Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (23.03.2024 14:35): Tak FF jsou specifické tím, že mají schválně nepovinné bosse, kteří jsou extra tuzí a jen tak někdo je nedá. Proto obvykle končí hra po titulcích s tím, že máš splněný příběh. Pokud chceš bonus, jdeš po těch bossech. Třeba ve Final Fantasy 5 jsem nikdy nezabil jakéhosi Skeleton Dragona. Už tak jsem tam grindoval fest, abych se dostal na 51 level a pak to šlo opravdu už pomalu. Nehodlal jsem u hry trávit další rok s tím, že mám hru dohranou příběhově, ale chybí mi tam zabít draka, tak budu x hodin grindovat, abych se dostal na úroveň, kdy jej dám.

Třeba ve Final Fantasy 12 jsem taky neporazil nejtěžšího bosse. Je to asi 5 hodinový souboj, ne-li delší, a po těch pěti hodinách jsem bohužel padl. Je to spíše už taková akční výzva. Já to teda jako povinnost k dohrání neberu :-) Třeba Dragon Questy mají něco podobného. Ukončíš příběh a pokud tě to napadne, dáš si uložit konec hry po titulcích, a když to pak loadneš, tak pokračuješ. A čeká na tebe opět fest tuhý boss. Pro mě jsou tohle něco jako New game +, do kterých obvykle nejdu. Kdyby šlo o jedinou hru na světě, kterou mám, tak samozřejmě neváhám, ale já si místo toho raději zahraju nějakou z dalších těch stovek her, které teprve čekají na zahrání.
@Ringo (23.03.2024 09:04): Před hraním jsem se asi taky počítal mezi typ lidí, kterým hra končí po titulkách. Tady mi to sedlo, něco více (Kain - vražda ve vesničce) něco méně (Edge - hrad nindžů). Ale myslím, že mi Charllize jednou říkal, že hra bez poražení nejtěžšího bosse prostě dohraná není:)
@Red (22.03.2024 20:07): Když porovnám SNES, NDS a PSP, tak stále se mi nejvíce líbila SNES verze, ale s překladatelským patchem hard verze. Ta US verze očíslovaná jako Final Fantasy 2 má přízvisko eazy a má osekané nějaké povolání a druhy útoků, Udělali to tak proto, že by to pro západní hráče bylo jinak moc složité.

NDS verze byla nejhorší, takhle něco graficky zmrvit, to se jen tak nevidí. Přesto to je díky příběhu a systému pořád vynikající hra s chytlavou hratelností. Akorát na konci je to trochu ubíjející, protože v této verzi obtížnost soubojů docela našponovali a nebyl problém v posledních lokacích snadno prohrát i při vysokých levelech postav.

PSP verze je nádherná a ocenl jsem na ní to bohatší kreslené pojetí, přesto jsem cítil, že to přeci jen mísrně ubírá na atmosféře toho původního dílu na SNESu. Vlastně jsem hodně cítil, že motivace hrát tuto verzi je jen o tom se podívat na to, jak to pěkně překreslili a jaké detaily doplnili. Přidaný obsah je bohužel u většiny her něco, čeho nejsem cílovka a nemám rád, když někdo natahuje hry po titulcích. Ačkoliv jsem zkusil přídavný obsah hrát, nedokončil jsem jej, nebavilo mě to a přemáhal mě pocit, že další čas navíc trávený nad dokončenou FF4 jsem mohl dávno věnovat jiné hře.
@Red (22.03.2024 20:07): Dobré vědět :) Mě asi víc právě zajímá obsah, míra cenzury a podobně. Už jsem se tím kdysi probíral, ale musím si to osvěžit. Ten bonusový dungeon očividně tedy taky stojí za to.
Tak gratuluji k dohrání a snad i ke splnění výzvy!
@Tainaru (22.03.2024 19:29): Nad těmi různými verzemi jsem si taky lámal hlavu. Můj první instinkt mi samozřejmě velel SNES, oproti PSP může mít pixel remaster třeba mnohé quality of life features nebo třeba lepší hudbu. Ale vizuálně se mi líbila nejvíc právě PSP verze, ty odlišnosti ohledně obtížnosti a obsahu nechám na někom povolanějším.

