Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak už jsem po dvojce dohrála i Nioh jedničku, zatím bez DLC, a přišla mi o dost jednodušší. Chápu, že to není úplně objektivní srovnání, už to mám v ruce, ale celkově má jednička mnohem méně mechanik k naučení, žádný soul burst, žádné yokai skilly, living weapon je hrozně silná oproti yokai formě a ai nepřátel mi přijde mnohem pomalejší a někdy vyloženě tupá. Sekiro je jinej level, uvidím co ty DLC, ve dvojce byl nejrychlejšší boss taky až v rozšíření.

Musím ale pochválit level design, přišel mi o dost lepší.
Mne teda Nioh prišiel ľahší než Sekiro alebo Datk Souls 2 a 3. Len je viac punishing. Bossovia dávajú často väčšie pecky a aj pri builde na vysoké hp chybu vedia extra nefér potrestať, lebo vytlčú do hráča celé kombo, ale nie sú tak rýchli ako napr. v Sekiru a nižšia variabilita zvyšuje predvídateľnosť. Nehovoriac o tom, že väčšina bossov nemá ani druhú fázu, kde by sa taktika mala meniť.
Tak zase kdyby ty dlc nastavili tak aby šli v pohode hrát po prvním průchodu hrou nelíbilo by se to lidem co tam strávili stovky hodin. Dokonce bych řekl ze lepší predpoklad u tohohle typu hry je ze si dlc koupi hlavně ti hráči kteří základ vygrindovali na kost. A vůbec, často vídám mladý japonsky holky co ty dlc drtí horem dolem, tak to tak hrozny nebude :) I když osobně si myslím ze obě Nioh hry jsou těžký jak prase a souls hry jsou oproti nim vzasade jednoduchý :)
@Tulareanus (28.04.2023 00:20): Mě tohle pravda taky moc nebavilo - resp. bavilo, ale problém je, když ten samý proces člověk opakuje po každých několika (desítkách) úrovní(ch).

Tj. mám rád optimalizaci v "end game" (i tedy ve hrách, kde se "end game" pravidelně posouvá nebo resetuje), ale nebaví mě ta kontinuální. Obzvlášť, když jde vlastně stále o to samé (optimální atributy jsou vesměs dané).

Podobná situace byl třeba Shadow Warrior.

U Nioh je otravné, dostat se do finální obtížnosti a nějaký grind předtím je ve výsledku ztráta času. Ale určitě to byla dobrá myšlenka v době vydání - inkrementálně zvyšovat obsah hry.
@Tulareanus (27.04.2023 21:29): Přesně v tomto bodě jsem to zabalil taky. Představa, že bych to měl hrát znovu na NG+ s tím, že budu zase bojovat s bossy, se kterými jsem už v rámci hry bojoval X-krát, se mi moc nezamlouvala. Možná se k tomu někdy v budoucnu vrátím a budu pokračovat, ale v blízké době určitě ne.
Tak som tie DLC vzdal. Hru som končil lvl 119 (vrátane postcredit misie) a prvú misiu prvého DLC som hravo dal až po bossa a nadobudol dovtedy lvl 122. Napriek tomu, že som šiel build primárne na HP, keďže s tým sa scaluje spear, tak ma boss zvyčajne po chybičke one-shotol aj keď som ho zvládol dať tak na 1/3 života, bez toho, aby ma vôbec trafil. Googlil som na internete aj stratégiu, či nerobím nič zle a v podstate platí, že ak človek neprešiel nioh xkrát, tak to nemá zmysel ani nižšie ako lvl 150. veľmi skúšať. A keď som si vyskúšal na jeden lvl grind, že koľko by mi trvalo nagrindovať na lvl 150, tak mi vyšiel čas cca 8 - 10 hodín a na to sa môžem s prepáčením vysrať. :) Radšej ten čas budem venovať niečomu produktívnemu alebo zábavného (zahrám si inú hru). To s tými DLC pripravenými pre NG+ (pričom za mňa tá hra nie je natoľko atraktívna oproti Dark Souls alebo Elden Ringu, aby som NG+ hral), považujem za extrémne stupídne rozhodnutie.
@Widl (07.04.2023 19:46): No to si ma nepotešil. V hrách od Fromsoftware som si dal rád new game+ lebo v tej základnej hre ten obsah nebol (toľko) recyklovaný a bolo tam stále niečo iné a tým, že jednotlivé oblasti sú na seba priamo naviazané, človek už mal know how a vedel si občas niektoré veci skrátiť. V Nioh má od NG+ okrem toho, že sa to opakuje viac už v základnej hre a je to tým pádom aj stereotypnejšie, odrádza aj to, že vlastne budem musieť prejsť celé misie, hoci teoreticky sa niektorými asi dá pomerne rýchlo presekať.

