Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Elex 3 je zpátky ve hře, minimálně dotace jsou opět dohledatelné. Pokud to chce někdo brát jako naději…
Hráli jste to s češtinou? Já jsem se do toho ještě nepustil a chci tomu dát šanci, ale jen v češtině. Jednička mě hodně bavila, prostě Piraně :-)
No Elex 2 má podle mne zase lepší ovládání, interface, inventáře a UI obecne. Dokonce i bestiář přidali. I ten jetpack je lepší. Má lip řešený parťáky a tak podobně. Když se do toho začlo vrtat :)
@Neelixx (18.01.2024 15:00): přesně, ta poslední kapitola nebo dvě byly hrozný, plus ty podivný design kiksy typu blackouty. Jednička by výrazně funkčnější a lepší (ikdyž na G2 nebo Archolos furt kouká zdaleka).
Dvojka je už moc roztahaná a není tak atmosférická jako jednička. Určitě bych nováčkovi doporučil začít s prvním dílem. A v pokračování je navíc ta otravná akční část, jak zmiňuju třeba v loňským příspěvku. Jo, dal jsem nakonec solidních 75 procent, protože tenhle typ her mám rád, ale chápu proč průměrný hráč hodnotí výrazně níže.
@Paul (18.01.2024 14:13): Tak kazdej to má nějak. Mně zas přišlo že rozdíl mezi prvním Elexem a druhým moc velký není. Jako když budeš drbat detaily najdeš ale jsou to skoro totožný hry.
@Charllize (18.01.2024 12:41): jejich recept na hru nijak fungovat nepřestal a přijímán je vřele, ale musí se to umět (Archolos). S Elexem 2 ten recept zmrvili, proto byla ta hra neúspěšná. I já jako PB lifer co dohrál všechny jejich hry jsem se do E2 musel nejdřív půl roku nutit, a pak z něj stejně odešel víc zklamanej než nadšenej.
@Fritol (18.01.2024 12:33): Jo to oni šli do sebe. Gothic série byla žena defakto otrokyně a v Elexu 2 už jsou i romance. Mám zas vytahovat kozatou krev a mlíko Patty? :D
Těch faktorů muže být plno, ale priposranou dobu bych z toho úplně nevylučoval. A prostě jde o to že jejich recept na hru přestal fungovat a být přijímán. Upřímně mně to už trošku nebavi taky :)
@Charllize (18.01.2024 12:10): Dle mě je problém právě v tom, že míjejí svou původní fanbase a zároveň nedokáží oslovit novou. Já teda Gothicu moc nedal, ale oproti Risenům je Elex takový rádoby moderní a snaží se zavděčit nové generaci hráčů, přitom na to očividně neměli budget a skill, tak to působí děsně lacině a nedotaženě. Ve výsledku tedy své fandy naserou a nové hráče nezaujmou.
@Paul (18.01.2024 12:21): Nojo je to trochu pak ve stylu Gothic 3 a jeho čištění pevnosti od orků :)
Ale tam stejně většina recenzentů nedošla nejspíš. Podle mně bude prostě i problém v těch jejich dřevnich mechanikách a taky trošku v tom jejich chlapáckém pohledu na svět, který dnes může plno citlivkám vadit.
@Charllize (18.01.2024 12:10): jakž takž jde o slušnou "piraňa hru" prvních 30-40 hodin, pak to devolvuje do otřesný akční debility. Elex 2 je nejslabší piraní hra a zaslouženě nejhůř se prodávající. Nicméně i tak doufám že to nějak ustojej, třeba by se stal zázrak a (všechno je jednou poprvé) by se ze svých chyb v novém projektu poučili.
Smutné, ale dalo se to čekat. Pokud chtějí zkusit být zas nezávislí, tak nevidím důvod, proč bojovat o Elex značku, vždyť kvůli ní jsou v těchhle sračkách. Elex 2 se prodával špatně a Elex 3 by se měl prodávat líp? Nehledě na to, že ta značka existuje jen díky obrovským státním dotacím. Už to je prostě špatně.

