-CZ/games/store/s ... lection/C1NL49GLS561 :)
Hrát staré hry na moderních OS přináší jistá úskalí. Třeba takový SW: Jedi Knight II: Jedi Outcast / Academy na PC vyžadují ke spuštění manuální zásah uživatele (min. Steam verze), zatímco na konzoli je spustíš a ihned hraješ. :)
A co se týče vybudování knihovny her na konzoli, tak záleží jak se k tomu člověk postaví. Mezi PC hráči panuje přesvědčení, že hry na konzoli jsou extérmně drahé. Většinu Xbox her jsem koupil v akcí mezi 60 až 500 Kč. Čím starší, tím levnější. S ovladačem v ruce si tak pohodlně zahraji s gauče na TV: Doom, Doom2, Doom64, Duke Nukem 3D, Quake 1,2, Max Payne 1,2, Wolfenstein 3D, a třeba u toho Quake na rozdíl od Steam verze mám hudbu ihned k dispozici. Není nutné to někde stahovat a doinstalovávat. A jako bonus oblíbené COD starší díly jsou tam obvykle za výrazně nižší ceny než na Steamu.
@Charllize (29.01.2024 19:38): jasně chápu, jsi fanoušek JRPG. U nás teď PS5 frčí, od té doby co na ní běží Genshin Impact je to nejvítiženější HW v pokojíčku. Do toho si k tomu občas sednu já a dám si na střídačku: Driveclub, GT Sport nebo GT 7. Kdyby byli v Sony co proto, tak tam taky mohl běžet GT 6! Když může bežet TLOU od PS3, přes PS4 až po PS5 tak by to snad zvládli.
@RNDr. Gunár Pavel (29.01.2024 21:58): SteamDeck je fajn hračka ale třeba na hraní RTS strategií bez připojené extérní obrazovky a myši to není, případně na hraní starých leteckých simulátorů. :) Ale je fakt, že celá řada dalších žánrů může být pro SteamDeck super.
@Pluto (29.01.2024 23:32): prý noname střílečka, to je jen omezený pohled PC hráče. Black je jedna z nejlepších 3D stříleček na konzoli! I když Garret by asi nesouhlasil. :)
Hrát staré hry na moderních OS přináší jistá úskalí. Třeba takový SW: Jedi Knight II: Jedi Outcast / Academy na PC vyžadují ke spuštění manuální zásah uživatele (min. Steam verze), zatímco na konzoli je spustíš a ihned hraješ. :)
A co se týče vybudování knihovny her na konzoli, tak záleží jak se k tomu člověk postaví. Mezi PC hráči panuje přesvědčení, že hry na konzoli jsou extérmně drahé. Většinu Xbox her jsem koupil v akcí mezi 60 až 500 Kč. Čím starší, tím levnější. S ovladačem v ruce si tak pohodlně zahraji s gauče na TV: Doom, Doom2, Doom64, Duke Nukem 3D, Quake 1,2, Max Payne 1,2, Wolfenstein 3D, a třeba u toho Quake na rozdíl od Steam verze mám hudbu ihned k dispozici. Není nutné to někde stahovat a doinstalovávat. A jako bonus oblíbené COD starší díly jsou tam obvykle za výrazně nižší ceny než na Steamu.
@Charllize (29.01.2024 19:38): jasně chápu, jsi fanoušek JRPG. U nás teď PS5 frčí, od té doby co na ní běží Genshin Impact je to nejvítiženější HW v pokojíčku. Do toho si k tomu občas sednu já a dám si na střídačku: Driveclub, GT Sport nebo GT 7. Kdyby byli v Sony co proto, tak tam taky mohl běžet GT 6! Když může bežet TLOU od PS3, přes PS4 až po PS5 tak by to snad zvládli.
@RNDr. Gunár Pavel (29.01.2024 21:58): SteamDeck je fajn hračka ale třeba na hraní RTS strategií bez připojené extérní obrazovky a myši to není, případně na hraní starých leteckých simulátorů. :) Ale je fakt, že celá řada dalších žánrů může být pro SteamDeck super.
@Pluto (29.01.2024 23:32): prý noname střílečka, to je jen omezený pohled PC hráče. Black je jedna z nejlepších 3D stříleček na konzoli! I když Garret by asi nesouhlasil. :)
Normálně bych si diskuze u pro mě "noname" střílečce na konzole ani nevšiml, ale zaujalo mě, že se v přehledu diskuzí objevuje nějak často. Tak jsem se sem kouknul a s chutí si početl, ta poslední debata se vám skutečně podařila. Díky i za rozšíření obzorů.
@Charllize (29.01.2024 23:06): Jako jo možná by pro mě byla lepší volba to PS 3 než PS 5 :D. Úplně nejideálnější by bylo, kdyby ty starší hry vyšly na PC v nějakých HD verzích... sakra, jak já bych bral původní Resident Evily či Silent hill edice na Steamu. Nebo třebas Tekken 3. Sakra to bych si dal líbit :).
@Isair (29.01.2024 22:55): Sežeň si 60GB verzi ps3 a máš komplet ps1,2,3 knihovnu dostupnou. I když ona emulace to z větší části zastane taky a v lepší kvalitě a zas takový oser to není. Ja jen kdybys toužil po tom originálním zážitku :)
@Charllize (29.01.2024 22:42): Jako mě taky vesměs asi u toho PSka nejvíc mrzí ty staré hry, kdyby tam byla kompatibilita všech starších PSek, tak bych si to asi klidně jako druhotný HW pořídil, protože mám dost i starších PS 1, PS 2 kousků, které bych si chtěl zahrát, dost PS 1 kousků bych si mohl i půjčit/koupit/whatever od bratrance, který už nehraje (ono by to šlo emluovat na PC, ale do toho se mi moc zatím nechce, tam to nevypadá, že to bude tak jednoduché jako s Amigou, Sega, Arcade, ale nezkoušel jsem), ale takhle mi je to fakt k ničemu, tohle je asi největší fail PSka, jinak by to za mě byla fakt ok platforma, ale vzhledem k tomu, že jsem hráč převážně starších kousků, které občas proložím nějakou novinkou, tak je mi to celkem k ničemu.
Docela mě až překvapuje, jak málo lidem to vadí, resp. že to konzolisti neřeší více, mě by nehorázně sralo, kdybych měl nakoupeno desítky her třebas na PS 2, 3 etc., pořídil si nové PS 5 a nemohl si je znovu zahrát, to se ti na PC stane fakt málokdy, sice jsou některé kousky problematičtější ke zprovoznění, ale ve většině případů to jde... nemluvě o GoGu, který se tím vyloženě zabývá, třebaže bys ty hry musel koupit znovu (což v nějaké slevě není vůbec téma + digitální distribuce, takže žádné zbytečné rvaní CD/DVD do mechaniky).
