Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Vzhledem k tomu, jak neskutečně mne pohltila ta hra a že opravdu jsem v ní si prostě vzal bojový kladivo na rameno a zmizel v tom světě, jsem zjsitil pár věcí

– není to copy paste. To může říct jen někdo, kdo to vidět akorát na youtube. Každej kraj, královstvíčko, ostrov je zapamatováníhodnej a rozpoznetelnej.

– herní systémy jsou prostě boží a jsou vyrovnaný. Pokud někdo do konce hry nadává na to, že nepřátelé amjí velký HP a pořád je musel zdlouhavě mydlit – zjevně se nezajímá o statistiky vybavení a neumí používat ty zbraně na různý nepřátele. Ty bitky jsou tu znamenitý, postupný zlepšování jasně viditelný, obtížnost přirozeně roste.

Taky jsem si koupil nějaký publikace k tomu, mimo jiné i Art of AC Odyssey a tam mne překvapilo, že hra nakonec vypadá tak, jak to od začátku tvůrci viděli a chtěli. To je docela dost vzácné, vždycky se nějak osekává, ale tady ne – ty koncepty v zásadě moc neměnili. To vysvětluje komplexnost celého světa a řadu rlzných prvků - mystiky, skutečný historie, techniku žoldáků, námořní boje, vyšetřování kultu a kultistů (a jejich stylizace), a další věci. Taky inspirace Dark souls byla zejména (mimo to bojování) hlavně v tom, jak From software vypráví expresionalisticky za pomocí prostředí.

Taky mimochodem to vyvrací rozšířený kec o tom, že je to jen přeskinovaný Origin a spíchnutej horkou jehlou. Ne, jedná se o dlouhodobej letitej projekt, kterej vznikal s konkrétní vizí a byl jeho tvůrci zdárně doveden do konce.
Je to jedna z nejvíc fungujících her, akční RPG v komplexně vytvořeném a fungujících open worldu s dobou A.I. (která dělá co má), humorem i temnotou, a příbehem co má hlavu a patu. Navíc jsou jednotlivé herní prvky ve správné rovnováze. Kdo navíc zná aspoň nějaké mýty a legendy, má tam hromady odkazů jak na historii Řecka, Mikén a dalších kultur, ale i legend a pověstí (a sahá se tam i k thrákům). Div, že něco takového vzniklo u velké firmy. Skutečně se tu dá prostě jít a procházet lesy, hory, potápět se v tůních i zálivech a všude na vás něco mrkne a něco je. Jste skutečně tulákem a žoldákem.
Kolem toho krásně opět vystavěná vesnice, města i život v antické době dává dohromady neuvěřitelní herní skvost. Hra mi navíc od vydání nikdy nepadla, bugů nebo spíš grafických glitchů bylo pár (koně běhající po stanu nebo v něm), obtížnost je příjemně vysoká.
Kluci co napsali souhlasili s 500 korunami, Nikdykde nabídl dokonce 600 :)
Zatím mám dva, ještě by měl možná dojít jeden přístí týden, kupoval jsem těch disků víc pro klienta. Každopádně netuším, do kdy to jde uplatnit, mělo by to snad být do konce listopadu, co jsem vyčetl z mailu :)
Hola hej, dostal jsem klíček k disku, nechce někdo za pár kaček? Já než se k tomu dostanu, tak už to někde budou rozdávat i zadarmo :D
Dá sa Kyra pretiahnuť? Po tej záplave buzien, lesieb a afroeurópanov to bola taká úľava na duši, ale zmizla ...
Po 40. levelu jsem zmenil kompletne gear kvuli zbrani z Minotaura. No, ze jsem je i pred/do ty doby brutalne kosil, tak ted je to uplne jinej level. Muzu bojovat proti jakymukoliv poctu a komukoliv. Crity za 100+k a insta killy nekolika vojaku (i elit) na kazdy R (ktery muzu pouzivat diky afixu ze zbrane mnohem casteji), to me zaroven healuje a kdyz dojde do tuhyho, chvilku beham dokola a healnu si 3/4 baru pres self heal.
@SilentWolf (23.10.2018 08:51): Zakonceni odyssey, posledni bitva a zavrazdeni guvernera Athen, spojeni cele rodiny zpatky. Posledni hodiny a tento zaver mi pripadal jako rushnuty, nebo se z nej nedalo vymacknout nic vic, ale proste nadseni jsem pri tom nepocitoval.
Tak dohrano. Celkove jako hra fajn, jeste budu pokracovat dal, jako hra me to bavilo, nicmene konec pribehu je pro me zklamanim, jak z hlediska zpracovani, tak pocitu promyslenosti.
@Gordon (20.10.2018 18:05): Samozrejme, že v tomto dieli sú prvýkrát, ale skutočne nejde o prvú hru, kde majú niektoré voľby iba minimálny efekt. Pri tak rozsiahlej hre by to navyše ani inak nešlo.
Tvárite si, ako keby Assassin's Creed: Odyssey bola historicky prvou hrou s ilúziou volieb, kde dialógové možnosti nezriedka vedú iba k formovaniu hráčovho charakteru.:)