Nevím, když už tak by měli raději bojovat o Risen nebo rovnou začít novou IP a vrátit se ke kořenům.
@Paul (19.12.2023 10:35): Tak to vůbec netuším, jen tak ze zajímavosti jsem zadal hledat do googlu Piranha Bytes inst, jestli nejsou někde aktivní, a vyskočilo mi tohle. Protože jejich péče o Elex II je tristní. Na Steam fóru vůbec nekomunikují atd. Zvláště ta DX12 verze, ale vzdal jsem to a hraju v DX11. Inst taky nepoužívám.
@Tarhiel (08.03.2023 09:51): Ne, musíš sesbírat všechny kousky mapy a složit je na tabuli v bastion, jinak ten sejf prostě nepůjde otevřít (i když víš kde je) a teleporty se neodemknou. Ještě bych měl dodat, že se ti po odemknutí zobrazí na mapě, ale musíš k němu dojít, abys ho aktivoval. Což je zhruba stejně užitečný jako si ty pozice teleportů rovnou najít na netu. :)
@Paul (07.03.2023 17:40): Dostaneš kód k sejfu, který se nachází ve zbytcích továrny Infinite Skies Inc. (tuším, že na mapě je to Volcano premises). Odměnou je nějaký elexit, steam achivement (pokud hraješ na steamu), přívěšek co ti přidává +5 procent k získaným XP a jako bonus se ti odemknou všechny teleporty, což je samozřejmě ve chvíli, kdy si musel stejně prošmejdit prakticky celou mapu, stejně k ničemu.
Nejen blackouty jsou otravné (jeden nebo dva bych to pochopil, ale Jax se ke konci hry nedobrovolně přemisťoval prakticky po každém side questu pro companiona a těch je ve hře habakuk), poslední dvě kapitoly jsou plné questů typu "běž sem a znič 30 robotů, pak jdi tam a zbav nás 40 robotů a protože tě ten stereotyp moc baví, tak běž ještě támhle a ukonči dalších 50 robotů". Trošku mi to připomínalo poslední třetinu prvního Risenu, která také zrovna nepatří k tomu nejlepšímu od Piraní.

Jinak až na pár drobností jako je omezení počtu markerů, které můžete umístit na mapu, jsem na nic vyloženě otravného nenarazil. Ranged je imo dost OP, je pravda, že jsem měl nejlepší luk ve hře (Phantom Caller), ale na blízko jsem si prostě nepřipadal zdaleka tak efektivní a to ani s nejlepšími plně socketovanými jednoručkami a štítem se 100 procentním absorbem dmg. Melee combat obecně nepatří mezi silné stránky Elexu 2.

Udělal jsem prakticky všechny questy, které jdou v jednom playthrough splnit, včetně nalezení a složení kousků tajemné mapy. Přidal jsem se k Albům, abych je nasledně zradil a přešel ke Klerikům, za které jsem dohrál už první hru. Zelené hodnocení tomu nedám, ale víceméně mě to bavilo po celou dobu, kterou jsem ve světě Magalanu strávil. Level 48, 75 hodin.
@Brasikona (11.02.2023 16:35): jako nad některými design rozhodnutími (jako ta nemoc, nebo celej design třetí a čtvrtý kapitoly) fakt zůstává rozum stát. Poláci tvořící ve volném čase versus Piraně: 1:0
Ten způsob jakým je tady naimplementována ta nemoc, s random teleportujícími blackouty a neustále opakovanou hláškou dokola, je dokonale na přesdržku. Fakt silně ambivalentní dojmy, hra co mě 10 hodin nudí a štve, pak 50 hodin velmi baví, pak zas štve.
Piraně piraně...dneska mě Elex 2 fakt bavil, měl jsem quest donést květinu k hrobu manželky jednoho Morkona, skoro přes celou mapu. Záležitost na 5 IRL hodin, protože po cestě prozkoumávám, narážím na různý lidi a dělám questy pro ně, zabíjím potvory, prozkoumávám ruiny...prostě klasická PB zábava.
A pak dojdu do toho kráteru na hřbitov kde se nachází ten hrob, a...grafika začně vypadat takhle. 

