@pajmič (16.08.2019 16:27): Což byl ale ten Cataclysm, který je minimálně na PTS už přítomen.
Diskuze
@Jab (16.08.2019 16:24): Uvidíme, zda ten slepec šlápne do pomyslného hovna, co ty na to?
Dokud nepřijde nějaká ta expansion, nebudu vynášet pozitivní ani negativní rozsudky.
Dokud nepřijde nějaká ta expansion, nebudu vynášet pozitivní ani negativní rozsudky.
@pajmič (16.08.2019 16:19): Kdepak. Anthem je úplně v koncích. O tom nemám ani ždibíček pochybností. Však i ten jejich "průlomový" letošní obsah přinesl jen další grind a jeden boss fight. Za rok už po téhle hře ani pes neštěkne.
@Jab (16.08.2019 14:58): Tak daleko bych nezacházel. Pokud na to EA/Bioware nehodí bobek, tak z toho za rok může být solidní hra, pokud si udržeji playerbase. Na druhou stranu Swotoráci můžou mlaskat, nebot nyní bude veškerá pozornot upoutána na Onslought, což má být, dle veškerých dostupných informací, nejobsáhlejší Swtor expanze vůbec(?)
@pajmič (16.08.2019 13:46): Tak na pozici Lead Producenta jej nevybral Bioware. Dvojnásob mám tak radost, že na Anthem úplně vyhořel (a Anthem s ním).
@Jab (16.08.2019 12:19): Bioware se chce zbavit konkurence tím, že infikuje machinacemi tohoto individua ekonomickou politiku neštastného studia, které ho zaměstná :D. Bioware vypustilo do světa biologickou zbran :))
@pajmič (16.08.2019 12:04): JJ. Jeho odchod ze SWTOR byla úleva a hře to spíše prospělo (díky gearu z Ossusu můžeme konečně dlabat na jeho command crates (tzn. lootboxy)). On je vlastně skvělý indikátor toho, co bude stát za houby. Kam půjde dál, tam budou dělat mizerné RNG hry. :)
Tento týpek měl v Bioware jediný úkol. Vyždímat z Anthemu a před tím ze SWTORU money. Pěknej hnůj a exlusivní lhář. Opravdu jeden z mála lidí, kterého nemůžu cítit. Dobře, že je gone.
Nakoniec to u BioWare zabalil aj Ben Irving, lead producer Anthem. Včera oznámil, že od nich odchádza:
https://twitter.com/BenIrvo/status/1162042498140819456
https://twitter.com/BenIrvo/status/1162042498140819456
@Jab (17.05.2019 15:53): sice tady to nebude ten případ, ale obecně kdyby v mnoha případech komunita držela ústa bylo by to o dost lepší.
Viník neúspěchu Anthem byl konečně a definitivně nalezen. Tak už to konečně můžeme hodit za hlavu. :)
@pajmič (03.04.2019 20:33): EA si nechalo většinu talentovaných leadrů odejít či je rovnou vyštípali a teď se diví, že se ty hry nedělaj samy. "Jak to?? Vždyť máme stovky lidí a stovky tisíc dolarů??" Guess what... talent nemá každej pracant, co ti kývne na plat.
"BioWare veterans liked to describe Casey Hudson’s Mass Effect team as the Enterprise from Star Trek: They all did what the captain said, and they were all laser-focused on a single destination."
Docela mě překvapuje ta analogie. Star Trek? Shepard a Normandy by bylo daleko příhodnější :D Ale tady to jen potvrzuje mé domněnky. Opravdu škoda, že se na to Casey vysral, ale na druhou stranu ho docela chápu. Takovejch hoven, co musel slýchávat a číst denně od raněných Biodronů, by jednoho taky donutilo se na všechno vykvajznout.
Docela mě překvapuje ta analogie. Star Trek? Shepard a Normandy by bylo daleko příhodnější :D Ale tady to jen potvrzuje mé domněnky. Opravdu škoda, že se na to Casey vysral, ale na druhou stranu ho docela chápu. Takovejch hoven, co musel slýchávat a číst denně od raněných Biodronů, by jednoho taky donutilo se na všechno vykvajznout.
@Gordon (03.04.2019 14:07): A mimo to, imagine, Gordy, jaké by to bylo, kdyby Anthem byl 4 roky v produkci, kdyby všechno šlapalo A kdyby ten původní koncept (shadow of colossus in space) byl základ pro ty čtyři roky.
