Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

ArmA III

ArmA 3

73
40 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > taktická akce *
akce > 1st person akce
simulátor > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
12.09.2013 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.arma3.com/
Děj je zasazen do roku 2035, kdy se západ utápí v ekonomické recesi a vysoké nezaměstnanosti. V této době se jednotky NATO stahují ze středomoří, kde získává vliv CSAT (Canton-Protocol Strategic Alliance Treaty). Hráč se ujímá amerického desátníka Bena Kerryho. Ten se účastní mírové mise v Republice Altis, která prodělala krvavou občanskou válku. Situace je však napjatá o to více, že se jednotky NATO chystají z oblasti stáhnout...

Kampaň Východní Vítr obsahuje přes 20 misí rozdělených do 3 částí - Survive, Adapt a Win. Každá část nabízí odlišný styl hraní. V první části je hráč obyčejným vojákem, který bojuje hlavně o své přežití. Druhá část nabízí hratelnost ve stylu Operation Flashpoint: Resistance a v poslední se hráč stává velitelem jednotky účastnící se větších operací a posléze dosáhne jednoho ze dvou možných konců. Hra byla taktéž, v updatu, doplněna o výcvikovou kampaň Tutorial, která předchází hlavní kampani. Kromě toho hra nabízí 12 singleplayerových misí, 3 frakční showcase mise a 9 multiplayerových kampaní. Hráč si může další mise vytvořit pomocí editoru, který je v této sérii již samozřejmostí. K dispozici máte 2 poměrně rozsáhlé ostrovy - Altis (290 km čtverečních) a Stratis (20 km čtverečních). Ty jsou inspirovány skutečnými řeckými ostrovy. Do všech budov ve hře lze nyní bez omezení vstupovat.

Arma 3 je třetím dílem taktické simulace ArmA: Armed Assault. Hra je založena na stejném základu, jako Operation Flashpoint: Cold War Crisis z roku 2001. Hra tentokrát nabízí řadu novinek. Hlavně došlo k zjednodušení ovládání, aby se hra zpřístupnila většímu množství hráčů. Taktéž přibyla možnost plavat pod vodou, která otevírá nové možnosti bojů mezi potápěči. Vývojáři však stále kladou velký důraz na realističnost. Hra se dočkala vydání alfa a později i beta verze na Steamu v rámci Early Access. Arma 3 se následně stala jednou z nejprodávanějších her na Steamu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Další evoluce hry. Pro mne příjemný pokrok kupředu. Engine doznal několik novinek, ale základ zůstává zachován. Zkušenější tvůrci se rychle najdou a ti, kterým vadí některé nevýhody enginu už od dob OFP se s ním musí i nadále vyrovnat či hru ignorovat. Reakce postavy na ovládání se oproti předchozím dílům výrazně zlepšila, což je z mého pohledu výrazný plusový bod. Vyšší hw náročnost k Arma sérii vždy patřila, ale snad se podaří některé problémy především s MP rychle vyřešit. Napojení na Steam a samostný Steam Workshop posouvá Arma sérii tam, kde jsem si ji dlouho přál. Uzavřenější ekosystém misí a brzy i addonů a modů nebude rozhodně na škodu. Kampaň je sice dávkována postupně, takže ji ještě po třetině nechci hodnotit, ale hromada výtvorů na Workshopu přináší nespočetně hodin možné zábavy. Trojka se i přes problémy a tradiční bugy, kterých nebylo tentokrát tolik, povedla, takže pokud vám Arma styl vyhovuje, tak tento díl rozhodně musíte mít.

Pro: stavebnice/hra, workshop, ovládání postavy

+11
  • PC 75
Arma3 je pro mě největší překvapení za posledních pár let. Přestože původní Flashpoint a Resistance jsou pro mě srdcovky, tak první dvě Army mě vůbec nechytly. Bral jsem je jen jako Flashpoint s lepšími 3d modely, ale se stejnými nedostatky a dost mě to štvalo, čekal jsem větší pokrok a proto jsem od Army3 čekal stejné zklamání - proto jsem před vydáním natočil i tuto parodii odkaz První videa a screenshoty mě také nenadchly, říkal jsem si, že zasazení do budoucnosti na řecký ostrov nemají šanci zaujmout a o to víc jsem byl překvapený, až jsem hru jednoho dne náhodou vyzkoušel.