Docela mě až překvapuje, jak málo lidem to vadí, resp. že to konzolisti neřeší více, mě by nehorázně sralo, kdybych měl nakoupeno desítky her třebas na PS 2, 3 etc., pořídil si nové PS 5 a nemohl si je znovu zahrát, to se ti na PC stane fakt málokdy, sice jsou některé kousky problematičtější ke zprovoznění, ale ve většině případů to jde... nemluvě o GoGu, který se tím vyloženě zabývá, třebaže bys ty hry musel koupit znovu (což v nějaké slevě není vůbec téma + digitální distribuce, takže žádné zbytečné rvaní CD/DVD do mechaniky).
@Isair (29.01.2024 22:33): Ja hrál na pc intenzivně mezi roky 2000-2015 a věřím že se to mohlo posunout k lepšímu ale zjišťovat to nebudu. :) Starý hry mně mrzí nejvíc, třeba Might and Magic nebo Daggerfall si na konzoli nezahraju, ale holt nemusím mít všechno a stejně jsem to všechno už hrál většinou :)
Mám PC píchlé do televize. U gauče bezdrátová klávesnice, myš a gamepad. S čím bývá největší sraní? S nastavením refresh rate, aby fungovalo VRR. Pak to člověk musí obcházet přes utilitky typu Borderless gaming. Tím se dostáváme k HDR, které začalo být použitelné až od Windows 11. No a pak tu jsou samozřejmě špeky typu prostorový zvuk, stutter u her na starších API atd. Samozřejmě Widescreen patche plus různé opravy na funkčnost gamepadu. Průměrně si myslím, že půl hodinka s každou hrou, než jede tak, jak by měla, skoro praskne :-)
@Charllize (29.01.2024 22:25): Hmm, jako na PC jsem hrál stovky her (viz. hodnocení na DH), ale u legálně koupených novinek (tj. když jsem je hrál v době vzniku) si nevybavuji, že bych snad kdy měl jakýkoliv problém, pokud se vyloženě nejednalo o bug, který s patchem prostě opravili (a to pak samozřejmě platilo pro všechny i tedy konzolové verze). Pokud se někdy trápím se zprovozňováním něčeho, tak to jsou starší hry (což teď na druhou stranu hodně řeší GoG.com), které bych si ale na PS 5 ani nezahrál. A na PC si zahraju klidně emulované SNES hry, Arcade, Amigu, Dos (a úplně bezproblémově, až mě překvapuje, jak dobře to fachá a jak jednoduše se to celé nastavuje a ovládá), největší problém bývá s některými kousky, které vycházely tak cca na Win 95/98 a nepodporovaly už DoS, tam je to častokrát složitější (byť něco občas vydává i ten GoG už v nějakých solidnějších verzích... viz. naposledy ten Quest for Glory 5, který jsem si vlastně zahrál bezchybně až teď díky GoGu, protože na 98smičkách se starým HW jsem se k němu nedostal a na novějším už to bylo problémovější a často to padalo).
Jako ok, já ti to neberu, já tohle pohodlí na jednu stranu chápu. Ale je i pravdou, že se taky PC za ty roky dost změnilo, už to není tak těžkopádné jako kdysi (OSka jsou stabilnější, instalace rychlejší díky SSD atd.). Kvůli těm pár zkušenostem bych to fakt hned neodsuzoval. Ale asi je to jedno, hlavně že máš svou platformu, jak říkám, dneska už je to asi jedno, vzhledem k tomu, že většina her vychází na všechny platformy... dříve to bylo mnohem větší téma konzole vs PC vs jiné konzole, dneska už je to imo tak trochu jedno.
Jako ok, já ti to neberu, já tohle pohodlí na jednu stranu chápu. Ale je i pravdou, že se taky PC za ty roky dost změnilo, už to není tak těžkopádné jako kdysi (OSka jsou stabilnější, instalace rychlejší díky SSD atd.). Kvůli těm pár zkušenostem bych to fakt hned neodsuzoval. Ale asi je to jedno, hlavně že máš svou platformu, jak říkám, dneska už je to asi jedno, vzhledem k tomu, že většina her vychází na všechny platformy... dříve to bylo mnohem větší téma konzole vs PC vs jiné konzole, dneska už je to imo tak trochu jedno.
@Isair (29.01.2024 22:18): Tak potom už to je jedno, spíš taková malá perlička. Já na pc hrál roky, vím jak to probíhá. Měl jsem ho i přes TV atd. A čím jsem starší tím míň mám chuť do toho investovat čas a energii. Jako jo, hry mi na pc většinou běželi ok a těch oserů zas tolik nebylo, ale některý byli tak velký že mně to odrazuje čím dál víc. Ono mi vlastně stačí že se mi tak 3x stalo ze sem si koupil hru a ona nešla/blbnula a poté jsem několik dnů strávil snahou zjistit proč.
@Charllize (29.01.2024 22:16): To zase ne, ale je s tím větší sraní o tom žádná. Ten půl den jsem u tohohle posledního PC nad tím strávil. Ale to už jsou vyloženě takové prkotiny :), to už tě jako někoho, kdo to bude x let používat fakt nevytrhne. Jako za mě už jsou ty rozdíly asi fakt minimální a čím dál více se smazávají. Samozřejmě nějaké drobnosti + zde a zde - tam tu budou, ale ani to nestojí kolikrát za řeč.
@Isair (29.01.2024 22:08): Taky ještě mohu posloužit dojmem když daný hardware kupuješ a prineseš domů. Konzoli vybališ zapojiš dva konektory zapnes, vložíš hru a za chvíli hraješ v plný kvalitě jak bylo zamýšleno. U pc se k tomu hraní možná dostaneš za dva dny :) ( když to jde dobře )
@Charllize (29.01.2024 22:00): " Jak se to vezme. Ono přeci jen pořad trochu platí že u konzoli koupíš hru vložíš a prakticky na 100% za chvíli hraješ. Což vzhledem k tomu ze fóra na steamu jsou stále plna lidi kterým něco nejde není úplně to pohodlí co bych si třeba já představoval. "
Jako tohle chápu, na druhou stranu ono to není tak hrozné jak se to zdá, když to takhle čteš. To je jako když máš po shlédnutí zpráv pocit, že svět stojí všude totálně za hovno. Ale je jasné, že různorodější HW/customizace/verze softwaru, větší prostor pro problémy tu bezesporu je, ale z mých zkušeností vesměs nějaké problémy ani nemívám. A také se někdy hrozím, když si přečtu ta Steam fóra předem, poté si hru zahraji a úplná pohodička... takže tohle bych nebral jako příliš bernou minci (o to spíše když se k Softwaru chováš trochu rozumně a neinstaluješ každou volovinu :)).
S tou televizí nemám nějaké velké zkušenosti, připojuji to jen občas na specifické žánry, které jsou na televizi ok. Dnešní i mid towery jsou poměrně malé a lehké, takže není problém ten PC přemístit (ani desktopy už nejsou velké, těžké krávy jako kdysi, nemluvě případně o noteboocích). Ale nikdy jsem problém neměl... myš + klávesnice jsou samozřejmě lepší bezdrátové, případně jsou k dispozici i všelijaké dálkové ovladače s touchpadem (za mě ale pěkně na hovno záležitost).