@Gordon (03.04.2019 14:07): Warhorse by nikdy nedostalo takovej rozpočet od EA či jiných big publisherů, protože by si single-player rpg ze středověku ani neotřeli botu. A warhorse by zase nikdy nepřijalo fakt, že by měli dělat pod EA na Destiny clonu, jenž by měl šlapat na šaize enginu :D Takže odpověd: neudělali by prd, protože by ho nedostali. :D
@Paul (03.04.2019 14:11): Tak příště tedy napiš, co si opravdu myslíš :)
@Paul (03.04.2019 14:11): Tak příště tedy napiš, co si opravdu myslíš :)
@pajmič (03.04.2019 13:42): Když píšu EA, mám tím na mysli EA i Bioware, celou tu entitu. Prostě lidi co maj rozhodovat a nedělaj to jsou jaksi problém.
@Paul (03.04.2019 13:27): To neni problém jen EA. Obecně jsou zaměstnanci v US v dost horší pozici než v Evropě.
Imagine... co by s tím rozpočtem udělalo třeba takové Warhorse. :-D
@SilentWolf (03.04.2019 13:47): Analýza. Hezký synonym pro nevědomost, nerozhodnost a diletantství :D
@pajmič (03.04.2019 13:42): Tak 5 let trvala analýza. Ta se podcenit nesmí! :D
@Paul (03.04.2019 13:27): @SilentWolf (03.04.2019 13:31): Ty vole, EA dalo Bioware skoro 7 let na vývoj. Problém je ve vedení Bioware. Nerozhodnosti, nekompetenci a naprosté lhostejnosti k názorům těch hůř placenejch.
Jedinej problém ze strany EA je Frostbite. Ale i kdyby měli nejlepší engine na světe, tak s prdelním kapitánem u kormidla je to platný, jako dávat beznohýmu kopačky.
Hudson a Darrah byli, dle toho článku ti, kteří to rozhýbali na těch posledních několik měsíců.
Jedinej problém ze strany EA je Frostbite. Ale i kdyby měli nejlepší engine na světe, tak s prdelním kapitánem u kormidla je to platný, jako dávat beznohýmu kopačky.
Hudson a Darrah byli, dle toho článku ti, kteří to rozhýbali na těch posledních několik měsíců.
@Paul (03.04.2019 13:27): https://www.youtube.com/watch?v=JBVWkvMuh_k
Tohle ale na EA sedí neskutečně. Teda.. spíš na Bioware konkrétně. A je mi jich docela líto.
Tohle ale na EA sedí neskutečně. Teda.. spíš na Bioware konkrétně. A je mi jich docela líto.
Smejki z Warhorse k tomu článku
Man, we had rough moments, intense arguments, bad blood, some crunches (paid, and always followed by some relief period), and not a single person experienced anything close to this.
I can't imagine what a hellfire the #Anthem project must have been set on.
V EA je něco velmi špatně.
Man, we had rough moments, intense arguments, bad blood, some crunches (paid, and always followed by some relief period), and not a single person experienced anything close to this.
I can't imagine what a hellfire the #Anthem project must have been set on.
V EA je něco velmi špatně.
@valcik (03.04.2019 13:15): ESET! To jsem ani nevěděl, že je slovenský. Každopádně zrovna nedávno jsem viděl na FB reklamu na nějaký grafický engine, který vyvíjejí v Bratislavě a byla to celkem zajímavá věc, ukazovali třeba tank, "funkční", že se skládal ze všech komponent co reagovali nějak fyzikálně, takže pásy například nebyly animace, ale interagovali prostě s fyzikou. (což pás zrovna může být glitchingfest)
@Gordon (03.04.2019 13:09): Testovali schopnosti v rôznych oblastiach, metodiku hľadaj na stránkach skillvalue linkovaných v článku. A keď sa pýtaš na konkrétny príklad, ESET si vedie dobre a expanduje do celého sveta.
@valcik (03.04.2019 12:37): V čem jsou slováci tak veleúspěšní?
Nezávislý rebríček kvality IT vývojárov z jednotlivých krajín potvrdzuje, že americkí vývojári zaostávajú ďaleko sa svetovou špičkou. Česko môže byť hrdé na krásne druhé miesto:
https://www.pentalog.com/blog/IT-ranking-world-top-developers/
https://www.pentalog.com/blog/IT-ranking-world-top-developers/
@orromis (03.04.2019 12:32): oni tam píšou, že i další lidé trpěli depresemi a úzkostmi, nijak extra to kontext nemění. Měli prostě napsat, že je to banda ufňukánků a byl by klid.
@Walome (03.04.2019 12:27): Z toho článku na kotaku je evidentní, že to je výpověď několika lidí, na tiscali to vypadá jako výpověď jednoho člověka. Ten článek na tiscali je prostě strašně zavádějící.
@orromis (03.04.2019 12:25): a tak to je jasný, že tam nemaj místnost určenou na pláč, to každýmu dojde :)
@Walome (03.04.2019 12:19): To je naprosto kokotskej překlad.