Hned jako první mě do očí praštila skvělá grafika, která exceluje především ve zpracování ostrova Altis. Za ten bych dal grafikům metál, protože mě fakt baví se po něm jen tak procházet. Vegetace je jako živá, města jsou velmi detailně postavené a všechny budovy (kromě kostelů) jsou pro hráče otevřené! Při hraní si připadám si jak na dovolené, jen mě mrzí, že ve hře není žádný civilní život - ani v kampani. Ostrovy jsou prakticky vylidněné a pohybují se na něm jen vojáci a partyzáni.

Zvuky taky doznaly jistého vylepšení, samopaly zní konečně trochu jako zbraně, jen rotačáky mají pořád extrémně debilní zvuk (nechápu, jak to mohlo v BI projít) a proto doporučuji mod SpeedOfSound, který posune zvuky do úplně jiné dimenze. Ze hry zmizel i otravný zvuk "houpání" výstroje, který mě ve dvojce doháněl k šílenství a udýchaná postava už nezní tak debilně jako v původním Flashpointu...

Další velký pokrok je vidět v animacích vojáků, kteří konečně působí trochu jako živí. Bohemce trvalo jen nějakých 12 let, aby se naučili správně používat Motion Capture... Jedinou připomínku bych měl k animaci pomalé chůze se sklopenou zbraní, ta totiž vypadá, jakoby ji snímali z Robocopa a pokud takhle jde několik vojáků za sebou, tak to vypadá vážně komicky. S animacemi souvisí i ovládání, které je konečně zase trochu zábavné a řekl bych, že i trochu zjednodušené - za účelem lepší hratelnosti.

Co mě ale trochu zklamalo je umělá inteligence a to především spolubojovníkům, kterým velíte. V původním Flashpointu jsem s nimi problémy neměl, pouze mě štvalo, jak pevně pořád drží formaci. Tady se ale všichni chovají prostě jako kreténi a nejde s tím nic dělat - např. musíte rychle utéct z města zpátky do tábora, během útěku jste pod palbou a vaši svěřenci místo aby vzali nohy na ramena a upalovali tam, kam jim zavelíte, tak se plouží nejpomalejší možnou chůzí a trvá jim to třeba o 10 minut déle, než vám. Chybí mi v příkazech něco, čím bych je popohnal. Chápu, že se snaží být jakože opatrní, ale ve chvíli, kdy mají za prdelí skupinu tanků se to prostě nedělá! Zpočátku jsem se snažil hrát mise v kampani tak, aby mi nikdo ve skupine neumřel, pak jsem ale zjistil, že jsou ostatní jen na obtíž a často jsem je nechával "na spawnu"... Dále mě zarazilo, jak nepředvídatelná je umělá inteligence nepřátel - i když jim dáte skill na minimum, tak vás občas nepříjmeně zaskočí svou nechutně přesnou střelbou.

Další zklamání bych viděl v chudém obsahu, který dostanete za (podle mě) dost vysokou cenu. Vůbec mi nejde o kampaň, ale o zbraně a jednotky, které mi příjdou nudné ve srovnání s tím, co nabízela Arma2. Budoucnost mě fakt nebaví, takže ty hranaté hrůzy, které hra obsahuje jdou úplně mimo mě. Stýská se mi po starém dobrém UAZu a Mi-17. Navíc mně příjde fakt ujeté, aby v roce 2035 byla hlavní stíhačkou L 159 Alca :-)) Jo a když už jsem u těch vehiklů, tak musím vyzdvyhnout fyziku, která má sice pořád daleko k dokonalosti, ale od Army2 je to velký krok vpřed. Vozidla konečně zatáčí podle toho, kudy jim směřují kola a jízdu si tak můžete občas i vychutnávat... Asi tak do momentu, než pojedete s civilním pickupem 200km/h po rozoraném poli :-))

Co se kampaně (která vyšla až po vydání jako DLC a je rozdělaná na tři samostatné části) týče, není to nic geniálního, ale taky tady není nic moc co vytknout. Zpočátku jsem měl trochu problém zvyknout si na jiný styl vyprávění (žádné cutscény, pouze sledujete dění a briefingy), ale časem jsem si zvykl. Pár misí mě dokonce bavilo natolik, že je občas hrávám znovu pro zábavu. Občas jsem měl dokonce pocit, jakoby mi bylo zase patnáct, kdy jsem poprvé hrál Operaci Flashpoint a byl jsem ztracen v misi "Po Montignacu" :-) Jo, pořád to má stejné kouzlo, je to prostě paráda, když vás hra nevodí za ručičku a vy sami si můžete vybrat, ze které strany, a jakým způsobem zaútočíte...

