Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (01.03.2022 21:12): Jj, podle dialogu to úplně nedávalo smysl, čekal jsem, že se vynoří až přineseš ten předmět.

Aha, podle netu to zřejmě bylo změněné v release verzi hry.

Jinak grind těch netopýrů (Fort Faroth) je docela návykový :( Těžko říct, jestli je to paběrkování nebo ne, ale za jedno vyčištění je cca 12k run.
@7c (01.03.2022 19:42): Zatím jsem se ještě nedostal k nikomu kdo by mi summony vylepšil, asi časem, pořád se toulám :) Hojně používám vlčí smečku. Chvilku vydrží a třeba toho temnýho assassina v kobce prakticky odzbrojili, ten se nezmohl na nic.
@Charllize (01.03.2022 18:21): Zatím bych neházel Murakumo do žita, jeden nikdy neví. Greatsword se taky vynořil.

Nnástupce Old Wolf Curved Sword je tu taky (a v pěkně OP provedení) - Bloodhound's Fang.

Doufám, že tu bude nějaké dobré vylepšení na kamzíka.

Jinak - vylepšujete ty spirit summony? Zatím mám z nich spíš rozporuplné pocity - někde můžou pomoci, ale většina se jich v tužších bojích prakticky hned vypaří. A DPS se mi zdá taky mizerné. Jediný lepší mi přijde zatím Lhutel (asi hlavně že dokáže uhýbat/teleportovat se pryč).

A některé co jsem dostal nedávno mají dost extrémní nároky - tj. buď existuje nějaký předmět nebo způsob, jak slevit FP cenu, nebo to bude masivní investice do Mind (30 Mind jen na vyvolání jednoho summona s odřenýma ušima).

Existují v téhle hře vůbec příběhoví bossové? .-)
@Charllize (01.03.2022 16:39): Někdy je to nejjednodušší řešení to správné. Nenapadlo by mě teda, že extrémní screen tearing ve hře, která nativně forcuje vsync, vyřeší forcnutí vsyncu externě, ale přece. Znamená to ovšem, že mi odzvonilo screenshotům, bo ty se zaplým HDR na mém konci vypadají otřesně. Hra samotná je ale opravdu hned ještě výrazně krásnější. Posílám tedy poslední pre-HDR sbírečku:

https://images2.imgbox.com/b2/36/oCeprhqK_o.png
https://images2.imgbox.com/43/64/OD141ki7_o.png
https://images2.imgbox.com/fb/97/qLtZC6ho_o.png
https://images2.imgbox.com/55/0e/8hLNLSDy_o.png
https://images2.imgbox.com/fd/b7/9fDa9dEo_o.png
https://images2.imgbox.com/24/c8/9X43aBTP_o.png

Hehe, nevím jestli mě to nepřejde, ale momentálně cítím motivaci zkusit získat všechny.
@SilentWolf (01.03.2022 10:02): To je v pořádku. IMO často ty seznamy "10 nejlepších zbraní" atd. jsou specifické a až tak zásadní rozdíl tam není.

Koneckonců populární zbraň byla Uchigatana ve všech dílech a nikde nebyla IMO nějak extrémně silná (ve smyslu byly tam papírově silnější zbraně, i v DeS). To samé Longsword, Broadsword a další "staples". O Claymore ani nemluvím (samozřejmě ho také pilně upgraduji i v ER).

Tj. nevidím důvod, proč třeba když vybereš počáteční povolání Samuraj bys nemohl s přehledem dohrát hru, aniž bys vyměnil jediný kus vybavení (kromě talismanů). V tomhle je myslím právě krása Souls série - že můžeš hrát s jakoukoliv zbraní (zbraněmi) chceš a je to primárně o preferencích (jak se hráči líbí, jak mu sedne "moveset" atd.).

Samozřejmě v pvp to je trochu jiné (a existují tam buď extrémní WTF jako byla Murky Hand Scythe nebo prostě "best in class" jako byl Gotthard - primárně, že to byl nejdelší SS).

Podle posledních reakcí zbraně aktuálně nejsou moc vybalancované, ale to myslím kromě pvp nikomu až tak moc vadit nemusí.