Jako tohle chápu, na druhou stranu ono to není tak hrozné jak se to zdá, když to takhle čteš. To je jako když máš po shlédnutí zpráv pocit, že svět stojí všude totálně za hovno. Ale je jasné, že různorodější HW/customizace/verze softwaru, větší prostor pro problémy tu bezesporu je, ale z mých zkušeností vesměs nějaké problémy ani nemívám. A také se někdy hrozím, když si přečtu ta Steam fóra předem, poté si hru zahraji a úplná pohodička... takže tohle bych nebral jako příliš bernou minci (o to spíše když se k Softwaru chováš trochu rozumně a neinstaluješ každou volovinu :)).
S tou televizí nemám nějaké velké zkušenosti, připojuji to jen občas na specifické žánry, které jsou na televizi ok. Dnešní i mid towery jsou poměrně malé a lehké, takže není problém ten PC přemístit (ani desktopy už nejsou velké, těžké krávy jako kdysi, nemluvě případně o noteboocích). Ale nikdy jsem problém neměl... myš + klávesnice jsou samozřejmě lepší bezdrátové, případně jsou k dispozici i všelijaké dálkové ovladače s touchpadem (za mě ale pěkně na hovno záležitost).
@RNDr. Gunár Pavel (29.01.2024 21:48): Jak se to vezme. Ono přeci jen pořad trochu platí že u konzoli koupíš hru vložíš a prakticky na 100% za chvíli hraješ. Což vzhledem k tomu ze fóra na steamu jsou stále plna lidi kterým něco nejde není úplně to pohodlí co bych si třeba já představoval. Dále konzole a dnešní TV jaksi lépe spolupracuji, ať už se to týká HDR a dalších vymoženosti až po prkotiny typu že ovladačem od tv jde ovládat konzole nebo gamepadem tv atd. No a když si vezmeme třeba někoho kdo se od stolu ze židli chystá přejít z pc na ten gauč a tv ono to taky lážo plážo nebude, minimálně to chce vymyslet klávesnici s myši, přeci jen na gauč se moc nehodí a tv se často vzpírají dělat přesně to na co je uživatel zvyklý od monitoru.
Ovšem s tím gaučem to je fajn u obojího, to bezesporu :)
Ovšem s tím gaučem to je fajn u obojího, to bezesporu :)
@Isair (29.01.2024 21:51): S nadstandardní zárukou, pěknými kryty od d-brandu a pořádným úložištěm není ani po slevě za PS5 vysolit skoro 20 000, není to skutečně levná záležitost, to už by u tebe dával větší smysl i ten SteamDeck.
@RNDr. Gunár Pavel (29.01.2024 21:31): Přesně, já už jsem v podstatě překročil řeku Styx :D, stovky nakoupených her na GoGu, stovky na Steamu (do toho většina z nich nedohrána), u mě už o přechodu na jinou platformu v podstatě nemůže být ani řeč.
Maximálně že bych si koupil PS pouze jako sekundární HW a hrál na něm jen ty specifické exkluzivity, ale to mi přijde taky jako pitomost, aby se tu na to chytal prach a já to jednou za čas připojil, něco si tam zahrál a zase čágo (o to spíše, že mi je za to líto dát i ty peníze + ta absence zpětné kompatibility mě štve), to už si raději trpělivě počkám až to na tom PC vyjde (a že postupně vychází na PC dost i starších PS exkluzivit a z novinek už většina).
@Charllize (29.01.2024 21:43): Tak to nemůžeš dát nějaké konkrétní informace? Sám jsem zvědav, jako někdo, kdo toho o nových PSkách moc neví, v čem konkrétně je ta platforma jedinečná, pohodlnější (krom exkluzivit).
Ten gauč + ovladač jsem také usoudil tak nějak automaticky, páč je to taková ta typická konzolistická hláška a argument ve spojení "pohodlnější hraní na konzoli" :).
Maximálně že bych si koupil PS pouze jako sekundární HW a hrál na něm jen ty specifické exkluzivity, ale to mi přijde taky jako pitomost, aby se tu na to chytal prach a já to jednou za čas připojil, něco si tam zahrál a zase čágo (o to spíše, že mi je za to líto dát i ty peníze + ta absence zpětné kompatibility mě štve), to už si raději trpělivě počkám až to na tom PC vyjde (a že postupně vychází na PC dost i starších PS exkluzivit a z novinek už většina).
@Charllize (29.01.2024 21:43): Tak to nemůžeš dát nějaké konkrétní informace? Sám jsem zvědav, jako někdo, kdo toho o nových PSkách moc neví, v čem konkrétně je ta platforma jedinečná, pohodlnější (krom exkluzivit).
Ten gauč + ovladač jsem také usoudil tak nějak automaticky, páč je to taková ta typická konzolistická hláška a argument ve spojení "pohodlnější hraní na konzoli" :).
@Charllize (29.01.2024 21:43): Ano, tam jsem předjímal, protože na webech typu konzolista to měli v diskuzích štamgasti jako hlavní téma. Tím spíše ale nemůže být v roce 2024 řeči o nějakém pohodlíčku konzolí oproti počítačům. (:
[neexistující příspěvek]: Skončí a s nimi i přenosné licence pro konzolové hráče, jedna z velkých výhod konzolí. Jinak Blizzu MS zrušil nejméně 6 let vyvíjenou hru a Acti vykostil tak, že to zničí relevanci CoD značky, bude to vycházet stěží jednou za 3 roky, zato jistě bude tlačit nějakou mobilní odnož a Xbox coby xcloud streambox a vnucování GamePassu, který znehodnocuje hry se mi vyloženě příčí. Troufnu si tvrdit, že je to z pohledu HC hráčů docela vážný.
@RNDr. Gunár Pavel (29.01.2024 21:22): Já o gauči s telkou nemluvil. :)
@Isair (29.01.2024 21:24): Já byl exkluzivně jen na PS3 mezi lety 2010 až 14, když nebyly peníze na pořádný desktop, no a jak tu konzoli, tak tu sestavu mám dodnes a nemíním přestat podporovat ani jedno. Hezky se o obojí starám a rozšiřuji knihovny. Emulace je super a jeden z důvodů, proč jsem nikdy nešel do PS4 byl předpoklad, že s tím neutěšeným stavem něco udělá nástup PS5, ale neudělal... Zpětná kompatibilita byla zároveň jediná věc, která po roce 2013 dělala Xbox brand skutečně atraktivním, bohužel ale program pozastavili a teď to vypadá, že chce Microsoft zaříznout svou konzoli, diskové hry a navrch udělat z Activision-Blizzardu další Rare. Nepěkné vyhlídky.
To ano, už jsi na přechod prostě zašel příliš daleko, obzvlášť, máš li převážně digitální knihovny her, kde peníze s nákupem nadobro propadaj peklu. :D
To ano, už jsi na přechod prostě zašel příliš daleko, obzvlášť, máš li převážně digitální knihovny her, kde peníze s nákupem nadobro propadaj peklu. :D
@RNDr. Gunár Pavel (29.01.2024 21:22): Já třebas dokonce když mi odešla grafická na předešlém PC i chvíli zvažoval, jestli nejít do PS (levnější cena, žádné složité vybírání HW, sraní s OS :)), ale vzhledem k tomu, že jsem hráč především starších dosovek, které bych si asi na PS nikdy nezahrál (a na PC zemuluju v podstatě téměř vše) + absence zpětné kompatibility (takže bych si nezahrál ani fajn staré kousky z PS 1) jsem nakonec zvolil beztak znova PC. Ale jako vesměs by mi to asi už bylo jedno, jen té zpětné kompatibility u toho PSka je fakt škoda (to je vážně fail jak prase když se to tak vezme).
