Diskuze
@rikuhahl (19.08.2025 09:06): jsem na tom podobně a remaster mě chytnul neskutečně!
@Matthias (18.08.2025 10:16): skvělý, je vidět, že se vyznáš ;) Já tehdy hrál asi jen první epizodu Heretica, nějak mě to nebavilo, když jsem měl už k dispozici Dooma 1 a 2, Duke3D a Blood. Ale ten remaster minimálně vyzkouším, snad už mě to chytne ;)
Pěkný rozhovor o level designu (zejména): https://youtu.be/wf6CYInEbkw?si=m8jAWzc5Ntu2jy7t
@Matthias (18.08.2025 10:16): pěkně sepsáno od někoho, kdo zjevně zná původní materiál dobře!
Pro mě je tam vlastně dost nového byť jsem obě hry kdysi hrál.
@GodOfTheSick (18.08.2025 14:51): je to sice slepá ulička, ale Hexen je díky tomu unikátní:)
Pro mě je tam vlastně dost nového byť jsem obě hry kdysi hrál.
@GodOfTheSick (18.08.2025 14:51): je to sice slepá ulička, ale Hexen je díky tomu unikátní:)
aha, tak já jsem se v každé lokaci snažil zbytečně najít klíče ke všem dveřím, ale ono to vlastně nejde, protože aktivní je pouze označené místo na mapě a klíče k dalším dveřím se objeví pozdějc v jiné lokaci a je nutné se neustále vracet tam a zpátky.
Takový byl sice i původní Hexen, ale nevím proč se k takovému systému vraceli, když se to ukázalo jako slepá vývojová větev. Navíc šílenou rozlehlostí to úplně přepálili.
Design lokací nové epizody je ovšem hodně povedený. Kdyby místo šesti obřích map jich šlo 20 menších po sobě, tak by to byl mnohem větší nářez.
A chybí tomu ultimátní zbraň na rychlou likvidaci nepřátelských vln.
Takový byl sice i původní Hexen, ale nevím proč se k takovému systému vraceli, když se to ukázalo jako slepá vývojová větev. Navíc šílenou rozlehlostí to úplně přepálili.
Design lokací nové epizody je ovšem hodně povedený. Kdyby místo šesti obřích map jich šlo 20 menších po sobě, tak by to byl mnohem větší nářez.
A chybí tomu ultimátní zbraň na rychlou likvidaci nepřátelských vln.
Tak jsem sepsal své dojmy z nové vylepšené verzi Heretica a Hexena :)
https://www.high-voltage.cz/2025/heretic-hexen-jak-si-vede-vylepsena-verze/
https://www.high-voltage.cz/2025/heretic-hexen-jak-si-vede-vylepsena-verze/
@Brasikona (16.08.2025 22:36): Hulshult tohle prostě umí, tady nebylo o čem.
@PavelU (17.08.2025 10:24): jj, oni i tu navigaci upravili. Kdysi v těch cca 11 letech jsem to samozřejmě vůbec nedával.
@Feidias (17.08.2025 07:08): Jo, Hexen datáč byl původně velmi obtížnej. Ale tady by to mohlo být na pohodu. Skvělou muziku má mod Eternal Doom III. Občas ji poslouchám mimo hru.
@Brasikona (17.08.2025 02:23): soundtrack je bomba! Líbí se mi víc jak ten pro Doom a to jsem metal fan:). Je to pojaté jako 90s akční film, takže perfektní!
Pro Hexen je zas správně atmosférická!
Jinak nevím jak dám Hexen data disk. Prý se tam dost respawnuji netrpatele.
Pro Hexen je zas správně atmosférická!
Jinak nevím jak dám Hexen data disk. Prý se tam dost respawnuji netrpatele.
@Tarhiel (17.08.2025 01:51): Já docela solidně ujíždím na nové verzi The Dungeons :))
@Brasikona (16.08.2025 22:36): Mne sa tá Hulshultova remasterovaná verzia veľmi páči :)
@GodOfTheSick (16.08.2025 21:17): Nemít na mapě vyznačené, kam má člověk jít, tak bych to vzdal. Taky není nutné zabíjet všechny nepřátele...
@Brasikona (16.08.2025 22:36): Přehnaně bombastický, okamžitě jsem ho vypnul.
@Brasikona (16.08.2025 22:36): Přehnaně bombastický, okamžitě jsem ho vypnul.
@GodOfTheSick (16.08.2025 22:17): S kouzelníkem to chce trochu trpělivosti, ale zase sejmeš řadové nepřátele i základní zbraní z bezpečné vzdálenosti. Původního Hexena i datadisk jsem dohrál také za kouzelníka, takže jsem na trpělivou likvidaci nepřátel z dálky poměrně zvyklý.
Co říkáte vůbec na soundtrack? Za mě hodně pěkně přepracované.
