Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Asi jedna z nejzajímavějších coop, které si dnes můžete zahrát. Během hraní příběhu si ve spoustě lokacích můžete zahrát různé minihry. Sice jsou často jednoduššího typu, ale pro zablbnutí je to super. Samotný příběh není vůbec špatný a obě postavy jsou silně charakterově prokreslené. Gameplay je opravdu různorodý. Opravdu až takhle různorodou hru, co se týče náplně jsem asi ještě nehrál. A to jak hra využívá coop hratelnosti je obrovská kreativita. To co autoři téhle hry vymyslely je neskutečné. Co se musí ještě jednoznačně pochválit je kamera, umí být velmi hrává. Ve hře jsou občas trochu nelogičnosti, ale nic extra vadivého to není. Tahle hra stojí za to.

Pro: Hezká grafika, ultimátní využití coop hratelnosti, příběh, různorodost gameplaye, kamera, spousta nepovinných miniher

Proti: Minihry jsou často jednoduché, místy trochu nelogičnosti, mohlo by to být trochu delší

+8
  • PC 75
Brothers: A Tale of Two Sons jsem miloval, It Takes Two stále ještě nehrál. Do prostředního A Way Out jsem se pustil s kamarádem s tím, že jsem po hře po očku pokukoval od jejího vydání a jediné, co jsem znal, byl původní trailer, screeny a fakt, že jde o split screen online coop, což bylo netradiční.

Řeknu to na rozdíl od jiných recenzí stručně – pokud jste alespoň trochu co-op pozitivní, A Way Out si zahrát prostě musíte. Stejně tak pokud jste fanda Shawshank Redemption. To ovšem neznamená, že je hra perfektní.

Hra má skvělý rozjezd, vše funguje parádně, grafika je krásná a vy se cítíte, jako byste byli hlavní postavy ve filmu. A to doslova. Po nějaké době si totiž začnete všímat, že každá další kapitola je jak vystřižená z nějakého kultovního dobového bijáku. A někdy to doslova znamená, že jde stranou přirozené flow hry nebo konzistentnost příběhu. Uplně vidím, jak si tvůrci řekli „tohle je cool, to tam musí být“ a tak okolo toho udělali celou kapitolu.

Herně je to pořád skvělé, rozmanité a zábavné, ale moje vnitřní duše oceňující dobré příběhy mnohokrát trpěla. Definitivní zákeřné probodnutí ale přišlo na samém závěru. Nebudu prozrazovat příběh, ale osobně mi to přišlo jako finální kapka, kdy už jsem dále nemohl snést snahu tvůrců dát do hry cokoliv, co někde viděli. Finále je tak příběhově mimo a tak moc křičí „toto bylo strašně cool v deseti jiných filmech“, až je mi tvůrců líto, že si nebyli vědomi, jak trapnou tečku za hrou tvoří. Hrajete to a smutně koukáte na další a další moment, kdy vidíte pod ruce tvůrců, jak se snažili udělat hru hrozně zajímavou, a přitom jen splácali další dort od pejska a kočičky.

Takže ještě jednou – pokud jste alespoň trochu co-op pozitivní, musíte si A Way Out zahrát. Neočekávejte ale skvělý filmový příběh. Očekávejte 30 filmů poslepovaných do sebe.

Pro: pestrá hratelnost; dobová stylovost; blbinky na rozptýlení; co-op mechaniky

Proti: hrozně splácaný příběh; trapné finále; dabing - jedna postava přehnaně afektovaná, druhá mdlá;

+10
  • PC 85
Po dlouhé době přidám další komentář, ač se za to stydím. Každopádně hru A Way Out jsem si s bratránkem náramně užil. Útěkové dobrodružství z vězení znělo velmi dobře a byl jsem velmi zvědav.

Můj první dojem ze hry byl velmi kladný. Vincent (Já) a Leo (Bratránek) jakožto hlavní postavy musí samozřejmě v celé hře spolupracovat. Hodně lidí zde psalo, že si chvílemi zvykali na kameru a spolupráci obou hrdinů, ale u mě takový problém naštěstí nenastal. V hlavní linii můžete několikrát narazit na minihry, které zde většina vychvalovala a já mohu jen souhlasit. Třeba takové šipky si občas zahraji i v reálu, ale ve hře to nebyl můj den. A jak už to bývá, každá postava reaguje na určitou situaci jinak. Graficky hra vypadá taktéž velmi dobře.

