Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Mike Hemmer (19.04.2024 18:21): Podle mě sis nepřečetl, co tam píšou: "All gameplay elements are locked to 60 FPS. This includes physics, puzzles, player movement, input and most animations. This limit can be removed, but will only affect particles and some animations." Takže v tom hlavním, tj. v pohybu a kameře neuvidíš víc než 60.
@Mike Hemmer (18.04.2024 22:24): Hra je locknutá na 60 FPS. Jestli chceš víc, musíš to unlocknout: https://www.pcgamingwiki.com/wiki/SOMA#High_frame_rate Vzhledem k locku bych taky čekal, že hra v exkluzivním fullscreenu pojede defaultně na 60 Hz, takže to budeš potřebovat hrát v Borderless Fullscreen.

Každopádně podle popisu pojedou plynuleji jen některíé věci, kamera očividně ne, takže je to trochu o ničem.
nevite jak je mozne ze u teto hry a jeste u SOMA nejunguje absolutne Freesync? Mam vse zaple jak v Radeon Software tak na monitoru, ve hre nastavene Obnovovaci frekvenci na 240hz a hra se chova jako bych hral na 60 hz?

muze to byt tim ze oboje dvoje jsou OpenGL hry? nebo ze sou oboje hry od stejneho studia? Predtimto sem hral Doom Eternal a uplne krasne plynule vse, stejne tak jako kazda jina hra predtim
Dal jsem tomu tři hodiny. Tasi je mi sympatická, ale tenhle tip hororů mě už nějak nebere. Nebojím se u toho, běhání ve tmě bez možnosti se bránit..kdy ale vlastně neexistuje smrt, protože při útoku monstrem se v zásadě nic nestane...není to ono.
Mám za sebou cca hodinu, hodinu a půl hry. Našel jsem vysílačku a čeká mě první napadnutí monstrem.  Zatím musím říct, že objektivně mnohem lepší než dvojka a o hodně jiné než oba předchozí díly. Je dost vidět, jak se pojetí horrorů za posledních 10 let změnilo. Nicméně, nejvíce pozitivní věc - nízké požadavky a skvělá optimalizace. Nejvíce negativní věc - Je to zatím takové... suché. Jsem zvědavý na zbytek hry.
@Honzek (komentář): Mě právě bavil ten kontrast vyprahlé pouště a temných jeskyní, do kterých se průrvami derou spalující sluneční paprsky. Tisíc lidí, tisíc chutí.
@Dunemaster (25.10.2020 17:22): SOMA trvala 2 roky než se tam dostala. Tehdy Microsoft nechtěl jen prostý release, ale Frictional museli přidat nějakou novou featuru, aby to vypadalo jako něco "exkluzivního, co na jiné platformě není". Tak vymysleli ten story mode s vypnutými strašidly a ten chvíli potom backportovali i na ostatní platformy. Těžko říct, proč Frictional na Xbox tak dlabou a jestli si je tím, co udělali u SOMA, už definitivně nenasrali :-D Takže netroufám hádat.
@Isair (21.10.2020 23:11): Tak zatím mi to spíš gameplayeově připomíná Layers of Fear. Začátek ukecanej, furt tam skáčou flashbacky, tuna nezajímavého čtení. Pokud ti dojdou sirky, jsi v prdeli, v tý tmě nejde vidět ani hovno. Prakticky ti to může být i jedno, protože při delší době strávený v temnotě zdechneš. V první Amnesii, šlo aspoň něco vidět v té tmě a aspoň i byly zvýrazněné předměty. Zatím jen skriptované lekačky, žádná potvora mě ještě nenaháněla. Chvílemi jsem si říkal, zda tě vůbec nějaké nahánět budou, ale v jednom herním tipu bylo, že zdržování se v přítomnosti monster zvyšuje strach.

Edit. Aaa, tak už první 10 vteřinová naháněčka :D
@kristmeister (21.10.2020 23:01): A tak já věřím že je... byť samozřejmě čím více "úhlů pohledu", tím lépe. Ale ten trend je tu docela hmatatelný a sám jej vnímám a vlastně jsem to docela čekal, jde už spíše jen o to, jestli je to alespoň dobrý walking simulátor (třebas jako ta Soma, která nadto měla i pár pasáží připomínající starší Frictional games kousky- hlavně v pozdější fázi hry)... i přesto je pro mě tenhle vývoj studia spíše zklamání a promarnění potenciálu... survival horory s adventurními prvky jim docela šly, i když už v první Amnesii byla přítomna určitá zjednodušení (která se ale dala obejít save/loadem). Gameplay pro mě překvapivě přeci jen u her hraje prim, pokud je nějakým způsobem hratelnost u hry oklešťována, asi začíná být něco špatně...
Komentář z GoGu Was excited for this game, but it is unfortunately a total miss.
Amnesia: Dark Descent was an awesome experience. Rebirth feels like a walking simulator.

My biggest problem with the game are the constant interruptions. You can't go 5 steps without the game taking away control of your character. A memory, a mini cutscene, something. It does not let me play the game... It's way too excessive.
Something that I felt was done right in Dark Descent was the fact that you were kept on edge during your exploration with the pieces of lore well spaced apart and interesting. Rebirth just felt like you're pressing W to run through a well marked and linear track. The puzzling aspects of Dark Descent are also pretty non existent here.


Že se vydá studio tímhle směrem jsem se bohužel obával už od Somy... tj. "primitivní" walking simulátory naproti solidně hratelným survival hororům s adventurními prvky/puzzly a docela solidním level designem. Soma to ještě dokázala vyvážit solidní narací a hlubokou myšlenkou, ale jakmile bude chybět i tohle... bude zle. Hlavně že všichni nadávají na Machine for Pigs, že za to jako mohli The Chinese Room, ale jak se zdá, asi to bude celkový vývoj a trend celé firmy... škoda. Tak či onak, pokud je tomu opravdu tak, pouštím Frictional Games k ledu... ale bylo to hodně slibně vypadající studio.