Navíc když už má člověk nakoupeny všechny hry na jednu platformu, tak se taky jen s velkým skřípěním zubů přechází k jiné, kde bych musel vše kupovat znovu.
Navíc když už má člověk nakoupeny všechny hry na jednu platformu, tak se taky jen s velkým skřípěním zubů přechází k jiné, kde bych musel vše kupovat znovu.
@Charllize (29.01.2024 19:38): WTH? Raději nemluv za PC hráče, zní to jako kdybys je znal jen z National Geographics dokumentů a jako kdyby byly gauč s telkou byly nějaké proprietární konzolové periferie.
@Isair (29.01.2024 21:10): Přesně jak říkáš, nemohl bych to shrnout lépe. Každopádně to chce 4K (3840 x 2160) PC verzi Blacku s integrovaným Steamworks a také remaky pro PS4/5, XOne/S/X a možná i Switch. :)
@Isair (29.01.2024 21:10): Přesně jak říkáš, nemohl bych to shrnout lépe. Každopádně to chce 4K (3840 x 2160) PC verzi Blacku s integrovaným Steamworks a také remaky pro PS4/5, XOne/S/X a možná i Switch. :)
Tak jaképak pohodlí, dneska přeci není problém si PC připojit k televizi a vzít si do ruky normálně gamepad. V dnešní době fakt řešit konzole vs PC asi už nemá smysl, ta hranice se postupně čím dál více smazává, spousta exkluzivit je už na PC a obráceně. Osobně jsem si chtěl PS vždycky pořídit hlavně kvůli některým exkluzivitám, třebas Tekken, Heavy Rain, Silent Hilly apod. (naopak Xbox mě nikdy ničím nelákal), ale to postupem času přestává být téma, když vše postupně vyšlo na PC a určitě toho bude časem více a více (včetně JRPG, za což jsem třebas strašně rád, ty dříve na PC nebyly v podstatě skoro vůbec krom FF 7 a 8).
@Rapier (29.01.2024 19:28): To se pc hráčům stává často že jim pohodlí konzole nevyhovuje a radši se vrátí k pc.
Ja třeba PS preferuji z úplně jiných důvodů než Sony hry a doteď to moc jiná platforma nahradit neuměla. Ovšem s příchodem ps5 to už není co bývalo a začíná mi to být trochu jedno.
Ja třeba PS preferuji z úplně jiných důvodů než Sony hry a doteď to moc jiná platforma nahradit neuměla. Ovšem s příchodem ps5 to už není co bývalo a začíná mi to být trochu jedno.
@Charllize (29.01.2024 15:13): jasně, Sony má postavený marketing na exkluzivních akčních adventure filmečkových hrách, a hráči jim to stále žerou. Proti gustu žádný dišputát!
Znám jednu dlouholetou PC hráčku, jenž si taky svého času pořídila PS4 Slim protože to všichni mohutně doporučovali, a pak ji po roce co konzole ležela doma a chytala prach, prodala, a vrátila se raději k PC. Paradoxně to v době covidu a nedostatku jakéhokoliv HW prodala za nákupní cenu, nebo snad dokonce ještě dráž. :)
Znám jednu dlouholetou PC hráčku, jenž si taky svého času pořídila PS4 Slim protože to všichni mohutně doporučovali, a pak ji po roce co konzole ležela doma a chytala prach, prodala, a vrátila se raději k PC. Paradoxně to v době covidu a nedostatku jakéhokoliv HW prodala za nákupní cenu, nebo snad dokonce ještě dráž. :)
@Rapier (29.01.2024 15:01): Na druhou stranu ps4 pěkne ukázala jak je zpětná preceňovaná, na prodeje ps4 to mělo nulový vliv. Je fajn když to jde ale když ne je to zřejmě úplně jedno :)
@Charllize (29.01.2024 13:58): njn, špatné rozhodnutí managementu, Phil věděl proč to dělá. :)
@Rapier (29.01.2024 13:35): No to je důsledek toho ze to převzali americani, dokud se o PS starali Japonci zpětná byla.
@Charllize (28.01.2024 21:38): v zásadě máš pravdu, ale v podstatě jsi jádro současného problému zmínil sám. :) Od PS4 žádná zpětná kompatibilita s PS 1-3 hrami, respektive PS4 hry jsou kompatibilní s PS5, ale cokoliv staršího, tedy pokud to Sony vysloveně nepřidá, jako např. Syphon Filter, tam prostě není což je škoda.
U Microsoftu máš možnost si zahrát hry z původního Xbox nebo Xbox 360 (pochopitelně ne všechny tituly), a často v lepší stavu než originál, a ano disk je tam jen pro ověření licence.
Určitě vítám snahu Sony zpřístupnit Syphon Filter sérii v původním stavu, rozhodně je to lepší než vůbec. Nechce se mi zpětně kupovat PS3, ačkoliv o tom kvůli Gran Turismo 6 tak trochu uvažuji.
U Microsoftu máš možnost si zahrát hry z původního Xbox nebo Xbox 360 (pochopitelně ne všechny tituly), a často v lepší stavu než originál, a ano disk je tam jen pro ověření licence.
Určitě vítám snahu Sony zpřístupnit Syphon Filter sérii v původním stavu, rozhodně je to lepší než vůbec. Nechce se mi zpětně kupovat PS3, ačkoliv o tom kvůli Gran Turismo 6 tak trochu uvažuji.
[neexistující příspěvek]: A ne snad? I mistr Rapier to tady řeší už pár let a tváři se jako by to bylo revoluční a vymyšlené xboxem :D
Mně xbox zpětná rozčiluje zejména proto ze s ni děla kdoví co a jako by byli novátoři a přitom to je lež jako věž.
Sony měla 100% zpětně kompatibilní konzole od začátku a skončila s tím jen u ps4 která nebyla kompaktibilni s ničím. U ps5 už opět zpětnou mají. Akorát u ps3 časem zařizli zpětnou pro ps2 kvůli výrobním nákladům ale pro ps1 zůstala. A nikdy to neřešili formou stahování z internetu ale používáním disku co máš doma. Vylepšení rešili softwarovým upscalingem a vyhlazovaním.
Vsichni někde pořvávali jakoze Sony nemá zpětnou a podobně. Blbost, měli ji driv a mnohem obsáhlejší než kdy měl xbox.
Sony měla 100% zpětně kompatibilní konzole od začátku a skončila s tím jen u ps4 která nebyla kompaktibilni s ničím. U ps5 už opět zpětnou mají. Akorát u ps3 časem zařizli zpětnou pro ps2 kvůli výrobním nákladům ale pro ps1 zůstala. A nikdy to neřešili formou stahování z internetu ale používáním disku co máš doma. Vylepšení rešili softwarovým upscalingem a vyhlazovaním.