Ten obsah po závěrečných titulcích je opravdu velký. Asi by mě mohl někdo upozornit na rozpor, že říkám, že dohrání hry je na 25h a v závěrečném screenu mám 43. Je to to o "dohrání" a dohrání:)
Například pro to, aby postava mohla otevřít svou závěrečnou zkoušku v tom bonusovém dungeonu musí být v sestavě, která porazí hlavního nepřítele. Postavy lze měnit jen na jednom místě mimo dungeony. Takže je potřeba minimálně dvakrát zvládnout závěrečný dungeon i s hlavním nepřítelem a potom minimálně dvakrát projít bonusový dungeon abys vystřídal všechny postavy a každá mohla splnit svoji zkoušku. Já jsem samozřejmě postupoval méně efektivně, i pro účel si vygrindovat všechny. A teprve ten bonusový dungeon je opravdu výzva a paradoxně a někdy nestačí jen projít zkouškou. Například Rosa pro svůj nejlepší accessory musí ve svém úkolu zachránit všechny lidi ve městečku, což na poprvé nejde stihnout, protože časový limit a někteří jsou převlečení nepřátelé. I tak dostaneš odměnu a poplácání po zádech, nikoliv však ten accessory, takže na to vyzobávání obsahu je občas dobrý se juknout do příručky:) 

Herní výzvu 2024 mám dneškem splněnou. Snad Tule nenajde nějaký háček:)
@Red (komentář): To je docela pěkný shrnutí, taky zvolím nějakou starší verzi. Fajn komentář.
Je poměrně ironické, že si nějaký nováček (jakože já) koupí tu kolekci remasterů a pak stejně zjistí, že většinu těch her si chce zahrát v jejich starších nebo rovnou původních verzích.
PS. jo a super ty levely tam :)
PPS. tímto jsi zakončil letošní výzvu...?
@Charllize (31.12.2023 16:03): Tak to není jen o tom, samozřejmě hraje roli i nějaká umělecká stránka (kór v té pixel grafice dokáží být obrovské rozdíly). Je jasné, že to prvotní 3D pak je v horší pozici právě kvůli tomu, že bylo prostě v plenkách, ale je to i hodně o použití té technologie, stylizaci, uměleckém dojmu, ne jen čistě o tom, jak moc (ne)pokročilá ta technologie je.

Jo, to bylo i asi ve dvou scénách právě v tom Final Fantasy 8, kde postavy krátce ovládáš přímo v CGI, fakt jsem nechápal... :).
@Isair (31.12.2023 15:37): I NES verze FF3 vypadá lépe než 3D remake na NDS. Kdo NES verzi nehrál z nějakého předsudku, že je to obstaróžní, tak doporučuji dát té NES verzi Final Fantasy 3 šanci (přes emulátor s překladatelským patchem), je to i na tom NESu nádherná a komplexní hra, která mě překvapila rozsahem a rozmanitostí lokací.
@Isair (31.12.2023 15:37): Ona to měla i FF7 viz příjezd vlaku na začátku. Ve FF8 to dotáhli dál. A asi nejvíc impresivní to bylo v Parasite Eve 2 kde s Ayou chodíš přímo v CGI animaci. Nevím kam se to podělo potom, teoreticky by to fungovalo i dnes v moderních hrách.
Pixel grafika nestárne hlavně proto ze v ni už není žádný výrazný pokrok, vzasade to narazilo na strop, kdežto 3D grafika se pořád vyvíjí a zlepšuje.
@Charllize (31.12.2023 13:55): Tak zrovna PS 1 3D verze s 2D backgroundy se mi docela líbí- viz. Chrono Cross, Final fantasy 8, 9 (v sedmičce mi strašně vadí ty postavičky, backgroundy a soubojové obrazovky jinak taky celkem ok). Takový Tekken 3 taktéž vypadá stále k světu.
Ale spíše to 3D co vycházelo na Nintendo DS byl imo děs. I když se to určitě nedá paušalizovat (ale ty 3D FF remaky na DS se mi fakt krutě nelíbí).

