Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Alan Wake II: The Lake House

22.10.2024
78
24 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

The Lake House je druhým ze dvou rozšíření hry Alan Wake II.

Zhostíme se v něm role agentky FBC Kiran Estevez (Janina Gavankar), která musí se svým týmem prozkoumat výzkumnou stanici téže organizace nedaleko Bright Falls nazvanou příznačně The Lake House. Rozšíření je přístupné jak z hlavní nabídky hry, tak jej lze aktivovat v kapitole Scratch, když si prostřednictvím Sagy promluvíte na policejní stanici právě s Estevez.

Oproti prvnímu rozšíření Night Springs nabízí The Lake House o poznání mrazivější atmosféru, zcela novou lokaci, nového nepřítele i novou zbraň. Především si tu pak pošmáknou ti, co nadšeně spřádají nejrůznější teorie, protože je to právě toto rozšíření, kde se nám výrazně připomene tzv. Remedy Connected Universe, zejména pak propojení této hry s předchozí hrou finského studia Control.


Poslední diskuzní příspěvek

@SilentWolf (15.01.2025 10:26): Takhle vývoj her nefunguje. V rámci probíhajícího vývoje Control 2, pro který v Lake House můžeš najít i teaser (neminul jsi ho?), a v rámci toho, že AW2 byl produkčně hotový (nebo blízko k vydání) samozřejmě dává větší smysl nechat menší tým vyvinou DLC jako toto, než je dedikovat pro projekt, který v danou dobu (a dost možná ani v tuto chvíli):

1) neměl zelenou

2) pokud vůbec tak byl v ranné pre-produkci

3) pro který by většina lidí co pracuje na samotné produkci neměla ani co ještě dělat

4) který se bude prodávat až v budoucnosti, místo těch cca 10USD za každé DLC používající převážně už vytvořené assety, mechaniky atd.

(Night Springs doslova, ale vůbec bych se nedivil, kdyby Lake House používal assety, které se zase objeví v Control 2 a samozřejmě některé assety z jedničky)

Ve finále, kdyby ten tým co to vytvářel nedělal na tom DLC, s největší pravděpodobnosti by dělal něco pro Control 2 nebo Firebreak, a ne pro AW3.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS5 85
Splynutí Controlu a Alana Wakea dokonáno jest. Při prozkoumávání chodeb výzkumné stanice The Lake House jsem měl prakticky pocit, že hraji Control jen umně naroubovaný na jinou důvěrně známou hru.

Zážitek to byl zejména na standardy běžných DLC výborný. V obstojně dlouhém přídavku nechybí dvojice excentrických vědců, jejichž ego a ambice vydláždili cestičku hezky rovnou do pekla... nebo do ještě horších končin. Nový kousek příběhu funguje velmi slušně. Je kompaktní a pomrkává se i na některé předchozí události. Potěšilo mě, že DLC bez problémů funguje samo o sobě, působí uceleně a jen neotevírá další a další otázky aniž by naservírovalo odpovědi.

Akce je poskrovnu, což je jen dobře. Kritizované tuny munice z předešlého přídavku se naštěstí neopakují i když vyloženou nouzi jsem taky neměl. Atmosféra je libová a uzavřené prostory výzkumného střediska dokáží spolehlivě pocuchat nervy. Třeba místnost s nejméně stovkou sborově klapajících psacích strojů navozuje vážně nepříjemný pocit. Zpět jsou i pro druhý díl ikonické lekačky, jež jsou svým obsahem snad ještě hnusnější. Už jsem se jejich příchod přeci jen naučil předvídat a tentokrát jsem se lekl snad jen jednou. Než (a částečně i pak) se představí nový druh nepřítele, dá se napětí krájet.

Délka přídavku je naprosto přiměřená. Tentokrát se naštěstí nerecykluje prostředí. Po místnostech je roztroušeno několik desítek záznamů, které bylo opět zábava pročítat (stejně jako občasná live action sekvence s některým z dvojice vyšinutých géniů). Nejprve mě potěšil zdánlivý návrat hádanek v podobě zaheslovaných počítačů. Těch je celkem pět. K mému zklamání si však většina výzkumníků prostě nalepila lísteček s heslem na monitor, takže se žádné velké bádání nekoná.

Z The Lake House se tak vyklubalo vlastně až příjemné překvapení, které výrazněji nezaostává za skvělou hlavní hrou. Poměrně přísné hodnocení na agregátu recenzí Metacritics (72 % průměr) mi tak příliš smysl nedává, dostat takovouto porci zábavy v každém DLC k AAA hře, těšil bych se z nich daleko více.

Hodnocení na DH v době dohrání: 79 %; 20. hodnotící; digitální verze PSN

Pro: Kompaktní zajímavý příběh; atmosféra; citlivé propojení Controlu s původní hrou; live action sekvence; writing celkově

Proti: Nová zbraň nic moc nepřináší; hesla přilepená k monitoru

+15
  • PC 85
The Lake House je odpovědí Alana Wakea na AWE v Control. Základní koncept těchto DLC je prakticky totožný. Stín (pun intended) jedné hry prosákne do té druhé a přinese s sebou prostředí i koncepty. V Lake House se tak dostaneme do základny FBC poblíž Cauldron Lake, která jako by z oka vypadla The Oldest House – a to natolik, že mě napadlo, jestli FBC nepoužívá ke stavbě svých stanovišť něco paranaturálního. Prostředí je skutečně nesmírně podobné Control, a to nejen architekturou. Setkáme se zde s typickými odbornými dokumenty, experimenty, absurdními pracovními plakáty na stěnách a samozřejmě s nesmyslnou geometrií, která reaguje na určitá pravidla, jako například na pravidlo tří. Je to více co odkazuje na Contol, včetně významného skrytého easter eggu v podobě Dylana Fadena. 

Z hlediska příběhu a prostředí je The Lake House vynikající – skutečně jde o poctivé rozšíření, na rozdíl od poněkud rozpačitého Night Springs. Nicméně trpí stejnými neduhy jako původní hra, kde si každý může dosadit to své. Z mého pohledu jsou souboje stále poněkud nemotorné, a navíc jste opravdu z papíru, bez možnosti jakéhokoli upgradu.

Je ale třeba uznat, že jsem se při hraní cítil v tom dobrém smyslu nepříjemně a občas se i bál, více než u základní hry. Toto je samozřejmě subjektivní. The Lake House má blízko ke Control, a Control je hra založená na SCP prostředí a analogovém hororu – něčem, co mě dokáže vyděsit mnohem víc než klasický či lovecraftovský horor.

Hře by ale opravdu slušelo pár hodin navíc. Zkušený hráč začne hrát v osm ráno a v poledne má dohráno. To sice částečně přispívá k její údernosti, ale já jsem opravdu věřil, že je tam ještě jedno skryté patro. Ale není. Poslední patro je dokonce nesmírně krátké, a než se nadějete, je konec.

I tak ale těch pár hodin stojí za to.
+14