@DEU (01.12.2025 11:18): Pod tohle se podepíšu...
Diskuze
Hra vyzkoušena v rámci akce omezeného multiplayeru zdarma. Na menších mapách je to šílený chaos a hra ještě víc inklinuje k hernímu stylu CoD. Na mapě Eastwood, což je resort někde v pouštní části Kalifornie, už ale hra připomínala starý dobrý Battlefield z dob BC2 - 4. Nicméně herní model těchto mainstreamových FPS je čím dál víc chaotický. Ve hře je s výjimkou KDA a ztráty ticketu v podstatě nulový postih za smrt. Hráč nemá žádnou motivaci hrát takticky, neumírat a měl jsem téměř minimální radost, když jsem někoho dostal. Já KDA neřeším, vždy jsem řešil vlajky a KDA měl někde lehce okolo 1 - 1,2. Zůstanu u her jako jsou Insurgency: Sandstorm a podobných.
@Rapier (26.11.2025 18:02): Zkoušel jsem před lety hrát nějaké CoD na konzoli a když jsem měl po třech hrách snad 2:30, vykašlal jsem se na to. Jediným důvodem pro koupi herní konzole by bylo NHL. Kvůli jedné hře ale nebudu kupovat velkou TV, konzoli, hru a předplatné. Nejsem blázen.
@Rapier (26.11.2025 18:02): 200hod a K/D 0,83? To zní fakt krušně:-/.
U mě je vnímám fakt markantní ten rozdíl mezi Breakthrough Initiation, který doplňují botama a regulerním modem.
V initiation se nafarmím na botech, v normálním dostávám čočku furt ani nevim odkud.
U mě je vnímám fakt markantní ten rozdíl mezi Breakthrough Initiation, který doplňují botama a regulerním modem.
V initiation se nafarmím na botech, v normálním dostávám čočku furt ani nevim odkud.
@Hydr0gen (26.11.2025 16:58): o tom mi něco povídej, viz. https://battlelog.battlefield.com/bf4/so ... /1849032391/xboxone/, každopádně není náhodou na konzolích podpora klávesnice a myši? Na Xbox Series podle všeho je!
BTW když jsem v roce 2017 koupil Xbox, měl jsem vážné potíže hrát akční hry na ovladači, ale s odehraným časem se to rapidně zlepšilo. Odehrál jsem COD 2, 3, WaW na ovladači, bez auto-aim, a nakonec zvládnul i MP v BF4, nicméně uznávám, začátky v MP byly ukrutně obtížné.
Je pravdou, že na ovladači máš ulehčení při míření skrz miřidla - pohyb se zpomalí, jelikož myš je pochopitelně citlivější a přesnější, tudíž logicky nějaké ulehčení pro páčku na controlleru být musí. Už nevím kolik hodin přesně mi trvalo se naučit MP na controlleru, odhadem cca 50-70 hod určitě. Good luck!
BTW když jsem v roce 2017 koupil Xbox, měl jsem vážné potíže hrát akční hry na ovladači, ale s odehraným časem se to rapidně zlepšilo. Odehrál jsem COD 2, 3, WaW na ovladači, bez auto-aim, a nakonec zvládnul i MP v BF4, nicméně uznávám, začátky v MP byly ukrutně obtížné.
Je pravdou, že na ovladači máš ulehčení při míření skrz miřidla - pohyb se zpomalí, jelikož myš je pochopitelně citlivější a přesnější, tudíž logicky nějaké ulehčení pro páčku na controlleru být musí. Už nevím kolik hodin přesně mi trvalo se naučit MP na controlleru, odhadem cca 50-70 hod určitě. Good luck!
Hraju na čersvě pořízené PS5. Co si budem, začínat po 40ce hrát FPS na ovladači není žadnej med:D.
Nečekal jsem nic jinýho. Ale 200hod. abych se to jakštakš naučil hrát tomu už asi nedám...
Nečekal jsem nic jinýho. Ale 200hod. abych se to jakštakš naučil hrát tomu už asi nedám...
Do 2.12. 13:00 zdarma multiplayer v omezené verzi.
@DEU (22.11.2025 13:41): Ja stale naivne dufam ze zacnu pocuvat BF komunitu, potencial ta hra ma...ale momentálne je pre nich bohuzial priorita cod komunita a chyby totalne ignoruju. Zampellovo dna tam na moj vkus az moc prevlada.
Beta ktoru spominas bola paradoxne v omnoho lepsom technickom aj gameplayovom stave ako je hra teraz, preto som sa nechal oklamat a hru pri vydani kupil, bohuzial. A ten Lliberation Peak je asi jedina ako tak dobra mapa mimo firestormu.
Beta ktoru spominas bola paradoxne v omnoho lepsom technickom aj gameplayovom stave ako je hra teraz, preto som sa nechal oklamat a hru pri vydani kupil, bohuzial. A ten Lliberation Peak je asi jedina ako tak dobra mapa mimo firestormu.
@Blaiddtom (21.11.2025 12:39): Hrál jsem pouze otevřenou betu, ale pocit starých dílů od Bad Company 2 po 4 jsem měl na té mapě v tádžických horách. Na zbývajících menších mapách souhlasím, že hra inklinuje víc ke CoD. Snad do hry přidají více map podobných té hornaté a nezůstane jen u Operation Firestorm.
@Streamline (09.11.2025 17:01): Moje "hodnotenie" je napriklad cisto za MP.. preco ? Pretoze to je call of duty a nie battlefield. Porusene sluby, totalne ignorovanie feedbacku, ignorovanie fundamentalnych problemov, vacsia snaha prebrat hracov konkurencii, nez sa zavdacit veteranom serie,... snad najhorsie mapy z celej serie bez akejkolvek vertikality a s velkostou aby boli hraci neustale v akcii(nieco je fakt velmi zle, ked najlepsia mapa v hre je z BF3ky), prakticky neexistujuca destrukcia(aj ked slubovali jej velky navrat)..
