Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@pajmič (22.01.2017 17:32): Jasný, vždyť já souhlasím. Teda krom toho Wolfa :). Pamatuji, jak lidi třeba hráli Wolfa 3D, jelikož v tomhle žánru nic jiného nebylo, nebo to aspoň zkoušeli, protože už tenkrát to několik lidí moc nebavilo a když pak vyšel Doom, tak si na Wolfa ani nikdo nevzpomněl. Takový Doom se hraje i dnes, zatímco na Wolfa už se tenkrát prakticky zapomnělo. Proto někdy nechápu u těchto titulů nesmyslně vysoká hodnocení.
Osobně mám v letech 1982-1992 hodnoceno 53 her, ale jen 4 se dostali do zelených čísel (North & South, Ski or Die, Another World, Dune II). Naopak třeba z takového roku 1997, což je dobrých 20 let zpět mám 6 zelených hodnocení.
@mvp23 (22.01.2017 13:22): Nostalgie je přecenovaná. Je to jako tvá bejvalá, co ti v mládí bezvadně dala a dneska je to stará, omšelá frigidní rašple, co ti ho ani do ruky nevezme.

Já jsem si jist, že kdyby jsem se k této parádě dostal za mlada, tak bych to asi hrál, ale dneska by jsem to asi nedal. To ovládání je špičkově retardované - jen sebrat předmět ze země je výzva. Naopak vím, že když si dneska pustím Contru, Maria, Wolfa, Dooma, Duka, tak mě to pořád bude bavit, protože jsou to jednoduše nadčasové produkty, jejichž mechanismy nestárnou, takovou nostalgií se já moc rád nechám ojebávat.
@mvp23 (22.01.2017 13:03): Myslel som to ako v tom zmysle, že dnes už si to môžeš zmeniť (cez konfig klávesnice v DOSBoxe), čo vtedy nešlo urobiť (aspoň teda netuším ako, možno existoval nejaký rezidentný remapper software klávesnice, ale nikdy som také nič nemal).
Keby to náhodou chcel niekto hrať "1:1 ako vtedy" tak práve v tom nič rozumné nevidím, keďže už je dnes k dispozícii alternatíva.
@Richmond (22.01.2017 13:15): Asi jsem to napsal moc složitě, ale to jsem právě chtěl říct :). Mám rád nostalgii, ale co se kvalitních her týče a proto jsem psal, že Barbarian v ní nemá žádný význam, tak jí tím pádem za kvalitní nepovažuji, což je myslím vidět i na hodnocení.
@mazar1234 (22.01.2017 10:33): Jen dnes? Myslíš, že tenkrát to masochismus nebyl? Svým způsobem o to větší, protože hráč moc zkušeností kolem ovládání tenkrát moc neměl.

@Johny2005 (22.01.2017 09:41): Ale já Tvému pohledu moc dobře rozumím! To samé jsem si prožil také, jen jsem to měl silnější u jiných her. Barbarian se sice ke mě nedostal rovnou v 89, ale o tolik později také ne a myslím, že u o rok novějších her bych nehledal takový rozdíl. Já než přešel na PC, tak už jsem byl ostřílený player z Atari! ;)
Takže Tvé vysvětlení a Tvůj pohled naprosto chápu. Jen tím chci říct, že ne každá hra, co vyšla před víc jak 25 lety má u mě podobné cítění. Třeba když vyšel v 91 Another World, tak to bylo něco, atmosféra, hratelnost, grafika, musel jsem to dohrát několikrát! Naopak třeba Prehistorik z toho samého roku mě vůbec neuchvátil. Jsou hry, které mě bavily i v roce 1990, ale také několik let později a jsou hry, které mě nebavily ani tenkrát a samozřejmě ani potom a mezi ně patří právě Barbarian. Mám rád v herním průmyslu slovo "nostalgie", ale Barbarian v něm nemá žádný význam. Jiné hry ano.
@Richmond (22.01.2017 10:21): Výhoda DOSBoxu pri tejto hre - možnosť premapovať si klávesy na neporovnateľne pohodlnejšie než je default (ktorý je podľa dostupných informácii veľmi zlý).