Vsichni někde pořvávali jakoze Sony nemá zpětnou a podobně. Blbost, měli ji driv a mnohem obsáhlejší než kdy měl xbox.
@Charllize (28.01.2024 17:49): já to samozřejmě chápu, Sony nám chce přinést autentický zážitek z PS 1-3. :) Určitě jsem rád za možnost zahrát si Syphon Filter na PS5 než kdyby tam nebyl vůbec!
@Rapier (28.01.2024 17:46): Ja mám pořad dojem ze u toho Syphon Filter na PS stále úplně nechápeš jak to je a nejde ti to vysvětlit. Protože to je to samé nebo i lepší než to co dělají na xboxu :)
A internet samo vadí, všechny věci co potřebuji k funkčnosti třetí strany tak vadí :) Samo u těch x360 her jiné řešení není pokud chtějí aby byli vylepšené . Ale bylo fajn kdyby z toho disku šli spustit i bez internetu v původní kvalitě .
A internet samo vadí, všechny věci co potřebuji k funkčnosti třetí strany tak vadí :) Samo u těch x360 her jiné řešení není pokud chtějí aby byli vylepšené . Ale bylo fajn kdyby z toho disku šli spustit i bez internetu v původní kvalitě .
@Charllize (28.01.2024 16:52): ano je to tak, hry v rámci zpětné kompatibility se fakticky tahají z internetu ale to vůbec nevadí, ne? :)
Každopádně mě se na přístupu Microsoftu líbí, že většinu těch zpětně kompatibilních her z Xbox/Xbox 360 vylepšil, takže na novějším/silnějším HW to vypadá dobře i po všech těch létech. Kéž by takto SONY přistoupila k sérii Syphon Filter, hned by byla větší radost na to koukat, nemluvě o plynulosti hraní.
Každopádně mě se na přístupu Microsoftu líbí, že většinu těch zpětně kompatibilních her z Xbox/Xbox 360 vylepšil, takže na novějším/silnějším HW to vypadá dobře i po všech těch létech. Kéž by takto SONY přistoupila k sérii Syphon Filter, hned by byla větší radost na to koukat, nemluvě o plynulosti hraní.
@Rapier (28.01.2024 16:39): Ono pak dochází mezi lidma k hoaxům a různým špatným dojmům. Přitom to je jasne jak facka. Xbox360 hra, třeba ten Oblivion Bethesda nastavila tak aby běžel na X360 ve 30fps, nějakých medium detailech a 1080p. A prostě přes to nejede vlak. Je to tam na pevno a na pořád. Takže i když další generace konzoli mají hw co tu hru dokáže spustit tak ta pořad pojede podle těch x360 pravidel co má napevno nastavené. A dokud někdo tu hru nevezme a nezmění ji parametry muže ta nova konzole být 100x vykonejší a furt to bude jen ta x360 kvalita. Jediny benefit muzou být fps pokud ta hra na xboxu 360 měla třeba odemčené fps nebo třeba měla lock na 30 fps a měla propady třeba na 20. To občas ta nova konzole může zvýšit aniž by někdo musel upravovat hru. Koneckonců co vím tak už od X one zpětná nebezi přímo z xbox 360 disku ale jen se ověří ze tu hru máš v mechanice a stáhne se upravená verze. Tudíž celá slavná zpětná z x360 vlastně bez internetu nefunguje :)
@Charllize (28.01.2024 16:14): je to tak.
The Xbox One X Enhanced logo means the developer has done extra work to optimize for Xbox One X. This may include higher resolutions, faster framerates and/or improved textures. The HDR logo indicates that the game supports the HDR 10 standard. The 4K Ultra HD icon means the game outputs at 2160p.
Třeba The Witcher 3 nebo Cyberpunk 2077 jdou hrát i na Xbox One S, ale v obou případech je hra mázlá v pozadí, plus běží v nižším rozlišení a detailech. Ale k mému velkému překvapení, The Witcher 3 next-gen vypadá a běží na XOS skvěle (!), což se o náročnějším CP77 říci nedá, tam vidím propady fps hluboko pod 30. :)
The Xbox One X Enhanced logo means the developer has done extra work to optimize for Xbox One X. This may include higher resolutions, faster framerates and/or improved textures. The HDR logo indicates that the game supports the HDR 10 standard. The 4K Ultra HD icon means the game outputs at 2160p.
Třeba The Witcher 3 nebo Cyberpunk 2077 jdou hrát i na Xbox One S, ale v obou případech je hra mázlá v pozadí, plus běží v nižším rozlišení a detailech. Ale k mému velkému překvapení, The Witcher 3 next-gen vypadá a běží na XOS skvěle (!), což se o náročnějším CP77 říci nedá, tam vidím propady fps hluboko pod 30. :)
On ten hw konzole s tím nemá moc co dělat. Spiš jde o to aby někdo upravil danou hru tak aby ty výhody využila. Pokud Oblivion vydali v době ONE konzoli tak je jasný ze na series x a s poběží úplně stejně, dokud tu hru někdo nevezme a nenastavi tak aby ten větší výkon series konzoli akceptovala. Bez toho lze očekávat tak maximálně vyšší fps a ani to ne vždycky. Ale pokud jde o detaily hry a rozlišení tak to už někdo musí napřed nastavit v tý hře.
[neexistující příspěvek]: vždyť o tom píšu, já si tenkrát koupil čerstvě po vydání XSX abych zjistil, že oblíbený TES Oblivion nebo RDR vypadá úplně stejně na Xbox One S, stejně jako na Xbox Series X, samozřejmě na XSX máš k dispozici 60 fps a stále je celá řada náročných her alá The Witcher 2, který na XSX vypadá lépe, na rozdíl od XOS kde hra je rozmazaná v dálce i v detailech - hra běží v nižším rozlišení, na XSX je obraz ostrý jako břitva a ve 4K navíc.
@Charllize (28.01.2024 15:37): Microsoft do spousty starších her přišel s Xbox One X Enhanced vylepšením pro tehdy jejich nejvýkonnější konzoli na trhu, viz. https://www.xbox.com/en-US/games/xbox-on ... nced-list#tabletitle, ale k mému překvapení (po koupi XSX) jsem zjistil, že řada z nich běží ve stejné kvalitě i na slabším Xbox One S, ačkoliv se k tomu pochopitelně Microsoft nikdy oficiálně nepřiznal.
Asi nejvíc zavádějící video na toto téma bylo ohledně TES Oblivion https://www.youtube.com/watch?v=yzANNrn7yKE, který vypadá na XOX + XOS, stejně jako na XSS/XSX úplně stejně kvalitně. :)
V tom video jsou totiž použity reálně záběry z TES Oblivion na Xbox 360 (nikoliv verze z Xbox One S) ale je možné, že Microsoft potichu vypustil tyhle rozšíření i pro slabší XOS (později?) když to zvládnul HW, ale aby hráči byli motivování kupovat XOX, tak se k tomu veřejně nikdy nehlásili.