Perhaps most alarming, it’s a story about a studio in crisis. Dozens of developers, many of them decade-long veterans, have left BioWare over the past two years. Some who have worked at BioWare’s longest-running office in Edmonton talk about depression and anxiety. Many say they or their co-workers had to take “stress leave”—a doctor-mandated period of weeks or even months worth of vacation for their mental health. One former BioWare developer told me they would frequently find a private room in the office, shut the door, and just cry. “People were so angry and sad all the time,” they said. Said another: “Depression and anxiety are an epidemic within Bioware.”
Perhaps most alarming, it’s a story about a studio in crisis. Dozens of developers, many of them decade-long veterans, have left BioWare over the past two years. Some who have worked at BioWare’s longest-running office in Edmonton talk about depression and anxiety. Many say they or their co-workers had to take “stress leave”—a doctor-mandated period of weeks or even months worth of vacation for their mental health. One former BioWare developer told me they would frequently find a private room in the office, shut the door, and just cry. “People were so angry and sad all the time,” they said. Said another: “Depression and anxiety are an epidemic within Bioware.”
@SilentWolf (03.04.2019 08:12): "V Bioware byly soukromé pokoje, v nichž vývojáři brečeli." :D tohle je krásná doba.
@SilentWolf (03.04.2019 08:12): To je hodně strohá verze, ale více či méně dobře shrnutá.
Tady je český překlad, louskat anglicky se mi to moc nechtělo. https://konzolista.tiscali.cz/articles/o ... lo-o-nocni-muru-bd81
A je to docela nehezké čtení. Aspoň konečně chápu, v čem je ten engine tak špatný. A ty deprese vývojářů docela chápu, vždyť to jsou v podstatě dělníci. Před lety jsem se divil Levinovi, že se na to přes úspěch Bioshocků vyprdl, teď ho i docela chápu.
A je to docela nehezké čtení. Aspoň konečně chápu, v čem je ten engine tak špatný. A ty deprese vývojářů docela chápu, vždyť to jsou v podstatě dělníci. Před lety jsem se divil Levinovi, že se na to přes úspěch Bioshocků vyprdl, teď ho i docela chápu.
@Charllize (02.04.2019 21:18): Zase jste přišli s vodíkovými bombami...
@Ronik (02.04.2019 21:16): ne nebyli ! A hry z ty doby maji vsichni nejradsi !
@Charllize (02.04.2019 21:13): A nechceš si ho přečíst? Je v něm kus hezké novinařiny, možná by ses dozvěděl něco nového a ušetřil bys nás dalšího výkřiku na téma, že za našich mladých let jůtůbeři nebyli :)
@Gordon (02.04.2019 21:10): ja v tom poradek mam. vyjadril jsme se proc Anthem je sracka, nevim proc nutne musi byt doslovne a v lajne nalinkovana odpoved na Useruv clanek. Vubec sem ho necetl. Spis tak volne na to co psal Paul.
@Charllize (02.04.2019 21:08): Už v tom zase máš zmatek, doporučuji ti dát si zase na týden zákaz internetu a raději vyplňovat křížovku, nebo něco, co staří lidi dělají.
@USER47 (02.04.2019 21:03): Ze mozna kdyby to takhle nebylo, Anthem bylo single rpg z 90% hodnocenim?
@Jab (02.04.2019 21:04): a ty me taky uz neser :)
@Jab (02.04.2019 21:04): a ty me taky uz neser :)
A jak to souvisí s tím Schreierovým článkem?
Tak ten vliv, at uz spatny nebo dobry, medii a internetu obecne je myslim bez diskuze. Staci jeden slavnejsi youtuber a udela ze hry trosku/ikonu.
(Pyco to hraje PeedeePeedeePee, to musis zahrat kamo, vole. Peewecedecee rikal na streamu ze to je sracka, to nekupuj..)
Ja se BW ani nedivim, me tyhle moderni hodnotitele a naseptavaci lezou krkem taky :) Kdyz nebyl internet kazdej hral a drzel pysk, dneska jsou vsichni chytry jak radio a kazdej posledni debil na zamekouli si musi rejpnout a rict svoje i kdyby na chleba nebylo. V dobe kdy lidi na internetu nekecali do toho jak maji hry vypadat, a delat masivni zpetnou vazbu byli hry lepsi. Sama legenda z te doby. Kolik takovych legend bylo za poslednich medialne podporenych treba deseti let, pet? Dve?. Vyjde hra a kazdej zacne tokat jak tetrev, koho to zajima, dprdle :) Ty dnesni hry nejsou dilo tvurcu, ale dilo lidi co do toho musi neustale kecat. LISEN TO CONUNITU !!!