Po technické stránce - fascinuje mě, jak je rychlé nahrávání i stabilní FPS. V podstatě rychlejší loady než všechny předchozí Souls hry...
Frame dropy jsem vyřešil lehkým potweakováním mimo hru, teď už jen čekám na ten screen tearing fix ať můžu hrát s HDR a .. pak už nebudu mít doslova jakýchkoliv výtek. Jsem čím dál zamilovanější a závislejší. <3
@Charllize (01.03.2022 10:18): Hm, tak to mě s tím kopím co jsme našel čeká ještě hodně práce, zatím jsem na +8 :D Ale ještě jsme nenarazil na vylepšování zbrojí, to začíná být palčivější problém. Hádám, že se budu muset posunout někam dál v hlavní lince.

Zatím si užívám průzkum světa, útěky před velkými medvědy (ty jsou ještě totálně mimo můj rank) a hledání minibossů, jejich vraždění a krmení bestie deathrootem :D
@SilentWolf (01.03.2022 10:02): Plusovat jde až na +25 myslím, takže základní meč muže pak být dost silný. 
Otazka taky je jak to hrál, mas tam summony, npc před bossem, ostatní hráče a podobne. Počítám ze recenzent zvolí co největší výhody co muže. A taky nikdo neví jak to měl se zbytkem hry mimo dějovou linku.
A ne neresi, vyrábět zbraně a armory nejde. Aspoň co jsem hrál zatím. Možný ale je vsechno :)
Ale dle mého se to zlepší, po včerejšku začínám mít pocit ze jde o výjimečnou hru s netusenyma vecma :)
@7c (28.02.2022 19:51): spolu s prohlášením Vortexáků že hru dohrál se základním mečem, jsem možná malinko zklamaný. Na druhou stranu i Dark Souls jsem dohrával tuším s Bastardem. A zas magie tu vypadá cool.

Zas mě napadá.. neřeší tu variabilitu crafting? Nebo jde tvořit jen jídlo/lektvary?
@7c (28.02.2022 19:51): Já mám kočičí hlavu, zvyšuje o dva body inteligenci, což je mi je k ničemu. Ale ostatní staty má zatím nejlepší co jsem našel. A taky jsem opravdu obrovskou nahodou našel amulet co zvyšuje hp,staminu a nosnost. Což je asi zatím největší můj gear objev.
Jeste bych chtěl něco co zvyšuje počet získaných duši, ale bůhví kde to najít. 

Btw, možná bys toho prvniho pribeh bosse měl jít udělat, odměna za to stojí :D
@Charllize (28.02.2022 19:24): Taky jsem si říkal, Fashion Souls a vůbec. Zatím nosím psí hlavu (Imp Head (Wolf)), těžší brnění z těch stráží na začátku (zelená varianta, červená padá myslím v Redmane), a zbytek je počáteční výbava.

Asi by se hodila nějaká speciální zbraň na kamzíka - u některých jinak dobrých (Winged Axe) je při jízdě dost mizerný dosah. Ukáže se časem - asi nějaký halberd/kopí?

Jinak krvácení je tady dost silný efekt.
@7c (28.02.2022 18:14): Jasne, taky ten kůň je takové splašené hovadko a kolikrát to je jak když psovi bouchnou dveře za zadama a on vystartuje a napali to do ledničky :)
Kazdopadne jsem ho vzal už trochu na milost a nekoukam na nej skrz prsty obou rukou ale jen jedné.

zatím mi přijde ze na rozdíl od zbrani je nějak menší variabilita armoru. Kromě těch co se daji zfarmit z nepratel a dvou setu v obchodech jsem žádný nenašel :)
@Widl (28.02.2022 16:26): Jde :) Říkám se tomu offline - doporučuji. Ty zprávy byly 100% spam, hlavní důvod, proč jsem přešel na offline (taky rychlejší spouštění).

@Charllize (28.02.2022 15:29): Jak na co - tužší nepřátelé jsou stejně - jedna rána, dismount, druhá rána instakill. Pokud to tedy není 2v1 - instakill-dismount :) U Golemů/obrů je to klasické okopávání kotníků a pak critical myslím lepší (pokud tedy nejsou v hlavním příběhu odemknuté nějaké vylepšení pro kamzíka)...

Open world je tu myslím především aby se grafici a designéři mohli vyřádit a hráči se mohli kochat víc, než bylo v DS sérii možné. Jen se projíždět po krajině a obdivovat svět...