Protože měl XOX výkonnější HW je možné, že ty hry tam běžely buď plynuleji (rozuměj stabilněji) ve 30 fps, nebo prostě v 60 fps ale to nevím, nikdy jsem XOX neměl.
[neexistující příspěvek]: v pohodě, to co Microsoft udělal pro Xbox One X Enhanced je samozřejmě dostupné pro XSS a XSX, takže neboj s XSX o nich nepřicházíš. :) Navíc máš k dispozici Auto HDR a FPS Boost u některých titulů.
Asi nejvíc zavádějící video na toto téma bylo ohledně TES Oblivion https://www.youtube.com/watch?v=yzANNrn7yKE, který vypadá na XOX + XOS, stejně jako na XSS/XSX úplně stejně kvalitně. :)
V tom video jsou totiž použity reálně záběry z TES Oblivion na Xbox 360 (nikoliv verze z Xbox One S) ale je možné, že Microsoft potichu vypustil tyhle rozšíření i pro slabší XOS (později?) když to zvládnul HW, ale aby hráči byli motivování kupovat XOX, tak se k tomu veřejně nikdy nehlásili.
Protože měl XOX výkonnější HW je možné, že ty hry tam běžely buď plynuleji (rozuměj stabilněji) ve 30 fps, nebo prostě v 60 fps ale to nevím, nikdy jsem XOX neměl.
[neexistující příspěvek]: v pohodě, to co Microsoft udělal pro Xbox One X Enhanced je samozřejmě dostupné pro XSS a XSX, takže neboj s XSX o nich nepřicházíš. :) Navíc máš k dispozici Auto HDR a FPS Boost u některých titulů.
[neexistující příspěvek]: Hmm. Ps4pro měla ten boost fps už někdy od začátku 2017-18. Tedy jen u her co neměli přímou PRO podporu. Asi inženýři z MS zaspali :)
Xbox one x neměl nějaký boost výkonu pro starší hry jako má ps4pro? Teď jste mně zblbli a nevybavim si to :)
[neexistující příspěvek]: nechápu?! To že XOS nemá FPS boost vím od začátku, tuhle feature, stejně jako auto HDR má jen HW XSS a XSX, to snad ví úplně všichni ne?
Vím, že jsi měl Xbox One X, ale ten fps boost nemá pokud je mi známo. Některé hry na Xbox One X měli rozšíření (textury/4k, apod.) a většina z nich ale ne všechny viz níže, vypadají úplně stejně i na slabším Xbox One S. Samozřejmě je možné, že HW XOX uměl ty hry zobrazit ve vyšších fps, než XOS, teoreticky 60 fps.
Vím, že jsi měl Xbox One X, ale ten fps boost nemá pokud je mi známo. Některé hry na Xbox One X měli rozšíření (textury/4k, apod.) a většina z nich ale ne všechny viz níže, vypadají úplně stejně i na slabším Xbox One S. Samozřejmě je možné, že HW XOX uměl ty hry zobrazit ve vyšších fps, než XOS, teoreticky 60 fps.
[neexistující příspěvek]: jak to myslíš upozorňoval? Jsou hry které na XOS vypadají úplně stejně jako na XSX, např. RDR, KOTOR 1/2 nebo TES Oblivion (tedy všechny mají lepší kvalitu textur), nicméně na XSX mají některé (ne všechny) z nich dostupný fps boost, a některé jiné jako např. zmíněný The Witcher 2 je na XOS rozmazaný, zatímco na XSX (a pravděpodobně hádám i na XOX) ostrý jako břitva (ehm jako na PC samozřejmě). :)
@Charllize (28.01.2024 12:50): já mu nejspíš půjčím XSX, aby si to užil ve 4K a 60 fps!
Je fakt, že hrát na XOS není to pravé ořechové. Celá řada titulů podporuje na XSS/XSX fps boost (60/120fps), apod. a třeba The Witcher 2 je na XSX ve 4k ostrý jako břitva(!), na rozdíl od XOS, kde je hra zdaleka nevypadá tak hezky. Dokonce mám pocit, že i Red Dead Redemption na XSX běží v 60 fps díky fps boostu, ačkoliv vypadá reálně stejně dobře verze z XOS nebo XSX.
Je fakt, že hrát na XOS není to pravé ořechové. Celá řada titulů podporuje na XSS/XSX fps boost (60/120fps), apod. a třeba The Witcher 2 je na XSX ve 4k ostrý jako břitva(!), na rozdíl od XOS, kde je hra zdaleka nevypadá tak hezky. Dokonce mám pocit, že i Red Dead Redemption na XSX běží v 60 fps díky fps boostu, ačkoliv vypadá reálně stejně dobře verze z XOS nebo XSX.
@Rapier (28.01.2024 11:18): Zjistil že mi hraním konzolovek dělá dobře, tak končí :)
@Garret (28.01.2024 11:07): více méně kdykoliv ale není to škoda? Tolik báječných her co Ti chybí zahrát!
@Rapier (28.01.2024 09:55): kdepak, s Xboxem končím. kdy ti ho můžu vrátit? :-)
[neexistující příspěvek]: s Splinter Cell jedničkou nic, ta je na PC běžně dostupná, já myslel samozřejmě druhý díl ale napsal jsem omylem díl první. :)
Pandora Tomorrow je na Xboxu je k dispozici ale na PC jej ani nezakoupíš oficiálně u Ubisoftu, což je škoda.
@PRIVATE MARTIN (28.01.2024 10:28): ano. Když už jsi to zmínil tak Splinter Cell: Double Agent mám na Xbox zakoupený hned 2x, jedna verze je ze Xbox a druhá z Xbox 360.
Pandora Tomorrow je na Xboxu je k dispozici ale na PC jej ani nezakoupíš oficiálně u Ubisoftu, což je škoda.
@PRIVATE MARTIN (28.01.2024 10:28): ano. Když už jsi to zmínil tak Splinter Cell: Double Agent mám na Xbox zakoupený hned 2x, jedna verze je ze Xbox a druhá z Xbox 360.
@Rapier (28.01.2024 09:55): A nezabudni na Splinter Cell: Double Agent, ktorý je tiež na PC2 a Xboxe úplne iná hra ako PS360/PC verzie.
Myslel si TimeSplitters 2 a Future Perfect?
Myslel si TimeSplitters 2 a Future Perfect?
Od té doby co má @Garret: Xbox tak hraje konzolové fps jak o duši. :) Už stihl dokončit celé dvě hry!
Teď to doplní o GoW 2-5 + přidá první Battlefield: Bad Company + @Charllize: oblíbenou sérii HALO pochopitelně, a má odehráno snad vše co z klasických konzolových FPS na Xbox vyšlo! I když možná by mě zkusit TimeSplitters 1/2 + Mercenaries: Playground of Destruction, ty jsou taky dobrý.
Ještě bys měl zahrát Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 1/2, na Xboxu jsou to úplně jiné hry než na PC, jo a nezapomeň si užít Splinter Cell jedničku, na Xboxu je na rozdíl od PC dostupný a plně hratelný.
