Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Assassin's Creed: Odyssey


Diskuze

« Novější Starší »
Ale ta hra je skutečně dobrá. Ubisoft si díkybohu vytáhl hlavu ze zadnice a rozhodl se dělat velký akční RPG, což je prostě dobře. Navíc si najímá i lidi, co umí psát (tady konkrétně bandu co pracovala i na zaklínači) a je to taky setsakra poznat.
Beru zpět výtky k přehnané obtížnosti - teď na těžkou prakticky neumírám a to mám oblečení pro level 20 a já jsem level 32. Stačí assassinace, případně ten útok který použije assassin DMG v boji a v případě nějakých velkých bitev, kdy člověk musí sahat spíš ke kontaktním zbraním - tak většinou všechny zabiju headshotem otráveným lukem z půlmetru (dravčí šíp). :D vypadá to komicky, ale jsem stroj na rozsévání smrti.

Blížím se ke 40 hodinám (velmi nepřesné, páč to občas nechám běžet i když jdu ven) a zatím to dost baví. I když jsem si klepal na čelo, když jsem dostal "skvělý" hlavní úkol 'sežeň 4 artefakty z různých koutů světa' ale celkově ta hra docela funguje a tak člověka baví se tam toulat.

Asi začínám mít Ubisoft rád. :D
@M.a.t.t. (17.09.2019 15:05): S nekterymi ano, vsechny takove potkas behem hlavni dejove linky. Ti ostatni jsou jen jmena, ani se k nim nevztahuje zadny ukol nebo neco. Proste je to content filler, neco, co ma hrace motivovat prozkoumavat svet a uzivat si hratelnost jako takovou. Jak jsem se ted venoval prave kultu a jeho likvidaci, tak mam pocit jako bych jel na autopilota. Ted se zase vratim k ukolum.
@SilentWolf (17.09.2019 12:10): On ten kult je celkove hodne anonymni, coz me dost mrzi. V podstate az na hlavu kultu a Aleksia/Kassandru tam neni nikdo vylozene dulezity, proste jen jmena. Ostatne ani s nimi neprohodite slovo, proste jen dalsi frag. V tomto vyvrazdovani je dvojka AC stale nepokorena a i Origins je v tom lepsi.
@Paul (13.09.2019 10:37): Je o niečo interaktívnejší a viac podporuje hráča k prieskumu okolia. Jednako sú tu klasické prehliadky ukončené tentoraz kvízom, čo je rozhodne fajn fajn nápad, no okrem toho sú tu i takzvané Discovery sites. Tie si už hráč musí nachádzať sám, pričom na danom mieste si o nich môže niečo prečítať. Zároveň platí, že za plnenie týchto úloh si postupne odomyká nových avatarov a nové mounty, čo slúži ako istý motivačný faktor.
Tak nakonec jsem se "rozhybal" a alespon dohral cast kolem rodiny, at mam alespon nejaky pocit zakonceni. Nevim ale, jestli si muzu uz odskrtnou dohrano kdyz jsem nevidel titulky. :) Ah, tyhle "hry jako sluzba" jsou pekne otravna vec, to vam povim.
Discovery mód mi teda pripadá ešte zábavnejší ako v prípade Origins... rozhodne odporúčam vyskúšať, keď je to už zdarma.
Hmm, jsem si rikal, ze si chvili zahraju, nema smysl rozehravat nic dalsiho kdyz maji Borderlands 3 vyjit za dva dny. Po asi trech minutach kdy jsem nehnute koukal na herni obrazovku a uvedomeni si, ze mi je za tezko se byt jen pohnout ve hre jsem to vzdal. Jak jsem rekl, Odyssey je strasne unavna hra. Po 60 hodinach v ni stravenych jsem ji tak strasne unaveny, ze je pro me tezke se namotivovat uz jen k prostemu pohybu ve hre.

Ale alespon jsem tipnul screen, abych dokazal, ze jsem to s tim vybavenim vyrazne pod level postavy myslel vazne. odkaz :)
Mně jelo obojí naprosto plynule na ultra, ale jelikož tu někdo označil mou sestavu za odpalovač raket (nebo co to bylo), tak jsem asi hovno etalon...
Tak nakonec jsem Origins vyřešil tím Tour Guide v Egyptě a je to super, už litam po pyramidach :) je zajímavý, jak je oproti Odyssey Origins špatně optimalizovaný, i když to má na první pohled méně detailů
Origins a Odyssey nemají nic společného, vyvíjela je dvě studia odděleně, a to dlouhé roky. Používají akorát stejnou technologii Ubisoftu a schvaluje je stejné vedení firmy. Pro vývoj Odyssey byli dokonce najmuti i lidi co před tím pracovali na Zaklínači 3, včetně těch co dělali Rudého barona, na vedlejšáky úpravu scénáře a dialogů a questlajny. Origins dokonce není ani RPG, je to jen adventura s neměnným příběhem a neovlivnitelným koncem s nějakejma RPG mechanismama, Odyssey je proti tomu regulérní dobrodružné akční RPG, kde klidně můžete všechny hlavní postavy nechat umřít.