@Phoenix (16.08.2025 21:55): Taky na třetí za Cleric, ale pak jsem si ho po půl hoďce vyměnil na Mage a s tou jeho základní frkačkou to nešlo, navíc mám pocit, že ty bažiny jsou dost obšlehnutý z původní hry. Jinak to samozřejmě dám, ale ne dnes :-)
@GodOfTheSick (16.08.2025 21:17): Hrál jsem na třetí obtížnost za kouzelníka, občas jsem měl podobný pocit (snesl bych o něco méně nepřátel), ale je to hodně otázka mentálního nastavení. Pokud člověk trpělivě a metodicky likviduje nepřátele, tak jich v průběhu zase tolik nepřibývá a kouzelník většinu zvládne s trochou trpělivosti i základní zbraní. Heretika mám obecně raději, ale zkus tomu dát ještě časem šanci, nakonec to bylo IMHO velmi slušné a hledání/používání předmětů má logiku, která není složitá. Jen to není věc na večer, trvalo mi to cca 7 hodin (dle Steamu) proti cca 4 hodinám Faith Renewed.
Jsem myslel, že Vestiges of Grandeur sfouknu taky za večer, ale v Hexenovi jim solidně hráblo. Obří lokace, plno klíčů a předmětů, jenom zapnu mapu a už se mi dělá zle, s pomalejma zbraněma a milijónem nepátel dost nuda, tak snad někdy příště :-
@PavelU (16.08.2025 15:19): několik těch modů už jsem zkoušel a funguje bez problémů.
První ale dojedu základ + staré i nové expanze. Pak featured mods a pak až další:)
Baví mě i Hexen. Už jsem v druhém hubu. Řekl bych, že to dost poladili.
Shadow of thé Serpent Raiders mi přijde, že nemá tak enhanced levely jako ten základ.
První ale dojedu základ + staré i nové expanze. Pak featured mods a pak až další:)
Baví mě i Hexen. Už jsem v druhém hubu. Řekl bych, že to dost poladili.
Shadow of thé Serpent Raiders mi přijde, že nemá tak enhanced levely jako ten základ.
Příběhové pozadí her Heretic a Hexen. Plus spousta dalších věcí. Na starém Bludrově webu, ale text psal někdo jiný. Je to z roku 1997.
Modifikace, které by měla nová verze podporovat.
Modifikace, které by měla nová verze podporovat.
@GodOfTheSick (16.08.2025 12:15): jedu teď pátou epizodu, tedy druhou Shadow of the serpent riders. Tím, že to hraju na snadnou obtížnost tak i ta těžší čtvrtá byla v pohodě, ale dovedu si představit, že na nějakou těžší obtížnost by dalo zabrat.
Nová epizoda Faith Renewed na třetí obtížnost dost lehká, přituhlo až poslední 2 mapy, kde bylo tlačítek snad víc než nepřátel.
Tak už tam někdo přidal čtyři epizody expanze od Simply Silly Software echvalně známou Duke 3D expanzí Duke: Nuclear Winter
H!zone. Nejde mi tu vložit odkaz. Přiznám se, že mám tenhle showelware dost rád:)
H!zone. Nejde mi tu vložit odkaz. Přiznám se, že mám tenhle showelware dost rád:)
@PavelU (12.08.2025 11:17): ok. Já vlastně nevím jak se to uploaduje, ale předpokládám přes ten bethesda.net.
Moje zájmy jsou čisté sobecké, ale třeba by se tomu dostalo zaslouženého zájmu. Narozdíl od Doom remasteru je tam zatím jen pár modů a ještě méně zajímavých modů.
Moje zájmy jsou čisté sobecké, ale třeba by se tomu dostalo zaslouženého zájmu. Narozdíl od Doom remasteru je tam zatím jen pár modů a ještě méně zajímavých modů.
@Feidias (12.08.2025 10:57): Hru nevlastním. Spoustu těch klasik jsem si nekoupil. Ale mám to vyhlédnuté.
@PavelU (12.08.2025 08:36): nechceš to tam uploadnout?:)
@Feidias (12.08.2025 07:19): Mrkni na wad Tenebrum - https://1url.cz/OJaJZ . V klasickém Heretic to šlo. Jde o poctivou českou práci a před pěti lety jsme to testovali. Delší mod ke hře asi není. A moc secretů to mělo. Tuhé souboje.
Odkaz zkopíruj a vlož do prohlížeče.
Odkaz zkopíruj a vlož do prohlížeče.
Ty městské levely má Heretic fakt dobré a toto je dobrá fan made epizoda: https://mods.bethesda.net/en/heretic_hex ... l__Bethesda_Edition_
Pěkná a obsáhlá recenze nového zpracování.
@RNDr. Gunár Pavel (11.08.2025 11:26): to by bylo fajn! Rád bych postupně měl všechny buildy hry.
Celkem bych uvítal CyClones a Cybermage + AVP 2, Elite Force, atd. Atd.
Nicméně remaster je skvělý. Večer si dám alespoň jeden lvl:).
Celkem bych uvítal CyClones a Cybermage + AVP 2, Elite Force, atd. Atd.
Nicméně remaster je skvělý. Večer si dám alespoň jeden lvl:).
@RNDr. Gunár Pavel (11.08.2025 11:26): Díky. Každé písmenko je má práce. Dodnes Heretic a Hexen uctívám. Přepracovaných verzí starých her vzniklo fakt už hodně. Druhé díly obou sérií budou docela výzva.
@PavelU Moc pěkný profil, díky. Frazzetovská estetika hře opravdu sedne. Raven v podstatě založil fantasy FPS subžánr. Kéž by NightDive časem udělalo totéž i pro Witchaven & Witchaven II. : )