No a nyní se dostáváme ke konci. Byl pro mě nesmírným šokem. To jsem opravdu nečekal. Celou hru jsem si připadal jako zrádce na nejvyšší úrovni. Vincent se celou dobu skrýval za policajta. No a závěr už si dokážete sami představit. Vzájemný souboj obou hlavních postav na život a na smrt, V našem případě to podle mého názoru dopadlo tím více smutným koncem, tedy kde Vincent (Já) zastřelil Lea (Bratránek). A v tu chvíli jsem si připadal opravdu, jak největší parchant. Jednak jsem podrazil svého bratránka a ještě navíc jsem ho zastřelil.

Celkově ale hra byla velmi povedená. Kromě slabšího příběhu a neuvěřitelného konce bylo vše skvělé a hru jsem si užil. Nevím, kdy jsem takovou hru pro dva naposledy hrál, ale rozhodně nebyla poslední!

Pro: Grafika, kamera, minihry, spolupráce, postavy

Proti: Šokující konec, slabší příběh

+18
  • PC 80
Hraní kooperačních her je pro mě trošku náročnější, protože nemám k ruce žádného zkušenějšího hráče. Ale obvykle ukecám k hraní moji drahou manželku, které to hraní sice obvykle moc nejde, ale o to více pak ocením, že do toho se mnou šla a nakonec to zvládla. A stejně tak to bylo i s touto hrou.

V prvé řadě chci vyzdvihnout příběh. Za sebe musím říct, že mě opravdu bavil a to především v první fázi, kdy hrdinové utíkají z vězení. Osobně jsem si myslel, že hra bude jen a pouze o útěku, takže mně ta výsledná pomsta nakonec moc neseděla. Ve druhé fázi jsem se hodně divil, proč jsou policisté takoví idioti, že nehlídají rodiny uprchlíků, což de facto vysvětlí finální plot twist. Třetí fáze v Mexiku se mi už tolik nelíbila, od hry jsem očekával spíše tiché plížení a ne válku dvou lidí proti bandě teroristů ve stylu Arnolda Schwarzeneggera. Finální plot twist jsem tak trochu očekával už od Vincentova podivného chování ve věznici, ale spíše jsem si myslel, že je na straně mafie. Na útěku pak začal preferovat nenásilné plány, což moji teorii postupně vyvracelo. Ve výsledku mě ale jako policista zase tak moc nepřekvapil. Docela vtipné bylo, když jsme se se ženou nemohli dohodnout, kdo z finální dvojice nakonec vyhraje. Dokonce jsme zapauzovali hru a každý z nás obhajoval právě tu svoji postavu. Samozřejmě jsme si následně nahráli hru a koukli i na druhý konec.

Co se týče hratelnosti, za mě panuje spokojenost. V prvé řadě se mi líbí, že se obvykle akce děje jen u jednoho z hráčů, takže ten druhý nepřichází o děj. To je obzvláště užitečné při akčních scénách. Celkem mi sem zapadají i quick time eventy. Dále se mi líbí, jak je spousta akcí navržena tak, že musí hráči spolupracovat. Stejně tak je super, jak se dají některé problémy řešit různými způsoby, kdy každá postava navrhne nějaký postup a hráči se musí dohodnout, kterou cestou se mají vydat.

Docela mě bavila i přítomnost některých činnosti na odlehčení, jako baseball nebo hraní na hudební nástroje. BTW. Pokud by někomu stejně jako mně nešlo vůbec hrát na klavír, je potřeba si nesmyslně nainstalovat anglickou klávesnici pro zadávání čísel. Stisk čísla s pomocí shiftu na české klávesnici mi hra nebrala.

Na druhou stranu se sem tam stane, že některé činnosti postrádají smysl. Typickým příkladem je společné zvedání a zahazování velké klády, kterou je evidentně možné obejít nebo jednoduše přelézt. Stejně tak mě moc nenadchnul útěk na motorce ve finále.

Za sebe i za ženu musím říct, že nás hra velmi bavila. Máme totiž rádi dobrodružné příběhy a právě takový nám byl hrou vyprávěn. Žena měla trošku problémy s ovládáním na gamepadu (hlavně ve finále při střílení a ježdění na motorce), ale nakonec to všechno zvládla. Dokonce jí bavilo opětovné hraní některých kapitol kvůli získávání achievementů. Jeden z nich pak je dobrým odkazem na hru Brothers: A Tale of Two Sons. Moc kooperačních her za sebou zatím se ženou nemáme, ale jednoznačně můžeme říct, že tato byla zatím nejlepší.
+18
  • PC 85
A Way Out byla pro mě skvělá hra. Zdařený, ačkoliv ne příliš originální, příběh, který není jen o útěku z vězení. Schovává se pod ním mnohem více. To vám ale prozradí samotná hra.