Hrať to na defaulte by bol asi už dnes šialený masochizmus.
Dík za tip :) Zvláštní, že v té době se hra ke mně přes moje distribuční kanály nedostala, ačkoliv jsem jí díky recenzi v černobílém Excaliburu chtěl. Z videí tam teda atmosféru cítím, takže určitě dávám do seznamu.
@mvp23 (22.01.2017 01:52): a to je ten rozdíl mezi naším hodnocením. Každý to bereme z jiné perspektivy.

Kdyby si jsi se ke hře dostal hned v 89 roce, tak bys třeba hodnotil úplně jinak. Všechny tvé jmenované hry vyšly rok až dva poté. A to je docela zásadní, jelikož v roce 91 jsme Barbariana tak nějak už opouštěli, hráli méně a sním jsme již měli spousty nových her.

Co se týče toho ovládání, to já osobně vidím jako veliké plus a mělo to takhle spousty tehdejších her. Třeba Monkey Island tenkrát také fugoval o dost složitěji, než dnešní adventury. Musel jsi tam najít věci, které nebyly vidět na obrazovce, když si přes ně přejel atd. To se dnes spíše považuje za chybu ve hře. Takhle bych mohl jmenovat dál. Právě tendo aspekt nás u hry udržel daleko déle a než jsme se dostali dále, tak to trvalo, za což jsem rád. Tohle dnešní děti již neznají, chvíli se nejde dostat dál a už to vzdávají a nebo jsou vzteklý.

Dále záleží na tom, v kolika letech jsi se ke hře dostal. Já cca 6-7 letech a to jsme byli nuceni si ji rozbalit pod dosem a to byl celkem problém. Prostě ta trnitá cesta zaručovala to, že sis hry více vážil a více tě bavila, navíc v tak málo letech to byla pecka. Kdyby mi tenkrát bylo 15, asi by ve mě také nezanechala takové vzpomínky.

Vidím to jinak než ty a zřejmě je to dáno jen těma malýma rozdílama, o kterých píšu. Tak málo stačí, aby se pro jednoho stala hra geniální a pro druhého dopadem.
Další z těch starých plošinovek, které zde vidím jako silně přehodnocené. Atmosféra prakticky nulová, o nějaké originalitě se ani na tu dobu nedá moc mluvit a hlavně ojediněle dojebané ovládání, které z toho dělalo nesmyslně obtížný a frustrující kousek.
Jasně, také to byla z mých prvních her, ale už tenkrát to působilo celkem směšně vedle titulů jako Golden Axe, Duck Tales, Another World, Ski or Die...
@Johny2005 (22.01.2017 00:25): Vidím to docela živě stále před sebou :) První počítač, na kterém bylo asi 7 her, které jsme hráli dokola jako blázni. To už bylo v době, kdy nám rodiče koupili počítač k Vánocům, do té doby jediná příležitost k hraní byla (a to jenom vzácně) na služebním počítači u otce v práci. Jinak tu hlášku, kterou oznamoval speaker při spuštění Barbariana, ta mi dodnes rezonuje v hlavně stejně nesrozumitelně jako tehdy :)
@TRIAn29 (22.01.2017 00:15): přesně tak, my tedy vydrželi hrát celkem dost dlouho, zřejmě několik měsíců a pak jsme se k ní častokrát vraceli, přesně jako ty. Ve mě hra také vyvolává nostalgii. Když na ní vzpomínám, tak to nejsou jen vzpomínky na samotnou hru, ale přesouvá mě to do mého mládí a vidím ten starý počítač, ten pokoj, ve kterém jsme hráli, cítím ten smrad počítače 386, atd. Prostě takový hluboký přenos do mládí, jestli mi rozumíš.