@Guldy (20.10.2018 12:22): Pokiaľ si s ním bojoval, mal by mať jazvy na tvári a mal by byť k hráčovi pomerne nepriateľský. Pokiaľ to neplatí, tak je to chyba, no inak mal inkriminovanú konfrontáciu skutočne prežiť.
@Gordon (20.10.2018 13:33): Bohuzel jsem se o tomto uz taky presvedcil, ze jine dialogove moznosti nevedou mnohdy k nicemu nebo tomu stejnemu. A ten pribehovy bug, co jsem popisoval, je pro me zatim nejvetsim zklamanim.
@Guldy (20.10.2018 12:22): Já zas řekl při opouštění prvního ostrova té holce že se ještě vrátím, v Athénách jsem ji potkal a řekla mi že odešla taky protože jsem řekl že už se nevrátím...
Pak jsem hledal pro jednu kapitánku poklad pod vodou, když se se vynořil tak už čekala nedaleko její loď, jsem se k ní doplaval, pak jsem řekl že chci nejdřív odměnu a ona že ne, tak já že nedám poklad, ona vytáhla že mě podvedla a že jí ho mám dát jinak jsem kaput, jedna z možností odpovědí byla že ten poklad nemám... Excuse me, what the fuck? :-D

A ty možnosti odpovědí jsou v drtivé většině jen iluze co vede ke stejnému dialogu.
Na zacatku hry jsem zabil nevlastniho otce, pricemz na scenku pribehl jeho dalsi adoptovanej syn, Stentor. Toho jsem zabil taky. O 30 hodin pozdeji mam nejaky main questy, kam prijde Stentor a pusobi to jako by se nic nestalo. Svou smrt nemohl prezit. Nema ani zadny reakce na tu udalost ("ty ses me pokusil zabit" - nic). What the actual fuck?
@Gordon (19.10.2018 22:07): to není pravda, maj to někde mezi medium - high. Ale Ubi se prostě vykašlali na optimalizaci nad 30fps. Koneckonců i jejich doporučený nároky zmiňují jen 30. Tady se trochu rozepsal jeden modder:
https://github.com/kaldaien/SpecialK/releases/sk_odyssey

Ubisoft needs to work on some kind of hysteresis and rate control in their resource manager; it is not DRM contrary to popular belief that causes high CPU load on PC, but insane driver overhead caused by really naïve resource management for such a vast open-world game.

It should be easily fixable. Clearly the dev. team focuses on consoles because there appears to be no consideration given to the significantly higher throughput of PC storage devices such as my NVMe SSDs in RAID0. The faster your disk is and the more CPU cores you have, the more of an unpredictable performance nightmare this all becomes.
@Paul (19.10.2018 18:11): Zvlastni ze na PS4 PRO ktera je oproti ty sestave co ukazuje to video hardwarove totalni srajda to bezi stabilne 30 a vetrak trochu slysim jen v menu. Ze na to mate porad nervy na to PC hrani :)
@HolyMeatball (17.10.2018 15:02): DS, Nioh, Nier, DMC, Dragons Dogma, Monster hunter.... moje oblíbené hry.

A ano, Assassíni ještě nejsou dokonalý, ještě je čeká cesta. Ale špatní taky nejsou. Metoda je podobná, za dva roky v dalším díle to už bude zase o něco lepší.
Anebo nám třeba udělají radost a ještě to během nějakýho patche upraví. Jim to napiš na fora.
Já s tím takovej problém neměl a to mne to překvapilo, myslel jsem že lovení je lovení a ne boss fight v aréně.