Odyssey určitě nepatří mezi RPG, kde nezabijete o level vyššího nepřítele. Doporučuju hru ani to jak je psaná nesoudit podle nedokončeného tutoriálu, kdy jste ze hry neviděli ještě vůbec nic (je to jen vzor Dark souls, první vězení, ještě ho ani neodnesla vrána).

To o Gothic 2 jsou naprosté nesmysly a je to akorát nostalgie a nějaké dojmy pojmy. To už to můžete srovnávat třeba se hrou DOOM.
@Garret (10.09.2019 00:14): Mně se nepřekvapivě víc líbila Odyssey, líp se hýbe, jsou tam RPG prvky a co se boje týče, tak nemám ráda štít. Jo a taky mě tam decentně štvalo častější vytrhování z děje přepínáním mezi postavami.
Ale Origins rozhodně stojí za zahrání, co je lepší/horší se bude odvíjet od toho, jak ti sedne protagnista a prostředí, ergo pokud máš radši Egypt...
@Garret (10.09.2019 00:14): řekl bych, že lepší mezi tímhle a Origins bude pro většinu ten díl, který si střihli první. :) Ty hry si jsou hrozně podobné, největší rozdíly jsou v těch nejmenších detailech. Kdybych prvně hrál Odyseu, asi bych ji i dohrál, a právě Origins bych po pár desítkách hodin nejspíš odložil k ledu.

Nicméně za mě byl Egypt zajímavějším settingem, než Řecké ostrovy, a Bayek mnohonásobně lepším protagonistou, než tady Alexassandra.
heh, tak už je to tady. první žoldák šel dolů na první dobrou poté, co jsem vybral poklad, což ze mě udělalo lepšího válečníka na pátém levelu. protože čísílka!

je to takové hodně primitivní, ale jede to krásně plynule a hezky se na to dívá. zatím si to nechám. Origins tady má dokonce lepší hodnocení, opravdu je lepší?
@Phoenix (09.09.2019 17:30): V Gothicu (minimalne v jednicce) myslim plati, ze co bod do sily, to bod zraneni navic v boji na blizko. Hra ma take uplne nejzakladnejsi pocitani zraneni - Sila + dmg zbrane - zbroj nepritele = vysledne zraneni. Je to zajimave, vsichni vymysli slozite systemy ale pritom takto zakladni pocitani je ve vysledku nejefektivnejsi. Ja mam rad, kdyz do RPG systemu trochu vidim. Proto me treba bavilo New Vegas, jak se tam pocita zraneni. Tam je to sice slozitejsi, ale ne zas tak moc.

Odyssey ma asi procentualni odecet zraneni vlivem levelu a ten rozdil muze byt na nizsich urovnich hodne neprijemny a jeden level muze byt neprekonatelny. Na vyssich uz to takove neni. Treba na 35. urovni si uz troufnes i na 37. - 38. level nepratel. A to mluvim prosim ze zkusenosti nekoho, kdo ma vetsinu vybaveni pomerne vyrazne pod level postavy (zajimave vybaveni nepada, na upgrade nejsou prachy :P). Presto je to dost debilni system.

Zaklinac 3 prvni nebyl. Mam pocit, ze treba uz Borderlands jednicka to tak mela take.
@Garret (09.09.2019 18:02): Gothic nemám jak posoudit, nehrála jsem ho. ¯_(ツ)_/¯
Pro mě měla Odyssey velmi přirozený progres, s tím, co popisuješ, jsem se vůbec nepotkala, jeden level nedělá, hlavně v pozdějších částech hry, kdy máš už dobrou výbavu, skoro žádný rozdíl.
Toho prvního žoldáka jsem sundala na čtvrtém levelu pomocí rychlých nohou a modrého eqipu, zejména luku, pokud si to pamatuju správně.
@Sadako (09.09.2019 17:43): to jsem popisoval HollyMeatbolovi, co mi na tom systému leží v žaludku. já bych na něj útočit neměl, protože hra chce, abych ještě leveloval a tak ho udělá skoro nesmrtelným. ale když zabiju dva vlky a budu najednou stejný nebo vyšší level jak on, sejmu ho bez problémů. bavíme se o samotném systému levelování nepřátel, to nemá nic společného s obtížností hry. tak je nastavena herní mechanika, která se mi nelíbí.

mám rád přirozený progress a výzvu. jak už se zmiňoval Phoenix, Gothic to měl geniální.
@Phoenix (09.09.2019 17:30): Gothic jsem nehrála, ergo ho neposoudím. Mně tady fakt ten boj nepřijde udělaný blbě - a už vůbec ne že by mě někdo tlačil do plnění vedlejšáků, prostě jsem si do pohůdky questovala v různých oblastech... a pak najednou kupovala Season Pass, protože jsem chtěla zvýšit level cap.

