Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nemůžu si pomoct, ale cutscenes vypadají trošku zanedbaně. Mimika herní postavy je trošku cringe (místy fakt nevím, jakou emoci se mi snaží předat) a tady nevím, jestli to je záměr, ale... mám pocit, jako bych se vrátil 10 let zpět do BioWare her. Tedy žádaná inovace v tomto směru. Převládá podivná práce s kamerou, chybějící VFX, těžkopádně animace které by si zasloužily víc péče... Rozumím, že je třeba mít univerzální mocap/mimiku pro různé rasy a pohlaví, ale ono to pak ruší. Myslel jsem, že maskulinní běh Ms. Shephard je minulostí, ale tady to máme v bledě modrém. A taky chci fousaté elfy když nová pravidla D&D umí plastiku genitálií.

No... Nechám to uzrát, třeba to patche vyladí. Vrátím se zase k DOS2.
@Widl (10.08.2023 10:18): jako asi to taky udělám, už ze zvědavosti jestli tam bude nějakej následek, ale doufám že ten následek nebude zombie apokalypsa :) a raději bych to tedy vyřešil jinak..
Ten quest s Mayrinou je trochu lame? Když nechci z nebožtíka udělat zombíka, tak quest nejde ukončit, wtf? Možnosti jsou: oživit ho a zaútočit na něj (což vyagruje i Mayrinu, a i když jí jen nonlethal knock outnu, tak journal řekne že je mrtvá - lame), oživit ho a nechat ho jít s ní do města (což mi přijde jako fakt blbej nápad), oživit ho a nechat si ho jako thralla, nebo zlomit hůlku před ní jako asshole a naštvat jí (nepřekvapilo by mě kdyby se šla zasebevraždit). A to je vše? Myslel jsem že když se na hůlku vykašlu a nechám jí "mourn in peace", tak se quest ukončí taky, ale nope. Škoda že jí nejde dát nějaký prachy, nebo poslat do campu.
@Paul (10.08.2023 08:45): Jasně delineovány nejsou, nicméně sami Lariáni jasně stanovili, že Early Access obsahuje akt první, oni sami pak přišli s tvrzením, že akt druhý bude ten největší, nu a kde začíná akt třetí bude, řekl bych, neomylně pocitově jasné každému. :) Každý ten akt je hodně distinktivní atmosférou i dějem, a také asi není úplnou náhodou, že dvakrát to na člověka vrhne varování o point of no return. :)
Má ta hra ty akty nějak jasně delineovány skrze titulek, nebo je to takový to Witcher 3-style "hra nemá akty, ale lidi si je v hlavě vytvořili" ?

@Ebb (10.08.2023 07:51): Jo, tak nějak.
@SilentWolf (09.08.2023 21:27): Hele asi nebudes sam. Ja to mam sice rozehrane uz ted, ale moc me to tedy nebavi, takze to nejspis odsunu na druhou kolej a dam tomu vetsi sanci nekdy pozdeji. Treba na to pak budu mit vic trpelivosti a zacne me to i bavit a pak si tu budem diskutovat dva. :)

Nektere mechaniky zde mi tedy dost vadi. Hlavne kouzla a koncentrace na ne. Ze muzete mit jen jedno kouzlo, ktere vyzaduje koncentraci v jednu chvili a ze je tak snadne tu koncentraci ztratit. Krom toho mi prijde, ze cela rada kouzel mi konci po jednom tahu a to aniz by me nekdo zasahl nebo aniz bych seslal dalsi kouzlo vyzadujici koncentraci. Copak Entangle ma skutecne duration 1 tah? V popisu je 10. Koncentraci rusi jen dalsi kouzlo vyzadujici koncentraci nebo kdyz vam koncentraci prerusi utok nepritele ne? Nebo musite mit s mistem neustaly line of sight? Utok ci pohyb koncentraci nerusi ne? Je to divne, zatim jsem nevidel, ze by entangle vydrzelo vic jak jeden tah.
Jak jste teda pořešili tu ježibabu? Mám dilema jestli jí sejmout, nebo si od ní vzít ten atribut boost :)
Achjo, už to chci taky hrát. :D Na MC to příjemně šplhá nahoru, sice zatím z mála recenzí, ale aspoň něčím se můžu hajpovat.