Aj po takmer dvoch mesiacoch rozbity hitreg a netcode, otrasny bloom na niektorych zbraniach, totalna neschopnost opravit tak primitivnu chybu ako abusovanie gliču so strechami, alebo to je len kompletna ignoracia problemu, neviem.... a mohol by som pokracovat do rana.
Ano, kto chce "lepsie" call of duty tak si najde svoje a som rad za kazdeho, kto sa bavi. Ako veteran serie po tomto so seriou definitivne koncim(rovnako cela moja parta s ktorou hrame od BF:Vietnam), s battlefieldom to nema uz okrem class nic spolocne.. uprimne lutujem, ze som sa ucastnil playtestov a znova sa nechal napalit.
Aj po takmer dvoch mesiacoch rozbity hitreg a netcode, otrasny bloom na niektorych zbraniach, totalna neschopnost opravit tak primitivnu chybu ako abusovanie gliču so strechami, alebo to je len kompletna ignoracia problemu, neviem.... a mohol by som pokracovat do rana.
Ano, kto chce "lepsie" call of duty tak si najde svoje a som rad za kazdeho, kto sa bavi. Ako veteran serie po tomto so seriou definitivne koncim(rovnako cela moja parta s ktorou hrame od BF:Vietnam), s battlefieldom to nema uz okrem class nic spolocne.. uprimne lutujem, ze som sa ucastnil playtestov a znova sa nechal napalit.
@borac555 (komentář): V komentári píšeš, že mulťák je naozaj zábavný. Škoda, že celkové hodnotenie tomu neprispôsobíš a hodnotíš iba kampaň. Takto tu hodnotí určite viacero hráčov a zbytočne sa tým znižuje veľká kvalita multiplayeru v BF6, na ktorom je BF séria v podstate založená.
@Rapier (30.10.2025 21:21): Já vždy kupuji maximálně vyšší střední třídu co se týče GPU. U CPU si v budoucnu chci dát víc pozor na bottleneck, o kterém jsem ještě předloni vůbec nevěděl, co znamená. Hraju na 2K s tím, že si detaily vždy namíchám. Nemám problém hrát na mix nízkých, středních a vysokých. Podstatné jsou pro mě FPS v PvP a detaily v příběhových hrách pro jednoho hráče. Ovšem dnešní hry vypadají nádherně i na střední detaily. Zatím se mi nestalo, že bych zaznamenal pokles pod 80 FPS.
@Artran (30.10.2025 21:58): o tom žádná, pokud jsi dostal dobrou cenu, automaticky bereš lepší GPU. Udělal bych to stejně. Dát mě někdo RX 9070 za cenu RX 9060 XT neváhám ani minutu. :)
@MarezCZE (30.10.2025 21:40): takže základní verze stačí. Matně si pamatuji, že kdysi se muselo platit za Premium, aby jsi měl všechny rozšíření v ceně, ale už je to dávno co jsem kupoval BF (4).
Předpokládám, máš na mysli RTX 5060 TI OC 16GB, základní 5060 má jen 8GB VRAM. Tohle je přímý konkurent RX 9060 XT 16GB, taky dobrý, chvíli jsem o ní uvažoval.
Počkej až vyměníš AM4 CPU za AM5 CPU, to pak zjistíš podle zkušenosti uživatelů - co jsem vyčetl pod nejrůznějšími technickými videi, že máš pocit jako bys koupil novou GPU. Stručně tam lidi psali o tom, že i když ti všichni tvrdí, že R5 5600/X není bottleneck, tak je v 1% low a 0,1% low, ale to neznamená, že ti to musí nutně vadit. Taky jsem kdysi hrával na přetaktovaném Intel Core i5-2400 Sandy Bridge v kombinaci s výkonnou GTX 1060 6GB, a po výměně CPU/platformy na AM4 R7 3700X jsem zůstal v šoku, jak moc byl Pascal GPU bržděný CPU, stručně jsem získal +/- 100% výkonu navíc v náročném leteckém simulátoru DCS World.
Raději bych viděl větší mapy, jsem hráč za engineera a techniku, menší mapy mě omezují, nevadí mě 5 min v kuse běžet, než se někde dostanu. :) BF 2042 prý je nakonec po všech updatech fajn, neumím posoudit, mimo jeden free weekend na konzoli, jsem nehrál. Tenkrát, ale hra měla řadu nedostatků. Každopádně díky za postřehy, koupím jen základní hru.
Předpokládám, máš na mysli RTX 5060 TI OC 16GB, základní 5060 má jen 8GB VRAM. Tohle je přímý konkurent RX 9060 XT 16GB, taky dobrý, chvíli jsem o ní uvažoval.
Počkej až vyměníš AM4 CPU za AM5 CPU, to pak zjistíš podle zkušenosti uživatelů - co jsem vyčetl pod nejrůznějšími technickými videi, že máš pocit jako bys koupil novou GPU. Stručně tam lidi psali o tom, že i když ti všichni tvrdí, že R5 5600/X není bottleneck, tak je v 1% low a 0,1% low, ale to neznamená, že ti to musí nutně vadit. Taky jsem kdysi hrával na přetaktovaném Intel Core i5-2400 Sandy Bridge v kombinaci s výkonnou GTX 1060 6GB, a po výměně CPU/platformy na AM4 R7 3700X jsem zůstal v šoku, jak moc byl Pascal GPU bržděný CPU, stručně jsem získal +/- 100% výkonu navíc v náročném leteckém simulátoru DCS World.
