Po letech jsem se opět vydal na pouť těch 2 nerozlučných sourozenců. I tentokrát to byla emocionální jízda a nádherně strávené večery.
Hned na úvod musím sdělit, že tohle byla ta nejlíp vypadající hra, co jsem dosud hrál. Ty nádherně vykreslené scenérie měst, krajiny, pobřeží, staveb, jeskyní... jsou dechberoucí. Když se k tomu navíc přidají snad všechny myslitelné barvy v těch nejkrásnějších lokacích, tak je to opravdu na minuty kochání. Ale přirozeně jsou tu i ošklivé a pochmurné lokace, ale i v nich je co objevovat a pozorovat ty krásné detaily. Udělal jsem si během hraní o parník více screenshotů, než v kterékoliv jiné hře, a to už něco znamená, protože mě většinou moc nebaví na to tlačítko sahat :) Proto je trochu škoda, že se ve velké většině jedná o věci s kterými se nedá nijak interagovat, sáhnout si na ně, ale jsou spíše jen kulisou. Hra je prostě koridorovka, i když se, díkybohu, už ty koridory místy rozšiřují a někdy je možné se proběhnout i po ploše velikosti několika fotbalových hřišť, v tom se od jedničky hra posunula.
Hra začíná prakticky hned po konci předchozího dílu a stále tak je potřeba vyřešit Hugovu nemoc, která má následky pro vše živé v okruhu kdovíkolik kilometrů. Putování je poutavé a postupem hrou se objeví plno myslitelných lokalit. Asi nejvíc se mi líbilo na rozkvetlém ostrově u větrných mlýnů, tam byl svět ještě v pořádku (na chvíli). Amicia se zlepšila ve svých schopnostech a byla radost je všechny využívat, i když tedy zběsilé přepínání a přemýšlění, co teď zrovna použít šlo určitě vyřešit líp. Hrou jsem procházel spíš tím drsnějším způsobem, protože jsem často zkoušel stealth, ale když se něco zvrtlo a zrovna mi Amicia neumřela pod rukama, tak jsem se snažil přes stráže a zlé chlápky dostat i tou hrubou silou. Bylo by fajn, kdyby takový průchod hra reflektovala a na konci by mi dala nějaké rozhřešení jako třeba v Dishonored, ale to je jen takový nevýznamný nápad.
Po dohrání jedničky jsem si dal Huga jako svého avatara na Steamu a nechávám si ho tam stále. Je to hrozný sympaťák a v jádru úplně normální asi šestiletý kluk se svými sny, naivitou a pohledem na svět. Proto je občas těžké pozorovat, co se mu děje. Jsem ale rád, že se to na konci "povedlo" vyřešit. Ale až takhle jsem to nečekal, jeden kámen a bylo. Příběh je tedy uzavřený, ale stejně by mě zajímalo, co dělala Amicia třeba za 10 let potom. Každopádně se jedná o jednu z nejlepších her se sourozeneckým vztahem.
Největší zápor hry vidím v přežití Lucase, už dřív jsem čekal, kdy mě opustí, ale ne, musí tam být furt. Takhle plochou a nezáživnou postavu jsem snad ještě nepotkal, takže je dobře, že pokračování není a asi nebude :)
Ale na ten spin-off Resonance: A Plague Tale Legacy se těším moc. Protože Sophie je naopak ta nejlepší postava v celé dvojce.
Hned na úvod musím sdělit, že tohle byla ta nejlíp vypadající hra, co jsem dosud hrál. Ty nádherně vykreslené scenérie měst, krajiny, pobřeží, staveb, jeskyní... jsou dechberoucí. Když se k tomu navíc přidají snad všechny myslitelné barvy v těch nejkrásnějších lokacích, tak je to opravdu na minuty kochání. Ale přirozeně jsou tu i ošklivé a pochmurné lokace, ale i v nich je co objevovat a pozorovat ty krásné detaily. Udělal jsem si během hraní o parník více screenshotů, než v kterékoliv jiné hře, a to už něco znamená, protože mě většinou moc nebaví na to tlačítko sahat :) Proto je trochu škoda, že se ve velké většině jedná o věci s kterými se nedá nijak interagovat, sáhnout si na ně, ale jsou spíše jen kulisou. Hra je prostě koridorovka, i když se, díkybohu, už ty koridory místy rozšiřují a někdy je možné se proběhnout i po ploše velikosti několika fotbalových hřišť, v tom se od jedničky hra posunula.
Hra začíná prakticky hned po konci předchozího dílu a stále tak je potřeba vyřešit Hugovu nemoc, která má následky pro vše živé v okruhu kdovíkolik kilometrů. Putování je poutavé a postupem hrou se objeví plno myslitelných lokalit. Asi nejvíc se mi líbilo na rozkvetlém ostrově u větrných mlýnů, tam byl svět ještě v pořádku (na chvíli). Amicia se zlepšila ve svých schopnostech a byla radost je všechny využívat, i když tedy zběsilé přepínání a přemýšlění, co teď zrovna použít šlo určitě vyřešit líp. Hrou jsem procházel spíš tím drsnějším způsobem, protože jsem často zkoušel stealth, ale když se něco zvrtlo a zrovna mi Amicia neumřela pod rukama, tak jsem se snažil přes stráže a zlé chlápky dostat i tou hrubou silou. Bylo by fajn, kdyby takový průchod hra reflektovala a na konci by mi dala nějaké rozhřešení jako třeba v Dishonored, ale to je jen takový nevýznamný nápad.
Po dohrání jedničky jsem si dal Huga jako svého avatara na Steamu a nechávám si ho tam stále. Je to hrozný sympaťák a v jádru úplně normální asi šestiletý kluk se svými sny, naivitou a pohledem na svět. Proto je občas těžké pozorovat, co se mu děje. Jsem ale rád, že se to na konci "povedlo" vyřešit. Ale až takhle jsem to nečekal, jeden kámen a bylo. Příběh je tedy uzavřený, ale stejně by mě zajímalo, co dělala Amicia třeba za 10 let potom. Každopádně se jedná o jednu z nejlepších her se sourozeneckým vztahem.
Největší zápor hry vidím v přežití Lucase, už dřív jsem čekal, kdy mě opustí, ale ne, musí tam být furt. Takhle plochou a nezáživnou postavu jsem snad ještě nepotkal, takže je dobře, že pokračování není a asi nebude :)
Ale na ten spin-off Resonance: A Plague Tale Legacy se těším moc. Protože Sophie je naopak ta nejlepší postava v celé dvojce.
rikuhahl
Garret
Herní pamětník
Bursoft
Chuck
lennelinky1
Korbitch
Pro: nejkrásnější vizuál, Hugo, cestování po lokacích, příběh, sourozenecký vztah
Proti: Lucas, combat je občas nemotorný