Teď to doplní o GoW 2-5 + přidá první Battlefield: Bad Company + @Charllize: oblíbenou sérii HALO pochopitelně, a má odehráno snad vše co z klasických konzolových FPS na Xbox vyšlo! I když možná by mě zkusit TimeSplitters 1/2 + Mercenaries: Playground of Destruction, ty jsou taky dobrý.
Ještě bys měl zahrát Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 1/2, na Xboxu jsou to úplně jiné hry než na PC, jo a nezapomeň si užít Splinter Cell jedničku, na Xboxu je na rozdíl od PC dostupný a plně hratelný.
@Garret (27.01.2024 20:02): Se budem brát že na mně v ženským rodě? :)
No mně propagace konzolovek na dh nevadí ani v negativní formě, proč myslíš ze sem ti dal plusko. Navíc až teď budeš zase cintat o nějakým boomer shooteru na pc blahem budu tě brát víc vážně jelikož jsi hrál Black :)
No mně propagace konzolovek na dh nevadí ani v negativní formě, proč myslíš ze sem ti dal plusko. Navíc až teď budeš zase cintat o nějakým boomer shooteru na pc blahem budu tě brát víc vážně jelikož jsi hrál Black :)
@Charllize (27.01.2024 17:59): před chvílí bys mi hraní na konzoli pomalu zakazovala teď chceš, abych ti poplival další exkluzivity? :-) PS3 jsem měl dlouho
@Garret (27.01.2024 17:07): Hrotař si snad může dovolit koupit jetou ps3 neé ?? :)
@Charllize (27.01.2024 15:41): ještě že tak! víc toho zkoušet nebudu...
teda chtěl jsem Oriho, ale nejde mi spustit. sekne se na úvodní obrazovce, což je divný, když byl myslim dělaný hlavně pro Xbox. tyhle uzavřený systémy... na PC se mi to hrát nechce. no a ještě pokukuju po Gears of War 2 a 3, ale jednička se mi líbila, takže tvé konzolistí ego nebude uraženo ;-)
teda chtěl jsem Oriho, ale nejde mi spustit. sekne se na úvodní obrazovce, což je divný, když byl myslim dělaný hlavně pro Xbox. tyhle uzavřený systémy... na PC se mi to hrát nechce. no a ještě pokukuju po Gears of War 2 a 3, ale jednička se mi líbila, takže tvé konzolistí ego nebude uraženo ;-)
@Garret (komentář): Já nevím čoveče, ale mně se tenhle přístup ke konzolovým klasikám nelíbí :)
Jestě štěstí že většina fps byla spiš na PS a nedostaneš se k nim !
Jestě štěstí že většina fps byla spiš na PS a nedostaneš se k nim !
@Sasakr (28.03.2022 00:05): no ja myslim ze prave dost. V te dobe meli domaci kina celkem boom. Mel jem ho ja, kamos soused, kolega z prace, proste kde kdo.
@PRIVATE MARTIN (27.03.2022 20:27): Jo. Imho jedinej způsob, jak hrát hru na 60 FPS? Jen mě překvapilo, že poslední verze z githubu (1.7) jela podstatně hůř, než poslední ofiko release, tj. 1.6.
@Charllize (27.03.2022 21:59): No spíš narážím na to, kolik lidí v té době skutečně mělo doma 5.1 sestavu? A ruku na srdce, Dolby Pro Logic II má do toho, čemu dnes říkáme prostorový zvuk, taky docela daleko...
Ale zapomněl jsem k dobru hry zmínit, že ta zničitelnost tam byla skutečně nadstandardní. Na druhou stranu nemožnost skočit nebo aspoň běhat byla na palici. Občas se mi glitchovala postava (to mohlo být emulací) a upřímně bez save states si to taky moc neumím představit. Ty "snipeři" s RPG byly masochismus. Když si uvědomím, jakej input lag to mělo při defaultních 30 FPS, když si k tomu přičtu, že na původním HW hra jela ve VGA... no jsme dnes asi rozmazlení, no.
@Charllize (27.03.2022 21:59): No spíš narážím na to, kolik lidí v té době skutečně mělo doma 5.1 sestavu? A ruku na srdce, Dolby Pro Logic II má do toho, čemu dnes říkáme prostorový zvuk, taky docela daleko...
Ale zapomněl jsem k dobru hry zmínit, že ta zničitelnost tam byla skutečně nadstandardní. Na druhou stranu nemožnost skočit nebo aspoň běhat byla na palici. Občas se mi glitchovala postava (to mohlo být emulací) a upřímně bez save states si to taky moc neumím představit. Ty "snipeři" s RPG byly masochismus. Když si uvědomím, jakej input lag to mělo při defaultních 30 FPS, když si k tomu přičtu, že na původním HW hra jela ve VGA... no jsme dnes asi rozmazlení, no.
@Sasakr (27.03.2022 17:06): ps2 byla celkem solidni dvd prehravac. A co se tyce zvuku podporovala 5.1, DTS, dolby surround atd. Vcetne optickeho vystupu pro zvuk. Takze velka cast uzivatelu mela ps2 pripojenou k 5.1 sestave. Her co podporovali prostorovy zvuk bylo plno, protoze se to vyuzivalo a ps2 na to byla stavena.
@PRIVATE MARTIN (27.03.2022 17:42): PCSX2?
No ne, na počítači, ale PS2 verzi.
@Sasakr (27.03.2022 17:06): Ty si to hral na PS2?
A prečo mi to medzi platformami tu v duskusii ukazuje len PS2? Načo som kurňa hral XONE verziu?! :D
A prečo mi to medzi platformami tu v duskusii ukazuje len PS2? Načo som kurňa hral XONE verziu?! :D
Tak dohráno. Ke konci to bylo častěji zábavnější, ale bohužel celkově mě to moc neuspokojilo. Arény s absurdním množstvím bullet sponge panáků, to je de facto celý gameplay. Čím se to snažili odlišit byl všudypřítomný řinkot skla a celkem důraz na subbasové frekvence. A pak tu samozřejmě máme tu opěvovanou technickou stránku, ale ruku na srdce, je to prostě 6th gen se vším všudy a je to spíš art style, kterým se to odlišuje. Všechny objekty mají kolem sebe tmavou koronu (na něco podobného jsem nadával už u Vice City Stories) a hra je přeplněná pokusy o volumetrické nasvícení i v naprosto nesmyslých místech (díra v drátěném plotu). A završením je totální blur při každém přebíjení, což v boji jistě neoceníte. Takže za mě ne, technicky je to normální 6th gen, ale nacpali do toho všechny tehdy nově objevené "umělecké" prvky. Takže to vypadalo neokoukaně, což tomu asi upřít nejde. A prostorový zvuk taky celkem překvapil. Ne že by to na PC tehdy nebylo běžné, ale u PS2 asi celkem nevšední a všichni 3 lidi na planetě, co k tomu tehdy měli připojenou surround soupravu, si to jistě užili :-D
A závěr hry? S dvojkou se asi hodně počítalo, co? :-D
A závěr hry? S dvojkou se asi hodně počítalo, co? :-D
Ještě že už jsem v 6 misi z 8. Po prvních dvou misích je to vlastně nula. Aréna, tuna enemáků, aréna, tuna enemáků... jak Kane and Lynch 2 :-(
I s 60 FPS patchem má PS2 verze docela input lag. Xbox verze tím prý netrpí, ale zase jede jen na 30 FPS. Ale jiank to šlape ok 4k60. A podle prvních pár minut to vypadá jako celkem švanda. Dolby pro Logic v plné síle :-D
@Garret (25.02.2021 20:49): mě se to líbilo, výborná atmosféra. Rozehrál jsem to cca před rokem na Xbox One S.