@HolyMeatball (07.04.2023 15:07): Aha, to ma zmiatlo, že to bolo po titulkoch. :)

Vyskúšam teda prvé DLC a uvidím. Už aj to, že som poslednú oblasť základnej hry dával vždy cca 17-20 levelov nižšie ako bolo odporúčané, hoci robím všetky vedľajšie misie (akurát tie postgame s dvoma bossmi naraz som ešte neprešiel, lebo mi to príde šialené, aj v kontexte toho, že tam je už ten rozdiel v odporúčanom leveli cca 40 levelov). To podlevelovanie mi príde o to absurdnejšie, že som celú hru mal vždy odkedy to bolo možné Kodama's blessing na vyššie percento amrity a snažil som sa aj používať primárne taký equip, ktorý mi zvyšoval amrita gain a v poslednej oblasti som aj bez kodamov mal ten amrita gain vyšší cca o 15%.

Inak hru som prešiel na kopije. Skúšal som chvíľu aj katanu, ale ten reach a oveľa širšie hitboxy, ktoré zasahuje spear oproti Dark Souls, to mi prišlo šialene OP oproti kratším zbraniam.
@Tulareanus (07.04.2023 12:38): Ta DLC nevycházela původně hned po vydání hry. Tím doporučeným levelem jednak počítali s tím, že fandové už za sebou mají New Game+ a pošťuchovali k tomu i ty ostatní. New Game je tu totiž fajn, noví nepřátelé, zbraně, rarity. Proto ten level. Tohle schéma používají i v dalších svých hrách. Na někoho je to ale právě moc opakování toho samého.
@mazar1234 (07.04.2023 11:54): Mne tam oproti dark souls tiež vadilo viacero vecí, ale hlavne opakovanie máp, malý počet nepriateľov, častejšie opakovanie bossov a podobne... Viac sa rozpíšem v komentári, ktorý určite budem písať, keďže hru som si zaradil do hernej výzvy. Chcem si ale najprv poskúšať die DLCčka, hoci ako som pozeral, tie odporúčané levely sú tam úplne šialené. Už hlavnú hru som dokončoval o 20 levelov nižšie, než bol odporúčaný level, lebo fakt nemám chuť grindovať.
Tak som dohral základnú hru a rozohral DLC a teda uvidím, ale dať ten istý level v prvom DLC hneď na začiatok ako bol úvodný level hry je dosť lacné. Ale boss bol zaujímavý (zabitý na druhý pokus), ale oveľa väčší problém robili mobovia pred ním klony Keeleyho.
@Tulareanus (01.04.2023 21:02): Vsuvka. Hru jsem nehrál, ale Shima Sakon bylo skutečné jméno (nebo možná přezdívka, už nevím jistě) japonského samuraje a relativně slavného válečníka, který sloužil svému pánu Ishidovi. Jinak Shima znamená mj. doslova třeba "ostrov." Sakon nevím, ale určitě to zas bude mít kupu různých významů.
Ehm, ať to jde :)
Po dlhšom progresse s prstom v nose som si trochu zanadával v 5. regióne na bossovi Shima Sakon (meno aj tak nikomu, kto to nehral nič nepovie). V podstate ma štvalo len to, že mal jeden neblokovateľný bleskový útok s výskokom, kde ak človek nie je od neho ďalej, keď ten útok začína, tak ho vždy one-shotne, aj keď ma plný život, čo ma párkrát dosť nasralo, lebo som ho mal tak na 2% HP a podobne.
Teda včera som prešiel ninja party house a to bol celkom adrenalín. V dobrom (atmosféra a niektoré nápady), aj zlom (niektoré nápady a tancujúca kamera v niektorých chodbách). A boss bol easy. Resp. celkovo mám pocit, že odkedy som skočil do tretieho regiónu (teraz som vo štvrtom), tak sú ti bossovia easy.
@HolyMeatball (05.03.2023 16:12): Tiež si myslím, že to bol ten istý miniboss. Každopádne posledný víkend som prešiel nasledujúcu hlavnú misiu Spider Nest Castle a to bolo pre zmenu smiešne ľahké a aj boss padol na prvý pokis... Zas nerozumiem, čo si tí vývojári pri skladaní tých misii mysleli. A inak aj keď sú dojmy zatiaľ relatívne pozitívne, tak mám pocit, že nad level dizajnom sa niekedy ako keby vôbec autori nezamýšľajú a naopak niekedy je veľmi šikovne vymyslený aj so skratkami, ako keby šiel z extrému do extrému.

