Bodkin: Neprubuj.
Diskuze
"Obsidian, we make it clunky!"
Za pět é na GG. Prubnu to. http://www.gamersgate.com/DD-ALP/alpha-protocol
na steamu momentálně za 4,99E :-)
U ME1 máš určitě pravdu - tam statistiky roli hrály velkou. ME2 se už ani jako RPG netváří a ani se tak nechová - vypadá to jako střílečka a hraje se to jako střílečka (když mám zaměřovač na hlavě, taky jí trefím). Ovšem na rozdíl od AP má odláděnou celkovou technickou stránku, tzn.přesně to, co zmiňuju jako nedostatky u Alpha Protocolu - kamera, ovládání, animace = funkčnost centrálního konceptu hry.
"Když mi dáte zaměřovač a ovládání jako v 3rd-person akci, holt to tak budu hrát a není to moje chyba. Pak se nelze divit frustraci hráčů, kteří to nepochopí"
Obstojný argument, ak pripustím že by si podobne kritizoval aj oba Mass Effekty, ktoré v podstate robili to isté. Spájajú FPS a RPG žáner. A viacmenej predtým aj V:tM, či Deus Ex, Oblivion, Fallout 3, alebo hoci aj System Shock. Na samotnom spájaní žánrov problém nie, predpokladám že väčšina ludí čo si idú kupiť hru si o nej najprv niečo zistí. Priamo v oficialnom popise je písane, že je to action oriented roleplaying game.
Osobne s tým zvyknem mať tiež problém (ak je old school RPG séria až príliž propomínajúca FPS -- F3, Oblivion), ale vždy dopredu viem do čoho idem.
Obstojný argument, ak pripustím že by si podobne kritizoval aj oba Mass Effekty, ktoré v podstate robili to isté. Spájajú FPS a RPG žáner. A viacmenej predtým aj V:tM, či Deus Ex, Oblivion, Fallout 3, alebo hoci aj System Shock. Na samotnom spájaní žánrov problém nie, predpokladám že väčšina ludí čo si idú kupiť hru si o nej najprv niečo zistí. Priamo v oficialnom popise je písane, že je to action oriented roleplaying game.
Osobne s tým zvyknem mať tiež problém (ak je old school RPG séria až príliž propomínajúca FPS -- F3, Oblivion), ale vždy dopredu viem do čoho idem.
Jak píšu v komentáři spíš jako námět na diskusi:
"na argument, že to všichni kritikové hrajou špatně, když od "espionage RPG" čekají Splniter Cell je jednoznačná odpověď. Co lze čekat, když mám před sebou hru, která se tváří jako Splinter Cell, tak přece není nic divného, že ji tak budu hrát.
aneb vypadá to jako kočka, mňouká to jako kočka...ale aha...neni to kočka. Naletěl jsi!
Nasadit tabulky na 3person stealth akci bylo prostě špatné designové rozhodnutí..."
Za tím si stojím. Když pominu všechno, co hra dělá dobře nebo špatně, v jádru má poněkud pofidérní premisu. Když mi dáte zaměřovač a ovládání jako v 3rd-person akci, holt to tak budu hrát a není to moje chyba. Pak se nelze divit frustraci hráčů, kteří to nepochopí...
"na argument, že to všichni kritikové hrajou špatně, když od "espionage RPG" čekají Splniter Cell je jednoznačná odpověď. Co lze čekat, když mám před sebou hru, která se tváří jako Splinter Cell, tak přece není nic divného, že ji tak budu hrát.
aneb vypadá to jako kočka, mňouká to jako kočka...ale aha...neni to kočka. Naletěl jsi!
Nasadit tabulky na 3person stealth akci bylo prostě špatné designové rozhodnutí..."
Za tím si stojím. Když pominu všechno, co hra dělá dobře nebo špatně, v jádru má poněkud pofidérní premisu. Když mi dáte zaměřovač a ovládání jako v 3rd-person akci, holt to tak budu hrát a není to moje chyba. Pak se nelze divit frustraci hráčů, kteří to nepochopí...