Ale i tak mi teda přijde, že to 3D zestárlo častokrát mnohem hůře než ručně kreslené 2D.
Co se mi třebas ale strašně líbilo a snad jsem to od té doby ani nikde jinde neviděl a doteď to působí vlastně dost impozantně je ten plynulý přechod z těch CGI filmečků do hry (hlavně v FF osmičce to bylo udělané naprosto perfektně). Z toho mi popravdě spadla čelist i poměrně nedávno, ani mi hlava nebere, jak to vůbec udělali.
@Charllize (31.12.2023 13:55): Já jsem sice k jRPG přičichl až s PS1 hrami, které mě nadchly , ale pak jsem se mrknul na SNES hry a bylo jasno, za mě vede pixel art a 2D. SNES verzi FF4 považuji za nejlepší, ale v té japonské verzi s překladatelským patchem, ne tu osekanou US verzi nesoucí číslovku II. Jinak 3D grafika remaku FF4 na NDS je příšerná.
@Isair (30.12.2023 22:37): Ja jsem takzvaný PS1 člověk, jakoby vychovaný a tam predpotopni 3D byl next gen a standard. Byl to děsnej pokrok a všichni byli šťastný že už nemusí hrát pixelovaty hry. Takže proto vždycky preferuji 3D grafiku a tam kde třeba ty vidíš hnusotu já mám nostalgickou slzu v oku. Ale pixel hry mi nijak moc nevadí a klidně to hraju, když je to kvalitni.
Ale třeba jsou lidi co Dragon Quest 11 S nehráli jinak než ve 2D, což mi hlava nebere :)
@jvempire (30.12.2023 22:23): Za mně to šlo udělat líp, ale jaksi nejsem úplně ten pravý na posouzení pixel stylu. Ale kdyby to bylo na mně tak bych uvítal kdyby to bylo v kvalitě Romancing Ságy 2 a 3, případně SaGa Frontier. Ty jsou víc HD a nic neztrácejí ani z toho old school vzhedu.

Jinak mně po te šestce asi nejvíc zajímá pětka a tedy i čtyřka. U 1-3 to bude asi horší :)
Mně se třebas docela líbilo to 2D/3D co předvádělo Final fantasy 8 a 9 (až teda na mapu světa, ta je hnusná), ale třebas ty 3D remaky jsou fakt nehezké, taktéž dám vždy asi přednost raději pěknému nestárnoucímu pixel artu, než nehezkému sterilnímu 3D (kór tyhle Nintendo DS 3D byly vždycky hroznej shit).
@Charllize (30.12.2023 21:35): U spousty her bych čekal větší aktivitu, třeba tahovky tu také hraje málokdo.

Na Steamu slevy sem tam jsou, ale ani ta plná cena není moc vzhledem ke kvalitě her. Za mě jde o dobrou práci, jen mě mrzí že ve hrách není obsah z pozdějších verzí - ideálně volitelný. A za mě raději pixely než špatné 3D. Hodně her třeba z PS1 má obzvláště modely děsivé, zestárlo to mnohem hůř něž 2D.
@jvempire (komentář): To rád slyším/čtu :)
Bohužel já se furt vzpírám vzít ty pixel remastery za plnou cenu a slevy jsem asi minul. Nejvíc jsem si chtěl zahrát šestku ale nedávno jsem ji dohrál na ps3, takže o důvod míň to brát za plnou cenu. Ale jednou to vezmu :)
Tu 3D verzi jsem hrál a libila se mi, spiš preferuji to 3D než pixely, o trochu :)

Edit: teď koukám ze to je první příspěvek, to snad není pravda tady už :D