Čo mi však vadí je, že hra má viac zákerností ako Dark Souls v zmysle, nie o tom, že čím lepší skill, tým viac to hráč dáva, ale sú tam rôzne pasce, jamy pády do vody také, že kým na to človek neumrie, tak si to na 99% nevšimne, lebo je to ešte hlúpo schované. Dark Souls to tiež občas robil, ale v takej DS 3 to už takmer neexistovalo. A v takejto zákernosti vidím skôr znechutenie ako nejakú pridanú hodnotu a potom sú tu ešte tie momenty, kedy je umelo navýšená náročnosť jednoducho len tým, že nejaký nepriateľ má extrémne naboostený útok a trilión HP.
@Tulareanus (03.03.2023 12:00): U jednoho debila na mostě, nevím jestli to je ten samý, jsem s tou hrou skončil. Přisuzuji to své neschopnosti ale taky mi prislo ze na to co bylo ve hře predtim byl až podezřele op. Myslím ze nebylo nutne ho zabíjet hned a šlo jít někam jinam ale tak moc mi vzal chuť tu hru hrát ze jsem se k tomu už pak nikdy nevrátil :)
Prvá hra asi po 15 rokoch, ktorú som skoro ragequitol. :) Ogress miniboss na cintoríne s nekonečno staggerujúcimi lebkami, ale hlavne debilko na moste s nekonečno hp a taktikou "jedna chyba voči môjmu kombu a si mŕtvy" mi prišli fakt prestrelené. Hlavne to prvé bolo aj spolu s lokáciou nadizajnované tak, aby to vlastne bola prekážka, ale nie zábava, čo mi napríklad vadí v porovnaní s dark souls, kde aj tie ťažké boje mali svoj šarm a zábavný rytmus. Nakoniec som síce oboje dal, ale fakt som nečakal, že obetujem celé jedno poobedie dvom vedľajším misiám označených navyše náročnosťou 2/5.
Teda chytlavé to je, ale takú chujovinu, ako v boss arene nerozbitný hnedý plotík splývajúci s hnedou podlahou, do ktorého človek smutne dodgne a umrie, to robia v hrách fakt asi len japonci.
@Widl (13.02.2023 19:09): Chápem, ešte som si úplne nezvykol napr. na ki pulse, čiže to beriem ako taký rest, na ktorý si budem musieť zvyknúť. Taký Sekiro mal napríklad až tretieho bossa, ktorý ťa vyškolil v herných mechanikách, ale nie prvého. :)
@adam.kulhanek (13.02.2023 17:36): no zabil som s ním skoro hodinu. Imho priveľa mechaník nutných na zvládnutie hneď na úvod: yokai zóna a jej vysávanie ki a zabraňovanie regenu, to, že hit zóny na nepriateľoch sú relevantné, že v prvej fáze je podstatné mu vyčerpať ki a nie život a ešte sa naučiť časovanie dodgu, aby hráč nedostal dmg. Trochu mi to pripomína Sekiro.
Tak som to včera večer rozohral a dokončil zatiaľ úvod a prvú misiu s bossom na lodi a som prekvapivo nadšený. Hrá sa to trochu inak ako dark souls, ale pocit z boja a explorácie mám podobný. Najprv som si ako primárnu zbraň zvolil meč, ale potom som našiel kopiju a od toho momentu to hrám na ňu. Ten reach je jednoducho super.
@HolyMeatball (17.01.2022 23:42): Ale v tom je ta hořkost a sladkost zároveň, protože tu misi tam nemusíš dělat hned, jen se tam pak vrátíš a nakopeš mu zadek s prstem v nose. Ó jak uspokojující to bylo si tu misi zopakovat, potom co si mě tam ze začátku tak trošku dával no :) Ale já ze začátku nedělal vedlejší mise vůbec, takže jsem na něj šel trochu víc připravenej. Až na třetí mapě mi došlo, že bude asi lepší pro další postup udělat i ty vedlejší mise...
@Charllize (16.01.2022 00:57): To věřim, že to má úspěch u lidí co to hrajou na tančící podložce nebo na bongách :)

Nioh je fakt rychlej no, ale já jsem důkaz, že i staroch a ne moc dobrej hráč to s trochou trpělivosti dohrát nakonec dokáže. Ale asi mi pomohlo to dohrávání DS, to mě trochu vycvičilo.