Za toho fanboie.
To outro bylo přííííííšerně neuspokojivý...a finální boss díky kombinaci nepořádného level designu a mizerné AI ten vůbec nejlehčí z celý hry...možná bude koment čoveče, dlouho jsem nic nesepsal a tohle mám ještě dost čerstvý...nebo bych to měl napsat až po druhým hraní, ať můžu okomentovat i rozdílný rozhodnutí?...dilema.
Tak zabíjení bez zabití jde v pohodě stačí umět ten boj na blízko :) a dát pár bodů do pistolky s uspávacíma nábojema, ale ty používat fakt jen výjmečně (třeba do bossů to nemá cenu tam můžeš střílet normálníma a kill se ti nezapočte) neni jich mnoho a jsou drahý jak prase.
Kdo to dohrál na nejtěžší bez toho aby někoho zabil ?? já prošel jeden a půl zemí, tzn arábii a půlku ruska jenže pak se nepřátelé zabíjejí sami vlastní stupiditou.. to by ani nevadilo ale pak je ta munice moc drahá a je lepší mu jednu vpálit mezi oči
Na to které specializace budeš moci používat má vliv to jaké povolání si vybereš nejlepší je ten freelancer to si pak můžeš sám vybrat, které skilly budeš moci plusovat na maximum.
Tak já třeba na pistoli celkem dlabu a vlastně jsem ani nedošel k pokročilému řetězáku, ale vymaxoval sem si pušku, bojová umění a toughness (teda, vymaxoval...posledních pět nebo kolik políček u pušky mi zůstala začerněná - říkám si, že na to zas má vliv specializace, kterou si po Saudské Arábii vyberu, ne?) a hodně jsem samozřejmě investoval i do stealth. Toho číňana jsem tedy hodně hladce v neviditelnosti puškou párkrát sejmul do hlavy a pak dorazil nějakým tím chvatem a bylo hotovo, absolutně bez potíží.
USER47: Jo to je fakt, to se mi tež nesčetněkrát stalo a naštvalo to kvalitně.
USER47: Jo to je fakt, to se mi tež nesčetněkrát stalo a naštvalo to kvalitně.
USER47: Co se týče tý schopnosti s pistolkou tak ta je možná až nevyváženě silná, protože šest kulek přímo do hlavy a máš prakticky po boss fightu maximálně to pak ještě hodí animačku a po ní ho třeba dorazíš protože mám dojem že jednou ranou (i když teoreticky šesti) bosse hned dát nemůžeš.
Ty upgrady hrajou velkou roli. Naprostej overkill je třeba ta pistolová spešl vlastnost, kdy se zastaví čas, a ty můžeš našít několik kulek kamkoli. Když sis takhle nařetězil kritický zásahy na hlavu, tak nebyl s nikým problém. Tímhle jsem v druhý půlce zlikvidoval všechny bossy bez větších potíží (včetně Brajka, kterej šel dolů na pár ran).
j.calling.2bad: Co se toho cover sytsému týče, tak je fakt, že TS jsem nehrál. Nicméně tady fungovala ke krytí asi tak polovina překážek, u kterých by to člověk čekal, a ačkoli se to snažilo tvářit, že funguje i nějaký přebíhání mezi nima, pokus o to vždycky skončil tím, že se objevil odhalen uprostřed místnosti a už jsi schytával palbu. Prostě děs.
j.calling.2bad: Co se toho cover sytsému týče, tak je fakt, že TS jsem nehrál. Nicméně tady fungovala ke krytí asi tak polovina překážek, u kterých by to člověk čekal, a ačkoli se to snažilo tvářit, že funguje i nějaký přebíhání mezi nima, pokus o to vždycky skončil tím, že se objevil odhalen uprostřed místnosti a už jsi schytával palbu. Prostě děs.