Co bych zařadil mezi pluska je vůbec námět. S bráchem jsme si skvěle každý večer zahráli a u toho se náramně pobavili se. Každý z nás hrál pochopitelně za jinou postavu - Leo a Vincent. Každý z těchto vězňů měl jiný pohled na věc a s bráchem jsme se tak vždy museli shodnout, kterým způsobem jednat či pokračovat dál. Grafika není špatná, ovšem pár chyb, jako třeba zaseknutí se, projit překážkou apod. jsem našel :D, ale nic hrozného! Hratelně to až na střelbu ze zbraní bylo v pohodě. Co jsme si oblíbil a moc chválím, byly ty nepovinné a vedlejší aktivity v průběhu hlavní kampaně. Třeba házení šipek, mytí nádobí, hraní různých miniher... Je to maličkost, kterou cením.

Hru jsem si opravdu užíval, dokud nepřišel ten okamžik, který vše obrátil vzhůru nohama - když se Vincent ukázal jako policajt, nedávalo mi to vůbec smysl. Celou tu dobu mně (Leovi) pomáhal ve vězení, pomáhal mi zabít velkého zločince zrádce Harveyho, kvůli kterému musel zabít několik dalších kriminálníků, riskoval život, ale přitom je proti mně. Konce má hra dva, z nichž mě "můj" konec naplnil obrovským množstvím emocí, škoda, že těch ukončení hry není více.

Rozhodně hře nemohu dát méně než 85%, ovšem více si kvůli konci nezaslouží :(.

Pro: Příběh, vedlejší aktivity, vzájemná spolupráce s přítelem..., námět

Proti: Konec

+13
  • PC 70
Herní výzva 2020 mi přinesla minimálně dva těžké oříšky a kategorie 1 Parťák na hardcore variantu byla jedna z nich. Já totiž už asi 15 let rád hraji nejradši sám, hry jsou pro mě právě prostředkem, jak se lidí zbavit a vychutnat si samotu. Ano, rád jsem jako dítě hrál s kamarády Heroesy, Bombermana a s bráchou jsme kdysi hráli po síti skoro každý den. A později jsem asi tři onlinovky hrál. Ale to byly všechno v naprosté většině případů kompetetivní hry bez příběhu. To je v pohodě.

A Way Out je ale hra příběhová a kooperativní a s tím vlastně nemám zkušenost. Moc mě to lákalo, celý koncept rozdělení na dvě obrazovky mi přišel výborný. Jenže byly dva problémy: na čem a s kým to hrát? Jako odpůrce gamepadů a zároveň majitel asi čtyř klávesnic a pěti myší jsem samozřejmě doufal, že to půjde vyřešit takto jednoduše. Jenže ouha, druhý hráč musí mít gamepad. Co by člověk neudělal pro zdárné splnění výzvy? Takže nejen, že jsem si musel koupit předraženou Origin hru, ale jen kvůli této hře i gamepad. Samozřejmě ten největší šunt za necelé tři stovky, takže jelikož tahle hra uznává jen ten přímo z Playstationu nebo z Xboxu, musel jsem ještě projít další výzvou softwarového emulátoru, aby si hra myslela, že mám ten, co je pětkrát dražší.

No a s kým to hrát? Přišlo mi jako výborný nápad zahrát si to s přítelkyní, která samozřejmě hry vůbec nehraje, snad krom klikacích adventur, a hlavně je fakt vůbec neumí. Takže něco, co normálně vydrží na dva hezké večery, jsme hráli s přestávkami od dubna až do konce prosince. Stálo to hodně přemlouvání, sem tam tiché domácnosti a opravdu hodně opakování určitých částí, ale nakonec jsme to zdolali na poslední chvíli a jsem i rád za ten sdílený zážitek, ačkoliv se neodvažuji doufat, že by se něco podobného mohlo opakovat, jelikož "Leo" vyhlížel konec už tak nějak od půlky. Takže ne, není to krátké! Alespoň ne za všech okolností.