@Garret (09.09.2019 17:32): A tohle je co? teď jsem na čtyřce a zaútočil jsem na Talose pětku, prvního banditu. rubu do něj co to dá, ale ubírám mu úplně minimum, on mě rozjebe na jednu ránu.
EDIT: Tak mě napadá, jakou máš výbavu?
@Sadako (09.09.2019 17:15): No, absurdním způsobem ... chápu, že autoři chtějí člověka natlačit do plnění vedlejšáků, ale dělají to IMHO dost nešťastným způsobem. Přesně tohle mi vadilo v Zaklínači trojce, kdy jsem s úplně stejnou taktikou a vybavením stejného nepřítele jednou dal na pár ran a podruhé mu nedělal vůbec nic. Protože multiplikátory.

Jak mají správně vypadat přírodní bariéry předvádí třeba série Gothic, kde tolik nepomůže vyšší level postavy (i když trochu také), ale spíše lepší vybavení, skilly atd. A navíc je možné s určitou mírou kreativity překonat i hodně silné nepřátele, kteří jako přírodní bariéra fungují (luk z dálky, zasekávání nebo něco podobného).
@Garret (09.09.2019 17:00): No tak si ale potom nestěžuj, když si tu hru takhle kurvíš úplně dobrovolně a sám. Že to hraješ absurdním způsobem není chyba designu.

EDIT: Boj v Odyssey jsou velmi přátelský v tom, že se nejen dají naučit taktiky a postupy, ale samotné ovládání reaguje rychle, citlivě a dobře, neháže klacky pod nohy, nýbrž spolupracuje. Akorát je tu poněkud nefunkční začínat na těžší obtížnosti v moment, kdy je ty taktiky a postupy ještě neumím.

A teda zároveň model hraju na těžší obtížnost a brečím, že je hra těžká považuju fakt za ultimátně WTF.
@SilentWolf (08.09.2019 17:02): *Alexiův
A mně přišlo, že se k postavě to namluvení dost hodí.

@Garret (09.09.2019 16:44): S čtyřkou jsem pětku dala úplně v klidu, dá se sundat i protivník, co je víc levelů nad (na 75 jsem nedávno odkrouhla 79).
A jestli je to pro tebe těžké, tak si sniž obtížnost, pokud je kam.

@Mendoza (09.09.2019 12:14): Jj, i lebka jde, jen nesmíš dostat po hubě, to je instakill.
@Garret (09.09.2019 16:44): jo, tak můžu komentovat jen nightmare - na tu byl Origins v tomhle snesitelnější, s trochou vůle a trpělivosti se tam dal nějaký ten vyšší level sundat citelně snáž, než Odysea. Ale taky mluvím že zkušenosti hned po vydání Odysey, je klidně možný že teď je to po patchích ještě imbecilnější.

Ale princip dvou stejně vypadajících vidláků s jiným číslem figuruje v obou dílech stejně, mno.
@HolyMeatball (09.09.2019 10:18): taková ta klasika, kdy někomu nad hlavou svítí čísílko a pokud je větší než to moje, nemám proti němu skoro šanci. teď jsem na čtyřce a zaútočil jsem na Talose pětku, prvního banditu. rubu do něj co to dá, ale ubírám mu úplně minimum, on mě rozjebe na jednu ránu. přijde mi to debilní. stejně tak ve W3, kde byli dva utopenci, jeden s jedničkou nad hlavou chcíp pohledem a druhý s desítkou, úplně stejně vypadající, mně rozemlel na kaši, protože já jsem byl jen pětka. myslím, že i level-scaling je snesitelnější, než tahle pitomost. no W3 byl alespoň chytře napsaný, tohle je hrozný...