Pooky: Fakt? Ten mi zas přišel jako jeden z nejjednoduších, ne-li ten nejjednoduší...počítám, že na to asi budou mít vlivy naše konkrétní upgrady. :D
Tak jako všichni tady píšou o tom, jaká je to ke konci brnkačka, ale mě to přišlo pořád dost o hubu. K boss fightu - Brayko mi tedy přišel jako nejtěžší - pro mě nejtěžší byl fight s tím rychlým čiňanem u výtahů, nebo kde to bylo.
Pooky: No nepovídej. :D Já sice hraju na normal a nejtěžší si šetřím na druhé hraní, ale teda když je tohle normal, nechtěl bych vidět easy...
Jo a USER47: Terminator Salvation má ten cover systém daleko horší. :P
Jo a USER47: Terminator Salvation má ten cover systém daleko horší. :P
j.calling.2bad - záleží ovšem na tom, na jaké obtížnosti hraješ. Já to projížděl na nejtěžší a sice mito přišlo díky upgradům hrdiny postupně lehčí (což je ovšem správně), ale výrazně lehčími to nepřišlo.
Tož pořádně jsem se s původním hodnocením unáhlil. Technicky mě ta hra sice vyloženě sere (s oblibou se to často škube, kamera často rádá spinuje, apod.), ale jinak mě to baví jak prase. Saudská Arábie ale fakt stála za hovno v porovnání s dosavadním zbytkem hry. Jen je škoda, že po pár upgradech klesá obtížnost na nepříjemně nízkou úroveň a v podstatě se stává lehčí a lehčí, a momentálně fakt každou misi procházím s prstem v nose (s vyjímkou Brayka, to byla fakt neskutečně neférová bitka). Jako, je fajn vidět, jak mi z hlavního hrdiny dělaj upgrady ultra robotic nindža ramba, ale příjde mi, že přitom tvůrci zapomněli dělat samotný mise adekvátně obtížnější a obtížnější (silnější nepřátelé se silnějšíma kvérama, třeba...). Ale jinak mě to fakt baví.
Mi přišlo, že suave Mike by těžce ruloval na kdejakém diskusním foru.
Vzhledem k dialogovym moznostem (viz Zero Punctuation recenze) nechci domyslet jaky typ cloveka muze byt s timhle hlavnim hrdinou spokojeny >_>
USER47 - kedze je to RPG, hlavny hrdina = ty :) Ja som bol so svojim Mikeom spokojny :)
Inak s vedlajsimi postavami som celkom spokojny. Niektore sice boli trosku bizarne, ale skor v tom bondovskom duchu, takze to nevadilo.
Cover system mi tiez neprisiel zly...ale to je zase vec zvyku resp. vkusu.
Inak s vedlajsimi postavami som celkom spokojny. Niektore sice boli trosku bizarne, ale skor v tom bondovskom duchu, takze to nevadilo.
Cover system mi tiez neprisiel zly...ale to je zase vec zvyku resp. vkusu.
No nevím, zda zrovna v AP byly dobrý postavy. Hlavní hrdina nevýraznej nesympatickej dement, navíc jsem mu musel ksicht zakrejt brejlema, aby vypadal jak člověk. K tomu vedlejší postavy jak z komedií Leslieho Nielsena kombinovaný s pseudoautentickým zasazením...to fakt ne. Celá hra na mě působila neuvěřitelně nekonzistentně, jako by tvůrcům vůbec nebylo jasný, zda dělaj parodii nebo vážně míněnou hru. Navíc některý ty frakce tam asi taky byly jen do počtu, nebo se to možná nestihlo, jak je u Obsidianu dobrým zvykem. O technickejch chybách, jako je nejblbější cover systém v historii videoher nebo mizení těl po dvou sekundách (u částečně stealth hry opravdu paráda) nemluvě.
Mě osobně nejvíc štve "ztráta" onoho špionážního tématu a k tomu reálné RPG (no sci-fi anymore - těch už bylo opravdu dost).