A je fakt štěstí, že je A Way Out fakt strašně jednoduchá a odpouštějící, protože jinak by to asi nešlo. Neustále hra radí, co mačkat a kam jít, checkpointy jsou snad každých pět vteřin, je to fakt pitomina. Zajímavé je, že minimálně takových 80 % hry se dá projít v podstatě sám, že by to člověk ovládal na střídačku. Ale pak jsou tu holt místa, kde to fakt nejde, takže prostě ti největší samotáři mají smůlu. Základní aspekt celé hry, a sice, jak dobře se to hraje ve dvou, je podle mě udělán bezchybně, celý obraz se střídá se splitscreenem přirozeně a funkčně.

Jako film by to byla průměrná a hodně neobjevná záležitost, ale je tu jedno hezké překvapení, což mám rád. Hratelnostně je hra velice pestrá, ačkoliv tam zkušenější hráč samozřejmě nic nového nenajde. Vizuál je taky moc hezký a pestrý, během chvíle se člověk podívá na celou řadu míst (nejvíc jsem si užil chatu na vidlákově). Je tu moc fajn hudba, charaktery postav jsou výrazné. Líbil se mi i závěr(y), jen mě naštvalo, že každý z konců je determinován až samotnou závěrečnou honbou za zbraní a předchozí průběh je vlastně úplně jedno, což mi přijde jako trochu podvod.

Hra je sice lineární, ale sem tam hráče pošle na takový malý openworld, kde se dají dělat různé blbosti a minihry, které jsou často poměrně dost vtipné a zábavné a jelikož já musím prozkoumat všechno co jde, svou spoluhráčku jsem tím doháněl k vzteku. A to je další věc, proč rád hraju sám. Mám rád svoje tempo a svůj styl a z tohohle jsem byl ve stresu jak já, tak ten druhý. Možnosti v rozhovorech jsou sice fajn, ale samozřejmě na výběru vůbec nezáleží, a ostatně ani na těch rozhovorech ne.

Každopádně je A Way Out moc milou záležitostí. Kdybych si to zahrál s někým, kdo by to dával s větší chutí a aspoň trochu větším umem (jakože je schopen někam jít a zároveň koukat, kam jde), kdybych měl lepší počítač a nesekalo se mi to tak a kdybych to dal na jeden dva zátahy, mohl to být fakt hodně dobrý filmově herní zážitek a je objektivně asi škoda, že takových her je tak málo. A protože si tohle uvědomuji, trochu přidávám k hodnocení nad to, jak jsem si hru skutečně užil, protože by to k ní nebylo fér.
+20
  • PC 90
Mal by som poslať Garretovi děkovný dopis, že ma „prinútil“ zahrať si s ním co-op hru. Jednak mi rozšíril herné obzory (som zarytý singláč) a za druhé mi sprostredkoval zážitok, ktorý mi svojou jedinečnosťou pripomína prechádzanie mojich prvých hier.

Ale k podstate veci. Leo a Vincent sa stretnú vo väzení a ich cieľom je z neho utiecť. Samotný názov hry toho teda prezrádza viac ako dosť :) Co-op je povinnosť. Niektoré veci sami nedáte a bonusom sú potom správy medzi sebou, keď rozoberáte s co-op parťákom jednotlivé scény. Veľký podiel na tom má aj samotná hra, ktorá drží hráčov neustále spolu vďaka rozpolenej obrazovke, takže každý vidí, čo robí ten druhý. Ja som sa, napr. veľmi bavil, keď Garret absolvoval jednu otravnú minihru a tešil som sa, že ja nemusím, aby som o pár minút zistil, že musím aj ja :) Počuj chlape, prečo sme vlastne spolu nesluchátkovali a namiesto zbesilého mykania myšou sme na upozornenie hráča neprehodili pár slov ?

Garret je už zvyknutý na štandard dnešných hier, ale na mňa spravili niektoré scenérie obrovský dojem. Aj preto by som si chcel dať ešte opáčko. Všade je veľa detailov, ktoré si nemusíte všimnúť, ale poteší, keď vidíte, že sa autori pohrali aj s miestami, ktoré niektorí rýchlejší hráči ani neuvidia. Príkladom môžu byť aj nepovinné minihry, ako sú šípky alebo hádzanie kariet. V Brothers (robili na nich rovnakí autori) boli na oddych a kochanie sa scenériou lavičky, tu sú na to minihry a kochať sa dá prakticky všade. Až sme sa čudovali, keď sme zistili, koľko minihier sme v hre minuli.

