Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Another War

18.10.2002
59
17 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Another War je humorné RPG odehrávající se za druhé světové války. Při pátrání po svém zajatém příteli projdete Francií, Německem, Jugoslávií, Ruskem a podíváte se i na Island. Hra obsahuje odkazy na mnohá knižní a filmová díla, namátkou třeba Hlava 22, Dobyvatelé ztracené archy či Zachraňte vojína Ryana.

Ve hře je na výběr ze tří archetypálních postav - silák, zloděj a intelektuál. Systém statistik, včetně přítomnosti různých charakterových rysů a zvláštních schopností, je podobný hře Fallout, souboje jsou naproti tomu čistě akční a mají blíže k těm z Diabla.

Hra vyšla v Polsku již 10. května 2002 a v roce 2004 se dočkala pokračování s názvem Weird War: The Unknown Episode of WW II.


Poslední diskuzní příspěvek

Nebyla... Zkoušel jsem to zrovna nedavno a to se fakt nedá. Všechno, opravdu všechno (!), je založeno na náhodě, což je neskutečně otravné - načtu pozici a všechno je úplně jinak, na nic se nedá spolehnout. Navíc se některé questy daj řešit několika způsoby - to bych u jiné hry uvítal, ale tady je to šílenství, protože nevíš, kterým způsobem to půjde zrovna teď - hned na začátku při opravování auta jsou tři možnosti, jak se to dá provést a bohužel ani jedna není 100%. Dokonce ani 50% - po každém načtení se znovu "hází kostkou" na úspěšnost...

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 30
Dvakrát jsem tuhle hru rozehrál s tím, že jsem jí upřímně dával šanci a dvakrát jsem otráveně skončil někde hned ve druhém aktu, protože pominuli-li celkovou nezáživnost, kterou bych snad s trochou sebezapření byl schopen snášet o něco déle, hru pro mne zrušil bojový systém, který je naprostá šikana. Nevím, možná jsem prostě jen neschopný hráč, ale v případě, že boje jsou hlavní náplní hry, je tento problém ještě smrtelnější.

Co je to vůbec za nápad udělat diablovku s "realistickým" opotřebováváním zbraní? A co je to za nápad hrát si na realistické opotřebovávání zbraní, když efekt zbraní je realističností na úrovni Quakea? Jasně, že puška se po pár zásobnících může podělat a potřebuje údržbu, ale pokud i při specializování se na její skill musím stát dva metry od nácka a kydlit to do něj patronu za patronou několik zásobníků jak nepříčetný než konečně lehne, tak mi příjde, že ze mě asi někdo dělá vola. Horší je to o to, že i při dobré klice a při trpělivém využití pistolky s nejlacinější municí, jsou náklady na likvidaci nepřítele několikanásobné oproti průměrnému dropu z něj. To jsem tedy musel při střetech s jednotlivci kompenzovat tím, že jsem je upižlával noži, ale vzhledem k tomu, že i blbého wehrmachťáka člověk musí úspěšně kuchnout snad dvacetkrát (což znamená pětina životnosti nože a hromada vlastních HP dolu), tak to taky není žádná party. Opravovat se sice dá a lecjaký kit člověk i najde, ale poměr cena/výkon je opět tak na hraně, že to spolu s lékárničkami znamená jen další vyostření managementu zásob.

Já jsem si při hraní ani tak nepřipadal jako nějaký účastník WW2, jako spíše účetní v krachující firmě, což by se pro nějakého partyzána s přivřenýma očima obhájit dalo (i když nevím jestli v téhle podobě), ale ony i ty boje jsou asi tak strhující, jako burzovní zpravodajství pro bezdomovce, takže to nevyvažuje naprosto nic. Prostě tragédie.

Že příběh nebude román je předpokládatelné (a zas tolik jsem z něj asi naštěstí neviděl), ale celkem zmatený jsem byl ze zřejmého faktu, že se autoři snaží stavit na humoru. Jako možná jsem suchar, ale nenápadité odkázání na imo velice vtipné Haló Haló samo o sobě vtipem prostě není. Stejně tak skutečnost, že jugoslávští partyzáni hrozně moc pijí slivovici, je bžundou možná tak pro dvanáctiletého. To už se víc nachechtám u Horkého Léta.

Nechápu jak jsem mohl dát 40%. Když o tom teď přemýšlím, tak tohle je fakt děs.
+13 +14 −1
  • PC 70
Another War je další hrou od mojí oblíbené vývojářské skupiny Mirage Interactive. Před samotným hraním jsem ml trochu strach a obavy, neboť předchozí díla již zmíněné vývojařské skupiny byly převážně fps válečné akce. Another War (dále jen AW) tudiž není fps, ale rpg, čímž se mé obavy ještě zvětšovaly. Žánr rpg v lásce moc nemám (stejně jako mmorpg), ale jak se říká - za zkoušku nic nedáš. Moje první setkání s AW ale nakonec proběhlo skvěle - působivá temná atmosféra, šikovné ovládání, výborný anglický dabing a praktické drobnosti (zbraně, jídlo, atd.).

Dále už opravdu nevím, co k AW napsat. Snad jen to, že jde o velmi nápaditou rpg, kterou mám v lásce a kterou jsem, jako jednu z mála her bohužel neprojel do samotného konce. Sekl jsem se někde uprostřed. Dále bych chtěl poznamenat, že v nejbližším volném čase bych se pokusil obstarat její pokračování s názvem Weird War, které vypadá alespoň trochu na stejné úrovni. Na závěr musím říct, že hru jsem hrál již strašně dávno (ty 2 roky tu zhruba budou), takže na některé další věci jsem třeba zapoměl. 70%!

Pro: Atmosféra, šikovné ovládání, arzenál ...

Proti: Snad jen pár bugů ...

+10