Raději bych viděl větší mapy, jsem hráč za engineera a techniku, menší mapy mě omezují, nevadí mě 5 min v kuse běžet, než se někde dostanu. :) BF 2042 prý je nakonec po všech updatech fajn, neumím posoudit, mimo jeden free weekend na konzoli, jsem nehrál. Tenkrát, ale hra měla řadu nedostatků. Každopádně díky za postřehy, koupím jen základní hru.
@USER47 (30.10.2025 20:02): Já jsem původně také kupoval 5070Ti, ale na Alze měli zrovna tu jednu 5080 zlevněnou skoro o 5000, takže jsem nakonec zvolil tu. Pro 4K je navíc každý posun ve výkonu znát.
@Rapier (29.10.2025 20:59): No to se mi práve nezdá, pokud mrkneš na Steam, tak v popisu u Phantom Edition, je jen několik prkotin. Zatím vše z první sezony, je dostupné i skrz základní variantu.
Jinak jak jsem psal níže, na MSI 1060 GTX se dá celkem hrát, ale není to nic extra, koupil jsem tedy na RTX MSI 5060 OC s 16 GB, a naprosto na pohodu full HD stabilních cca 100 fps, s procesorem Ryzen 5 5600X.
Jak píše DEU, tak já s ním vydržím určitě ještě déle. Bohatě mi stačí hrát v 1080p.
Jinak co se týče BF6, tak za mě více než fajn překvapení, jsem fanda serie, ale z pátého dílu uz jsem moc nadšený nebyl a o 2042 jsem odehrál jen několik hodin.
Co se týká map, tak za mě celkem dobrý mix menších a větších kousků, pravda nejsou až tak mohutné jako v BF3, BF2/BF4, ale pouze v tom smyslu, že například v operaci Firestorm člověk nepřejíždí nedejbože nejde po svých, x set metru než se dostane k frekventovaným oblastem, ubylo tedy výrazně hluchých a prázdných míst. Firestorm je téměř 1 ku 1 k Firestormu z BF3/BF, jen právě šmiknutý o tuto hlušinu.
Blackwell Fields s první sezonou je podle mě ještě větší než Firestorm a za mě možná nejlepší mapa zatím.
Moc fajn jsou i ty sřední mapy jako Iberian Offensive, Mirak Valley a Liberation Peak kde je fajn poměr mezi technikou a pěchotou. Za mě zatím moc fajn.
Jinak jak jsem psal níže, na MSI 1060 GTX se dá celkem hrát, ale není to nic extra, koupil jsem tedy na RTX MSI 5060 OC s 16 GB, a naprosto na pohodu full HD stabilních cca 100 fps, s procesorem Ryzen 5 5600X.
Jak píše DEU, tak já s ním vydržím určitě ještě déle. Bohatě mi stačí hrát v 1080p.
Jinak co se týče BF6, tak za mě více než fajn překvapení, jsem fanda serie, ale z pátého dílu uz jsem moc nadšený nebyl a o 2042 jsem odehrál jen několik hodin.
Co se týká map, tak za mě celkem dobrý mix menších a větších kousků, pravda nejsou až tak mohutné jako v BF3, BF2/BF4, ale pouze v tom smyslu, že například v operaci Firestorm člověk nepřejíždí nedejbože nejde po svých, x set metru než se dostane k frekventovaným oblastem, ubylo tedy výrazně hluchých a prázdných míst. Firestorm je téměř 1 ku 1 k Firestormu z BF3/BF, jen právě šmiknutý o tuto hlušinu.
Blackwell Fields s první sezonou je podle mě ještě větší než Firestorm a za mě možná nejlepší mapa zatím.
Moc fajn jsou i ty sřední mapy jako Iberian Offensive, Mirak Valley a Liberation Peak kde je fajn poměr mezi technikou a pěchotou. Za mě zatím moc fajn.
@DEU (30.10.2025 19:50): taky dobrý, já jsem stávající AM4 sestavu posunul do rodiny (starší dítě má předčasné vánoce), tak proto mám nakonec novou. Je ale pravdou, že jsem min. o CPU a GPU upgrade posledního půl roku přemýšlel poměrně intenzivně. Blbé je, že když koupíš 8 cores CPU za 9k, ve své době high-end, poté se prostě nechce do výměny za jiné, přijde ti líto peněz.
Teď jsem to záměrně udělal opačně, koupil jsem nejlevnější, ovšem nikoliv nevýkonné, právě naopak, značně ušetřil a X3D CPU tam dám později, pravděpodobně až bude nový Zen do AM5.
Zlomil mě až do té doby nenáročný Falcon BMS ve verzi 4.38 s novým enginem terénu v hi-res, tehdy jsem pochopil, že to min. bez upgrade GPU nepůjde, v +/- 30 fps se mi fakt lítat nechce.
Teď jsem to záměrně udělal opačně, koupil jsem nejlevnější, ovšem nikoliv nevýkonné, právě naopak, značně ušetřil a X3D CPU tam dám později, pravděpodobně až bude nový Zen do AM5.
Zlomil mě až do té doby nenáročný Falcon BMS ve verzi 4.38 s novým enginem terénu v hi-res, tehdy jsem pochopil, že to min. bez upgrade GPU nepůjde, v +/- 30 fps se mi fakt lítat nechce.
@DEU (30.10.2025 19:50):Ja mam 5700X v kombinaci s 9070XT a je to v pohode. CPU netreba prehanet.
btw: 5080 je v soucasny dobe nic moc. Vykonove jen lehce nad 5070ti za vyrazne vyssi cenu, pomer cena/vykon je u 5070ti vyrazne lepsi. Planovany Super edice by to mohly zmenit, ale ted je 5080 dost nesmysl.
btw: 5080 je v soucasny dobe nic moc. Vykonove jen lehce nad 5070ti za vyrazne vyssi cenu, pomer cena/vykon je u 5070ti vyrazne lepsi. Planovany Super edice by to mohly zmenit, ale ted je 5080 dost nesmysl.