Hodnotím pouze single-player. Slyšel jsem, že v MP je strašný net code a videa s lagujícími pajduláky to jen potvrzují, proto jsem si nechtěl kazit chuť a zůstal pouze u kampaně a editoru...

Good Job Bohemko, napotřetí se to povedlo. Teď chci nějaký pořádný addon, ve kterém budou UAZy a Gazíky a ne ty futuristiciké hrůzy! :)

Pro: grafika, zpracování ostrovů, atmosféra, volnost, lepší ovládání všeho, kampaň

Proti: nespolehliví spolubojovníci, některé zvuky, zasazení do budoucnosti, žádný civilní život

+11
  • PC 90
Arma 3 je nejmladším přírůstkem do rodiny taktické akce od české Bohemia Interactive, jejíž série válečných simulátorů započala už v roce 2001 vydáním původní Operace Flashpoint. Samotného mě zajímalo, co přináší do této chvíle nejnovější Arma oproti svým starším sourozencům. A odpověď? Těžko vylíčit tak komplexní věc v několika jednoduchých větách.

Pokud si dobře vzpomínám, tak Arma 3 vyšla v nehotové verzi. V době, kdy hra přišla do prodeje, tak takřka herně nic nenabízela. Hlavní kampaň chyběla a vývojáři slibovali její dodání ve formě bezplatného DLC (alespoň tak si to pamatuju). Co hra v té době nabízela? Byl hotový engine, možnosti, veškeré nástroje a prostředí, ale celá hra byla vesměs bez hratelného obsahu, což bylo v té době stěžejním terčem kritiky. Kritiky natolik silné, že se hře dostávalo špatného hodnocení aniž by kdokoli měl možnost si ji pořadně zahrát. Tvůrcům a vydavateli se tento krok moc nevyvedl, nicméně dnes s odstupem času už nemá smysl toto moc řešit. Rok 2018, necelých 5 let po vydání jsem se rozhodl na hru vrhnout.

Jestli je něco, co sérii Arma odlišovalo od ostatních her, pak to byl vždy neskutečný smysl pro detail a hlavně pro reálné ztvárnění toho, co hráč ve hře vidí, slyší, dělá. Každý jednotlivý aspekt počínaje zbraněmi a jejich charakteristikou, způsobem, jakým je do hry přenesen model velení po vzoru skutečných vojensko-taktických scénářů, je až zarážející. Ne nadarmo strávili vývojáři stovky/tisíce hodin přípravou a konzultacemi se skutečnými odborníky na ten či onen aspekt. Pokud jen něco, co je na hře vidět, pak je to mravenčí práce na skutečných vojenských reáliích a jejich přenesení do hry. Není to jen "hra na vojáky", je to přenesení reálných scénářů se vším všudy do virtuálního herního prostředí s maximálním smyslem pro detail.

Co bohužel už není tak slavné, je základní herní kampaň. Není špatná, ale na můj vkus se ani zdaleka nesnaží vytěžit potenciál toho, co simulátor války dokáže nabídnout. Potenciál toho, co vývojáři do enginu připravili zůstává z velké části nevyužitý, neboť singleplayerová kampaň nenabízí nic moc jiného, než celou hru z pohledu jednoho pěšáka. Opět, děj kampaně není špatný a samotnému o sobě mu nejde nic moc vytknout, nicméně pokud hráč očekává, že se přenese (mimo jiné) do role velitele tanku, mechanizované pěchoty, průzkumného nebo bitevního vrtulníku (atd. atd.), pak si může nechat zajít chuť - žádnou z těchto možností se v hlavní kampani nedočkáte. Což na jednu stranu nemusí vadit každému, ale vzhledem k potenciálu hry je to obrovská škoda.

