Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

ArmA III

  • PC 75
ARMA 3 – vojenský to simulátor? Pojďme se na to podívat.

Nápad českých vývojářů v podobě Flashpointu byl ve hrách něco převratného a v době svého vzniku geniálního. Od té doby uplynula řada let a hráč by čekal posun dopředu. Ano ARMA 3 je bezesporu posun tím správným směrem. Ale opravdu je tomu tak? Pravdou je, že Flashpoint jsem hrál asi 10 hodin a moc mě nenadchl. První díl Army jsem po instalaci tak nějak přeskočil. Druhý jsem hrál kooperativně a byla to příjemná zábava a asi bych jej i dohrál nebýt neustálých frustrujících bugů. ARMA 3 ? Čekal jsem do třetice všeho dobrého. Dočkal jsem se? Určitým způsobem ano. První věc byla grafická stránka. Když se to líbí hned to zaujme. Příběh také není k zahození. Přece jen jako vždy jste voják co dělá tak trochu i nechtěně kariéru. A tak se ze zelenáče postupem stáváte důstojníkem s frčkami, kterému se velení nebojí přidělit i menší jednotku. V zásadě jde stejně jen o to běž, obsaď, udrž, zaútoč. Ostatně jako v každé jiné podobné hře. Ale tady se to děje tak nějak pořád dokola skoro v každé misi. Aby toho nebylo málo naběháte spoustu kilometrů, a to jen proto, že i když je ve vesnicích pár vozidel, singleplayer vám je prostě nedovolí všechny řídit. A tady bych zmínil fenomenální Škodu 105/120 , kterou jste mohli kočírovat ve Flashpointu. Tak v ARMA 3 potkáte už jen rezavé vraky. Co taky čekat v roce 2035 ve kterém se celý děj odehrává? Každopádně je tam těch vraků víc než těch pojízdných v dnešní době na českých silnicích :D . Celkově se v singleplayeru nedostanete k nějakému závratnému počtu dopravních prostředků. Pár civilních aut, vojenských Hunterů ( asi Hammer) v různých kombinacích a pak pár náklaďáků. Zajímavý mi přišel civilní pickup s kulometem. Sice nic nevydržel, ale vypadal nabušeně :) . Do tanku jsem se snad ani nepodíval ( to bych, ale možná kecal. Každopádně si tankovou misi nevybavuju. Pořád mám v hlavě tu z Call of duty ) . Vrtulníkem jsem letěl jen jako pasažér. Ale naopak můžete ovládat bojový dron a bezpilotní letoun. Oba mají samozřejmě vychytávky jako noční vidění, termokameru a slušnej arzenál. Co se týče ručních palných zbraní, tak tady je to docela dobré. Před misí si můžete vybrat z pestré nabídky. Ale je tu zase ALE :D I když na stole leží třeba šest útočných pušek, tak budete hledat tu s optikou. A to proto, že kontaktu s nepřítelem se budete chtít raději vyhnout a likvidovat protivníky z co možná největší vzdálenosti. ARMA 3 není žádný hurá Rambo styl. Tady se za nepozornost platí loadingem a to hodně často. Každá kulka tady znamená na 90% smrt ! A tak radím ukládat, ukládat a ještě jednou ukládat. K dispozici je 8 přepisovatelných pozic a jedna automatická.

Inteligence – AI nepřátel je na úrovni lidí z roku 2035. Tak nějak si představuju reflexy lidí za 15 let :D Jsem AI a Čumím před sebe a vidím jak někdo v pravém úhlu 50 metrů ode mě vykoukne hlavou zpoza rohu – během vteřiny se stihnu otočit zamířit a trefit ho mezi oči :D To je AI ARMA 3 . To je tak na olympiádu, čeští biatlonisté by mohli jen závidět  Ale krom těchto frustrujících momentů se stávají i ty zábavné. Třeba jako když se ocitnete nepříteli tváří v tvář a on přebíjí – vy ho trefíte poslední kulkou v zásobníku do hlavy, ale on dál přebíjí. No a samozřejmě, že hned začnete přebíjet také, ale on prostě začal dřív – loading :D Toto není pravidlo, ale párkrát se mi to stalo. Zásah do hlavy z blízka totiž znamená na 99% vyřazení nepřítele z boje. Co se týče dělostřeleckých artilérií, jsem zklamán. Trefit na místě stojící tank je spíš dílo náhody.

Musím zdůraznit, že toto byl komentář k singleplayeru. ARMA 3 totiž obsahuje masivní a všemi oblíbený multiplayer. Ten ze hry dělá globální pojem. Je hraná, oblíbená, vychvalovaná. Nepřeberné množství hráčů si tady měří své … ,,vojenské“ dovednosti. A na rozdíl od Sinlglu to tam šlape daleko lépe. A to i přes to, že hra je i po letech tak nějak stále neoptimalizovaná.

Optimalizace – neduh největší – ať hrajete na jakkoliv nadupané herní mašině, nízkým FPS se nevyhnete. Na volném prostranství se hraje hezky okolo 60fps při 1440x900 i na dnes slabších strojích. Což je ovšem doporučená konfigurace výrobcem. Pokud vlastníte dnešní herní PC a je jedno jestli kombinujete Intel, AMD či nVidia, hře je to jaksi jedno. V městských lokacích s více postavami a vůbec interaktivními doplňky se vám na monitoru zobrazují hororová čísla okolo cca 20 - 45 fps. U hry s takovou dlouhou minulostí a oblíbeností bych čekal opravdu lepší optimalizaci. Mám trochu obavy, že ani nový datadisk Contact na tomto nic nevylepší. Ale budou tam možná emzáci :)

Pro: Vojenský simulátor, oblíbený multiplayer,

Proti: Příšerná hardwarová optimalizace i po letech

+10