@Rapier (30.10.2025 12:26): Já ještě rok vydržím na starém Ryzen 5 5600X, 32 GB RAM a 3070. Pak přeskočím rovnou asi na něco s 5070 Ti a nebo 5080.
@Artran (29.10.2025 21:18): no já se držím více při zemi, a HW jsem napasoval na současné potřeby, než něco jako výhled do budoucna. Mám tolik restů, že vydržím min. do příští HW upgrade. :)
Zdá se mi to, nebo zájem o BF6 nějak po počátečním nadšení upadá? Nový Battle Royal mód očividně nikdo z BF veteránu nechce, a zdá se, že hráčům vadí, že BF6 se více přiblížil COD Warzone než by bylo zdrávo co se týče MP, tzn. menší mapy, zběsilé přestřelky, apod.
Zdá se mi to, nebo zájem o BF6 nějak po počátečním nadšení upadá? Nový Battle Royal mód očividně nikdo z BF veteránu nechce, a zdá se, že hráčům vadí, že BF6 se více přiblížil COD Warzone než by bylo zdrávo co se týče MP, tzn. menší mapy, zběsilé přestřelky, apod.
@Rapier (29.10.2025 19:09): Díky :-) Ovšem seznam her, které si teď chci zahrát, protože můžu, se teď samozřejmě masivně rozšířil... Ach jo :-)
Chápu správně, že Battlefield 6 Phantom Edition je totéž co BF3/4 Premium? Tedy obsahuje vše co vyjde.
@Artran (29.10.2025 19:01): naprosto chápu, já byl původně přesvědčen, že musím mít R7 9800X3D + X870 chipset + RX 9070 XT nebo RTX 5070 Ti. Dokonce jsme hodně usilovně přemýšlel o R7 5700 X3D. Kde jsem skončil už víš. :)
Naopak jsem po 6 letech, kdy jsem si koupil přecházející high-end sestavu usoudil, že času je málo, a občas chybí chuť, a to včetně hraní leteckých simulátorů. I proto jsem volil tak jak jsem volil. Tedy důvodů v rodině bylo více, nicméně mě úplně stačí když GPU zvládne co chci hrát +/- v 60 fps s RT a pokud možno je celá sestava co nejtišší a nejúspornější.
Každopádně užívej, máš high-end sestavu, ať slouží! Člověk si má udělat jednou za čas radost.
Naopak jsem po 6 letech, kdy jsem si koupil přecházející high-end sestavu usoudil, že času je málo, a občas chybí chuť, a to včetně hraní leteckých simulátorů. I proto jsem volil tak jak jsem volil. Tedy důvodů v rodině bylo více, nicméně mě úplně stačí když GPU zvládne co chci hrát +/- v 60 fps s RT a pokud možno je celá sestava co nejtišší a nejúspornější.
Každopádně užívej, máš high-end sestavu, ať slouží! Člověk si má udělat jednou za čas radost.
Do 10k asi OLED ne. Co se rozmeru tyce, 34 ultrawide je na vysku stejnej jako 27 16:9, jen je roztazenej trochu do sirky. Skvele nejen na FPS, ale i na zavodeni, a predpokladam ze i na letani.
Rozlisenim bych zustal u 1440p. GPU je na to silna dost a bude to vypadat stokrat lepe nez kostkovane 1080p pres integer scaling. Na integer scaling bych se obecne vykaslal, jakakoli novejsi hra, ve ktery by ti mohl chybet vykon, bude mit nejakej nejakej ingame upscaling, at uz FSR, XESS nebo DLSS (exploitovatelny skrz Optiscaler), kterej ti zaruci vetsi kvalitu nez obycejnej integer scaling.
Rozlisenim bych zustal u 1440p. GPU je na to silna dost a bude to vypadat stokrat lepe nez kostkovane 1080p pres integer scaling. Na integer scaling bych se obecne vykaslal, jakakoli novejsi hra, ve ktery by ti mohl chybet vykon, bude mit nejakej nejakej ingame upscaling, at uz FSR, XESS nebo DLSS (exploitovatelny skrz Optiscaler), kterej ti zaruci vetsi kvalitu nez obycejnej integer scaling.
@USER47 (29.10.2025 19:00): rád bych, ale jak jsem zmínil, musím z rodinným rozpočtem opatrně. :)
Něco levnějšího by tam nebylo? Ideálně tak do 10k, ne, že bych nechtěl OLED, nicméně je to poněkud drahé na můj vkus. A taky nechci příliš velký monitor, 32" je obří, 27-28" je menší, lehčí a skladnější i pro transport.
Něco levnějšího by tam nebylo? Ideálně tak do 10k, ne, že bych nechtěl OLED, nicméně je to poněkud drahé na můj vkus. A taky nechci příliš velký monitor, 32" je obří, 27-28" je menší, lehčí a skladnější i pro transport.
@Rapier (29.10.2025 18:55): Celý život hraju na samých plečkách, obzvlášť posledních deset let, tak jsem si tento rok řekl, že si konečně pořídím něco fakt výkonného :-)
Kup si tohle a na IPS si ani nevzpomenes
https://www.alza.cz/34-dell-alienware-aw3425dw-d13002162.htm
https://www.alza.cz/34-dell-alienware-aw3425dw-d13002162.htm
@Artran (29.10.2025 18:49): Wow, GPU mohu tiše závidět, ale abych nebyl za chudého, mohl bych si ji koupit, nicméně chtěl jsem být šetřivý. :) Užij si ten výkon!
Monitor budu muset vyřešit, aktuálně mám starší AMVA 32" panel s 10-bit barvami na kanál, ale dnes jsou IPS kvalitativně jinde, a navíc to je jen 60Hz. Nejspíš koupím 4k 27" s 120-144Hz a FreeSync. Budu tak moc hrát v FHD rozlišení a díky celočíselnému přepočítání s obrazem ostrým jako břitva a vyššími fps. Ještě zvážím zdali 1440p nebo 4K monitor.