Jinak zatím jsem narazil asi na neatmosferičtější normální lokaci - Forth Faroth v noci za deště (vedle free 80k draka) - hnízdo netopýrů, jak vykradené z Wizadry 7 - poison a instakill útoky. O Redmane nemluvím - když jsem uviděl ty dva lvy s čepelemi, jak se prochází po dvorku, tak jsem se radši vrátil zpět odkud jsem přišel...
@Widl (28.02.2022 15:47): Tak jasne on ten kůň asi univerzálně snazší na vsechno nebude. A hlavně do dungeonu si ho nevezmeš :)

Jinak hraju offline, strašně mi vadí ty značky na zemi od hráčů. Kdysi u DS jsem to bral jako zajímavou věc ale už ne. Je to samej spoiler a troleni ( secret path ahead atd) a působí to na mne rusive. Proste každý má něco, někomu vyhovuje skryty HUD a někomu skryté značky od hráčů. Teda předpokládám ze ty značky nejdou separatne vypnout když sem on-line.?
@Charllize (28.02.2022 15:29): Já si právě hned zvyknul, že když něco potřebuju vědět, stačí zmáčknout Y a hned vidím.

Na krávu si zvykneš hned, je hodně šikovná a zábavná. Ale jsou jsou enemáci, kteří tě na něm naopak spláchnou velice jednoduše. Včera večer jsem na noční planině narazil na takovou divnou bílou masku na dlouhým krku s kupou pařátů a ta mi teda jasně ukázala, že ježděním to nepůjde :D
@Widl (28.02.2022 11:57): První co jsem udělal tak to aby ten HUD byl vidět pořad. Nesnáším když hra automaticky schovává informace. Člověk pak naběhne na nepřítele HUD se zjeví a zjistím ze mám jednu flašku a podobne protože jak to nevidím a něco sem 15 minut predtim zkoumal tak není jistý ze si to pamatuju. Já vím ze ten HUD jde kdykoliv zobrazit ale sem radši když ho vidím .

Ja jen ze na tom koni zabit třeba obra nebo jeho většího železného kolegu je docela velky rozdíl v obtiznosti oproti pěšky. Ale proč ne, když tam ten kůň je. Ovšem budu se snažit ho používat co nejmíň. A přiznávám ze ho pouzivam čím dal tím víc :)



@SilentWolf (28.02.2022 08:23): Když jsem v temném tunelu obvykle nevidím nic a musím brát louči.:)
Ale jo, občas to nevypada nic moc ale myslím ze to nahrazuje ta estetika. Samo lepší by bylo obojí.

Prvni pribehovy boss byl trosku opruz ale nakonec to šlo. 

Jinak zatím nejsem na 100% přesvědčen o skvelosti open worldu. Jako je to bezva ale míst kde se vůbec nic neděje a nic tam není je dost.
Jasne ze nemůže být všude něco ale takové to explorace vs reward mi zatím nepřijde zas až tak omracujici. A jak jsem zřejmě zblbly posledním asasinem ani mi nepřijde ten svět nijak extrémně gigantický jak často někde čtu. Tak mapu celou nevidím zatím, takže to asi zkresluje ale ta první oblast zas nijak enermne velká není.
@HolyMeatball (28.02.2022 12:50): Tak Fallingstar Beast je zatím asi nejhezčí boss fight (Sellia Crystal Tunnel boss). Nejhezčí neznamená nejlehčí :( Krystalický škorpiobýk?

Snad se někdy k tomu prvnímu příběhovému bossovi dostanu (po 100 hodinách...).
@Jevo83 (28.02.2022 12:33): Jak říká Niko, ten je umístěnej přesně tam, kde je, aby tě naučil, že nemusíš hned zkoušet zabíjet každého, na koho narazíš. :) Anebo samo můžeš tam zůstat tak dlouho, dokud ho prostě nedáš, tím se taky naučíš hodně.
@Charllize (28.02.2022 00:47): Mě to na koni ohromně baví, systém boje je tam moc hezky udělaný a ten pocit když to rozjedeš, hodíš katanu až na zem a pak pořádně flákneš enemáky je k nezaplacení :) 

@SilentWolf (28.02.2022 08:23): Grafika je technicky možná až podprůměr. Mě teda nějvíc štvou stíny a SSAO, který je tak divně udělaný, že se mi zdá, že tam snad místy ani není. Super jsou třeba kovový kahany, který nevrhaj stíny, atd. :D Je to škoda, když tomu artu dali tolik péče a umí to být opravdu stylový.