SEGA si něják pozdě uvědomila s kým se to vlastně spolčila. Tak hned jak zařízli ALIENS RPG musela "uškodit" ještě i Alpha Protocol, ten půlroční odklad a naprosté ticho byly to pravé řešení.
jo, zrejme uz nevznikne. Obsidiani skratka vedia ako pisat dobre postavy, o tom je snad uz dnes presvedceny kazdy. Problem AP bol imho aj v marketingu - SEGA to (pokial si dobre pamatam) hnala dopredu skutocne ako "RPG light" zalezitost a la Mass Effect. Zatial co Obsidiani v rozhovoroch jasne davali najavo, ze toto bude istym sposobom celkom hardcore RPG. Tie mizerne predaje si ta hra nezasluzila (o recenziach ani nehovoriac).
Na druhej strane, sam som zvedavy co Obsidiani vyvedu s Dungeon Siege :).
Na druhej strane, sam som zvedavy co Obsidiani vyvedu s Dungeon Siege :).
Stává se ;)
btw: Je škoda, že už zřejmě nevznikne nic podobného (v nejlepším případě pokračování). Pro mě krom hratelnosti i velice poutavý špionážní příběh (ve svých možnostech samozřejmě) - doteď nechápu tu obrovskou nechuť nejen od kritiků, ale také od velké části hráčů. Jsem rád, že patřím mezi ty, kteří si AP s plnou grácií vychutnali.
btw: Je škoda, že už zřejmě nevznikne nic podobného (v nejlepším případě pokračování). Pro mě krom hratelnosti i velice poutavý špionážní příběh (ve svých možnostech samozřejmě) - doteď nechápu tu obrovskou nechuť nejen od kritiků, ale také od velké části hráčů. Jsem rád, že patřím mezi ty, kteří si AP s plnou grácií vychutnali.
Ach, to je len vysledok toho, ze som zrejme myslel na tri veci naraz a jedna mi medzitym usla (Samo, ze ta prva vec nie je technicky nedostatok.). Keby som si vsak teraz pamatal, co mal byt ten prvy technicky nedostatok :).
Tedy, jestli to správně chápu, tak MtM zřejmě myslel jako technický nedostatek toto - "Jeho smolou je však nepochopenie celého konceptu od recenzentov v rôznych pochybných, herných plátkoch a webov." - teda, to že jsou recenzenti přemlsaní principálně dětsky jednoduchým bioware systémem, kde je vše hlavně na oko (ostatně jako ve většině RPG hrách - cool zbroj = nesmrtelnost), mi nepříjde tedy jako technická chyba.
Každopádně komentář je jinak velmi výstižný a kvalitní, o tom žádná.
Každopádně komentář je jinak velmi výstižný a kvalitní, o tom žádná.
Pooky: Ano, to mi taky nějak uniklo. MtM, vysvětlit prosím.
MtM: Ok, já jen, že začínáš hned po tom odstavci - "Druhým technickým nedostatkom ... " - v tom případě nechápu, co je tím prvním nedostatkem. .)
Pooky - ved ja s tym suhlasim, ja som za, nie proti :)
MickTheMage (komentář): "Zjavný príklad za všetky - nemáš ani bod na pištoľ - netrafíš sa ani z dvoch metrov (papierová RPG logika). Toho dôkazom je i celý stealth systém, kedy pri maximálnej úrovni je hráč takmer neviditeľný." A nemělo by to správně takhle být? Podle toho co píšeš, to vyzní, že jsi proti. Mě to právě příjde jako klad, zvlášť když je vidět, že ty RPG prvky tam opravdu jsou - i tu neviditelnost beru - proč ne.
Ebb - no ja som zrovna dost tolerantny k technickej stranke hier :), ale nejake vyrazne problemy s ovladanim som ja osobne nemal. Ano, bolo by fajn keby sa do inventara/statistiky/info neliezlo cez TAB, ale inak neviem. Jo, zo zaciatku sa mi zdalo, ze mys je nejaka tazkopadna, ale v hre som zvysil mouse sensitivity a viac som nemal problem. Ale to som ja. :) Inak ovladanie WASD a okolite klavesy.