Jediná vec, ktorá trošku kazí dojem z hrania sú príliš časté enginové animácie a neustále rozhovory postáv. Pri hraní si ich ale možno ani nevšimnete, lebo všetko ide plynule ako rezance dolu hrdlom. Niektoré scény mi až veľmi pripomínali sériu Uncharted (ale v tom dobrom zmysle) a keby bola spravená rovnako ako A Way Out, tak by to bola ozajstná bomba.

Nájdite si parťáka a zahrajte si to. Vrelo to odporúčam.
+22
  • PC --
Zajímavá výprava, od stísněných prostor vězení, přes venkov a město až po mexický divoký západ. Postup plný spolupráce, stealthu, akce a naháněček, ale taky hromady miniher, milých civilních momentů a emocionálních konfrontací. AWO servíruje tohle všechno v šestihodinovém dobrodružství, ke kterému jsou potřeba dva. Ne, to není reklamní slogan z krabičky...

I když hra pochází od některých klíčových autorů Brothers: A Tale of Two Sons, který se dal hrát za obě postavy jedním hráčem, tady to není možné. Při použití dvou ovladačů (např. kombinace klávesnice s myší a gamepadu) je spousta herních momentů vázána na spolupráci a vyžaduje aktivní přístup obou postav v reálném čase. Drtivou většinu herní doby je obraz rozdělen očima obou hráčů i v rámci hraní online, protože sledovat kolegu a jeho počínání je důležité z hlediska hratelnosti.

Samotné hraní je spíše jednodušší, plné QTE a je koncipováno tak, aby co nejvíce smazávalo rozdílný "skill" obou hráčů. Přesto se hodí spolehlivý spolupachatel, což v mém případě byl uživatel DH ghost. Fun/sad fact - známe se už 18 let, jsme v docela aktivním kontaktu, ale nikdy jsme se neviděli na živo...

Hořkou tečkou bylo pro mě zakončení, ve kterém, pro potvrzení dramatičnosti, není na výběr z více možností a "oblíbenost" jedné z postav je hozena přes palubu. I přesto na AWO budu vzpomínat ještě dlouho a můžu ho maximálně doporučit.

Hodnocení: ✰✰✰✰
+18
  • PC 85
Herní výzva 2020 - 1. Parťák

Tak tohle se povedlo. A Way Out se ukázalo jako parádní kooperační akce, ve které dva trestanci nejprve prchají z vězení, následně před regimenty policistů a nakonec vezmou spravedlnost do svých rukou. Během toho navíc jeden druhému odhalují svůj životní příběh a prohlubují tak své přátelství.

Akční a frenetické pasáže se střídají s poklidnými, kdy je zase na vše času dost, split-screen funguje na jedničku a ani příběhově hra neurazí (i když občas asi designér hodně přimhouřil oko). Pobavilo mě množství miniher, ve kterých lze mezi sebou soupeřit, od piškvorků, přes střelbu na keramické holuby, hod podkovou nebo šipky až po videohru na způsob Pongu nebo balancování na invalidním vozíku. Hratelnostně bylo zkrátka stále co dělat a hra se plynule posouvala dopředu. Menší výhrady bych měl ke konci, ale to je věc názoru.

Pokud máte vhodného kamaráda do dvojice, rozhodně tuto hru zkuste, je to jedna z nejlepších kooperací, jaké jsem kdy hrál. Navíc stačí, aby ji vlastnil pouze jeden z vás a druhého může zdarma pozvat.

Pro: Některé parádní pasáže; fungující split-screen; spousta miniher.

Proti: V příběhu by se našlo několik nelogických trhlinek; částečně konec.

+16
  • PC 80
Bylo to přesně takové, jaké jsem čekal - velmi dobré. Nutností je však nejspíš dobrý spoluhráč, s nímž si sednete v tempu hraní. Kamarád, se kterým mám nahráno stovky hodin v různých co-op hrách, byl jasná volba. Příběhově mě hra zajímala a motivace postav mi dávala smysl (s výjimkou konce, kde to prostě nesedlo. Ani jeden jsme neměli potřebu zastřelit toho druhého). Jinak graficky je to také hezké, dialogy jsou fajn, místy celkem vtipné.