Navíc sleduješ statusy vybavení? Padá tam dost věcí a lze myslím si i nechat vyrejch runy s xx% navíc poškozením proti zvířatům a trvání jedu. Jed jim snížuje odolnost a "zbroj". Můžeš se na toho hajzlíka "nabušit".
@Gordon (17.10.2018 15:05): Však jo, po zabítí čuníka na Hard na první pokus jsem zpátky na Nightmare nezvedal a upřímně, je to hned zábavnější. Skok v celkové obtížnosti je opravdu monumentální, ale tak, nemuset se s nějakým žoldákem pižlit 5+ minut taky má něco do sebe.
Tady fakt nejde o nalezení padnoucí zbraně a efektivní taktiky. I Dark Souls měl mnohé mišuge hitboxy a občas problematickou kameru, ale v porovnání s tímto je to pořád nesrovnatelně tight záležitost. Mě souboje v tý hře většinově baví, ale takřka všechno kolem čuníka prostě vnímám jako špatný design. Jestli na tom další zvěř bude stejně nebo snad i hůř, tak se na tuhle linku možná komplet vybodnu.

Nikdykde možná příjde na to, že co on vnímá jako bezproblémovou věc a drsnou výzvu, jiný může vnímat poněkud kritičtěji. Přál bych mu zahrát si Nioh, třeba mu to podobné souboje v jiných hrách z hlediska hitboxů a celkové férovosti taky trochu zkazí. :)
@Blackhand47 (17.10.2018 14:49): vidíš, já to měl přesně naopak!

A to je přesně ono, fakt, že to funguje dobře, každej z nás vzpomíná na svýho osudovýho bosse a naopak jinýho dává v pohodičce. A každej bojuje jinak.

You died :D

Ale koneckonců takhle přesně jsme to chtěli, boj z DS. Trochu výzvu. OK, tam je tam dali :)

A HolyMeatball na to taky přijde, zbraň co mu sedí a taktika která bude na ně platit. Chce to jen zkoušet... nebo jak pravíš, třeba na koně a lukem.
@Nikdykde (17.10.2018 14:46): Laň byla v klidu, prase s "miniony" bylo horší. Ale fajn je na zabíjení bossů umět výpad s kopím z asasínských schopností, to dá docela velký damage. Pak je tu ještě "klasická" zdrhací strategie, kdy na koni jezdíš dokolečka a střílíš z luku.
@HolyMeatball (17.10.2018 14:25): Já ho zabíjel a je to ňuníček, základní nepovinej bossík. A ano, zvizátka ti na jednou kousnutíčko seberou půlku životů.
Hold se nauč uskakovat, když to uděláš správně, zpomalí se čas a můžeš mu nasázet hromadu ran. Myslím, že zrovna na něj se mi vyplatila dobrá hůl.

A jsem zvědavej co budeš říkat na "laň", což je podivnej velkej zlatej tvor z legend, kterýmu rostou velký parůžky a když tě do nich chytí, máš pryč většinu životů. On tě totiž prostě chytit nesmí, musíš správně na správným místě uhnout, nejlépe tak aby on se nedokázal v útoku na tebe zastavit což ho na chvíli znehybní (chytí se do vlastní pasti, řekněme :D) a ty pak máš šanci mu dát i kombo s kritickým a sebrat mu až 3 % HP :D
@HolyMeatball (17.10.2018 13:55): Tak to sem lamka když mi to na hard nešlo... :-D

Jinak ti žoldáci se při opuštění provincie obnový a vygenerují se nový, škoda, já myslel že se prostě lidvidují postupně a že na každou provincii jsou určití žoldáci.

@Charllize (17.10.2018 13:05): Bohužel, dělal si ten quest pro kapitánku? Simtě to byla chyba v překladu nebo to že byla otitulkovaná v mužském rodě má propagovat gender fluid?
@Nikdykde (17.10.2018 14:17): Ty problémy jsou přítomny na každé obtížnosti, Nightmare to jen zvýrazňuje a zesiluje frustraci.

Sorry jako, ale aby mi čuník ukousnul půl zdraví, zatímco stojím u jeho boku, a on metr za mnou hryže vzduch, to opravdu nevnímám jako 'drsnou výzvu', ale jednoduše rozbitej hitbox.
@HolyMeatball (17.10.2018 13:09): Jasne, ja si to myslel. Taky je vtipny ze kdyz se clovek k tomu divocakovi priplizi travou a strili na nej z luku tak mu to nic nedela. Jako chapu proc, je to souboj s bossem, ale mohli to udelat jinak. Treba ze tam to prase neni a kdyz clovek vleze do oblasti boje je kratka animace jak vyleze z ty jeskyne vzadu, takhle to pusobi dost pitome.