Curon Venosta je vesnice v Itálii na hranicích s Rakouskem a Švýcarskem. Čím je vesnice nejvíce známá, je to, že jde o náhradní vesnici za Curon, obec, která se ponořila pod vodu po rozšíření Reichensee a vystavení hydroelektrárny. Celá vesnice Curon byla srovnána se zemí až na zvonici kostela, která dodnes vyčnívá nad hladinu nádrže...
V 3D adventuře A Painter's Tale: Curon se ocitáme v kůži malíře Tomassa. Ten se na břehu jezera snaží zachytit právě tajemnou dominantu. V tom je Tomasso vtáhnut do hlubin a probouzí se najednou v původním Curonu. Zde se ocitá v rukou Idy, která mu poskytne oblečení a pošle ho do vesnice. O něco později si Tomasso uvědomí, že je rok 1950 a obyvatelé se právě dozvídají o plánu na zaplavení obce. Podaří se Tomassovi tentokrát osud vesnice zvrátit? A nakolik vlastně chování úřadu vůči obyvatelům Curonu, které Tomasso postupně poznává, ovlivňuje fakt, že jde o v drtivé většině německy mluvící?
Hra silně těží z toho, že je Tomasso malířem. Proto sám několik obrazů namaluje a často komentuje umělecká díla ve hře. Také má hráč přístupný deník, který obsahuje encyklopedická fakta o reálném Curonu (hra naproti tomu lavíruje na hranici fikce a reality). Hratelnostně hra příliš nevybočuje z klasické adventurní náplně - hlavní důraz je na konverzace a úkoly typu "najdi a přines". Puzzly téměř absentují. Obtížnosti je hra spíše lehčí a prim zde hraje skutečně hlavně příběh.
Zajímavým aspektem technického zpracování hry je, že postavy a budovy jsou kostičkované/voxelové a připomínají tak hry Minecraft a Roblox.
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ne