Tak si říkám WTF, no a samozřejmě je to chyba piraní implementace DX12...
Přepnu na DX11 (což obnáší stažení 40GB dat, protože hra duplikuje všechna data pro oba renderery, což je tak neskutečná demence že jsem to ještě u žádný jiný hry neviděl) a grafika sice vypadá správně, ale kde s DX12 bylo rock stable 60fps při 2880x1620, tak v DX11 padá framerate pod 60 i v 1080p....
Tahle technická incompetence mě na piraních fakt štve :/
@S4TW (26.01.2023 23:37): zatím je pro mě brzy hodnotit, ten začátek mi přišel fakt strašnej, teď mě to pro změnu strašně baví, tak doufám že tahle fáze vydrží co nejdéle :) Ale pokud bavila jednička tak časem dvojku taky zkus, jen to chce trpělivost..

Pár screenů, na to že to dělá nějakejch 30 lidí ta hra umí vypadat hezky, a díky DX12 patchi se dokonce i hejbe stabilně na 60 kdekoliv (předtím ve městech framerate padal):

https://abload.de/img/900040_20230126230722ylf0k.png
https://abload.de/img/900040_20230127103929opd7q.png
https://abload.de/img/900040_202301271024233sfqd.png
https://abload.de/img/900040_20230127105629txckp.png
Půl roku od rozehrání, a konečně mě to po nějakých 8 odehraných hodinách chytlo tak, jako předchozí piraní hry. V podstatě potom co jsem se dostal do Fort a rozjely se nějaký zajímavější questy. Furt mě irituje blbej interface (např. questlog je až roztomile nepřehlednej, přitom to je věc kterou měly piraně vyřešený před dvaceti lety v prvním Gothicu) a místy nonsense dialogy...ale je to tam, to piraní kouzlo. Škoda že pozdější kapitoly asi budou ten otravnej grind.
@strejdafido (10.01.2023 20:07): Chvíli jsem s ní hrál jen tak na zkoušku. Fungovala, ale jde strojový překlad a je to celkem dost znát. Mimochodem mám verzi z GOGu, ne Steamu.

Překlad stačí po stažení extrahovat/rozbalit soubor z archívu. Na to je dobré mít nainstalovaný program 7zip, nebo podobný program. Výslednou složku s češtinou pak ještě zkopírovat do složky, kde je hra naisntalovaná a je hotovo.

Ale řešil jsem docela dlouho grafický problém s černou obrazovkou po nahranání savu. Nebylo to češtinou, ale nějakou špatnou interakcí mezi novou verzí hry a novou verzí grafického ovladače. Pomohlo přepnutí z celé obrazovky na bezrámečkové okno a úprava grafických nastavení.
Hrajete to někdo s češtinou z Nexusu? Funguje vám to? Slyšel jsem, že jsou s ní komplikace. Ani jsem moc nepochopil, jak tam tu češtinu vlastně dostat :-(
Ty dialogy jsou tady občas fakt totální německej random bizár. Ukázka:

https://www.youtube.com/watch?v=RObQFlW_PXw

Chápete někdo co to tam Caja mele?

Působí to jak kdyby tam byly prostě hozený lajny z nějakýho úplně jinýho dialogu. A není to poprvé kdy ta hra působí WTF.
@Karasman (09.11.2022 07:06): No mě třeba ano, přeze všechno bych si to rád zahrál. Tak naivně zatím čekám, protože DX11 verzi hrát nechci když DX12 ultra mega super boostnutá verze je prý za rohem :⁠-⁠D. Stejně by mě zajímalo, kolik se toho prodalo a kdo to platí, viz třeba také Last Oricru od stejného vydavatele, když tomu nikdo není schopen udělat nějakou větší reklamu. Aspoň u toho Elexu bude pár fandů PB teda.
Hlavně už tenkrát ta hra nebyla žádnej zázrak, takže tak dlouho po vydání to už skoro nikoho nezajímá...
@Paul (08.11.2022 16:06): Asi zatím zbytečné stahovat. Omylem prý nahráli betu do ostrého branche. Takže se všemi bugy Bety. Ale nápravu slibují ASAP. Vzhledem k tomu, jak dlouho jim trvalo vydat tento patch, tak nevím, co to ASAP bude znamenat. :⁠-⁠D
@Solidor (19.10.2022 20:37): Hele ja píšu bez diakritiky a mobil si občas usmysli ze ji někam občas dá. Nechci se s nim přetahovat protože už takhle se nemáme moc rádi a není třeba přilevat olej do ohne :)
@Charllize (19.10.2022 18:57): Objevování historie světa, frakce, záporák i "dungeony" jsou lepší v jedničce.