Hratelnostně to místy trochu ztrácí dech, ale je vidět, že si autoři snažili vyhrát s celou řadou různých herních situací (chození, plížení, akční jízdy v autě, přestřelky, různé minihry...). Naprosto parádní jsou pak akční, takřka filmové pasáže, které sledujete ze dvou různých úhlů pohledu s parádním střihem mezi nimi (např. scény v nemocnici nebo na staveništi jsou top). Pokud máte dobrýho parťáka, doporučuju si zahrát. Na Origin Access to máte za babku.
+22
  • PC 85
Už teď tuším, že napsat komentář k této hře bude těžší, než jsem si původně myslela. Jelikož jsem to hrála s přítelem, který už to předtím dohrál s kámošem, byl to takový poloviční first feeling. Útěkové dobrodružství pořádně vychvaloval, ale do hraní jsem ho mizeru musela spíš nutit.. :D (no chápete to?)

K mým dojmům: A Way Out si na nic nehraje. Příběh vlastně není originální, ale je fakt dobře zpracován. Tak filmově, řekla bych. Bere si sice hodně klišé a takových klasických béčkových vzorců, ale dělá to dobře. Zajímavost herních prvků spočívá v práci s kamerou a se splitscreenem. Dále si užijeme humor. Hlavní postavy - Leo a Vincent - jsou každý povahově jiný, takže na různé podněty reagují jinak. Ať už je to stěžující si člověk, kolo opřené o zeď, stojící vrtulník (moje oblíbená asi, hrála jsem za Lea)... Vztah hlavních postav se taky pěkně vyvíjí a jejich neustálá spolupráce je něco, na co si velmi brzy zvyknete.

Také soutěživosti (jak postav, tak vaší a vašeho spoluhráče) je učiněno za dost, během průchodu narazíte na pestré minihry, ve kterých se můžete vyřádit. Hudební nástroje, hod podkovou, šipky... Je to prostě hra pro kooperaci a využívá toho se vší parádou. Konec pak přichází poměrně brzy a ve filmovém stylu nám servíruje gradaci, epické scénky a nálož emocí. Já se sice cítila lehce ošizeně, že nešel nějaký třetí konec, ale moc kvůli tomu prskat nebudu, užila jsem si i tak..

Pro: zábavné, kooperace, kamera, dokáže upoutat

Proti: příběh prostě neoslní, klidně bych uvítala delší a více volnosti v lokacích

+25
  • PC 85
A Way Out je kooperačná akčná adventúra pre dvoch ľudí. Ani viac, ani menej. Musíte mať kámoša, s ktorým si to zahráte. Buď bude sedieť vedľa Vás alebo ho pozvete do online hry. Veľké plus je to, že stačí pokiaľ túto hru bude vlastniť iba jeden z Vás a toho druhého môže do hry pozvať.

Keďže ja som veľký fanúšik kooperačných hier, tak som sa oznámeniu tejto hry veľmi potešil. Podľa ukážky to vyzeralo tak, že to bude stáť za to. Že by konečne mohla prísť parádna hra pre dvoch hráčov. A tak sa naozaj stalo. Vo väčšine hier Vám kamaráti pomáhajú vystrieľať nepriateľov, sem-tam obaja naraz stlačíte tlačítko alebo zatiahnete za nejakú páčku. Celý čas máte obrazovku rozdelenú (v prípade, že sedíte vedľa seba) alebo vidíte celý čas tú svoju obrazovku. Toto je úplne iný zážitok. Táto hra ukazuje ako má správna kooperačná hra vyzerať.

Na začiatku sa dohodnete kto bude Vincent a kto Leo. Toto sú 2 hlavné postavy, ktoré sa na začiatku hry nepoznajú. Obaja majú rozdielne povahy. Jeden už sedí v base dlhšiu dobu a ten druhý sa do nej akurát dostal. Najprv hráte každý to svoje. Rozprávate sa s väzňami a plníte jednoduché úlohy. Stretávate sa až po nejakom čase a nakoniec si nájdete spoločný cieľ. Spolu sa rozhodnete ujsť z väzenia. Pri tomto úteku sa musíte dopĺňať, pomáhať si a hlavne komunikovať. A práve tu sa mi páči riešenie tejto hry. Niekedy máte rozdelenú obrazovku na 2 rovnaké časti a každý robí niečo iné. Inokedy spolupracujete na spoločnej obrazovke. No nachádzajú sa tu aj pasáže, kde vždy niekto iný je v hlavnej úlohe a druhý sa môže len tak obzerať po okolí a flákať sa. Vtedy nastanú prípady, keď je obrazovka rozdelená v nerovnomernom pomere. A práve aj tieto časti sú spestrením, nakoľko to v iných hrách len tak ľahko neuvidíte, ak vôbec. V hre sa nachádzajú QTE časti, no nekazia zážitok z hry. V pár prípadoch sú 2 cesty a vy sa budete musieť dohodnúť, kto pôjde ktorou. Toto a fakt, že sú momenty, keď každý robíte niečo iné je také malé plus, ktoré Vás môže dotiahnúť hru si zahrať ešte aspoň raz, nakoľko každý robí niečo iné.