Stejně bych chtěl někdy vidět vývojáře jak tu svojí hru dohrávaj, když takovou magořinu podstrčí mezi lidi.
@Can (16.01.2022 00:45): ve dvojce je tuším Abbys taky, asi to mělo úspěch.
A jo, čím jsem starší jdou mi tyhle rychle akční hry hůř a hůř, vždycky se pak snažím dělat build co je mi nejvíc pohodlný a vyžaduje co možná nejmíň reflexu a hbitosti. Ale holt Nioh na tohle moc stavěny není, je zejména pro hyperaktivní mladochy s třema energetakama v žaludku :)
@Charllize (16.01.2022 00:28): Výzva už pro mě byla základní hra, nejsem nějakej hráč co zvládá hry s prstem v nose a čím jsem starší tím jsou ty reflexy pomalejší.

Jo no, já bych dal Niohu i víc procent, jen kdyby tam nestoupala ta obtížnost tolik a hráč by mohl pokračovat a tím se zároveň zlepšovat. Ale tady je to pak čím dál víc o opakování a to prostě není zábavný. Tyhle levely jsou až nesmyslný, ale zas bych kecal, že mě to trochu neláká to dohrát znovu.... ne nesmím :)
@Charllize (16.01.2022 00:07): Aha, tak aspoň vim, že se do toho nemám ani pouštět, co to je za volovinu, tisíc pater. No stejně mi to nedá a asi tam nakouknu, ale ještě mám nějakej vedlejšák v poslednim dlc a hlavně je tam ještě NG+, ale s levelama od 300 asi do 450, to je tak jenom asi na těch 1000 hodin hraní :)
Asi už bez Niohu nemůžu bejt, i po dohrání jsem to zase pustil, že se podívám na nějakej vedlejšák a zjistil jsem, že mi chybí dokonce i jeden ve druhým dlc. Tak si říkám pohodička, je to jenom 215 to musim dát. Už mě ale mělo varovat, že je to souboj s bossem na známém poli, kde to nikdy nebyla sranda. Naběhl na mě ten pitomec co pořád hází bomby, ale jo šel celkem snadno. Co přišlo dál už bylo jiný kafe, protože to byl ten první boss z prvního dlc. Hm, pár smrtí to přineslo, ale nedal jsem se a radost se dostavila tak po hodince a já si říkal, tak mám to za sebou, no a ono ne, ještě tam přiběhl takovej ten rychlík a já už měl jen jedno léčení. Nakonec jsem ho teda udolal, ale díky bohu za to, protože opakovat tři bosse z dlc to už se mi fakt nechtělo. Nakonec to taková sranda nebyla :)

A jak jsem na sebe byl hrdej, že mám dohráno, tak po kouknutí na počet smrtí mě to hned přešlo. Musí tam v tom mít snad nějakou chybu ............... 632, no hanba mi.
@mazar1234 (13.01.2022 19:59): Jo přesně, můžeš zde mise opakovat kolikrát jen chceš a to i ty hlavní. Což je fajn, hlavně na sbírání amrity, ale zároveň je to i kámen úrazu pro DLC, které s tím vyloženě počítají. Ale tam máš ještě dlouhou cestu před sebou, tak zatím užívej hry a pevné nervy :)
@Can (13.01.2022 00:42): Tak teraz ako som to pochopil, ono ti tam ostane ta povodna mapa aj s Bossom a respawnuje sa Loot, ale na tom istom mieste na mape sa viem cez LT/RT preklinut do tej novej verzie, kde je rovnaka mapa ale iny setting - konkretne teraz ta Piratska dedina.

Viem sa preklikut do tej LVL 5 verzie alebo do LVL 15 verzie, kde uz je mapa rovnaka, ale enemaci su inac atd...
@mazar1234 (12.01.2022 23:28): No, vidíš. Teď už to bude pohodička, procházení lokací není tak těžký, jen je to o tom jak Ti sedne další boss. Chce to trochu levelovat ať nejsi hodně pod doporučeným levelem a bude to sranda jako u DS.