@Phoenix (09.09.2019 12:12): heh, moje řeč :-)
@SilentWolf (09.09.2019 10:36): Nevim jak na nejtezsi ale na druhou nejtezsi neni takovy problem zdolat nekoho nekolik levelu nad vami. Plati tu, ze dokud neni u nepritele lebka, jde to. Pokud je, tak to nejde. :) Ano, je to debilni system. Ani nevim, ktera hra s nim vlastne prisla. Myslim celkove, ne prvni assassin.
@SilentWolf (09.09.2019 10:36): jó, pamatuju si, jak jsem po 10h, tedy zhruba 4h po dokončení prologu, taky ještě rád dělal vedlejšáky. :D PO 40h už jsem se znovu to zapnout zatím nedonutil, no. A v téhle fázi, když už bych to zapl znovu, bych to na beton radši začal znovu, a na to se namotivovávat je úděl.

Ale zas, když bych se rovnou od začátku zbytečně neničil s nightmare tak by to možná i šlo. Jednou...
@HolyMeatball (09.09.2019 10:18): mě se třeba líbí, že se už úkoly na malých levelech přizpůsobují.

Ale mohlo by tam fungovat to, že s šikovností jste schopni porazit i nepřatelé pár levelů nad vámi, což nejste, pokud neexplotiujete kopy ze skály. Prostě úroveň by mohla určovat třeba jen obtížnost a ne automaticky bariéru. Jako jo..hraju to schválně na těžkou obtížnost ale i tak jsou postihy za útok na nepřítele o lvl vyšší dosti vysoké.

Nutí to vyzobávat vedlejší obsah a ten mě zatím (cca 10h) neomrzel. Tak cajk. Ale nejšťastnější prvek to není. Mám stejný meč, ale poskočil jsem o úroveň tak jsem schopen zabít vlka, páč na mě už nepůsobí koeficient.
@M.a.t.t. (08.09.2019 20:10): když jsem si vybíral Alexiose, tak tam nebylo varování "warning, dabing sux". teď už bych si ji samozřejmě vybral :-) ale asi to stejně dlouho hrát nebudu. ten systém levelování je shodný pro všechny poslední AC? hrál jsem naposledy Brotherhood...
A ja vcera zas utratil 15 liber za neco, co nejspis nikdy nebudu hrat (koupil jsem season pass k odyssey). Za tu cenu jsem neodolal no. :)
Ta hra mě tak baví, že mě až začíná štvát nedostatek času. Řecká mytologie vystrkuje růžky a já si připomínám, že jsem si vlastně vždycky něco takového přál hrát, protože na řeckých bájích jsem vyrůstal.

Teď mě docela mrzí, že jsem to loni ignoroval.
@pajmič (15.08.2019 13:26): Já se dost ráda nechám ulovit na přepálenou (možná lépe osobitou?) stylizaci, pokud mi sedne.
Třeba Dark Souls, minimálně jednička (ta je místy vyloženě ohyzdná) a dvojka jsou, přísně vzato, graficky poněkud slabší, když to řeknu mírně, ale dohromady je tam všechno seskládáno tak, že to funguje.
Nier a hnusná hra? O___o Vždyť je nádherná.
Nicméně, co se týče atmosféry & Odyssey, tak za mě dost naopak, je to takové mýtická líná antika; skvěle to vyniklo právě v kontrastu s Origins, kde to celé působí zase úplně jinak. A stylizace tam je, byť výrazně subtilnější než třeba v tom Nier nebo, vím já, Borderlands.
Ovšem atmosféra je položka už extrémně subjektivní, wtz.

@Paul (15.08.2019 10:09): Ale ten setting je tvořen mj. tím, jak vypadá prostředí a postavy.
@marwel (15.08.2019 09:45): Tak tedy tě fakt nechápu, grafika Nieru žádnej úžasnej styl nemá, pokud se bavíme o grafice prostředí (pár výjimek se najde, amusement park). Tu atmosféru tam mnohem víc tvoří soundtrack, příběh a post-apo setting jako takovej.
@Gordon (15.08.2019 09:14): Na nizkou obtiznost nehraju, jen mi bonusy zbroji a zbrani pripadaji tak nezajimave, ze se zameruji jen na ty, ktere pridavaji dmg do vsech kategorii nebo zvysuji zbroj. Pak legendarni zbroj/zbran s nizsim levelem dava lepsi staty nez nejaka "fialova" nebo "modra" zbroj ci zbran s vyssim levelem.