Pak si tu v září budu diskutovat sám.. :D :D Ale přešla mě najednou chuť čekat na to, co vypotí Bioware.
@Paul (09.08.2023 20:23): Heh, 'jen zbejvá underdark', tam se připrav na dalších 15hod minimálně ;D Ale je to kompletně optional, ale hádám, že by ti pak krajně mohli scházet xpy. Mountain Pass je mnohem menší a kratší, ale pokud chceš udělat Lae'Zel radost, tak tam musíš. Osobně doporučuju razit obě cesty a začít vskutku underdarkem.
Já se tedy po 31 hodinách (dle savu) furt plácám na první mapě, ale už mi zbejvá jen zajít za tou ježibabou a pak do underdarku (nebo mountain pass?). Ale zatím mě to baví čím dál víc, takže dobrý :)
Když už jsem si myslel, že mě třetí akt ničím nepřekvapí, čirou náhodou jsem vlezl do krámu a skončil v pekle. Předpokládal jsem, že o něm až do konce jen uslyším historky. Příjemné osvěžení, nicméně samozřejmě že i tam prim hrála převládající nadrženost vůči hlavní postavě. Obecně mi moc hlava nebere, že si leckteré profi magazíny tu přemíru sexuálního náboje vyloženě chválí. Vždyť je vyloženě dementní, jak po mně jede doslova všechno a všichni, a někteří k tomu ani nepotřebují alespoň trochu nadprůměrný approval. Na jednu stranu to vlastně vnímám jako naprosto logickou evoluci směru nastaveným Bioware, na druhou stranu to naprosto zbytečně prcá ty upřímně seriózní motivy. BOHATĚ by stačil ten humor, který je většinově oproti DOS tentokrát opravdu jemnější a příležitostnější. Místo toho jsem do toho i pár hodin v kuse nefalšovaně zažrán, a z ničeho nic se to zhoupne do laciné sebeparodie.

Ale závislej na tom jsem tak či tak, a zážitek z druhého aktu - který už teď, před dohráním, vnímám jako jednu z nejskvělejších věcí, která ve hrách vznikla - mi to stejně nijak nešpiní. :)
@HolyMeatball (09.08.2023 04:46): Moc zajímavé, díky za vhled do vývoje. Nakonec jsem se rozhodl, vzhledem k tomu, že tohle bude hra tipuji tak na 250 hodin, radši vrátit a můj problém ohledně Karlach rozseknout jednou provždy. "I had to rewind few hours back, when I found out she could give me head," oglosovala poeticky slavnou momentku má bardka. To je poprvé, co jsem rád, že jsem se ve hře vrátil několik hodin nazpět. :))
@Widl (09.08.2023 09:21): Díky za poznatky, teď se mi to chce hrát ještě míň :)



@Adieu (09.08.2023 02:34): Ja viděl Karlachjak ji chytl rapl a běhala, řvala a rozbíjela příslušenství domu, na jednu stranu mi to přišlo celkem typicky ženské a docela mně to pobavilo ale je to taková larianovina včetně te nakoplé veverky.
Tak první rage quit, neb i po necelých 70hod pořád zapomínám, jak nepravidelný je autosave, a třetí akt rozhodně přidává na obrátkách. Ergo dobrých 100min progresu v prdeli, protože jsem debil ztratil pojem o času a nedal celej ten čas jediný quicksave. :)
Nějaké menší herní poznatky, které nejsou na první pohled vidět.

Baví mě to využívání prostředí, zjistil jsem, že jde použít bedny, naskládat je před dveře a tak je zatarasit. Jdou tak omezit, rozdělit nepřátelé, aby družině nevpadli třeba do zad.

Lze házet i léčivé lektvary. Padl kolega? Je daleko a v batohu není kouzlo? Stačí na něj mrsknout lektvar. Šikovný.
@Adieu (09.08.2023 02:34): Karlach byla poslední přidaná do EA iirc, tedy se dá předpokládat, že i poslední vytvořená. Tomu by odpovídala i její - v porovnání se zbytkem družiny - vyloženě kraťoučká, prosťoučká, veskrze povrchní osobní linka. Lariáni minimálně od DOS obecně nedělali vyloženě dobré (ve smyslu hodné a veselé) postavy, a hlavní zdejší ansámbl - tedy Wyll, Shadowheart, Lae'zel, Gale, a Astarion, tomu odpovídali. Během EA ale měli hodně pozitivní odezvu na předobrého dobráka Halsina, tak z něj nejen udělali volitelného companiona, ale taky vytvořili Karlach a napumpovali ji vším dobrým a pozitivním, co měli v zásobě. A právě pro tu více tradiční část publika zahrnuli možnost ji ihned dekapitovat :). 