Ty vedlejšáky jsou ve stejný lokaci, pokud je to na mapě na stejným místě jako ta hlavní mise. Ale většinou na konci není boss, ale musíš tam splnit jinej úkol. Já ze začátku šel jen po těch hlavních a až později jsem se vrátil na ty vedlejší, když jsem potřeboval posbírat trochu té amrity.
Lol tak dnes na prvý pokus, zmenil som Medium kombo na Heavy kombo samozrejme so spustením spirita a zrazu na prvý pokus padol.... len teraz neviem, či som mal iba šťastie, alebo čo, Ale OK zobrazila sa mi mapa a uviazol som zase v tej istej, lebo som si zvolil najmenej obtiažnu a je to tá istá, nikde som nevidel info, že to je tá čo som už prešiel.

Misia/Mapa
@Charllize (11.01.2022 14:51): Já jsem toho "debila na mostě" haluzově shodil do vody. Ani nevím, jak se mi to povedlo. :)

@mazar1234 (11.01.2022 13:59): Přesně jak říká Can. Nevzdávej to a zkoušej různé postupy, určitě najdeš pro tebe nejvhodnější taktiku. Stejně tak můžu doporučit najít pár kodamů (těch Alzáků), čímž získáš elixír navíc (tuším že v této úrovni je nárok jen na jeden bonusový elixír).
@mazar1234 (11.01.2022 13:59): Tento boss je legitimně jeden z nejtěžších ve hře už jen svým umístěním hned do první mise. Pak možná budou další záseky, ale neměly by být příliš dramatické.

@Charllize (11.01.2022 14:51): Pokud myslíme stejného debila na mostě, tak šlo o vedlejší misi, je tak? Ten mě taky hodně trápil, až jsem zvažoval tuhle jednu misi prostě vynechat. :)
@mazar1234 (11.01.2022 13:59): Z mojeho pohledu jak jsem byl zvyklý na Souls to bylo dost procitnuti. Nějak jsem se nedokázal oprostit ze to Souls není a na to jsem dojizdel. I když tu upirku nebo co to je sem zrovna dal na druhy pokus. No a pak jednoho dne přišel debil na mostě a toho jsem nedal vůbec :)
@Can (10.01.2022 17:03): Přesný level, na kterém jsem skončil si bohužel nepamatuji, ale bylo to něco kolem 105. A Steam mi ukazuje 87 hodin s tím, že nějakých 7 hodin jsem strávil v prvním levelu DLC oblasti, případně někde v "okolí", kde jsem zkoušel farmit amritu a divine vybavení.
@adam.kulhanek (09.01.2022 20:13): @Widl (10.01.2022 09:15):  Díky pánové, ze začátku jsem totiž myslel, že i základní hra pro mě bude nedohratelná :)
Moc jsem se na to nechtěl dívat kolik času jsem u toho proumíral, ale píše mi to 120 hodin, škoda že jsem se nepodíval i po dohrání základní hry. Ale když se člověk dobře baví tak to prostě utíká :)

Můžu se zeptat kolik času tam máte vy, popř. jakej level máte?

Tak jo, na dvojku taky někdy dojde, ale teď se pustim do nějaký příběhovky nebo něčeho uklidňujícího...

@Charllize (10.01.2022 16:59): No to teda dík :)
Dvojka ma má ten soubojak spis složitější než těžší. A je tam možnost Ai parťáka což celou věc kolikrát zjednodušuje. Ale je pravda ze ten ovladač jsem nerozstriskal jen tak pro nic za nic :)
@Can (09.01.2022 13:57): Velká gratulace, kolik jsi ve hře nakonec strávil času?

Jinak já jsem ohledně obtížnosti dvojky četl jak názory, že je těžší, tak názory že je lehčí s několika málo těžšími pasážemi. Takže možná záleží na tom, jak to komu sedne. Já to určitě časem zkusím a věřím, že když jsi zvládl DLC u jedničky, tak dvojku určitě zvládneš taky. ;)
Ač už jsem v to nedoufal, tak jsem nakonec dohrál všechna DLC. Hlavní je "trochu" vylevelovat k čemuž jednoznačně pomáhá NG+. I po dohrání si myslím, že dlc jsou špatně nastaveny a strašně dlouho trvá než se dostanete na potřebný level. A ani tak jsem to už ve třetím dlc nedohnal, protože i můj level 200 byl o 40 nížší než jsem na závěrečný souboj potřeboval. Ale víc času a opakování úrovní jsem do toho dávat nechtěl.

Rád bych se někdy pustil do dvojky, ale slyšel jsem, že je těžší než první díl, tak uplně nevim jestli to pro mě má vůbec smysl :)