Edit: jo a este jedna annoying vec - namiesto kliku mysou na polozku a otvori sa - treba vyznacit co chces a potom kliknut na potvrdenie, aby sa to cele otvorilo. Jo, trochu konzole tam je.
Edit: jo a este jedna annoying vec - namiesto kliku mysou na polozku a otvori sa - treba vyznacit co chces a potom kliknut na potvrdenie, aby sa to cele otvorilo. Jo, trochu konzole tam je.
Nemá to príliž konzoloidné ovládanie? Niekde som čítal, že na PC, otáčanie kamerou, stupídna mouse accelerácia a celé ovládanie je otrasné.
MtM: Díky za koment. Mám další kousek do seznamu=)
AiMLEzZz: ale ono mi to naozaj tak strašne sekalo :) Hru som hral asi 4 dni, no, "hral:" robilo mi to vyššie uvedené veci, kôli ktorým som sa do hry musel nútiť (!), aby som v nej vôbec pokračoval. Pri prvej trojici misií som to vzdal (prvé dve som urobil, tretiu nedokončil - v púštnej búrke som mal ísť vyradiť nejaký satelit, ak sa dobre pamätám) a to sa nepovažujem za hráča, ktorý je uponáhľaný. A počítačom to určite nebude, trhač betónu to už nie je, ale zasa ani žiadna šunka 4GB Ram, Geforce 9600M GT, Intel Core 2 Duo P7350, 2.0GHz - hry ako Fallout 3 a Bioshock 1/2 mi tu idú bez sekania a na maximálnych detailoch .Ale neboj sa, hru som nezakopal pod čiernu zem, počkám, až vyjde opravný patch, potom sa do nej znova pustím.
Sakra a já si řikal proč to nejde
Pro zeme s Eurem (tedy asi i pro Slovaky?) je zde http://www.greenmangaming.com/games/alpha-protocol/ moznost koupit Steam klic za 2,5E.
jenom k tomu problému se samo se otáčející myší - vyřešil jsem to dvěma lajnama v ini souboru, pak myš a ovládání celkově šlapalo celou hru jak mělo.
Po zkušenosti z Chamleonem jal jsem se dat druhou sanci Alpha Protoclu a neb uvod a prvni dve mise uz jsem jednou projel, vklouznul jsem do toho celkem dobre a sepsal novy komentar. (whee)
-
AiMLEzZz: Mno, pokud měl problémy, které popisuje, moc bych se mu divil, kdyby to dýl hrál... :-) Já bych s tím totiž v takovém případě taky praštil...
Dovolil bych si nesouhlasit s Tarhielovým komentářem. To, že se mu hra seká, pravděpodobně není vina hry samotné, jelikož třeba já s tím nemám nejmenší problém a to je můj počítač na dnešní dobu zatracená troska. A jistě, jsou tam nějaké ty bugy, ale rozhodně nejsou nijak zásadní pro gameplay a kamera se možná otáčí trochu ztuha, ale ani všechny tyhle věci dohromady přece takhle dobrou hru neshodí. Skoro bych řekl, že komentátor nehrál hru víc jak první hodinu.
Teď jsem se díval na youtube na ten souboj a já bojoval jen s Brajkem - jeho kumpáni tam nebyli (zřejmě se ta ruska o ně postarala). Jinak song - "Turn Up the Radio" by Autograph
Ježišmarja, teď jsem narazil na dost divnej bug. Hra použila nějaký špatný zvuky pro takovýto najíždění myší na položky v menu, takže místo jakýhosi počítačovýho klikání se mi ozvývají "uh!" zvuky, který nepřátelé vydávají při úderu.
Když jsme u toho, neví někdo, co to je za song? :)
Song tomu dodával grády, hold zlatý osmdesátý :-)