A piš ty příspěvky celé s diakritikou nebo celé bez ní.
To pak přemýšlím, proč by mi měl zrudnout obličej :)
@Paul (17.09.2022 18:47): Já v nějakých recenzích viděl chvaleni nasvícení, ale evidentně se to netýká ksichtu :)
Jinak mi to přijde jako takovej pirani standard, jak vzhledově tak gameplayem. Pořad dokola. Ale líbí se mi ze Jax od začátku není závislý na nějaký frakci a lze to hrát jakoby free a frakce jen využívat.
Vzdycky mě pobaví ten cinematic story trailer co byl asi před rokem kde všichni vypadají výborně.
@Charllize (17.09.2022 17:49): modely postav jsou strašný. Nejen ženský, ale i samotnej Jax nebo to jeho děcko. Model osvětlení je strašnej, vypadá to tak nějak vybledle. Mapa nejde pořádně odzoomovat. Quest log je podivně nepřehlednej. A hardwarově je to náročnější než Cyberpunk, a přitom to vypadá o dvě generace pozadu. PB si to uvědomovali, takže začali pracovat na DX12 rendereru, kterej je v betě...už pět měsíců bez aktualizace. A ačkoliv DX12 běží o něco líp, tak zase má různý grafický chyby. S piraněma je něco velmi špatně.
@Paul (17.09.2022 17:31): Mne to na PS běží dobře a i to vypadá tak nějak jak ta jednička. Třeba nepratele podle mne vypadají o dost lip než v jedničce. A asi si toho byli vědomy pac to je první Pirani hra jde je bestiář a můžeš si je prohlédnout zblízka :)I když ve 4K módu to běží 20fps a nedá se to hrát, takže použitelný je jen 1080p a tam to jede úplně v pohodě.
Jediny co je děs jsou obličeje, obzvlášť ženský, ty mě straší ve snech :)
Já nechápu jak to mohli od jedničky tak technicky zprasit. Snad všechno je horší, od interface přes grafiku po optimalizaci.
@Maríca (komentář): díky za komentář, který u mě Elex 2 asi navždy pohřbívá. Hlavně tahle část

 Od třetí kapitoly přichází grind jak prase. Od PB jsem tohle opravdu nečekal, na férovku vám zde narvou úkoly jako "zabijte 25 monster" a to 5x po sobě.
- Několikrát vás hlavní příběh pošle do jakých si "věží", které jste už vymlátili dříve v předchozím questu. Těchto věží je ve hře asi šest a rozdíl mezi nimi je stejný, jako rozdíl mezi loděma v Risen 2, takže žádný. Jo a vždy se znovu naplní stejnými monstry.  

Koukal jsem na prezentaci pro investory Embraceru, kde říkali že Elex 2 byl zklamáním a neprodával se, ale že předpokládají že se časem zaplatí, protože RPGčka mají long tail. No, moc bych na to nesázel.

PB by si asi měli zahrát ten Archolos a probrat se.
Napísal som v tom príspevku naschvál "určitý", aby som dal jasne najavo, že hovorím o jednom materiále a jednej skupine nepriateľov. Tak funguje aj neznáma v matematike, dosadzuje sa konkrétna hodnota.
Matematický příměr je nesmysl protože nereflektuje podmínky. V prvním případě se nehnes z místa a vykonavas pořad dokola to same. V případě druhem postupujes hrou a děláš ruzne věci. To pak ten matematický příměr můžeme naroubovat i na Baldurs Gate a říct ze dosáhnout vyšších kevelu je grind.
ok, takže, skúsim matematicky. Máme vzor: činnosť A - zabíjanie skupín určitého typu nepriateľov, činnosť B - zber určitého materiálu

respawn = (5 x A) + (5 x B)
bez respawnu = (A + A + A + A + A) + (B + B + B + B + B)