Monitor budu muset vyřešit, aktuálně mám starší AMVA 32" panel s 10-bit barvami na kanál, ale dnes jsou IPS kvalitativně jinde, a navíc to je jen 60Hz. Nejspíš koupím 4k 27" s 120-144Hz a FreeSync. Budu tak moc hrát v FHD rozlišení a díky celočíselnému přepočítání s obrazem ostrým jako břitva a vyššími fps. Ještě zvážím zdali 1440p nebo 4K monitor.
@Rapier (29.10.2025 17:45): NVIDIA GeForce RTX 5080 16GB, Intel Core Ultra 7 265K, RAM 64GB DDR5 6000MHz, SSD NVMe 4TB. Monitor ASUS ROG Strix XG27UCS (27" 4K 160Hz G-Sync). Klávesnici ASUS ROG Strix Scope II X. DAC FiiO k7 BT + studiové monitory FiiO SP3 + sluchátka AKG k702 :-)
@Artran (29.10.2025 01:41): jasně, že není, záleží od hry jak moc dobře je RT naimplementováno. Ano souhlasím, jsou hry kde to vynikne více a hry kde to je vidět méně. O path tracingu mě nemluv, moc dobře vím jak Cyberpunk s ním prokoukne, ovšem GPU s výkonem path tracingu v mainstream ještě nějaký ten pátek nebudou.
Co máš za sestavu, že zvládneš path tracing v CP77? A v jakém rozlišení?
@Hydr0gen (29.10.2025 09:57): přesně, takhle si hru může zahrát více lidí. 1060 3GB nebo 6GB verze?
@DEU (29.10.2025 12:00): tajné to není, taková trochu budget sestava, s výhledem na budoucí upgrade a posunutí CPU a GPU dál v rodině.
Asus TUF Gaming B50-Plus Wifi7 MOBO s ALC 1220p Realtek zvukovkou (tedy tou nejlepší), CPU Ryzen 5 9600X (65W TDP, je to bestie ve výkonu na jádro, a to včetně Ryzen 9000 X3D CPU!), CPU cooler BeQuit! Dark Rock 5, RAM 64G B DDR5 6000 Mhz CL30 (na letecké simulátory - velké mapy, jinak by 32GB bohatě stačilo), GPU Sapphire RX 9060 XT 16GB Nitro+ (jen 180W TDP), SSD Samsung 990 PRO 2TB (použitý z původní sestavy kde jsem jej měl jen na hry, nyní hostuje i OS), case Fractal Design Pop Air Black Solid, PSU Corsair RM750x ATX 3.1 (nejdražší PSU jaké jsem kdy v životě koupil). Plus jsme přehodil druhou zvukovku: SB Audigi 5Rx z původní sestavy, tu tam mám jen kvůli legacy zvukovému čipu, Realtek je jinak ve všem lepší zvukovka, primárně používam jej.
Co máš za sestavu, že zvládneš path tracing v CP77? A v jakém rozlišení?
@Hydr0gen (29.10.2025 09:57): přesně, takhle si hru může zahrát více lidí. 1060 3GB nebo 6GB verze?
@DEU (29.10.2025 12:00): tajné to není, taková trochu budget sestava, s výhledem na budoucí upgrade a posunutí CPU a GPU dál v rodině.
Asus TUF Gaming B50-Plus Wifi7 MOBO s ALC 1220p Realtek zvukovkou (tedy tou nejlepší), CPU Ryzen 5 9600X (65W TDP, je to bestie ve výkonu na jádro, a to včetně Ryzen 9000 X3D CPU!), CPU cooler BeQuit! Dark Rock 5, RAM 64G B DDR5 6000 Mhz CL30 (na letecké simulátory - velké mapy, jinak by 32GB bohatě stačilo), GPU Sapphire RX 9060 XT 16GB Nitro+ (jen 180W TDP), SSD Samsung 990 PRO 2TB (použitý z původní sestavy kde jsem jej měl jen na hry, nyní hostuje i OS), case Fractal Design Pop Air Black Solid, PSU Corsair RM750x ATX 3.1 (nejdražší PSU jaké jsem kdy v životě koupil). Plus jsme přehodil druhou zvukovku: SB Audigi 5Rx z původní sestavy, tu tam mám jen kvůli legacy zvukovému čipu, Realtek je jinak ve všem lepší zvukovka, primárně používam jej.
@Rapier (28.10.2025 21:22): A co sis pořídil, pokud to není tajné?
Já hrál betu na mini PC s GF1060 ITX. Vývojářům smekám - hýbalo se to.
@Rapier (28.10.2025 22:50): RT není pozlátko, resp. to bys takhle mohl brát jakákoli vylepšení grafiky. Samozřejmě, u některých her, jako např. u toho Cyberpunku vynikne extrémně (a když ho na novém PC s RT, resp. path tracingem spustím na ultra, tak to je skoro jak jiná hra), v jiných hrách je ten přínos menší. Je ale určitě znát v interiérech, kde nasvícení je prostě komplexnější. Jako hráč máš u RT možnost volby, kdo na to nemá grafiku, nebo honí každý snímek, může si ho vypnout. Nevidím na tom nic proti ničemu. Nicméně zvlášť u atmosféričtějších her by tvůrci měli stavět nasvícení s ohledem na to, jak scéna vypadá s RT a ne bez něj. To je prostě krok zpět. U Battlefieldu je ten přínos menší, pochopitelně, ale nerozumím, proč by měli tvůrci AAA her ubírat z technologických novinek, zvlášť, když si hráč může s nastavením grafiky sám pohrát. Od AAA titulů čekám, že budou graficky náročné a budou prodávat lepší grafické karty. Čistou hratelnost bez ohledu na grafiku nabízí nespočet indie titulů.