Na mě osobně ale ten její dětinský šarm vcelku funguje a oceňuji její roli krajní fanynky ikonických postav z děl minulých. Ale mám i obvyklé výhrady k tomu, jak její vykreslení přispívá k celkově nicotné rozdílnosti mezi zdejšími rasami a druhy. Snad jen ti Mind Flyeři se opravdu (až na výjimky) nedají se zavřenými oči snadno zaměnit s lidmi.
Mě velmi mrzí ohledně NPCčka jménem Karlach, že jsem hned zpočátku nepřinesl její hlavu, dokonce je k tomu asi cool cut scéna. To je totiž snad nejtrapnější cringe kompaňon v historii RPG. Jak nějaká teenage bublající metalová kosatka, ugh. Nebo jako vzít Annah z Planescapeu a prohnat ji vagínou uřvané progresivní demonstrantky. Ta Blood War musí být asi dobrá situační komedie, člověka napadá při pohledu a poslechu tohoto NPC.
Teď se mi stal zajímavej bug, že jsem chtěl dát long rest, a jak se to přepne na noc, tak jsem se pak nemohl pohybovat a nereagovala žádná interakce. Menu, inventář atd všechno reaguje, ale prostě se nelze hejbat, ani kliknout na ty spacáky. Zatím jsem to reloadnul a holt ještě pořeším quest leazel a budu doufat že se to nějak spraví..
@Ria Kon (08.08.2023 22:52): Konkrétně se traduje, že "What makes Origin characters so wonderful is that you get exclusive quests, and are able to learn more about that character’s backstory, making it a perfect way to understand those companions a little better.", což úplně nezní jako ty stejné loyalty questy, které člověk dostane tak či tak. Ale je brzo a detaily k tomu, zdá se, ještě nikde nejsou.
Tak jo, můžu potvrdit, že champion je příběhově hodně důležitá postava, která se patrně zdrží až do konce. :)
Mimochodem i když hrajete za custom, někoho prokecnete, tak pak můžete převzít kontrolu nad ostatníma v partě a ten dialog si zopakovat, třeba trochu jinak, plus můžou mít i nějaký custom lines (nenamluvený) podle svých classů a tak...

Na jednu stranu cool věc, na druhou stranu na to stejně většinou kašlu protože je to vopruz
@Paul (08.08.2023 18:12): Roleplay za barda ve trojce hodně pomáhá že hraní na nástroj je bonusová akce - v předchozích dílech jsem hraní skoro nevyužíval, protože byl užitečnější když vytasil meč/luk/magii. Je extrémně univerzální, až tak že člověk neví co by udělal dřív. Tady si nemusím tolik vybírat, resp mě hra nutí i do "slabších" typů akcí... což ale k bardovi tak nějak sedí.
Takže teda nikdo nešel do origin postavy? Mě docela zajímalo, jestli ty origin chary mají aspoň nějaké voicnuté lines převzaté ze hry za custom postavu.
Já hrál BG za barda jedenkrát (dvojku, blade kit) a zas tak OP mi nepřišel, ale to asi bylo tím, že jsem ho neuměl moc hrát :) Mně vždycky bardové přišli trochu o ničem, já rád hraju za mága.
@Adieu (08.08.2023 15:06): To už záleží na tom jaké si vybereš mody... a jakou hraješ hru, protože oni jsou v každém díle jiní - resp soudě ESO jsou s každým dílem víc sexy, až předpokládám že s tím příštím už ani nebudou potřeba mody na to aby byli tou pravou porn fantasy.

A Bard byl právě v BG2 OP jak sviň, Blade kit mám na mysli. Ale v BG3 mě na něm láká i to že jsem četl o možnosti prostě hrou na veřejnosti bavit okolí, které by na to mělo reagovat.
@Vurhor (08.08.2023 14:48): V NWN2 vypadali drowové fakt jak nějaké mongoloidní kobylky, hrůza vzpomenout. Já hraju tyhle high fantasy věci za barda téměř vždy. Měl jsem tedy tentokrát trochu obavy, jak dobrý bard bude, ale v páté edici je prý vůbec nejvíc OP.

@AlieN (08.08.2023 14:54): Dunmeři ale nemají být nějak atraktivní, narozdíl od elfů ve Forgotten Realms. V tomhle mody lore TES moc nepomáhají. Modovaný Morrowind má dnes dunmerky jak nafukovací panny. :D
@Adieu (08.08.2023 14:34): Protože BG3 je konečně první Forgotten Realms hra, kde si člověk může udělat cool vyhlížejícího 3D drowa. Kvůli modelům třeba v NWN2 to podle mě dříve nebylo úplně možné. :D

Já teda původně hrál Rogue classu, ale moc mě to za ni nebavilo. Až teprve po zhlédnutí jednoho videa o buildech barda jsem ji přetransformoval na šermířskou houslistku.