Ještě se mi moc líbí inteligentní UI, který se při plném zdraví a toulání krajinou klidně celé schová a neruší.
Já jsem se zatím chvilku plácal v Limgrave a už teď začínám tušit, že jakmile padne poslední boss/ vyzobnu poslední secret/ objevím poslední oblast... bude to hodně smutný zážitek. Jsem trochu překvapen, že se oblasti propisují do mapy. Myslel jsem, že si to právě budu muset značit sám. A jako mrzí mě ta grafika, nevypadá dobře, když jsem v temném tunelu, ale ve hře existuje mlha, a když udělám deset kroků od nějakého rohu, najednou není černý, ale šedý, zamlžený.. Je to prostě něco jako tohle..
Boreal Valley - DS3  ta skála vpravo. A tohle teda považuji za hrozný fail.

Ale jinak se mi splnil sen. I když jsem byl z trailerů zklamaný.
Zvykal jsem si dlouho, ale po 20 hodinách, prvních dvou příběhových bossácích pokořených, a objevu dalšího koutu Stormveilu nahodilým divokým parkourem po hradbách, tam těch 95% taky už prcnu. Až fixnou performance chrchle, možná bude i stovečka. Naprosto ukázkový open world, ukázkový soulsike, a vpravdě vlastně i mimořádně vypolišované, hned takhlenc po vydání. Neskutečný moře unikátního obsahu. Zas a znova, každou chvíli, mi u toho padá brada na stůl. I kvestaření je pocitově někde ouplně jinde, příběh celkově mnohem stravitelnější, než jsem od Fromu čekal. Echt perfektní evoluce jejich stylu a zároveň založení své vlastní ligy, na kterou se teď budoucí open worldy můžou jen zkoušet dorovnat.

Takže nic, Bursofte, seru na předsudky a doporučuju vřele, nemám pochyb, že by to pro tebe mohlo být plusmínus to samé, co pro mě kdysi před léty bylo DS1. :))
@Bursoft (27.02.2022 19:09): To zkus a uvidíš. Těžko soudit jak ti to sedne. Třeba jsi skryty Souls fanoušek a ani to nevíš :)



@HolyMeatball (27.02.2022 20:01): Doufám ze to bude víc jak sto hodin.

Jinak moje body type B zase směřuje jasne k silovému typu. Schválně jsem si vzal Wretch ze jako uvidím kam se vyvine ale je to marný. Chtěl jsem navzdory mojemu DS mindsetu jít nějak jinak, ale nejde mi to. Jak vidím velkej tezkej meč mozek začne automaticky plánovat staty a podobne. Jakmile vidím nějaký paratko nebo kus magické větve během vteřiny zapomenu ze to mám v inventari :) Přitom když vidím jak někdo posílanim barevných svetelek směrem kupředu ubere bossovi půlku HP aniž by se zadychal tak se cítím kontraproduktivne :)

Detail : když ze skály hodíte dolu na zem takový ten svítící sutr a ten se rozbije na kousky tak se při skoku na to misto zabijete,když ten sutr vydrží a nerozpadne se tak skok přežijete.



@7c (27.02.2022 20:30): Je to tak. Ale třeba uchopení zbraně obouruc je krkolomnejsi. Zrovna tak sprint na úplně právem knoflíku, ( u PS  kolečko) pak nejde točit kamerou. Chtěl bych ho na L3, jenže tam je plizeni a přehodit to moc nejde jelikoz kolečkem se metaji i kozelce což by na L3 stalo za prd.
Nechybi taky porovnání vybavení v obchodech?
@HolyMeatball (27.02.2022 20:01): Je vidět, že mají kde čerpat - některá místa vyloženě evokují DeS.

Ad obtížnost - nepřeháněl bych to - už vidím ty "no hit SL1 speedrun" videa :)

Ale za mě nejzábavnější novinka v bojích je charge na kouzla, paradoxně i "low level" (tj. Faith ~20) "Cleric" (ok, proč se to musí v každé hře jmenovat jinak) je super (Flame of Frenzy <3).