Hrál jsem dosud jen betu na XSX a nepřijde mi, že by BF6 byl technologicky zaostalý. I bez RT vypadá skvěle, a navíc si to můžeš zahrát na ledasjaké plečce, což hodnotím kladně. Být vývojář také bych chtěl aby moji hru mohl hrát úplně každý, bez ohledu na to zdali má dostatečně výkonnou GPU s RT, případně zdali ji má vůbec, tedy GPU s možností RT.
Nehraji moc moderních her, těžko soudit nakolik RT posouvá současné hry. Vím jen o dvou hrách, kde RT opravdu stojí za to, a je obecně dobře naimplementováno: The Witcher 3 a Cyberpunk 2077, nicméně paradoxně obě hry vypadají skvěle i bez RT, ačkoliv zrovna u CP77 je ten rozdíl poznat na první pohled, což mě došlo už u hraní na Xbox Series X, kde je možno zapnout jen RT stíny. Na PC to musí být pastva pro oči.
U dalších her je RT spíše pozlátko, alespoň mi tak přijde. Který titul, nepočítáme předělávky 90 her, ti přijde, že posouvá technologie díky RT?
Dovedeš si představit HW nároky MP akce alá BF6 s RT? Já nikoliv. :) Nevím, možná konkurenční COD s malými mapami má možnost zapnout RT, ale u BF si to neumím představit.
@DEU (28.10.2025 10:41): stávající mapy jsou malé pro techniku a 64 hráčů? Doufám, že nejsou moc malé, všiml jsem si, že to někteří recenzenti zmínili. Když srovnáš s BF4 velkými mapami, jak moc jsou velké/malé?
Nehraji moc moderních her, těžko soudit nakolik RT posouvá současné hry. Vím jen o dvou hrách, kde RT opravdu stojí za to, a je obecně dobře naimplementováno: The Witcher 3 a Cyberpunk 2077, nicméně paradoxně obě hry vypadají skvěle i bez RT, ačkoliv zrovna u CP77 je ten rozdíl poznat na první pohled, což mě došlo už u hraní na Xbox Series X, kde je možno zapnout jen RT stíny. Na PC to musí být pastva pro oči.
U dalších her je RT spíše pozlátko, alespoň mi tak přijde. Který titul, nepočítáme předělávky 90 her, ti přijde, že posouvá technologie díky RT?
Dovedeš si představit HW nároky MP akce alá BF6 s RT? Já nikoliv. :) Nevím, možná konkurenční COD s malými mapami má možnost zapnout RT, ale u BF si to neumím představit.
@DEU (28.10.2025 10:41): stávající mapy jsou malé pro techniku a 64 hráčů? Doufám, že nejsou moc malé, všiml jsem si, že to někteří recenzenti zmínili. Když srovnáš s BF4 velkými mapami, jak moc jsou velké/malé?
Mě tam mrzí ten chybějící ray tracing. Přeci jen, když si na něj člověk zvykne, tak ten rozdíl je znát. Takovéhle hry by měly technologie spíše posouvat, než z nich slevovat.
@DEU (28.10.2025 16:34): stávající sestava by to měla hravě dát v 1440p na high detaily dle HW Unboxed cca 50 fps s 1% low 40 fps u GTX 3060 12GB, RX 5700XT GB je o něco málo výkonnější.
Nicméně dnes jsem finálně, po 6 letech, poskládal novou PC sestavu.
Nicméně dnes jsem finálně, po 6 letech, poskládal novou PC sestavu.
@Rapier (28.10.2025 14:37): Budeš hrát na stávající sestavě, nebo PC vylepšíš?
@Artran (28.10.2025 13:14): zanedlouho to konečně koupím, primárně kvůli MP. Naprosto rozumím, mám takový pocit, že kampaň v BF4 jsem také nedohrál. :)
@Drolin (28.10.2025 07:25): Měl jsem kdysi spolubydlícího, který hodně hrál BF2 a od té doby jsem si chtěl Battlefield někdy pořádně zahrát :)
@DEU (28.10.2025 10:41): No za mě je ta kampaň tak za 4/10. A to jen kvůli technické stránce.
@Rapier (28.10.2025 11:17): Proto také nehodnotím. Smysl BF je v multiplayeru. Na druhou stranu ta kampaň tam je a někdo by si třeba mohl říct, že kvůli ní stojí za to si Battlefield koupit. Nestojí:)
Jak píše Shoggot, je to i dost nuda. Musel jsem se nutit, abych pokračoval dál. Ta předposlední mise s drony to trochu zachránila, ale to je jen jednooký mezi slepými.
@DEU (28.10.2025 10:41): No za mě je ta kampaň tak za 4/10. A to jen kvůli technické stránce.
@Rapier (28.10.2025 11:17): Proto také nehodnotím. Smysl BF je v multiplayeru. Na druhou stranu ta kampaň tam je a někdo by si třeba mohl říct, že kvůli ní stojí za to si Battlefield koupit. Nestojí:)
Jak píše Shoggot, je to i dost nuda. Musel jsem se nutit, abych pokračoval dál. Ta předposlední mise s drony to trochu zachránila, ale to je jen jednooký mezi slepými.
@Shoggot (28.10.2025 11:25): Kampaň se bohužel opravdu moc nepovedla. A to jsem se na ní po těch letech opravdu těšil. Jsem u konce, ale nepamatuju si snad nic opravdu povedeného. Jak už někdo psal, je to jako tutoriál do MP.
Z kampaně jsem dal první misi a skoro se uzíval.