@Rapier (24.02.2021 20:55): nepřátelé jsou bullet-spongies a nereflektují zásahy, respawn, časté opakování kvůli nedostatku checkpointů... nah
[neexistující příspěvek]: zkus si pročíst tento článek odkaz
@Kuba1911 (24.02.2021 19:53): 437. Přidávám je postupně, jak knihou procházím.
@PRIVATE MARTIN (24.02.2021 21:31): jj pravda. :) Nápodobně.
@Rapier (24.02.2021 20:55): Ale @Chuck je platformovo vyhranený iba pre PC, kdežto ja som prelietavý ako Boris "lešenár" Kollár. :D
@PRIVATE MARTIN (24.02.2021 20:19): souhlasím. Jedna z nejlepších FPS vůbec napříč platformami ale takový @Chuck ji nikdy nehrál a jaký je to FPS fanda. :)
[neexistující příspěvek]: To je priam kacírstvo. Bombastickejšiu, preefektovanejšiu a explozívnejšiu FPS by si hľadal dlhšie. Ja (a tipujem, že aj mnoho ďalších) na tú hru nedám dopustiť. :D
@Tomdona (24.02.2021 17:39): Btw kolik těch zajímavostí jsi už přidal?
Tak knihy typu 1001 nejsou o tom, aby nabídli ti nejlepší hry, ale spíše ty nejvýznamnější. Mě osobně tato hra neláká, ale je známá svou na tehdejší dobu propracovanou technickou a grafickou stránkou. A aspoň některým se to líbilo dost na to, aby dali 100%.
mám Game Pass na Xboxu a nemám žádný problém hrát tuhle pecku na svém CZ účtu :-)
@Rapier (23.08.2019 17:15): Jasné, po všetkom to mojom prudení to MS asi prestalo baviť počúvať (teda čítať), tak som to už musel kúpiť. :D
Už sa neviem dočkať ako si dnes večer zastrieľam z plného hrdla (teda hlavne). :D
Btw, v Blacku je asi najkrajšie ozvučená G36. Hotový balzám na uši.
Už sa neviem dočkať ako si dnes večer zastrieľam z plného hrdla (teda hlavne). :D
Btw, v Blacku je asi najkrajšie ozvučená G36. Hotový balzám na uši.
@PRIVATE MARTIN (21.08.2019 06:11): koupils? BTW na CZ store není ale všechny addony do Forza Motorsport 6 nyní za pouhých 124 Kč, tak jsem to koupil, je tam Nascar i Porsche expansion.
@RNDr. Gunár Pavel (21.08.2019 00:06): Do šľaka, ani nevieš ako si ma potešil. :D
@PRIVATE MARTIN (20.08.2019 21:34): Už to tak vypadá!
Wait... ono už je to na našom store?!
@Rapier (30.04.2019 00:33): Pri mierení máš takého toho asistenta, pokiaľ viem. Keď dostaneš niekoho do zameriavača, mal by sa ti tam držať ako "magnet". To čo je dnes už samozrejmosť.
A jedna misia je inšpirovaná Skalou od Baya. Tiež sa v starom väzení dostaneš do spŕch a tiež do teba budú páliť zo všetkých strán. Do šľaka, musím si aj ja zohnať krabicu. :D
A jedna misia je inšpirovaná Skalou od Baya. Tiež sa v starom väzení dostaneš do spŕch a tiež do teba budú páliť zo všetkých strán. Do šľaka, musím si aj ja zohnať krabicu. :D
Ten Black je dost dobrý, mám za sebou první misi. Na ovladači se dá střílet ale není to snadné, chce to zvyk. Žádný autoaim. AI mě pěkně potrápila. Hezky si pro Tebe přijdou. Dost dobrý i na PC poměry.
@PRIVATE MARTIN (29.04.2019 21:03): měl jsem štěstí, těch her na Xbox tam bylo celá řada, všechny po 149 Kč. Kdybych věděl, že některé z nich budou dříve nebo později ve zpětné kompatibilitě jako např: Ghost Recon + datadisky, Splinter Celly, apod. tak neváhám a kupuji. :)
@Rapier (29.04.2019 20:11): To sú tie nadnárodné korporácie. Človek im pchá nasilu peniaze a oni nie. :D
Ale toho Blacka ti závidím. Je to znamenitá FPS. Snáď sa mi ho tu niekde tiež podarí nájsť.
Ale toho Blacka ti závidím. Je to znamenitá FPS. Snáď sa mi ho tu niekde tiež podarí nájsť.
Pravděpodobně jedna z nejlepších, ne-li rovnou nejlepší, akční hra na první Xbox.
A mám tu čest Vám oznámit, že jsem právě dnes v jednom zapadlém vetešnictví v Ostravě zakoupil svou první originální placku z Xbox, neboť na CZ store ji koupit nelze a Microsoft už naneštěstí blokuje live account v USA regionu a CZ debetní kartu bez ohledu na to zdali mám VPN do USA nebo ne.
Dříve jsem takto nakupoval na US store (např: TES Morrowind GOTY a TES Oblivion GOTY) ale to už je v roce 2019 historie. Když jsem volal na help linku do Microsoftu proč mi to nejde, operátorka mi sdělila že to nejde protože mám účet v USA a CZ debetní kartu. Na dotaz jak je možné, že jsem takto dříve prokazatelně zakoupil řadu her z Xbox a Xbox 360 mě řekla, že nechápe jak. :) Člověk by dal Microsoftu ty peníze ale on je prostě nechce a ty hry mi na CZ store nenabízí.
A mám tu čest Vám oznámit, že jsem právě dnes v jednom zapadlém vetešnictví v Ostravě zakoupil svou první originální placku z Xbox, neboť na CZ store ji koupit nelze a Microsoft už naneštěstí blokuje live account v USA regionu a CZ debetní kartu bez ohledu na to zdali mám VPN do USA nebo ne.
Dříve jsem takto nakupoval na US store (např: TES Morrowind GOTY a TES Oblivion GOTY) ale to už je v roce 2019 historie. Když jsem volal na help linku do Microsoftu proč mi to nejde, operátorka mi sdělila že to nejde protože mám účet v USA a CZ debetní kartu. Na dotaz jak je možné, že jsem takto dříve prokazatelně zakoupil řadu her z Xbox a Xbox 360 mě řekla, že nechápe jak. :) Člověk by dal Microsoftu ty peníze ale on je prostě nechce a ty hry mi na CZ store nenabízí.
Dá sa vám nájsť Black na Xbox Marketplace? Na slovenskom nie je.