Prostredim ve hrach se nekocham, pro me je grafika stale jen zpusob, jak dostat hratelnost a pribeh k hraci. Pro me grafika hraje roli spis jako tvurce urcite atmosfery a tam jde vic o styl nez o technickou stranku. Treba proto mi prijde, ze grafika v Nier Automata splnila svuj ucel lepe nez ta v Odyssey a to je to hra podle Paula, pravdpodobne hlavniho mistniho "kochatele grafikou", hnusna hra.
@marwel (14.08.2019 23:30): Pokud tak dlouho neměníš zbroj a je nějaká obyčejná, tak hraješ nejspíš na moc nízkou obtížnost. Sice je mapa velká, ale nepřijde mi že bych trávil příliš velké množství času cestováním, buď jedu na koni a kochám se při tom pěkným prostředím, nebo na lodi zapnu turb... vojáky v podpalubí. Jediné, co mě při cestování lodí sralo, bylo neustále se opakující schéma vln na moři, které jsou naprosto stejné celou dobu a dokonce pořád stejným směrem.

Nutno podotknout, že tu hru jsem dojel na 100 %. Takže jsem při cestování zároveň plenil, jak barbar Conan.
@marwel (14.08.2019 23:30): Mně to, že není třeba často měnit výbavu, ve skutečnosti vyhovuje (jen kdyby ten upgrade nestál tolik). Mám tři sety - univerzální, assassínský a na boss fighty - a s tím si docela vystačím.
A ano, činnosti se tam opakují - mně to nevadí, protože pokud mě něco baví, jsem schopná to opakovat do té doby, dokud mě to bavit nepřestane, což bývá občas i dost dlouho.
Nicméně, mám dojem, že ve většině her dost opakuješ určité vzorce - něco vraždíš, exploruješ, někde je crafting etc. V tomhle mi Odyssey nepřijde zas tak výjimečně monotematická, ale jasně, koho to sere a nebaví, ten by se jí měl zdaleka vyhnout.
@Sadako (14.08.2019 14:25): No je vlastne pravda, ze vetsina her serie se odehrava ve mestech a ty, ktere jsou zamerene vice mimo mesta se neodehravaji v Evrope (trojka a Blackflag)... :P No ale stejne me Odyssey prostredim moc nebavi. Ale hlavni zapor hry je pro me velikost. Proste je to vsude strasne daleko a 90 procent hry je opakovani toho sameho. Take loot neni nijak zajimavy. Zbroj jsem nevymenil uz nejakych dobrych deset levelu. Origins to melo zase opacne blbe, tam to clovek menil kazdy level... Ubisoft se ma jeste co ucit o RPG mechanikach.
@SilentWolf (14.08.2019 14:31): Oni teď mají nějakou akci na Ultimate edice her, 50%-75% slevy, obecně jsou na uPlay často slevy a když tam hraješ, dostáváš body, za něž je možno taky získat discount.
Já si btw. koupila Season Pass za plnou a nelituju ani centu.
@Sadako (14.08.2019 14:25): Fakt? Dík za tip.. nevšiml jsem si, že tam mají ve slevě jen tu jednu edici.
Každopádně kdesi jsem vyhrabal základ za 23eur (cdkeys.com - nejlegitimněji znějící stránka ever! :D ), tak možná koupím ten a časem uvidím s těmi DLC. Netřeba to asi kupovat hned. Uvidím doma.
Ty DLC se dají hrát klidně až po dohrání, že? Asi až budu doma skočím po standardní edici a s DLC budu čekat zas na slevy season passu. A asi holt sáhnu po G2A aby můj refund nebyl zbytečný.

To je úplně jak když jde vidlák do města ..:-D

Budu tam mít sejv v případě, že jsem koupil deluxe edici, aktivoval ji na steamu, asi nějak propojil s uplay, pak refundul, a teď koupím uplay klíč? Snad se nějak nepodělám že jsem byl zrovna oblečen v deluxe itemech. :D
@marwel (13.08.2019 20:43): Zajímavé.
Mě Origins bavilo méně - což o to, Egypt je krásný, ale přišel mi jednolitější, což by ovšem nevadilo, naopak doceňuju, že má obojí nějaký vlastní ksicht. Líbily se mi konce členů kultu a celkový mysto feeling.
Ale neuvěřitelně mě vytáčelo, jakým způsobem tam trhali vyprávění (přepínání do současnosti, přepínání mezi Bayekem a Ayou) + Odyssey mi přijde výrazně vymazlenější v těch technicko/mechanických věcech - boj, pohyb, loď.
A teda zatraceně oceňuju, že v Odyssey není štít, pro můj oblíbený způsob boje není moc pohodlný.
@SilentWolf (13.08.2019 15:18): nemáš zač. Ale s tou deluxe edicí jsi to solidně zprasil no :)
Ale ten season pass už bejvá často ve slevě, ikdyž jen 50%..kupoval jsem ho za 20 éček (a ještě furt nehrál, protože do tý hry Ubi dodělali dalších asi 10 vcelku rozsáhlejch questů, tak jsem teď dělal ty).