@Artran (28.10.2025 04:27): na druhou stranu, nejspíš nikdo nečekal, že kampaň v BF sérii bude na úrovni starších Call of Duty MW 1-3/BO 1-2, takže dobrý, ne? :)
@Artran (28.10.2025 04:27): Co jsem měl možnost vidět, kampaň z mého pohledu o něco převyšuje ty z BC2, 3 a 4 - za mě 7/10. Multiplayer se opravdu povedl a mít hra větší mapy, neměl bych jí co vytknout. Takže (7+9)÷20 mi vychází na 8/10.
@Artran (28.10.2025 04:27): To je asi poslední hra, kterou bych čekal že si zahraješ, dohraješ :)).
Z té kampaně je slušnější jen ta předposlední mise v Tádžikistánu, jinak je to opravdu slabota. Příběh příšerný a rozuzlení přiblblé.
Theme v podání Limp Bizkit by šlo ovšem.
@Rapier (12.10.2025 21:18): Na této konfiguraci si nedovedu představit dnes hrát obstojně ani na FHD okolo 60 FPS.
Další hra, kde je M4A1 prostě GOAT, zatím hodnotím velmi kladně, je to zábava. Ještě by teda mohli odladit TTK, bloom některých zbraní a trochu jak to počítá damage, ale gameplay je solidní a zábavná.
V nastavení zvuku si určitě zapnout War Tapes.
V nastavení zvuku si určitě zapnout War Tapes.
@MarezCZE (11.10.2025 16:06): ještě kdyby to tak šlo na Intel i5-2500K/2400 Sandy Bridge CPU na deskách kde není UEFI, TPM 2.0 a Secure Boot, bylo by to dokonalé!
Přesně v takových mám totiž GTX 1060 6GB, apod., jinými slovy synek si to nezahraje, ani kdyby chtěl. Ledaže by mu ježíšek donesl na vánoce nové PC. :)
Přesně v takových mám totiž GTX 1060 6GB, apod., jinými slovy synek si to nezahraje, ani kdyby chtěl. Ledaže by mu ježíšek donesl na vánoce nové PC. :)
@MarezCZE (11.10.2025 16:06): Jo, ta optimalizace je fakt neuvěřitelná, když si člověk vezme, kolik hráčű se na mapě v jednu dobu nachází, jak skvěle grafika vypadá a k tomu to zničitelný prostředí. Jsem Battlefieldem nepolíbenej, takže z tý frenetický akce mi ještě hodinu po vypnutí hry hučí v hlavě.
@USER47 (10.10.2025 23:15): očividně nikdo BF 2042 nehrál, respektive já to hrál jen krátce na konzoli během víkendu zdarma.
@MarezCZE (11.10.2025 16:11): pokud dodržíš postup viz. Secure Boot Enabled but NOT Active in BIOS - Easy Fix! nestane se nic. Důvod proč se používa secure boot je popsaný zde Nelíbí se vám, že Windows vyžadují Secure Boot? Teď už budou zabezpečené spouštění vynucovat i hry
Stručně: " Jak Secure Boot funguje? Zabezpečené spouštění má chránit jak jádro operačního systému, tak ovladače před tím, aby je cheatovací software modifikoval (podobně jako před malwarem) a získal tak schopnost pozměnit i běžící hru. Ochrana Battlefieldu 2042 bude zřejmě používat ovladač v jádře pro ověření integrity hry, zatímco integritu tohoto kontrolního ovladače má zajistit právě Secure Boot – při hacknutí ovladače totiž nebude sedět jeho digitální podpis a nebude spuštěn systémem Windows. Systém zase bude ochráněn před modifikací, která by ochranu obešla, protože u něj bude digitální podpis ověřovat zavaděč operačního systému a u toho zase firmware – jde o princip tzv. Chain of Trust, kdy každá nahrávaná vrstva vymáhá pomocí kryptografického ověření integritu následujících komponent – až po samotnou hru. "
@MarezCZE (11.10.2025 16:11): pokud dodržíš postup viz. Secure Boot Enabled but NOT Active in BIOS - Easy Fix! nestane se nic. Důvod proč se používa secure boot je popsaný zde Nelíbí se vám, že Windows vyžadují Secure Boot? Teď už budou zabezpečené spouštění vynucovat i hry
Stručně: " Jak Secure Boot funguje? Zabezpečené spouštění má chránit jak jádro operačního systému, tak ovladače před tím, aby je cheatovací software modifikoval (podobně jako před malwarem) a získal tak schopnost pozměnit i běžící hru. Ochrana Battlefieldu 2042 bude zřejmě používat ovladač v jádře pro ověření integrity hry, zatímco integritu tohoto kontrolního ovladače má zajistit právě Secure Boot – při hacknutí ovladače totiž nebude sedět jeho digitální podpis a nebude spuštěn systémem Windows. Systém zase bude ochráněn před modifikací, která by ochranu obešla, protože u něj bude digitální podpis ověřovat zavaděč operačního systému a u toho zase firmware – jde o princip tzv. Chain of Trust, kdy každá nahrávaná vrstva vymáhá pomocí kryptografického ověření integritu následujících komponent – až po samotnou hru. "
Nejspíš se ti nic nezaviruje ani s vypnutým ani se zapnutým secure boot, nicméně když to zapneš (jak vyžaduje Battlefield), teoreticky by to mělo zablokovat nějaký svinstvo, co by se pokoušelo spouštět na startu, systém teď nějak ověřuje integritu bootovacích filů.
Předpokládám, že to vyžadujou, aby ztížili využívání nějakejch blbě detekovatelnejch cheatů. Pravděpodobně marně.
Předpokládám, že to vyžadujou, aby ztížili využívání nějakejch blbě detekovatelnejch cheatů. Pravděpodobně marně.
@USER47 (10.10.2025 21:34): A můžete mi prosim jako laikovi vysvětlit, co se stane, kdyz to v BIOSu prepnu, což jsem samozřejmě udělal abych si zahrál. Mám se bát, že když se prekliknu a omylem skončím na pornostrankach, zaviruje se mi PC?