(jeee, vam se ta hra nelibi?? A to jako proc, vzdyt to bylo na zaklade zpetne vazby! Neeeee je to srajda, voe, tahnete, umrete, debilove)
Je to to nejhorsi co se za posledni leta stalo, nechat kecat hrace/media do toho jak ma hra vypadat.
Vsechny ty sracky co za posledni leta vysli jsou jen zhmotnena prani hracu. marketingovy data co sesbirali po internetu. Vize tvurcu tam je mozna ani ne polovicni.
(Pyco to hraje PeedeePeedeePee, to musis zahrat kamo, vole. Peewecedecee rikal na streamu ze to je sracka, to nekupuj..)
Ja se BW ani nedivim, me tyhle moderni hodnotitele a naseptavaci lezou krkem taky :) Kdyz nebyl internet kazdej hral a drzel pysk, dneska jsou vsichni chytry jak radio a kazdej posledni debil na zamekouli si musi rejpnout a rict svoje i kdyby na chleba nebylo. V dobe kdy lidi na internetu nekecali do toho jak maji hry vypadat, a delat masivni zpetnou vazbu byli hry lepsi. Sama legenda z te doby. Kolik takovych legend bylo za poslednich medialne podporenych treba deseti let, pet? Dve?. Vyjde hra a kazdej zacne tokat jak tetrev, koho to zajima, dprdle :) Ty dnesni hry nejsou dilo tvurcu, ale dilo lidi co do toho musi neustale kecat. LISEN TO CONUNITU !!!
(jeee, vam se ta hra nelibi?? A to jako proc, vzdyt to bylo na zaklade zpetne vazby! Neeeee je to srajda, voe, tahnete, umrete, debilove)
Je to to nejhorsi co se za posledni leta stalo, nechat kecat hrace/media do toho jak ma hra vypadat.
Vsechny ty sracky co za posledni leta vysli jsou jen zhmotnena prani hracu. marketingovy data co sesbirali po internetu. Vize tvurcu tam je mozna ani ne polovicni.
@Jab (02.04.2019 19:18): Někdy je holt lepší mlčet, obzlášť, pokud seš markeťák u Bioware.
To jsou fakt slušní uplakánci. Oni nasedli na vlak "game as a service" a ještě v tom totálně pohořeli. A je to chyba ošklivých článků...
@Paul (02.04.2019 19:14): To je má dnešní nejoblíbenější věta.
@USER47 (02.04.2019 18:59): "who did their absolute best to bring this totally new idea to fans."
To...působí jako sarkasmus :D
"We don’t believe articles that do that are making our industry and craft better."
Shots fired. Or whimpered.
To...působí jako sarkasmus :D
"We don’t believe articles that do that are making our industry and craft better."
Shots fired. Or whimpered.
+ Bioware reakce (nicneříkající):
http://blog.bioware.com/2019/04/02/anthem-game-development/
http://blog.bioware.com/2019/04/02/anthem-game-development/
Zajímavej článek o vývoji
https://kotaku.com/how-biowares-anthem-went-wrong-1833731964
Jak Hudson odešel, hra ztratila vision holdera a šlo to do hajzlu
"“The root cause of all this was that lack of vision,” said one former BioWare developer. “What are we making? Please tell us. The recurring theme was there was no vision, there was no clarity, there was no single director saying, ‘This is how it all works together.’”
The most common anecdote relayed to me by current and former BioWare employees was this: A group of developers are in a meeting. They’re debating some creative decision, like the mechanics of flying or the lore behind the Scar alien race. Some people disagree on the fundamentals. And then, rather than someone stepping up and making a decision about how to proceed, the meeting would end with no real verdict, leaving everything in flux. “That would just happen over and over,” said one Anthem developer. “Stuff would take a year or two to figure out because no one really wanted to make a call on it.”
...aneb proč vývoj hry potřebuje svého Vávru .)
https://kotaku.com/how-biowares-anthem-went-wrong-1833731964
Jak Hudson odešel, hra ztratila vision holdera a šlo to do hajzlu
"“The root cause of all this was that lack of vision,” said one former BioWare developer. “What are we making? Please tell us. The recurring theme was there was no vision, there was no clarity, there was no single director saying, ‘This is how it all works together.’”
The most common anecdote relayed to me by current and former BioWare employees was this: A group of developers are in a meeting. They’re debating some creative decision, like the mechanics of flying or the lore behind the Scar alien race. Some people disagree on the fundamentals. And then, rather than someone stepping up and making a decision about how to proceed, the meeting would end with no real verdict, leaving everything in flux. “That would just happen over and over,” said one Anthem developer. “Stuff would take a year or two to figure out because no one really wanted to make a call on it.”
...aneb proč vývoj hry potřebuje svého Vávru .)