Jinak (jak psal Charllize), fascinuje mě ta kvalita zpracování. I ty různé malé upgrady (není třeba odklikávat další sebrané předměty, menší evoluce v ovládání)...
@Bursoft (27.02.2022 19:09): Je to souběžně přístupnější (Jelikož je to open world tak člověk vždycky má možnost jít někam jinam a pravděpodobně tak najde při záseku nějaké nové zákoutí, které je víc přizpůsobené jeho aktuální úrovni, oproti předchůdcům, kde kolikrát krom úmorného grindu nezbylo nic než holt zákys prostě překonat), a méně přístupné (je to open world a navíc obohacen o řadu nových mechanik, které to zas a opět stále dobře vůbec nevysvětluje...navíc teď jsem dal 10 pokusů teprv druhému příběhovému bossákovi, který se svou intenzitou vyrovná s přehledem i poslednímu bossákovi posledního DLC poslední soulsovky, navíc všechny ty proslulé nasíráky, jako nenápadné pasti, enemáci číhající ve stínech, místa kde snadno nechtěně spadnout a zařvat, to tu všechno pořád je).

A je to teda fakt masivní hra, z mého pohledu to klidně bude na 100+ hodin jakmile člověk zkusí dělat i vedlejšáky. A dle těch výprasků, jaké jsem zatím v rámci hlavní storylajny dostal, bych řekl, že vedlejšáky jsou naprosto povinné, a těch avizovaných 30h hlavního příběhu opravdu nejsou vůbec směrodatné.

Celkově si ale neumím moc představit, že bych to hrál a přitom nevěděl, co už od toho čekat. Jestli ti ale nevadí mít při hře po ruce i google, tak moc něma problema. :)

@IceCreamYouScream (27.02.2022 20:00): To mi přijde přehnaně reduktivní, Elden Ring je naprosto neomylně Dark Demon Blood Souls: Shadows Die Again. :)
Dá se to i pro člověka, co nikdy žádnou soulsovku nehrál? Mě sice bude od příštího týdne zaměstnávat Gran Turismo, ale do budoucna bych tomu možná taky kouknul na zoubek, akorát nevím, jestli mě u toho neklepne, jsem na podobnej typ her asi moc cholerickej :D
@HolyMeatball (27.02.2022 11:49): Nojo, já včera po 12ti hodinách hraní prosel tutorial dungeon. A zjistil ze je ve hře counter attack :)Ale myslím ze ok, ta hra je tak udělaná a je jasný ze se to bude stávat. 
A možná to je i důvod mojeho pomalyho postupu, proste si nejsem jistý jestli jsem něco neminul a nechci to zjistit až v půlce hry ze na začátku je super armor který by mi už byl k ničemu :D
Ta mapa působí velkým dojmem, a reálně je ještě větší. Probíhám znovu oblastí v domnění, že jsem ji už důkladně proběhnul, a včil nahodile narážím na hřbitov plný medůz. Přísahal bych, že tam nebyl, že v tom musí být i nějaký semiroguelike generátor lokalit. Ale je mi jasné, že to je blbost. Tento aspekt si souběžně nesmírně užívám, a souběžně můj vnitřní completionist sténá, protože mám pořád pocit, že jsem žádné místo možná neprozkoumal fakt důkladně.

Mno a taky to má pak za následek třeba to, že sem dojdu až po 12ti hodinách, přičemž jsem tam ideálně měl asi razit hned na začátku. Ale nevadí, malé problémy.
@7c (26.02.2022 20:42): No já to byl v hypu roky. Ale to já na kde co. Vzasade vetsi radost by mi momentálně udělala jen Dogma 2. Mimochodem Elden Ring mi ji trosku připomíná, tu Dragons Dogmu :)

Tam jsem asi ještě nebyl, budu na to myslet.


Jeste malé konzolové okénko. Zjistil jsem ze hra reaguje na změnu rozlišení samotné konzole. Takže při 1080p a díky odemcenemu framerate jdou fps dost nahoru. Netuším jestli to funguje i na PS5. Často se na tohle zapomíná jelikoz plno her to ignoruje a běží tak jak mají interně nastavené rozlišení, ale někdy to funguje.
Samozrejme na 4K TV je pak ten obraz horší.
@Charllize (26.02.2022 19:41): No, tady popravdě moc velký "hype" ani nebyl - většina hráčů myslím dostala, co čekala .-)

Jinak dobrá "farma" na začátku jsou ty malé potvory v severním konci (Caelid,). 1k a stačí jeden dva zásahy (z jejich strany to tedy platí taky).
Měl bych pár otázečku pro čisté mág buildy. Jak obtížné jsou na začátku hry souboje s menším FP poolem?

Na každém kroku narazím na nějaké kouzlo. Přemýšlím, že bych zahodil můj klasickej quality build a začal od začátku s mágem. Nebo něco mezi mágem a dex buildem.