Nelze Armě 3 a potažmo vývojářům z Bohemky upřít skutečnost, že ještě dnes po pěti letech aktivně přidávají nový content ve formě DLC, který sice není zdarma, na druhou stranu přidává do hry to, co fajnšmekrům tak chybělo. Přibylo několik menších kampaní, které do hry přidávají nové scénáře, které konečně mohou nabídnout simulátor války z jiných perspektiv než z pohledu "pěšáka". Oproti běžným (tanky, vrtulníky, speciální jednotky, mechanizovaná pěchota) lze zmínit i kampaň čistě civilní - Laws of War (odstraňovaní následků války - hledání a zneškodňování min). Nechybí nové mise či výzvy a samozřejmostí je také celá řada multiplayerových scénářů. Jediná škoda je, že většina tohoto obsahu nad rámec základní hry je ve formě placených DLC.

Abych nezapomněl, ovládání bezpilotních zařízení a jejich uplatnění v boji přináší takřka úplně novou perspektivu. Navíc v misích, které jsou kombinované, takže k jejich úspěšnému odehrání je zapotřebí klíčová souhra několika různých jednotek, přičemž každá má jinou roli a specializaci. Hráč si tak může vyzkoušet rozsáhlou misi z několika perspektiv, kdy jeho úkoly budou diametrálně odlišné, ale neméně důležité pro její úspěch. Za zmínku stojí také posun a vypilování herních mechanik z předchozích dílů, za což patří klukům z Bohemia Interactive palec nahoru.

Arma 3 je v současné době kvalitním simulátorem války, nezanedbatelnou vadou na kráse však zůstává, že hodně té "dobré muziky" nabízí až placená DLC, která celou hru staví na úplně jinou úroveň, než jakou nabízí skromná hlavní kampaň s nevyužitým potenciálem. Navzdory tomu všemu, těch necelých devadesát hodin, které jsem nad hrou strávil byl královsky prožitý čas. Stálo to často nervy, neustálé opakování, nicméně prožitek z úspěšně odehrané hry vždy zvítězil. A co hlavně, hra stále dokázala nabídnout něco nového - nové perspektivy, role, scénáře.

Pro: vypilovaný simulátor války, detaily, přenesení reálných scénářů do hry, autenticita vojensko-taktických reálií

Proti: nevyužitý potenciál základní kampaně, obsah některých placených DLC měl patřit k základní hře

+10
  • PC 0
Hru jsem vydrzel hrat jen hodinu a podle toho vypada i muj komentar, ktery muze byt plny pouze jen negativnich dojmu. Jedine co lze vyzdvihnout je to, ze tento dil mi skutecne prisel jako regulerni pokracovani Flashpointu, avsak jsem z prvotniho nadseni ryhle vystrizlivel. Bolest prisla ve druhe misi, kdy mam za potapece najit v tabore protiletecky raketomet. Zbran, kterou potapec disponuje neni schopna sestrelit protivnika na par desitek metru. Resenim bylo zabit nepratele nablizko (k nemu se dostat metodou pokus, omyl), zbran mu ukrast a teprve s ni normalne fungovat. Presto i s ni sestrelit ostatni nepratele je take umeni, ponevadz o vas i na nejnizsi obtiznost a nejnize nastavenou inteligenci AI ihned vi a sestreli vas na tri rany. K tomu si jako clovek, ktery bezne hraje na normal obtiznost pridejte, ze na celou misi mate jen jeden save, ktery je jednoduse na tak zabugovanou hru proste malo. V misi navic mate sestrelit helikopteru, ktera nad taborem lita, k tomu vsemu mate cca jen 4 protiletecke strely, ktere nejsou navadeci a strili sejdrem. Presto se mi podarilo dostat do treti mise, kde mate ukrast vozidlo, ktere v tabore hlida zhruba 7 vojaku. Nemusim asi rikat, jak to dopadlo. Hra vychazi s nekolika nekonzistentnimi misemi, a s absenci kampane, ktera buse postupne nasledovat.

Pro: nenapada me

Proti: brutalni AI, komplikovane ovladani, simulator, ktery se tak jen chce tvarit, chybi kampan

-14(4-18)