@pajmič (10.10.2025 18:46): Hrál jsem v cca 21:30 včera, naskočil jsem do hry bez čekání. Jinak potvrzuji že se dá hrát na gtx 1060 6 gb. Samozřejmě na low settings, a je to fakt hrana. Okolo 30 fps, na náročnějších scénách se to motá okolo 25. Všechna čest autorům za optimalizaci.
Aha, to je mozny, ja kdyz to naposled googlil, tak jsem videl hodne temat specificky ke Gigabyte deskam se stejnym problemem. Nicmene me prekvapuje, kolik hluku tohle tema nadelalo v souvislosti s BF6, kdyz je secure boot vyzadovanej uz u BF2042.
@USER47 (10.10.2025 21:34): Není to jen u desek Gigabyte. Já mám ASRock a musel jsem udělat přesně to, co píšeš, tj. přepnout do Custom módu a v něm doinstalovat klíče.
@Rapier (10.10.2025 21:14): Není to Gigabyte deska? Tohle je nějakej jejich bug, v BIOSU se to tváří enabled, ale Windows to detekujou jako vypnutý, člověk to musí v biosu hodit do custom módu, teprve pak se to probere a Windows to detekujou správně.
@tomi2k9 (10.10.2025 21:04): nedávno jsem tchánovi složil AM5 sestavu a Secure Boot je sice enabled by default na B850 desce, i po upgrade BIOS na poslední verzi, ale není active. :) Neptej se mě proč to tak výrobci dělají, nejspíš to má svůj důvod.
@Artran (10.10.2025 19:41): Aha, tak to jsem očividně zapnutý měl už někdy z předtím, nebo defaultně z výroby. Takže po mě to po spuštění nic nechtělo. Ale chápu, do BIOSu chodit nastavovat tyhle věci, to bude hodně lidí nadávat, že jim hra nejde.
Zde je návod na secure boot, který je obvykle enabled, ale nikoliv active. Můj případ. Secure Boot Enabled but NOT Active in BIOS - Easy Fix!
A jéje, ono to už to vyšlo, já si ještě ani nestihl vybrat finálně nové PC, natož jej objednat. :)
A jéje, ono to už to vyšlo, já si ještě ani nestihl vybrat finálně nové PC, natož jej objednat. :)
@tomi2k9 (10.10.2025 19:20): Je třeba nastavit Secure boot. Je to kvůli AntiCheat ochraně. Já jsem ho např. sice zapnutý měl, ale musel jsem doinstalovat klíče.
@pajmič (10.10.2025 18:46): nemám Xko, takže nevím proč musel do BIOSu a co tam musel měnit, ale já teda nic přenastavovat nemusel.
@tomi2k9 (10.10.2025 18:39): Však ano, a to je na tom to srandovní. Kamarád taky čekal asi 5 minurt než ho to pustilo do hry.
Ale zase je fakt, že s tim Biosem to je opravdu vopruz.
Ale zase je fakt, že s tim Biosem to je opravdu vopruz.
@pajmič (10.10.2025 18:35): Dan is ubrečená holka. Byl jsem v čekačce trošku dál a zabralo to celých deset minut než jsem hru normálně spustil : https://ibb.co/3ySkdRSC
@Fritol (10.10.2025 17:37): Už 740k :) Dneska to bude ještě mega, pokud jim neimplodujou servery. Přes víkend by to mohlo trhnout i posledního Monster Huntera, který byl a pořád je, na rozdíl od BF6, v děsivym stavu na kompjůtrech.
Po půl hodině od vydání 600k+ peak na Steamu. To vypadá na nejúspěšnější díl v sérii. RIP CoD letos.
@DEU (04.10.2025 12:04): já si open betu vyzkoušel celkem dost, takže mám výjimečně předobjednáno.
@Mendoza (04.10.2025 12:31): Beta byla super, ale tento arkádový chaotický herní model už nevydržím hrát stovky hodin jako dříve. A proto maximálně ve větší slevě. Hlavně dnes hraji primárně extrakční střílečky a v BF6 má být jen jeden mód.
@DEU (04.10.2025 12:04): Vzhledem k tomu, ze ses rozhodl se s nami podelit o tuto neobycejne zajimavou informaci, bych rekl, ze to s tim ledovym klidem nebude tak horky :).
@tomi2k9 (04.10.2025 01:14): To mě nechává ledově klidným. Za plnou cenu to nekoupím ani náhodou. Možná, až bude jednou třetinová.
Preload spuštěn - hra u nás bude hratelná 10. října v 17.00
RT nebude, rozumné rozhodnutí. Viz. https://www.techpowerup.com/340533/battl ... -over-visual-effects
V otevřené betě jsem strávil okolo 25 hodin a dojmy jsou velmi pozitivní. Autoři se poučili z propadáku ze 2042 a do hry namísto nesmyslných infantilních operátorů vrátili hned od začátku ikonické herní třídy. Hrál jsem za všechny čtyři, dle aktuálního herního režimu, případně dle dostupných úkolů. Nejvíc se mi líbila mapa v Káhiře a v tádžických horách. Oproti tomu nejméně se mi líbila mapa v New York City. Vše hodnoceno z pohledu hráče Conquestu s tím, že mapa v New York City je vhodnější na pěchotní boj než na Conquest. Beta neměla téměř žádné bugy s výjimkou prvního týdne, kdy se zasekávala v načítací obrazovce. Ve druhém týdnu se mi jednou zneviditelnila postava i se zbraní a musel jsem střílet buď naslepo nebo skrz záměrný kříž. Myslím, že má hra našlápnuto stát se nejlepší FPS letošního roku.
Prozatímní hodnocení je 80%.
Prozatímní hodnocení je 80%.