Grafika hry je na vysokej úrovni a príbeh je podľa mňa dobre napísaný. Nejedná sa o niečo, čo sme tu ešte nemali, ale do postáv sa naozaj vžijete. Toto všetko zakončuje super kamera a dabing, ktorý Vás do príbehu ešte viac vtiahne. Veľká škoda, že autori nenatiahli trochu hernú dobu. Cca 6 hodín je trošku málo a takáto kvalitne urobená hra by si zaslúžila aj viac. Na druhej strane sa nemusíte báť, že by Vás hra prestala v nejakom momente baviť. Nudiť sa nebudete a hru si celú užijete. A keď k tomu prirátame super cenu a možnosť spoluhráča pozvať do hry bez toho, aby hru vlastnil, tak to je jednoznačne must have hra.

A Way Out je konečne perfektne spravená kooperačná hra. Pre mňa to bola nutnosť a odporúčam ju každému, kto nerád hrá sám. Pomer cena/výkon je skrátka super.

Pro: paráda kooperácia, grafika, príbeh, dabing, cena (platí len jeden hráč)

Proti: herná doba, znovuhrateľnosť (2x je maximum)

+13
  • PC 85
Hru A Way Out jsem měl s kamarádem vyhlídnutou již delší dobu, naprosto nás totiž uchvátila možnost kooperace a tématika útěku z vězení. Tak moc jsme se na hru těšili, že jsme ji zvládli dohrát za jediné sobotní odpoledne. Mohu s klidem za nás za oba říct, že se jedná o velice vydařenou akční adventůru s velkým, až filmovým příběhem.

Na začátku máte možnost si zvolit mezi dvěmi postavami, přičemž každá má své charakteristické rysy a rozdílné chování i dialogy. Co je ovšem zásadní, obě postavy se ve hře neznají a musíte si k sobě najít cestu a důvěru. Nutno podotknout, že hru lze hrát pouze v kooperaci a přesto, že podporuje jak gaučový multiplayer tak i online, tak je hra ve split screenu téměř po celou dobu. Ale ničemu to v zásadě nevadí.

Po úvodní sekvenci hra vtáhne velice rychle do děje sotva se ve hře rozkoukáte. A že je zde na co se dívat. Hra má velice působivé grafické ztvárnění a obsahuje desítky postav a předmětů, s nimiž lze interagovat. Příběh je poměrně různorodý, skýtá řadu rozhodnutí, pro které se musíte s parťákem dohodnout a často se i při pohybu v prostředí rozdělíte. Celková atmosféra je velice akční, ale zároveň je zde i dostatek klidnějších a vtipnějších pasáží, které prohlubují charaktery obou postav. Příběhově však hra grandiózně vyvrcholí až ve finále, které připomíná filmy od Martina Scorsese plné zvratů.

Celkově je hra velmi podařená, zanechala ve mně i v kamarádovi velké dojmy, které podtrhuje podařený soundtrack. Navíc je zde taková zvláštnost, že stačí, když hru koupí pouze jeden z dvojice a pošle druhému pozvánku, díky které si může hru zdarma zahrát. Hře bych přesto vytkl pár věcí. Je poměrně lehká a v některých akčních pasážích připomíná neohroženého Ramba, na kterého se valí hordy nepřátel. Ve hře je několik rádoby klíčových rozhodnutí, ale prakticky nemají žádnou váhu. Je to asi jako kdybyste se rozhodovali, jestli do domu vlézt dveřmi nebo oknem. Posléze neplní ani funkci si hru zahrát znovu.

Vyplatí se tak investovat pár stovek do této hry v podobě víkendového dobrodružství s vašim parťákem? Za mě určitě ano, vřele doporučuji.
+16