úloha: bude v oboch prípadoch výsledok iný?
@Brasikona (komentář): Nic proti ale pozastavil bych se nad tím grindem. Nějak si totiž nedokážu představit ze by v jejich hře mohl technicky existovat. Nepřátele se nerespawnuji a zdroje tuším taky ne. Takže mi to přijde jako přirozený postup hrou a na situace ze kydlim skupinku nepratel pořad dokola tam dojit nemůže.
Jestli tím myslíš to ze na něco potřebuješ určite požadavky v rámci statu, peněz atd a je potřeba zabit/najít xxx nepratel/ itemu tak to je snad celkem přirozený postup u většiny rpg. Možná to jako grind působí díky tomu ze to trva v tomhle případě kolikrát dlouho ale i tak si myslím ze o typicky grind nejde ale spis mechaniku rozvoje postavy která má delší vedení :)
Ten xxx nepratel hráč zabijí přeci postupem hrou na novych místech a za jiných okolnosti.
Ještě použiju Elden Ring kde ten grind možný je ale plno hráčů tvrdí ze není potřeba protože stačí přirozene procházet hrou a stačí to, a tak to přesně děla Elex II, ne ?

Pak mne ještě napadá ze tím myslíš to ze bez vedlejšího zabíjení a sbírání nejde projít jen dějovou linii a to je vlastně ten grind. Což mi ale v případě hry koncipované jako open world s frakcemi mimo hlavní linii a tak podobne taky přijde jako nesprávný příměr.
@Karasman (17.03.2022 21:29): Jo, to mě taky pobavilo. A i když jsem věděla, že na to mám být přichystaná, stejně mě to "dostalo". Hudba dobrá, to jo, ale přišlo mi to strašně absurdní, že jsem se smála, prostě zničehonic :D
Tak, dohráno. A musím k tomu přidat "konečně", protože to byla chvílemi opravdu bolest. No, nechám tu i nějaký stručný komentář, ale celkově mám hodně připomínek. A 120 GB screenshotů a videí, heh... Na PS5 se to solidně kousalo, chvílemi to bylo opravdu nehratelné, ke konci se to stávalo bohužel dost často. Ale abych nekřivdila, od review verze to trochu spravili, ale pořád to není žádný zázrak. Ale rozdíly jsem zaznamenala, tak aspoň něco.
@Karasman (02.03.2022 11:18): A já si je přesto dělám, protože se mi i na základě toho dost možná bude lámat hodnocení... Vždyť to by byla ostuda! Ale sama jsem zvědavá, čím mě ještě v nadcházejících hodinách překvapí, ještě mě kus cesty čeká...
@Karasman (02.03.2022 07:01): Ale tak proč by nespravili, aspoň doufám, že nebudou nadosmrti stát uprostřed cesty a odmítat se hnout, to budoucím hráčům nepřeju :D Nicméně Caja byla aspoň dobrou vábničkou, když zrovna spolupracovala, to jí nemůžu upřít.
@Karasman (02.03.2022 06:57): No, grafika mě zase tolik netrápila, i když to bylo chvílemi též zajímavé, ale vlastně ještě horší než zvuk byla umělá inteligence, společníci byli fakt za trest. Ale říkám si, že to se snad ještě holt spraví.
@Karasman (komentář): Co se týče audiovizuálu, tobě tam nedělal žádný bordel zvuk? Vypínání zvuku, změna hlasitosti a naprostá nevyváženost, utínání jednotlivých ruchů... Že by se to dělo jen na PS5?
A za jak dlouho ses dostal k nějaké pořádné výbavě? Vrtá mi hlavou, zda jsem něco neminula, protože trubky jsem se mohla zbavit až po 6 hodinách grindu, do té doby bylo vše nad mé staty a půlka soubojů byla fakt utrpením, tak se trochu bojím, zda jsem si to nezkomplikovala sama sobě :D
@Jumas (01.03.2022 20:12): První týden jsem byl na horách, tak jsem na to ani nešáhl... :D Ale jo, minimálně 40 hodin to dá, spíš víc. Jinak ano, pořád BW, ale jen výjimečně, tak 0-2 recky ročně.
Klasický piraně se vším všudy - perfektní prozkoumávání světa a slabší soubojema zaplněná druhá část hry, stejně jako v Gothicu či Risenu.
Hodnocení žádná sláva ale asi ani průšvih. Hloupá doba na vydání když v únoru vyšli tři velký tituly. Rad bych si Elex 2 zahrál ale proste to teď nejde :)